تویوتاچشم اندازهفته نامه

تویوتا کرولا هیبرید در ایران؛ مشخصات و قیمت وارداتی معین خودرو

پرفروش‌ترین محصول از معروف‌ترین برند خودروساز آسیا، به‌زودی وارد کشورمان می‌شود. کرولا برای بازار ایران، مدل صندوق‌دار با پیشرانه هیبرید خواهد بود.

قدمت تویوتا در حدود ۸۰ سال است و امروزه به‌عنوان بزرگ‌ترین خودروساز دنیا از نظر تعداد تولید شناخته می‌شود. این گروه عظیم صنعتی، ظرفیت عرضه‌ای نزدیک به ۱۷ میلیون دستگاه در سال دارد و تقریبا در هر کلاس بدنه، محصولی مطرح در سطح جهانی تولید می‌کند. آمار خیره‌کننده‌ی تویوتا، جای شکی باقی نمی‌گذارد که هر مدلی از این برند، شایسته‌ی بررسی است و باید به‌عنوان رقیبی برای دیگر خودروهای دنیا، مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:
↵مزدا ۳ جدید در ایران؛ مشخصات و قیمت خودروی وارداتی بهمن موتور
↵میتسوبیشی اکلیپس کراس وارداتی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند ژاپنی
↵چری جیکو در ایران؛ خودروهای وارداتی از برند لوکس چینی
↵کیا سلتوس ۲۰۲۳؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند کره‌ای در ایران

اولین کرولا سال ۱۹۶۶ تولید شد و حالا پرفروش‌ترین سری خودرو در تاریخ محسوب می‌شود. طی ۵۷ سال، ۱۲ نسل تویوتا کرولا به دست مصرف‌کنندگان رسیده است. برای مردم ما، کرولا نسل ششم و هفتم اوایل دهه ۷۰ خورشیدی عرضه شد. سپس نسل‌های نهم و دهم وارد کشور شدند تا خاطره خوب از یک محصول باکیفیت ژاپنی در ذهن ایرانی‌ها شکل گیرد.

تویوتا کرولا هیبرید معین موتور نمای ترکیبی

کرولا نسل ۱۲، همچنان یکی از پرفروش‌ترین خودروهای دنیا است. این محصول در سه تیپ بدنه سدان و هاچبک و تورینگ، انواع پیشرانه‌های بنزینی، دیزلی و هیبرید ارایه می‌کند. کرولا هم‌اکنون در ژاپن، برزیل، تایوان، تایلند، ترکیه، امریکا، انگلیس و چین مونتاژ می‌شود. براساس اطلاعات موجود، احتمالا کرولا مونتاژ چین یا ترکیه وارد ایران خواهد شد. شرکت معین خودرو، مدل ۱.۸ هیبرید سدان را وارد ایران کرده است.

طراحی بدنه و نمای ظاهری تویوتا کرولا ۲۰۲۳

نسبت به نسل‌‎‌های قبلی، حس اسپرت و جوان‌پسند در کرولا جدید بیشتر شده است. حالا جلوپنجره‌ با سپر ترکیب شده و فضای وسط، به مجرای عبور هوا اختصاص دارد.

تویوتا کرولا هیبرید معین موتور نمای اصلی

یکی از نکات جالب در طراحی نمای بیرونی کرولا هیبرید وارداتی، عدم هماهنگی چراغ‌های جلو و عقب است. حالت تیز و مثلثی، وفادار به سبک خودروهای ژاپنی در چراغ اصلی دیده می‌شود. همچنین، کاپوت کوتاه و سپر حجیم به کرولا کمک می‌کند تا حالت تهاجمی داشته باشد.

تویوتا کرولا هیبرید معین موتور نمای جانبی

در نمای جانبی، حالت ساده با حجم‌دهی کم‌عمق وجود دارد. شیب سقف تا صندوق، چشم‌نواز به نظر می‌رسد و خط کشیده شده زیر پنجره‌ها، ظرافت در طراحی کرولا را نشان می‌دهد. رینگ آلومینوم ۱۶ اینچ و آینه بغل هم‌رنگ بدنه، در تمام نسخه‌ها وجود دارد. طراحی این خودرو به گونه‌ای است که مالک بتواند چرخ‌های ۱۸ اینچ هم نصب کند.

