لندکروزر ۱۳۰ هزار دلاری در برابر مدل کارکرده ۷ هزار دلاری، کدام ارزش خرید دارد؟

سه‌شنبه 11 شهریور 1404 - 09:00
مطالعه 3 دقیقه
مقایسه لندکروزر نو و کارکرده
لندکروزر جدید سری ۳۰۰ با قیمتی نجومی عرضه می‌شود درحالی‌که نمونه‌های کارکرده از سری ۱۰۰ را می‌توان با قیمت بسیار نازلی خرید اما آیا ارزش خرید دارد؟
تبلیغات

به یک اسطوره تبدیل شده است اما امروز یک سؤال کلیدی مطرح می‌شود، آیا پرداخت مبلغی گزاف در حدود ۱۰۰ هزار پوند برای یک لندکروزر ۳۰۰ صفرکیلومتر منطقی است درحالی‌که یا می‌توان با گشت‌وگذار در بازار دست‌دوم، گزینه‌ای بسیار ارزان‌تر پیدا کرد؟ برای پاسخ به این سؤال، کارواو یک مقایسهٔ جذاب بین یک لندکروزر ۳۰۰ نو و یک لندکروزر ۱۰۰ با کارکرد بیش از ۴۵۰ هزار کیلومتر و قیمت تنها ۵۰۰۰ پوند ترتیب داده است.

لندکروزر ۱۰۰، همان‌طور که از خودرویی با این سن و کارکرد انتظار می‌رود، آثار گذر زمان را به‌وضوح نشان می‌دهد. بدنه پر از فرورفتگی، خط و خش و رنگ‌پریدگی است و در برخی نقاط، نشانه‌هایی از زنگ‌زدگی به چشم می‌خورد که می‌تواند در آینده دردسرساز شود. در داخل کابین نیز اوضاع مشابه است؛ فضا به یک نظافت عمیق نیاز دارد و روکش فرمان در حال از هم پاشیدن است. بااین‌حال، انبوهی از دکمه‌های فیزیکی برای کنترل سیستم تهویه و سایر امکانات که هنوز به‌خوبی کار می‌کنند. در مقابل، لندکروزر ۳۰۰ با چهره‌ای کاملاً مدرن ظاهر می‌شود. جلوپنجرهٔ پلاستیکی عظیم، چراغ‌های پیشرفته و خطوط عضلانی روی کاپوت، به آن ظاهری هدفمند و باابهت بخشیده است. فضای بار بسیار بزرگ است و کابین، همان‌طور که از یک خودروی صفرکیلومتر انتظار می‌رود، بی‌نقص و تمیز است. خوشبختانه تویوتا در برابر حذف کامل دکمه‌های فیزیکی مقاومت کرده و در کنار نمایشگر لمسی، کنترل‌های کاربردی را حفظ کرده است.

شاید بزرگ‌ترین تفاوت این دو نسل زیر کاپوت نهفته باشد. لندکروزر ۱۰۰ از یک موتور سنتی ۴٫۷ لیتری V8 بهره می‌برد که ۲۳۵ اسب بخار قدرت و ۴۳۴ نیوتن‌ متر گشتاور تولید می‌کند اما در لندکروزر ۳۰۰، آن موتور حجیم جای خود را به یک پیشرانهٔ ۳٫۵ لیتری V6 توئین توربو داده که با تولید ۴۰۹ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن ‌متر گشتاور، جهشی چشمگیر در عملکرد را به نمایش می‌گذارد. درنهایت، انتخاب بین این دو خودرو، انتخاب بین دو فلسفهٔ متفاوت است. از یک سو، لندکروزر ۳۰۰ با قدرت بیشتر، تکنولوژی روز و راحتی مدرن قرار دارد و از سوی دیگر، لندکروزر ۱۰۰ که با قیمتی بسیار ناچیز، دوام و اصالت یک اسطورهٔ واقعی را ارائه می‌دهد. آیا دوام افسانه‌ای تویوتا می‌تواند خرید یک خودروی ۴۵۰ هزار کیلومتری را توجیه کند؟ این سؤالی است که پاسخ آن به اولویت‌های هر خریدار بستگی دارد.

پخش از رسانه

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.