معرفی نسخه ون تجاری تویوتا پرادو با دو صندلی و فضای بار 2 هزار لیتری

چهارشنبه 4 تیر 1404 - 04:30
مطالعه 5 دقیقه
Toyota-Land-Cruiser-Commercial-Van-1
تویوتا نسخهٔ ون تجاری لندکروزر پرادو را در بریتانیا معرفی کرده که فضای بار 2 هزار لیتری و ظرفیت یدک کشی 3.5 تنی را ارائه می‌کند.

تویوتا لندکروزر دیگر فقط یک شاسی‌بلند آفرود نیست و حالا به جدیدترین عضو خانواده خودروهای تجاری تویوتا در بریتانیا تبدیل شده است. تویوتا با یک تبدیل کارخانه‌ای، این شاسی‌بلند را به یک خودروی تجاری تبدیل کرده و با حذف صندلی‌های عقب، فضای باری وسیع ایجاد کرده درحالی‌که تجهیزات آفرود قدرتمند آن دست‌نخورده باقی مانده است. علاوه بر این، تویوتا اعلام کرده که تا پایان سال جاری، تمامی نسخه‌های لندکروزر در بریتانیا و اروپا به پیشرانه دیزلی پلاگین‌هیبریدی مجهز خواهند شد.

لندکروزر تجاری یک نسخه انحصاری برای بازار بریتانیا است که در کارخانه تویوتا در برناستون تولید می‌شود. این مدل برای خریدارانی طراحی شده که به توانایی آفرود لندکروزر نیاز دارند اما نیازی به ظرفیت سرنشین یا فضای باز وانت هایلوکس ندارند. از بیرون، تشخیص این نسخه از لندکروزر استاندارد دشوار است، جز پنل‌های فولادی که جایگزین شیشه‌های عقب شده‌اند اما در داخل، تغییرات چشمگیر است. صندلی‌های عقب حذف شده و جای خود را به یک کف بار مسطح و یک دیواره فلزی با بخش مشبک بالایی داده‌اند که کابین جلو را جدا می‌کند. فضای بار با یک سینی مقاوم پوشیده شده و طولی برابر با 1,685 میلی‌متر دارد. حجم بار این مدل 2000 لیتر است که اگرچه برای مخاطبان هدف کافی به نظر می‌رسد، اما در مقایسه با ون اختصاصی مانند تویوتا ProAce سیتی با حجم بار 3800 لیتر کمتر است.

بااین‌حال، لندکروزر تجاری توانایی یدک‌کشی 3.5 تنی دارد که برای یک ون تجاری بسیار قابل‌توجه است. تویوتا می‌گوید این نسخه تجاری تجهیزات بهتری نسبت به نسل قبلی دارد. امکانات استاندارد شامل رینگ‌های 18 اینچی آلیاژی، صندلی راننده با تنظیم برقی، گرم‌کن صندلی‌ها و فرمان، درب صندوق برقی با پنجره جداگانه، آینه دید عقب الکتروکرومیک، ترمز پارک برقی، سیستم تهویه دوگانه، نمایشگر 9 اینچی اطلاعاتی-سرگرمی و پکیج ایمنی Safety Sense تویوتا است.

در بخش فنی اما هیچ تغییری اعمال نشده است و نسخه تجاری از همان موتور 2.8 لیتری دیزلی و سیستم چهارچرخ محرک دائمی با حالت‌های رانندگی قابل انتخاب بهره می‌برد، بنابراین تمام توانایی‌های آفرود حفظ شده است. لندکروزر تجاری از آگوست امسال در بریتانیا با قیمت پایه 52,730 پوند عرضه می‌شود و اولین تحویل‌ها در سپتامبر آغاز خواهد شد. بعید است این مدل در بازارهای دیگر عرضه شود.

هم‌زمان با معرفی نسخه تجاری، تویوتا از به‌روزرسانی پیشرانه لندکروزر در اروپا و بریتانیا هم خبر داده است. این شاسی‌بلند به پیشرانه دیزلی هیبریدی خفیف کارآمدتر مجهز می‌شود و جایگزین نسخه دیزلی معمولی خواهد شد. موتور 2.8 لیتری چهار سیلندر توربودیزل حالا با سیستم هیبریدی 48 ولتی ترکیب شده که شامل یک موتور ژنراتور الکتریکی و باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 4.3 آمپرساعت است. این سیستم مشابه نمونه مورداستفاده در لندکروزر پرادو و وانت هایلوکس در استرالیا است. قدرت موتور دیزلی به‌تنهایی 201 اسب بخار و گشتاور 500 نیوتن متر است، درحالی‌که سیستم هیبریدی تا 16 اسب بخار و 65 نیوتن متر گشتاور اضافی در حالت شارژ کامل ارائه می‌دهد.

ادعا می‌کند نسخه هیبریدی خفیف سیستم استارت استاپ نرم‌تر و بی‌صداتری دارد و شتاب‌گیری اولیه‌ای نرم، یکنواخت و قدرتمندی ارائه می‌دهد. همچنین، اجزای جدید برای مقاومت در برابر شرایط سخت طراحی شده‌اند و بنابراین توانایی آفرود خودرو، ازجمله عمق غوطه‌وری 700 میلی‌متری در آب به خطر نمی‌افتد. تحویل لندکروزر هیبریدی در اروپا از اواخر 2025 آغاز می‌شود و در بریتانیا از سال 2026 در دسترس خواهد بود. نسخه تجاری هم از این پیشرانه به‌روزشده بهره می‌برد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.