تویوتا کرولا هیبرید معین موتور نمای عقب

چراغ‌های عقب، کم‌هیجان هستند. این شرایط، به خوبی تفاوت نسخه سدان برای کاربری خانوادگی و مدل هاچبک با چراغ‌های مثلثی را نشان می‌دهد. در کرولا سدان، شباهت‌هایی با کمری دیده می‌شود و حجم‌دهی بدنه در محل نصب پلاک، به خوبی انجام شده است. مدل‌های مختلف این خودرو، ادوات پلاستیک در سپر عقب دارند و حس یک خودروی اقتصادی را تداعی می‌کنند؛ اما نسخه‌ی وارداتی، سپر جلو و عقب فلزی هم‌رنگ بدنه دارد.

در مجموع، طراحی بیرونی کرولا سدان ۲۰۲۳ برتری واضح نسبت به خودروهای چینی بازار ایران را نشان می‌دهد. تناسب بین اجزای مختلف، حس بسیار خوبی به مخاطب می‌دهد و قطعا با برند تویوتا برای مردم ما، جذابیت‌ دارد. ابعاد این خودرو شامل طول ۴۶۳۵  و عرض ۱۷۸۰ و ارتفاع  ۱۴۵۵ میلی‌متر، همراه فاصله محوری ۲۷۰۰ میلی‌متر است.

طراحی کابین و نمای داخلی تویوتا کرولا ۲۰۲۳

مانیتور لمسی ۸ اینچ برای کرولا ارایه می‌شود. این خودرو در غالب مدل‌ها فاقد پنل دیجیتال پشت فرمان است. دیگر اجزا نیز بسیار ساده به نظر می‌رسند.

داشبورد تویوتا کرولای وارداتی

نمایشگر ایستاده روی داشبورد، فرمان مدور، دسته‌دنده پلاستیک و مواد سخت روی داشبورد، اجزای اصلی در کابین کرولا ۲۰۲۳ هستند. البته مدل‌های آپشنال در بازار اروپا و امریکا، پنل دیجیتال دارند که احتمالا برای نسخه‌های وارداتی به ایران موجود نخواهد بود.

داشبورد کرولای وارداتی

کرولا به خوبی چهار سرنشین بالغ را جای می‌دهد. صندلی‌های جلو ، ساده و راحت هستند. در عقب، نشیمن صاف و تخته‌ای دیده‌ می‌شود. مجموع این تجهیزات، فضای داخلی کرولا را ساده و کم‌هیجان نشان می‌دهند. صندوق عقب این خودرو، ۴۷۱ لیتر است و به لطف صندلی‌های جمع‌شده، ۱۶۰۰ لیتر فضای حمل بار فراهم می‌کند.

پیشرانه و تجهیزات فنی تویوتا کرولا هیبرید معین خودرو

براساس اطلاعات موجود، کرولا وارداتی غیر هیبرید مجهز به موتور ۱/۲ لیتر توربو با قدرت ۱۱۶ اسب بخار و گشتاور ۱۸۵ نیوتن‌متر است. این مدل با گیربکس اتوماتیک CVT، در زمان ۱۳ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و میانگین مصرف سوخت ۷ لیتر در صد کیلومتر دارد. نهایت سرعت تویوتا کرولا ۱/۲ لیتر توربو، ۱۸۰ کیلومتر برساعت است.

تویوتا کرولا هیبرید معین موتور نمای اصلی

در بازار جهانی، ارزان‌ترین کرولا با موتور ۱/۸ لیتری هیبرید، شناخته می‌شود. موتور بنزینی این مدل در ایران، ۱۰۱ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن‌متر گشتاور دارد.  موتور الکتریکی هم ۷۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۳ نیوتن متر گشتاور به پیشرانه می‌افزاید. کرولا هیبرید، همراه گیربکس CVT، میانگین مصرف سوخت ۴.۰۷ لیتر در صد کیلومتر فراهم می‌کند و در زمان ۱۱ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد، کرولا در بازار جهانی، با نسخه دو دیفرانسیل نیز تولید می‌شود که طبیعتا وارد ایران نخواهد شد.

امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی کرولا هیبرید وارداتی معین خودرو:

  • سیستم تعلیق جلو مک فرسون
  • سیستم تعلیق عقب مستقل چند اتصالی (Multi Link)
  • ترمز جلو دیسکی خنک شونده
  • ترمز عقب دیسکی
  • ترمز پارک برقی (دکمه‌ای)
  • فرمان برقی
  • استارت دکمه ای
  • رینگ ۱۶ اینچی آلومینیومی در جلو و عقب
  • سانروف
  • ورود بدون کلید (Keyless)
  • فرمان چند منظوره با قابلیت تنظیم در ۴ جهت
  • کروز کنترل
  • دوربین دنده عقب
  • کامپیوتر سفری
  • نمایشگر لمسی ۱۰/۲۵ اینچی
  • حسگر نور
  • سیستم نور بالای خودکار
  • سیستم صوتی همراه رابط بلوتوث و USB
  • چراغ های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع از داخل
  • کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
  • کیسه هوای صندلی راننده و سرنشین جلو
  • کیسه هوای جانبی
  • کیسه هوای زانو برای راننده
  • سیستم ترمز ضد قفل (ABS)
  • سیستم توزیع نیروی ترمز (EBD)
  • سیستم کنترل کشش و پایداری (ESP)
  • سیستم هشدار خروج از خط
  • سیستم نگهدارنده خودکار ( Auto hold )
  • سیستم نمایش فشار باد لاستیک ها
  • رابط صندلی کودک ( Iso Fix)
  • ایموبیلایزر
  • قفل مرکزی

قیمت تویوتا کرولا هیبرید در بازار جهانی و ایران

هنوز فهرست کامل از امکانات کرولا وارداتی منتشر نشده است. به همین دلیل، نمی‌توان قیمت دقیق را پیش‌بینی کرد. در کشورهای خلیج فارس، برای کرولا سدان ۱/۲ لیتر توربو دنده اتوماتیک، ۱۸ تا ۱۹  هزار دلار پرداخت می‌شود. همچنین کرولا هیبرید ۲۰ تا ۲۳ هزار دلار قیمت دارد.

قیمت قطعی و نهایی کرولای ۱.۸ هیبریدی در سامانه ۲ میلیارد و ۴۷ میلیون اعلام شده است. از مجموع موارد فوق می‌توان نتیجه گرفت که آستانه قیمت کرولا وارداتی در بازار آزاد، حدود ۴ میلیارد تومان باشد. هنگام به‌روزرسانی مطلب در فروردین ماه ۱۴۰۳ که نرخ دلار به ۶۳ هزار تومان رسیده است، کرولا ۱/۲ لیتر توربو ۴/۵ میلیارد تومان قیمت بازار آزاد دارد.   اگر مزدا ۳ جدید هم به بازار ایران عرضه شود، می‌توان امیدوار بود تنوع سدان‌های موجود در کشور بهبود یابد. البته تخفیف مالیاتی برای خودروهای وارداتی، فرصت حضور کرولا هیبرید برای مصرف کننده ایرانی را فراهم خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۶۶ رای

مطالب مشابه

‫۶۵ دیدگاه‌ها

  1. Saeed

    ۲۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (206 ديدگاه)

    کاشکی یکی از خبرا واردات خودرو صحت داشته باشه و وارد شه نه در همین حد در قالب حرف وعده بمونه

    موافقم 100
    مخالفم 6
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۰ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2338 ديدگاه)

      من یک چانگان CS35 پلاس در خیابان دیدم
      فردا رو تعطیل اعلام می کنم

      موافقم 158
      مخالفم 11
      1. علی جردن

        ۲۰ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (1041 ديدگاه)

        محمدرضا روزای هفته رو تعطیل نمی کرد وقتی می کرد جمعه می کرد…

        موافقم 78
        مخالفم 10
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۰ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (10232 ديدگاه)

          آقا
          آقایون
          اومده
          چرا میگید کاشکی بیاد
          بخدا اومده خودم دیدم
          امروز که تو جاده بودم و برخی‌ها ناراحت بودن از جاده بودنِ من ، چند مدل کرولا دیدم از مدل ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۵ !!!
          پس حالا فهمیدید که اومده و میاد !
          البته فردا جُمعست نمیاد ولی شاید این شنبه بیاید شاید ، شاید هم نیاید شاید !

