لندکروزر کلاسیک با پیشرانه V6 توئین توربوی مدرن، پروژه جذاب تویوتا
تویوتا با رونمایی از یک پروژهٔ مفهومی شگفتانگیز، روح تازهای به کالبد یکی از نمادینترین شاسیبلندهای خود دمیده است. این شرکت لندکروزر FJ60 کلاسیک متعلق به دهه ۱۹۸۰ را با یک پیشرانه مدرن و قدرتمند ترکیب کرده و نتیجه، خودرویی به نام توربو تریل کروزر است که در نمایشگاه سما ۲۰۲۵ به نمایش درخواهد آمد. این پروژه، ظاهر اصیل و دوستداشتنی یک افسانه را با عملکردی هیجانانگیز و امروزی پیوند زده است.
قلب تپنده این هیولای کلاسیک، یک پیشرانه ۳.۴ لیتری توئین توربو V6 از نوع i-Force است که از تویوتا تاندرا جدید به عاریت گرفته شده است. این موتور قدرتمند، ۳۸۹ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که تقریباً دو برابر خروجی موتور شش سیلندر خطی اصلی این خودرو است. این جایگزینی نهتنها قدرت را به شکل چشمگیری افزایش داده، بلکه نرمی، سکوت و مصرف سوخت این شاسیبلند کلاسیک را هم بهبود بخشیده است.
مهندسان موتوراسپرت تویوتا برای جا دادن این پیشرانه مدرن در بدنهای متعلق به اوایل دهه ۸۰ میلادی، فراتر از یک تعویض ساده عمل کردهاند. آنها قطعات سفارشی متعددی طراحی کردهاند تا موتور بدون نیاز به برش دیواره آتش یا جابجایی نقاط اتصال کلیدی، در جای خود قرار گیرد. این قطعات شامل دستهموتور سفارشی، سینی روغن بازطراحیشده، یک مبدل حرارتی اختصاصی و دسته سیم مخصوص است. همچنین یک صفحه آداپتور، این موتور V6 را به گیربکس پنج سرعته دستی اصلی خودرو متصل میکند و یک سیستم اگزوز سفارشی نیز صدای تهاجمیتری را متناسب با شخصیت جدید خودرو تولید میکند.
در زیر بدنه، شاسی نردبانی اصلی لندکروزر حفظ شده اما از یک کیت افزایش ارتفاع 2.5 سانتیمتری و رینگهای بیدلاک که با لاستیکهای ۳۵ اینچی غولپیکر پوشانده شدهاند، بهره میبرد. با وجود اینهمه تغییرات فنی، ظاهر بیرونی خودرو تقریباً دستنخورده باقیمانده است. طراحان حتی چراغهای هالوژنی جلو را نیز تعویض نکردهاند تا حس و حال دهه هشتادی آن کاملاً حفظ شود. در داخل کابین نیز تنها المان مدرن، نصب یک سیستم صوتی JBL و یک صفحهنمایش لمسی مرکزی روی داشبورد کلاسیک خودرو است.