معرفی تویوتا GR یاریس جدید 2024 با قدرت بیشتر و گیربکس اتوماتیک

شنبه 23 دی 1402 - 05:30
مطالعه 3 دقیقه
toyota-yaris-gr-front-3-4
نسخهٔ فیس‌لیفت تویوتا GR یاریس با افزایش قدرت به 300 اسب بخار، طراحی جدید کابین و گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک معرفی شده است.
تبلیغات

هاچ‌بک کوچک اما آتشین GR یاریس بسیار مورد تحسین قرار گرفت و حالا تویوتا نسخهٔ بروز شدهٔ آن را برای مدل 2024 در نمایشگاه توکیو اتو سالن معرفی کرده است. مهم‌ترین تغییر این ماشین، ارائهٔ یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک جدید در کنار نمونهٔ دستی قبلی است. البته تویوتا این گیربکس را یک نمونهٔ اتوماتیک مستقیم توصیف کرده است. این گیربکس بر اساس یک نمونهٔ اتوماتیک مبدل گشتاوری ساخته شده که برای تعویض دنده‌های سریع‌تر بهینه‌سازی شده و برنامهٔ تعویض دندهٔ آن برای استفاده در پیست تنظیم شده است.

البته این یک گیربکس دوکلاچه مثل چیزی که در بسیاری از خودروهای پرفورمنس می‌بینیم نیست اما قرار است ثابت کند که گیربکس‌های اتوماتیک معمولی هم می‌توانند خیلی خوب باشند. تویوتا همچنین این گیربکس را در مسابقات اتومبیلرانی استقامتی سوپر تایکو و همین‌طور مسابقات رالی قهرمانی ژاپن آزمایش کرده است. در GR یاریس مدل 2024 اما علاوه بر گیربکس اتوماتیک، خروجی پیشرانهٔ 1.6 لیتری سه سیلندر توربو هم از 268 اسب بخار قدرت و 370 نیوتن متر گشتاور به 300 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا کرده که مشابه GR کرولا است.

این افزایش به لطف استفاده از متریال جدیدی در سوپاپ‌های دود، افزایش فشار تزریق مستقیم سوخت، سنسور جدید فشار هوای ورودی و بازطراحی پیستون‌های سبک‌وزن حاصل شده است. علاوه بر این، نسخهٔ Circuit هم با پکیج خنک‌کنندگی شامل رادیاتور اضافی، اسپری اینترکولر و بازطراحی سیستم ورود هوا قابل سفارش خواهد بود. نمونه‌های مجهز به گیربکس اتوماتیک از یک خنک‌کنندهٔ اختصاصی برای گیربکس هم بهره می‌برند ولی بااین‌وجود، نسخهٔ اتوماتیک تنها 9 کیلوگرم وزن بیشتری دارد. افزایش استحکام بدنه و بهبود سیستم تعلیق هم دیگر تغییرات فنی GR یاریس 2024 هستند.

تکمیل‌کنندهٔ تغییرات این ماشین هم فیس‌لیفت طراحی بیرونی و داخلی است. در بیرون، سپر جلو تهاجمی‌تر شده تا تجهیزات اضافی خنک‌کننده را در خود جای دهد و کابین هم به‌گونه‌ای طراحی شده که بیشتر راننده محور باشد. بااین‌حال، عجیب اینکه طراحی جدید داشبورد نسبت به نمونهٔ قبلی قدیمی به نظر می‌رسد هرچند که حداقل صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی را از GR کرولا قرض گرفته است. در همین حال، انتظار می‌رود گیربکس اتوماتیک GR یاریس هم در آینده برای GR کرولا ارائه شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.