          خداوکیلی زندگیتون رو بکنید ! تونستید برید از ایران اون‌طرف بنز S ریخته ، مُفتَکی به پاتون میبندند سرقفلی ۹۹ ساله و اگر نه همین‌جا بمونید تو صف خرید ، نق هم نزنید !
          همینه که هست میخواید بخواید نمیخواید هم بخواید !
          بخدا که زندگی ۱۰۰ ساله اولش سخته !
          باقیش راحته !

          موافقم 49
          مخالفم 132
      2. Amard

        ۲۰ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (771 ديدگاه)

        میتونید آگهی چانگان تو سایت خرید فروش ببینید هم محدودیت قیمت گذاشتن هم حجم موتور خیلی تو مخی تازه با این تعرفه عوارض مزخرف با این بنزین اشغال موتورهای توربو gdi با این بنزین اشغال زود خراب میشن البته قرار هم نیست واردات عمده داشته باشن فقط در حد نمایش با وعده تو خالی یه عمر سر کردن چند سال دیگه هم روش

        موافقم 32
        مخالفم 7
      3. ‌ ‌

        ۲۱ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (3193 ديدگاه)

        منم دو تا دیدم 😐😛😛😛😛😛😛😛😛😛😛

        موافقم 13
        مخالفم 5
      4. محمد

        ۲۱ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (6 ديدگاه)

        دیروز یکی تو مشهد دیدم

        موافقم 15
        مخالفم 3
      5. امید

        ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (3 ديدگاه)

        سلام جناب اشتری cs35 پلاس اومده من دیدم پلاک شده

        موافقم 3
        مخالفم 1
    2. Amirhossain Hossainy

      ۲۰ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (152 ديدگاه)

      صحت

      موافقم 15
      مخالفم 6
    3. امیرحسین

      ۲۰ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (152 ديدگاه)

      چرا نباید تویوتا کمری فول آپشن وارد بشه؟! ایرانی ها لیاقت ماشین متوسط اقتصادی رو ندارن؟!

      موافقم 66
      مخالفم 13
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۲۰ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (2338 ديدگاه)

        چشم من میگم وارد کنند
        قیمتش ۳۵ تا ۴۰ هزار دلار هست و حداقل ۴ میلیارد قیمت می خوره
        سوال درست بپرسین: چرا نباید انواع خودرو با تعرفه پایین وارد بشه؟

        موافقم 139
        مخالفم 8
        1. امیرحسین

          ۲۰ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (110 ديدگاه)

          ا یو حناس بابا اقای اشتری بعضی شرکتا اتومبیل سازی طراح بیارن بخدا چیه آخه همش تیزه لاغره

          موافقم 7
          مخالفم 15
        2. Amirhossain Hossainy

          ۲۰ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (152 ديدگاه)

          قیمت صادراتی با خرده فروشی که انواع عوارض کشورها میاد روش خیلی فرق داره. قیمت صادراتی خرده فروشی کمری فول حدود ۳۰ هزار دلاره

          موافقم 12
          مخالفم 6
        3. عاشق پدال

          ۲۱ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (253 ديدگاه)

          به نظر شما این راهکارهای کشورهای اسیای شرقی خوبه پیاده بشه؟ مثلا یه قراردادهای گنده با تویوتا ببندیم بعد مدلهای سه سال قبل رو مونتاژ کنیم. ریبج کنیم به اسم همین سایپا و ایران خودرو. اینطوری مثلا یه تویوتا کرولای ۲۰۲۰ رو به قیمت یه پارس بخریم. تو افریقا این کار رو میکنن. افریقا بودم دیدم عه مدلای چندسال پیش میفروشن. بیشتر تو کنیا و افریقای جنوبی تولید میکنن. زنجیره قطعاتشم احتمالا تو همون افریقا هستش.

