معرفی تویوتا GR کرولا مدل 2025 با گیربکس اتوماتیک

شنبه 13 مرداد 1403 - 03:30
مطالعه 4 دقیقه
Untitled-1
پس از دو سال عرضه فقط با گیربکس شش سرعتهٔ دستی، تویوتا برای مدل 2025 یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک را در قالب آپشن برای GR کرولا ارائه کرده است.

گیربکس این هاچ‌بک داغ ژاپنی از نوع دایرکت اتوماتیک جدید گازو ریسینگ با لانچ کنترل و پدال‌های تعویض دنده دستی است. این گیربکس همچنین از نرم‌افزار منحصربه‌فردی بهره می‌برد که آن را از نمونهٔ مورداستفاده در سوپرا و GR86 متمایز می‌کند. برخلاف گیربکس این دو خودرو که دنده‌ها را بر اساس رفتار خودرو مثل سرعت تعویض می‌کند، گیربکس کرولا از اطلاعات ورودی پدال گاز و ترمز برای پیش‌بینی زمان بهینه برای تعویض دنده استفاده می‌کند.

GR کرولا از چهار حالت رانندگی شامل معمولی، اسپرت، اقتصادی و کاستوم بهره می‌برد که تویوتا گیربکس اتوماتیک را به‌طور خاص برای حالت اسپرت تنظیم کرده است. تیم توسعهٔ GR نقاط تعویض دندهٔ این گیربکس را بهینه کرده‌اند تا ضرایب مشابهی با گیربکس دستی داشته باشد. این گیربکس همچنین از یک خنک‌کننده هم بهره می‌برد تا در هنگام رانندگی در پیست دما را کنترل کند.

علاوه بر ارائهٔ گیربکس اتوماتیک، تویوتا پیشرانهٔ 1.6 لیتری سه سیلندر توربوشارژ GR کرولا را هم ارتقاء داده است. این موتور هرچند همچنان 300 اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما گشتاور آن از 370 نیوتن متر به 400 نیوتن متر افزایش پیدا کرده است. علاوه بر این، دیفرانسیل لغزش محدود تورسن نیز حالا به‌صورت استاندارد برای هردو محور ارائه می‌شود درحالی‌که این دیفرانسیل‌ها قبلاً برای تیپ‌های پایین‌تر سفارشی بودند. بهبود سیستم تعلیق با ارتقاء فنرها و آنتی‌رول بارها نیز تکمیل‌کنندهٔ تغییرات فنی GR کرولا برای مدل 2025 هستند.

برای این هاچ‌بک داغ ژاپنی سپر جلوی جدیدی طراحی شده اما این سپر فقط برای زیبایی نیست و هوای موردنیاز خنک‌کنندهٔ گیربکس و رادیاتور فرعی سفارشی را فراهم می‌کند. علاوه بر این، کانال‌های ورودی هوای ترمزها هم بهبود پیدا کرده است تا تلاطم هوای اطراف لاستیک‌ها را کاهش دهد و باعث بهبود پایداری شود. GR کرولا مدل 2025 در تیپ‌های کور، پریمیوم و پریمیوم پلاس عرضه می‌شود که آخرین به‌صورت استاندارد به سقف فیبر کربنی، کاپوت برآمده با دریچه‌های هوا، نمایشگر هدآپ، رینگ‌های 18 اینچی مشکی مات و... مجهز است. برای داخل خودرو هم تریم جدیدی در نظر گرفته شده است.

تمام تیپ‌های GR کرولا به‌صورت استاندارد با لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپرت 4، پکیج ایمنی Safety Sense 3.0 تویوتا و عضویت رایگان یک‌ساله در انجمن ملی اتو اسپرت ارائه می‌شوند. GR کرولا مدل 2025 زمستان امسال راهی نمایندگی‌های فروش خواهد شد. تویوتا هنوز قیمت این هاچ‌بک اسپرت را اعلام نکرده اما قیمت نسخهٔ قبلی از 37,635 دلار آغاز می‌شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.