معرفی نسل جدید تویوتا راو فور / Rav4 با طراحی مدرن و فناوری هیبرید

چهارشنبه 31 اردیبهشت 1404 - 04:36
مطالعه 10 دقیقه
2026-toyota-rav4-woodland-exterior-2
راو4 جدید در تمام مدل‌ها هیبرید یا پلاگین هیبرید خواهد بود. سیستم محرک جلو یا دو دیفرانسیل نیز برای پرفروش‌ترین کراس‌اور تویوتا ارایه می‌شود.

تویوتا RAV4 یکی از موفق‌ترین خودروهای دنیا است. تنها در سال گذشته، تویوتا 475,193 دستگاه راو فور در آمریکا فروخت که پس از شورولت سیلورادو و فورد سری F در رتبه سوم قرار گرفت. اما راو فور 2024 شش سال از عمر طراحی‌اش می‌گذشت و بر پایه پلتفرمی قدیمی بود، بنابراین زمان معرفی مدل جدید فرا رسید.

تویوتا راو فور 2026 قصد دارد با بهبودهای چشمگیر در طراحی، فناوری و سیستم محرکه، روند فروش موفق خود را ادامه دهد. مهم‌ترین تغییر این است که تویوتا موتور بنزینی خالص را کنار گذاشته و حالا یک سیستم هیبریدی استاندارد ارائه می‌دهد، همراه با گزینه هیبریدی و پلاگین قدرتمندتر و کارآمدتر که در تعداد بیشتری از تیپ‌ها عرضه می‌شود.

 موتور 2.5 لیتر تنفس طبیعی قدیمی کنار گذاشته شده و جای خود را به یک موتور هیبریدی 2.5 لیتری چهار سیلندر داده است. راو فور 2026 مجهز به نسل پنجم سیستم هیبریدی تویوتا است که بهبودهای قابل توجهی در واحد کنترل قدرت و باتری برای افزایش توان و کارایی دارد.

راو فور هیبرید با سیستم دیفرانسیل جلو (FWD) استاندارد 226 اسب بخار و با سیستم تمام چرخ محرک (AWD) 236 اسب بخار تولید می‌کند. مدل FWD نسبت به مدل بنزینی دیفرانسیل جلوی قبلی 23 اسب بخار و مدل AWD نسبت به نسخه هیبریدی AWD قبلی 17 اسب بخار قدرت بیشتری دارد. تویوتا هنوز آمار مصرف سوخت را اعلام نکرده است.

راو فور پلاگین هیبرید 2026 جایگزین RAV4 Prime قبلی خواهد شد. این مدل دارای دو موتور الکتریکی و باتری با ظرفیت بالاتر با نیمه‌رساناهای سیلیکون-کاربید جدید برای بهبود کارایی و انتقال قدرت است. این مدل جدید 320 اسب بخار قدرت دارد و تا 80 کیلومتر برد الکتریکی با یک بار شارژ ارائه می‌دهد. در مقایسه با 67  کیلومتر در مدل پرایم 2024.

مدل

توان خروجی

نوع دیفرانسیل

پیمایش الکتریکی

RAV4 هیبریدی

226 / 236 اسب بخار

FWD / AWD

--

RAV4 پلاگین هیبریدی

320 اسب بخار

AWD

80.467 کیلومتر

باتری بزرگ‌تر به این معناست که راو فور پلاگین هیبرید در برخی تیپ‌ها قابلیت شارژ سریع DC دارد، هرچند تویوتا هنوز نرخ شارژ را اعلام نکرده است. تیپ‌های XSE و Woodland با پورت CCS قابلیت شارژ سریع دارند، اما تیپ‌های SE و GR Sport جدید از پورت J1772 بدون قابلیت شارژ سریع استفاده می‌کنند. شارژر داخلی 11 کیلوواتی نیز برای همه تیپ‌ها در دسترس است.

