معرفی نسل جدید تویوتا C-HR؛ تمام برقی با توان پیمایش 470 کیلومتر
پس از سه سال غیبت در نمایندگیهای تویوتا در آمریکا، C-HR بازگشتی جذاب داشته است؛ اما این بار، خبری از شاسیبلند بنزینی کمتوان گذشته نیست. C-HR جدید به یک کراساوور الکتریکی فستبک تبدیل شده است. این خودرو درواقع همان C-HR پلاس است که چند هفته پیش برای بازار اروپا رونمایی شد. C-HR جدید بر پایه پلتفرم e-TNGA 2.0 ساخته شده که با نسخه بهروزشده bZ4X (حالا با نام BZ) مشترک است. فاصله محوری C-HR برابر با 2,750 میلیمتر است که ۱۰۲ میلیمتر کوتاهتر از BZ بوده و طراحی فستبک کوپه مانند آن، ظاهری اسپرتتر و متمایزتر نسبت به عقب جعبهای و کاربردیتر شاسیبلند BZ ارائه میدهد.
برخلاف BZ که گزینههای متنوعی برای پیشرانه و باتری دارد، C-HR در آمریکا تنها با یک قوای محرکه عرضه میشود که از نوع دوموتوره چهارچرخ محرک با قدرت ۳۳۸ اسب بخار قدرت است. این شاسیبلند الکتریکی میتواند در ۵ ثانیه به سرعت ۹6 کیلومتر بر ساعت برسد که ۱.۱ ثانیه از GR86 سریعتر است. نسخههای تکموتوره با ۱۶۵ اسب بخار و ۲۲۱ اسب بخار که در اروپا عرضه میشوند، به بازار آمریکا راه نخواهند یافت. باتری ۷۷ کیلووات ساعت تنها گزینه موجود است که بردی حدود ۴۶۷ کیلومتر ارائه میدهد. شارژر داخلی ۱۱ کیلوواتی و درگاه NACS بهصورت استاندارد ارائه میشوند اما سرعت شارژ سریع ۱۵۰ کیلوواتی چندان چشمگیر نیست. شارژ از ۱۰٪ تا ۸۰٪ حدود ۳۰ دقیقه طول میکشد.
داخل کابین C-HR شباهت زیادی به BZ جدید دارد و از نمایشگر لمسی ۱۴ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی بهره میبرد. هر دو تیپ SE و XSE مجهز به گرمکن صندلیهای جلو، درب صندوق برقی و دو شارژر بیسیم گوشی هستند. تیپ XSE با ارتقاهایی مانند رینگهای ۲۰ اینچی (بهجای ۱۸ اینچی)، حافظه برای صندلی راننده، تنظیم برقی ۸ جهته برای صندلی سرنشین و آپشنهایی مانند دستیار تغییر خط و مانیتور دید پانورامیک، تجربهای لوکستر ارائه میدهد.
هرچند C-HR جدید اکنون برای بازار آمریکای شمالی معرفی شده اما تویوتا اعلام کرده که این خودرو تا سال ۲۰۲۶ عرضه نخواهد شد. قیمتها نزدیک به زمان فروش اعلام میشوند اما انتظار میرود قیمت C-HR جدید از حدود 35 هزار دلار شروع شود. این قیمت، فاصلهای منطقی با BZ بزرگتر ایجاد میکند که احتمالاً قیمت پایهای 40 هزار دلاری خواهد داشت.