تویوتا هایلوکس کمپر با قوای محرکه برقی و شعاع حرکتی 360 کیلومتر

چهارشنبه 20 اردیبهشت 1402 - 05:37
مطالعه 4 دقیقه
download (5)
شرکت ردسندز از پروژه جدید که یک تویوتا هایلوکس تفریحی و کمپر با قوای محرکه برقی و حداکثر شعاع حرکتی 360 کیلومتر است رونمایی کرد. این وانت ژاپنی...
تبلیغات

شرکت ردسندز از پروژه جدید که یک تویوتا هایلوکس تفریحی و کمپر با قوای محرکه برقی و حداکثر شعاع حرکتی 360 کیلومتر است رونمایی کرد. این وانت ژاپنی قرار است به یکی از سرسخت‌ترین خودروهای تفریحی دنیا بدل شود.

شاید وانت‌ها و شاسی بلندهای دو دیفرانسیل زیادی در دنیا با ادعای سرسختی و خشونت وجود داشته باشند اما تنها یک خودروست که توسط مجریان تاپ گیر با عنوان تخریب ناپذیر شناخته شده و آن‌هم تویوتا هایلوکس نام دارد. وانت موردبحث قبلاً در نمونه‌های کمپر زیادی معرفی شده و حالا نیز شرکت ردسندز از قوای محرکه برقی در آن استفاده کرده است. اگرچه خود تویوتا چنین محصولی را ارائه نمی‌کند اما شرکت یاد شده یک وانت تفریحی برقی را برای گشت‌وگذار بی‌صدا در طبیعت مهیا کرده است.

ردسندز با شرکت Roev برای برقی سازی این خودرو همکاری کرده تا بنا به گفته خودشان اولین کمپر دو دیفرانسیل و تمام برقی استرالیا تولید شود. هایلوکس کمپر برقی همچنین یکی از اولین خودروهای تفریحی با قوای محرکه بدون آلایندگی در این کشور محسوب می‌شود. اگرچه پیش از این کمپرهای برقی متنوعی در دسترس خریداران استرالیایی بوده اما همگی آن‌ها کاروان‌های قابل یدک کشی بوده‌اند که برای بردن تجهیزات کمپینگ طراحی شده‌اند و باتری‌های لیتیومی بزرگی دارند.

برای مثال Retreat ERV اولین نمونه از کاروان‌های برقی یدک کشی بوده که چندین سال پیش معرفی شد و برخی شرکت‌ها همچون هارووک و کاندماین نیز چنین محصولاتی را تولید کرده‌اند؛ اما برخلاف خودروهای تفریحی برقی قابل یدک کشی، محصول جدید ردسندز و Roev که با نام رد روور شناخته می‌شود با اتکا به قوای محرکه خود تردد خواهد کرد. علاوه بر اینکه هایلوکس موردبحث دارای قوای محرکه جدیدی است فورد رنجر برقی هم تولید شده که از تجهیزات کمپینگ زیادی سود می‌برد. هایلوکس و رنجر جزو پرفروش‌ترین وانت‌های استرالیا به شمار می‌روند و انتخاب آن‌ها برای این پروژه‌ها طبیعی به نظر می‌رسد.

هنوز مشخصات محصولات موردبحث اعلام نشده ولی ردسندز می‌گوید داده‌ها و مشخصات ناوگان کنونی هایلوکس خود را به Roev خواهد داد تا آن‌ها راه‌حلی مناسب را برای یک خودروی کمپ دو دیفرانسیل پیدا کنند. Roev هم‌اکنون دو نسخه متفاوت از هایلوکس و رنجر برقی را ارائه می‌کند که یکی دارای باتری 64 کیلووات ساعتی و شعاع حرکتی 240 کیلومتری است درحالی‌که نسخه دوم از باتری 96 کیلووات ساعتی با حداکثر برد 360 کیلومتر سود می‌برد. هر مدل همچنین به شارژر فابریک 11 کیلوواتی، توانایی شارژ سریع 80 کیلوواتی، ترمز احیا شونده و خروجی برق خودرو به وسایل خانگی مجهز است.

در نهایت ردسندز دو وانت کمپر خود را در کنار هایلوکس دو دیفرانسیل توربودیزل عرضه خواهد کرد. هر وانت از چادر سقفی که در استرالیا محبوبیت بالایی دارد استفاده خواهند کرد. مدل‌های دونفره دارای کابین تکی یا اضافی به همراه چادری دونفره در سقف هستند درحالی‌که مدل پنج‌نفره از طراحی دوکابین و دو چادر سقفی استفاده می‌کند. از جمله تجهیزات موجود در این مدل‌ها می‌توان به سیستم برقی، آشپزخانه با یخچال 40 لیتری، اجاق‌گاز و تانک آب 80 لیتری اشاره کرد. هنوز مشخص نیست که آیا تنظیمات این وانت برقی تغییر خواهد کرد یا خیر اما یکی از موارد بدیهی حذف کپسول‌های LPG و تمامی تجهیزات گازی به ‌منظور نصب قوای محرکه برقی خواهد بود.

ردسندز چندین سال است که هایلوکس های کمپر را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. هایلوکس کمپر توربودیزل این شرکت گزینه‌ای محبوب برای گشت‌وگذار در طبیعت بوده و از سیستم تعلیق آفرود، لاستیک‌های هوی دیوتی، کمپرسور باد فابریک، سپر آفرود، اسنورکل و دو لاستیک زاپاس سود می‌برد. این شرکت همچنین روی نصب زیرساخت‌های شارژ خودروهای برقی در چندین نقطه ویژه طبیعت‌گردی کار می‌کند. ردسندز به دنبال ارائه اولین کمپرهای برقی دو دیفرانسیل در سال 2024 خواهد بود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.