معرفی تویوتا پریوس پلاگینهیبرید اتانولی با کاهش ۹۰ درصدی آلایندگی
فصل جدیدی برای پریوس در برزیل رقم خورده است، جایی که تویوتا پروتوتایپی را معرفی کرده که فناوری پلاگینهیبریدی را با پیشرانه فلکسفیول ترکیب میکند. این پیشرانه قادر به استفاده از بنزین و اتانول است. به گفته تویوتا، این ترکیب میتواند با باتری کاملاً شارژ و استفاده از اتانول، تولید دیاکسید کربن را تا ۹۰ درصد کاهش دهد. تویوتا در برزیل پیشتر نسخههای هیبریدی فلکسفیول از سدان کرولا و شاسیبلند کرولا کراس را هم عرضه کرده بود اما این اولین بار است که تویوتا این رویکرد را روی یک پیشرانه پلاگینهیبریدی پیادهسازی کرده است. این شرکت سوختهای زیستی مانند اتانول را گزینهای عملی و کوتاهمدت برای کاهش انتشار گازهای گلخانهای نهتنها در برزیل بلکه در بازارهای دیگری که اتانول بهراحتی در دسترس است، میبیند.
در ظاهری، این پروتوتایپ مشابه پریوس پلاگینهیبریدی معمولی است و تنها چند برچسب متمایز در کنارهها به ترکیب سهگانه بنزین، اتانول و برق اشاره دارند. تویوتا جزئیات فنی خاصی منتشر نکرده اما تغییرات لازم برای استفاده از اتانول احتمالاً اندک است. سیستم پلاگینهیبریدی این خودرو شامل پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر، یک موتور الکتریکی و باتری لیتیوم یونی است که در حالت بنزینی ۲۲۰ اسب بخار تولید میکند. این پروتوتایپ پریوس پلاگینهیبریدی فلکسفیول در نمایشگاه تجاری در سرتائوزینهو برزیل رونمایی شده و در کنار نسخههای فلکسفیول هایلوکس، فورچونر و کرولا کراس به نمایش درآمده است. این رونمایی پس از تعهد اخیر تویوتا به سرمایهگذاری ۱۱.۵ میلیارد رئال (۲.۱ میلیارد دلار) در برزیل تا سال ۲۰۳۰ انجام شد که هدف آن گسترش تولید محلی و توسعه راهکارهای جدید حملونقل است.
در بخشی از این برنامه، تویوتا دو مدل هیبریدی فلکسفیول در برزیل تولید خواهد کرد. یکی از این خودروها یاریس کراس خواهد بود که قرار است در اکتبر ۲۰۲۵ (مهر ۱۴۰۴) در این کشور عرضه شود. این نسخه بر اساس مدل بازار اندونزی خواهد بود که با نسخهٔ بازار اروپا و ژاپن تفاوت دارد. اینکه این سیستم پلاگینهیبریدی فلکسفیول از مرحله نمونه اولیه فراتر رود یا خیر، هنوز مشخص نیست اما این سیستم ممکن است در پریوس پلاگینهیبریدی کنونی یا مدلهای آینده مانند نسل بعدی راوفور پلاگینهیبریدی که هنوز در برزیل معرفی نشده، عرضه شود.