با سیستم هیبریدی، راو فور 2026 ظرفیت یدک‌کشی حداکثر 1587 کیلوگرم (3500 پوند) را در مدل‌های AWD حفظ کرده است. مدل‌های دیفرانسیل جلو ظرفیت یدک‌کشی خود را از 680 کیلوگرم (1500 پوند) به 794 کیلوگرم افزایش داده‌اند.

 شرکت سازنده، راو فور 2026 را در سه دسته تقسیم کرده است: پایه، مقاوم و اسپرت ( Core Rugged Sport). دسته طراحی پایه شامل تیپ‌های LE، XLE و Limited است که همگی با سیستم هیبریدی استاندارد عرضه می‌شوند. تیپ‌های LE و XLE با گزینه FWD یا AWD و تیپ Limited فقط با AWD ارائه می‌شوند.

در دسته طراحی مقاوم، تویوتا فعلاً یک تیپ ارائه می‌دهد: Woodland. این مدل (تصویر بالا) با ویژگی‌های متمرکز بر آفرود مانند لاستیک‌های ویژه، چراغ‌های LED اضافی در سپر جلو و باربند استاندارد عرضه می‌شود. در بالاترین سطح، مدل‌های طراحی اسپرت شامل تیپ‌های SE، XSE و GR Sport جدید هستند. تیپ SE با سیستم هیبریدی یا پلاگین هیبریدی FWD یا AWD تولید می‌شود، در حالی که XSE با انتخاب هر دو سیستم محرکه فقط AWD است.

دسته‌بندی

تیپ‌ها

سیستم محرکه

نوع دیفرانسیل

مدل پایه

LE / XLE / Limited

هیبریدی

FWD / AWD

مدل مقاوم

Woodland

هیبریدی / پلاگین هیبریدی

AWD

مدل اسپرت

SE / XSE / GR Sport

هیبریدی (SE, XSE) / پلاگین هیبریدی (GR Sport)

FWD (SE) / AWD (SE, XSE, GR Sport)

راو فور GR Sport اولین نمونه با تمرکز واقعی بر عملکرد است، هرچند هنوز یک مدل کامل GR نیست. این مدل همراه سیستم پلاگین هیبرید و AWD با 320 اسب بخار قدرت عرضه می‌شود و باید سریع‌تر از RAV4 Prime قبلی باشد که در 5.5 ثانیه به سرعت صدکیلومتر در ساعت می‌رسید.

نشانه‌های ظاهری شامل جلوپنجره بزرگ‌تر با نشان GR، این مدل را از بقیه متمایز می‌کند که البته شبیه جلوپنجره به‌روز شده GR Corolla است. همچنین رینگ‌های 20 اینچی ویژه، اسپویلر عقب سقفی و فضای داخلی با تزئینات جیر و چرم مصنوعی نیز دارد.

راو فور 2026 با صفحه‌نمایش 10.5 اینچی مرکزی و خوشه ابزار دیجیتال 12.3 اینچی به‌صورت استاندارد عرضه می‌شود. خریداران می‌توانند در برخی مدل‌ها صفحه‌نمایش 12.9 اینچی بزرگ‌ هم انتخاب کنند. همه نسخه‌های RAV4 از نسل جدید سیستم چندرسانه‌ای صوتی تویوتا استفاده می‌کنند که وعده عملکرد سریع‌تر و پاسخگویی بهتر را می‌دهد، همراه با اپل کارپلی و اندروید اتو بی‌سیم، سازگاری با دو دستگاه بلوتوث و برای اولین بار، دکمه هوم ثابت.

محصول جدید همچنین اولین تویوتا با مجموعه ایمنی Safety Sense 4.0 است که تمام فناوری‌های قبلی (کروز کنترل تطبیقی، دستیار حفظ خط، ترمز اضطراری خودکار) را با قابلیت‌های تشخیص بهبود یافته ارائه می‌دهد.

قیمت راو فور 2026 هنوز مشخص نیست. درحالی‌که مدل 2025 کمتر از 30,000 دلار هزینه خرید دارد؛ احتمالا نسخه جدید با فناوری هیبرید، کمی گران‌تر باشد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.