شرکتی در آفریقای جنوبی تویوتا لندکروزر سری ۷۰ را به پیکاپی شش چرخ تبدیل کرده و تواناییهای این خودرو را ارتقاء بخشیده است.
هرچند چندین دهه از زمان معرفی تویوتا لندکروزر سری ۷۰ میگذرد و این خودرو سالها است که در بازارهای بزرگی مثل اروپا و آمریکا عرضه نمیشود اما این شاسیبلند جانسخت ژاپنی همچنان در کارخانههایی در سه قاره جهان ساخته میشود. همانطور که انتظار میرود، خودرویی با این محبوبیت، حضور گستردهای در بازار افترمارکت مناطق عرضه مدلهای جدید سری ۷۰ دارد. یکی از این شرکتهای فعال در بازار افترمارکت، Ulterio Motiv در آفریقای جنوبی است که تبدیل ۶×۶ را برای لندکروزر ۷۰ پیکاپ ارائه کرده است. این تبدیل نهتنها برای جذابیت ظاهری، بلکه برای افزایش تواناییهای کاربردی طراحی شده است.
درحالیکه اکثر خودروهای ۶×۶ بیشتر به دلیل جذابیت ظاهری ساخته میشوند این مدل بهطور خاص برای ارتقای ظرفیت بار معرفی شده است. با فرض اینکه پیشرانه قدرت کافی برای جابهجایی وزن اضافی را داشته باشد، محور سوم سطح تماس بیشتری برای توزیع بار فراهم میکند. طبق ادعای Ulterio Motiv، این تبدیل ظرفیت بار را ۲۸۵۰ کیلوگرم افزایش داده و به رقم شگفتانگیز ۶۰۴۰ کیلوگرم رسانده است. البته مشخص نیست که آیا پیشرانه استاندارد کارخانه توانایی کشیدن چنین وزنی را بهویژه در شرایط آفرود دارد یا خیر اما درهرصورت، این یک ارتقای قابلتوجه است.
تواناییهای آفرود این خودرو نیز با تبدیل به ۶×۶ بهبود یافته است. سیستم ششچرخ محرک از طریق یک دیفرانسیل مستقیم از محور دوم به سوم فعال میشود و یک کلاچ سیستم ۶×۶ را غیرفعال نگه میدارد مگر زمانی که به کشش اضافی نیاز باشد. در کنار ظرفیت بار و فضای بار چشمگیر، باید اذعان کرد که این خودرو از نظر ظاهری نیز بسیار جذاب است و حتی نسبت به برخی دیگر از تبدیلهای ۶×۶ لندکروزر ۷۰ متمایزتر به نظر میرسد.
net
۲۲ خرداد ۱۴۰۴تویوتا نصف ماشیناش رو اسمش گذاشته لندکروز و باعث گیج شدن مشتری میشه و تعجبه چرا همچین کاری کرده. باید یک ماشینش اسمش لندکروز قرار میداد و نسل به نسل تغییر میداد
datsun
۲۲ خرداد ۱۴۰۴کدوم نصف بنده خدا یه لندکروز داریم یه پرادو لندکروز سری هفتاد هم که به باخاطره محبوبیت هنوز رو خط تولیده
۲۲ خرداد ۱۴۰۴خب این اتاق هفتاد هست و اون جدیداش هم اتاق ۲۰۰ و اتاق ۳۰۰ هستن دیگه خریداری که گیج میشه باید بره هیوندای i10 مونتاژ هند بخره سوار بشه لذت ببره لندکروز یکم واسش بزرگه اون مدلهای چری رو ندیده که همشون ترکیبی هستن به ایکس ۵۵ چراغ تیگو هفت زده به تیگو هفت چراغ تیگو هشت به تیگو هشت چراغ اکستریم زده هنوز اونا رو ندیده
JaMsHiD-B
۲۲ خرداد ۱۴۰۴خریداری که فرق بین سه تا ماشین رو نفهمه و براش سخت باشه بهتره بره با همون آی کیو عالیش تسلا سایبر تراک سوار بشه چون توی درگ پورشه ۹۱۱ رو میزنه😑
محی
۲۲ خرداد ۱۴۰۴مهم اینه چه قدر میگیره
محمد
۲۲ خرداد ۱۴۰۴کمتر از اشغالای سایپا و ایران خودرو
ali_x76
۲۲ خرداد ۱۴۰۴توی این ماشینا، و ظرفیت باربری، قدرت موتور عامل تعیین کننده نیست، در اصل همه چیز به گیربکس و دیفرانسیل برمیگرده.
مثلا بنز ۱۰ چرخ خودمون با کد ۲۶۲۴، ۲۶۰ اسب قدرتشه.
قدرت موتور، سرعت نهایی و سرعتی که باهاش بار جابجا میشه رو تعیین میکنه، نه ماکزیمم بار مجاز.
هیچکس نمیاد وقتی ۶ تن بار به این لندکروز زده، ۱۵۰ تا سرعت بره.
با این میزان بار، بیشتر از ۶۰ تا رفتن خودکشیه.
Alireza
۲۲ خرداد ۱۴۰۴بنز 2624 240 اسب بخاره