افشای تصاویر تویوتا GRMN کرولا، هاچ‌بک آتشین با فیبر کربن فراوان!

شنبه 22 شهریور 1404 - 07:00
مطالعه 3 دقیقه
تویوتا GRMN کرولا
تصاویر هاچ‌بک آتشین تویوتا GRMN کرولا پیش از رونمایی رسمی فاش شده که با قطعات فیبر کربنی و طراحی تهاجمی‌تر، آماده سلطه بر بازار هاچ‌بک‌های داغ است.
تبلیغات

تصاویر و ویدیوهای نسخه تولیدی تویوتا GRMN کرولا که به نظر می‌رسد در یک رویداد خصوصی برای نمایندگی‌ها به نمایش درآمده، پیش از معرفی رسمی به بیرون درز کرده است. این تصاویر، یک هاچ‌بک تهاجمی و تمام‌عیار را نشان می‌دهند که با کاپوت و بال عقب فیبر کربنی، خود را از نسخه استاندارد GR کرولا متمایز می‌کند. این اتفاق چندان غافلگیرکننده نیست، چراکه پیش‌ازاین یک پروتوتایپ از GRMN در پاییز ۲۰۲۴ در حال آزمایش در پیست نوربرگ‌رینگ آلمان مشاهده شده بود و حالا به نظر می‌رسد این مدل برای رونمایی بزرگ خود کاملاً آماده است.

تغییرات ظاهری GRMN کرولا فراتر از چند برچسب ساده است. کاپوت فیبر کربنی این خودرو به ورودی‌های هوای جدیدی مجهز است که به خنک‌کاری بهتر موتور کمک می‌کند. دریچه‌های هوای اضافی نیز در بالا و پشت گلگیرهای جلو تعبیه شده‌اند تا آیرودینامیک و پایداری را بهبود بخشند. رینگ‌های سبک‌وزن با رنگ برنزی و کالیپرهای ترمز قرمزرنگ، ظاهری مسابقه‌ای به آن بخشیده‌اند. در بخش عقب نیز، یک دیفیوزر تهاجمی‌تر و بال بزرگ فیبر کربنی، در کنار سیستم اگزوز سه‌گانه آشنا، چهره‌ای خشن و مصمم برای این هاچ‌بک ژاپنی ساخته‌اند.

فضای داخلی نیز حال و هوایی کاملاً اسپرت دارد. صندلی‌های اسپرت سبک‌وزن با پوشش ترکیبی از چرم و میکروفایبر، راننده و سرنشین را در پیچ‌ها محکم در جای خود نگه می‌دارند. این پوشش میکروفایبر روی فرمان اسپرت و دسته‌دنده گیربکس شش سرعته دستی نیز به کار رفته است؛ اما مهم‌ترین نشانه در کابین، حک شدن نشان GRMN درست پشت انتخاب‌گر حالت رانندگی است که هویت واقعی این هیولای کوچک را فریاد می‌زند.

تویوتا GRMN کرولا
تویوتا GRMN کرولا

اگرچه مشخصات فنی کامل هنوز اعلام نشده، اما انتظار می‌رود GRMN کرولا به نسخه‌ای تقویت‌شده از پیشرانه مدل GR مجهز باشد. نسخه ۲۰۲۵ تویوتا GR کرولا از یک موتور ۱٫۶ لیتری سه سیلندر توربوشارژ با قدرت ۳۰۰ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن ‌متر بهره می‌برد. این قدرت از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی یا هشت سرعته اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. با شتاب صفرتاصد ۴٫۹ ثانیه‌ای در مدل استاندارد، می‌توان پیش‌بینی کرد که نسخه GRMN به لطف تمرکز ویژه بر کاهش وزن و بهبودهای فنی، عملکردی سریع‌تر و هیجان‌انگیزتر از خود به نمایش بگذارد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.