چرا تویوتا پیشرانه‌های درون‌سوز را کنار نمی‌گذارد؟

دوشنبه 27 مرداد 1404 - 16:00
مطالعه 3 دقیقه
پیشرانه‌های بنزینی جدید تویوتا
تویوتا با پیشرانه‌های جدید ۱.۵ و ۲ لیتری، تنوع را در قوای محرکه را اولویت قرار داده و از هیبرید تا هیدروژن را در نظر دارد.
تبلیغات

درحالی‌که بسیاری از خودروسازان به سمت الکتریکی‌سازی کامل پیش می‌روند، تویوتا رویکرد متفاوتی برگزیده است. این شرکت نشان می‌دهد پیشرانه‌های بنزینی همچنان در آینده حمل‌ونقل خودرویی جای دارند. تویوتا با همکاری سوبارو و مزدا، مجموعه‌ای از پیشرانه‌های کوچک و سبک طراحی کرده که برای انواع خودروها، از هیبرید تا مدل‌های هیدروژنی و حتی خودروهای الکتریکی بردافزا مناسب هستند. این پیشرانه‌ها برای پلتفرم‌های مختلف طراحی شده‌اند تا تویوتا انعطاف لازم برای تطبیق با بازارها و کاربردهای متنوع را داشته باشد.

پیشرانه‌های ۱.۵ و ۲ لیتری چهار سیلندر تویوتا متنوع‌ترین کاربردهای را خواهند داشت. این پیشرانه‌ها، علاوه بر هیبریدهای سنتی، می‌توانند به‌عنوان ژنراتور در خودروهای برقی بردافزا عمل کنند، جایی که موتورهای الکتریکی تأمین نیروی حرکتی را بر عهده دارند و پیشرانه باتری‌ها را شارژ می‌کند. مدل‌هایی مانند شاسی‌بلند هایلندر و مینی‌ون سی‌ینا به‌زودی از این سیستم در چین استفاده خواهند کرد. آندریا کارلوچی، معاون استراتژی محصول و بازاریابی تویوتا اروپا گفت:

امیدوارم بتوانیم خودروهای برقی تویوتا را در بازارهایی که فروش قوی دارند تثبیت کنیم اما در بازارهایی که تقاضایی وجود ندارد، خودروهای برقی را تحمیل نخواهیم کرد.

این رویکرد نشان‌دهنده تفکر خلاقانه تویوتا برای تکامل فناوری درون‌سوز بدون اجبار به عرضه انبوه خودروهای برقی است.

تویوتا در ساخت پیشرانه‌های پرفورمنس نیز سابقه درخشانی دارد. نسل بعدی پیشرانه‌ها نه‌تنها با بنزین بلکه با سوخت‌های زیستی، سوخت‌های مصنوعی و هیدروژن نیز کار می‌کنند؛ اما داستان فقط به بهره‌وری محدود نیست. نسخه‌های توربوشارژ پیشرانه ۲ لیتری برای مدل‌های گازو ریسینگ بیش از ۶۰۰ اسب بخار تولید خواهند کرد. این تعهد تویوتا به حفظ هیجان برای علاقه‌مندان، در کنار پیگیری آینده کربن خنثی، قابل‌تحسین است و نشان می‌دهد پایداری و هیجان می‌توانند همزیستی داشته باشند.

تویوتا به‌جای تحمیل خودروهای برقی به همه بازارها، بر تنوع پیشرانه‌ها تأکید دارد. با ارائه ترکیبی از هیبریدها، پلاگین‌هیبریدها، خودروهای برقی بردافزا، مدل‌های هیدروژنی و پیشرانه‌های بنزینی پیشرفته، تویوتا به مشتریان اجازه می‌دهد آنچه به نیازشان می‌خورد را انتخاب کنند درحالی‌که آلایندگی کلی را کاهش می‌دهد. تویوتا حتی پلتفرم‌های اختصاصی برقی را مدنظر دارد که می‌توانند به پیشرانه‌های درون‌سوز هم مجهز شوند. این نشانه‌ای از آینده‌نگری در تطبیق خودروها بدون قربانی کردن بهره‌وری یا پرفورمنس است. این رویکرد مشتری محور نقطه برندهایی است که خودروهای برقی را به‌زور به مشتریان تحمیل می‌کنند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.