          موافقم 12
          مخالفم 1
        4. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۱ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (2338 ديدگاه)

          بله قطعا چیزی که الان در خودروسازی تایلند و اندونزی دیده می‌شه
          بسیار بسیار بهتر از زباله‌سازی سایپا و ایران‌خودرو هست

          موافقم 43
          مخالفم 3
        5. حسین

          ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (1094 ديدگاه)

          سیاست جدیدتون این هست که خوراک دلقک بی بته سایت رو تامین کنید با اخبار ضد تویوتا؟ افزایش فروش بیش از بیست درصدی تویوتا رو نمی‌ذارین، افزایش فروش پریوس رو نمی‌ذارین، کاهش فروش هیوندا و کیا رو نمی‌ذارین. بعد کاهش فروش سوپرا رو میذارین؟

          موافقم 4
          مخالفم 6
        6. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (2338 ديدگاه)

          همین تازگی مقاله نوشتیم راجع به مزیت های متعدد تویوتا پریوس نسبت به ماشین های تمام برقی مثل تسلا
          https://www.pedal.ir/toyota/2024-toyota-prius-prime-review/
          از نظر من و تمام پرنسل سایت پدال، هر کسی که روی خودروی خاص یا برند خاص تعصب داره، هرچه سریعتر باید به روان‌شناس مراجعه کنه
          دنبال کردن اخبار یک چیز هست و بحث های مسخره برای اثبات نظر یا سلیقه شخصی، کاملا بی فایده است

          موافقم 11
          مخالفم 3
        7. حسین

          ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (1094 ديدگاه)

          اولا بازی در نیارید جناب اشتری. خیلی از اخبار مهم رو پوشش نمی‌دید اما اخبار کاملا بی اهمیت رو پوشش میدید. دلیلش هم مشخصه و گفتنش توضیح واضحات.
          دوما بارها دوستان محترم و عزیز گفتن که مثل زومیت یک سیستم ریپورت کردن کامنت بذارید تا به این طریق کنترل بشه کامنت ها. اما اقدامی صورت نگرفت.
          با ذکر این دو نکته مشخصه که سیاست انتشار مطالب شیطنت آمیز هست. پس مجدد حرف اولم رو عرض می کنم، بازی در نیارید

          موافقم 1
          مخالفم 5
        8. Dark Knight

          ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (451 ديدگاه)

          آقا اشتری الان همین کرولا ۱۲۰۰ هم تو باما بین ۴/۱ تا ۴/۴ میلیارد قیمت داره ( مدل ۲۰۲۳ ) یعنی اینا ماشین ۱۷ هزار دلاری رو کردن ۶۵ هزار دلار ( با دلار ۶۳ تومن ) پس با این فرمول کمری اگه وارد بشه انشالله ۱۳۰ هزار دلاری خواهد بود یعنی بالا ۸ میلیارد تو خوشبینانه ترین حالت 😂

          موافقم 1
          مخالفم 2
    4. جیممزی

      ۲۰ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (7 ديدگاه)

      برای واردات که با آب و هوای ایران مطابقت داشته باشه باید ماشین های اقتصادی ژاپن فرقی نداره کدوم برند ، چون همشون کم خرج و جان سختن ، با تیپ پایه و بدون توربو که قیمتشون هم بالا نره وارد بشه

      موافقم 23
      مخالفم 30
    5. علی

      ۲۰ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (237 ديدگاه)

      خب حالا اون کسایی که میگفتن چینی آشغاله نیارید بفرمایند بخرن ببینم 😉

      موافقم 18
      مخالفم 9
    6. amiramli81

      ۲۲ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (185 ديدگاه)

      واردات که برای نمایش هم که شده انجام میشه ولی مهم اینه که قیمت برای مصرف کننده واقعی چند خواهد بود ، مطمئنا این خودرو ها رقیب خودروهای صفر موجود در بازار ایران نخواهند بود و اکثر مردم توانایی خرید انها را نخواهند داشت . مثلا همین کرولا با قیمتی نزدیک به سه میلیارد به دست مصرف کننده واقعی خواهد رسید که عملا سه برابر قیمت آن خواهد بود .

      موافقم 5
      مخالفم 3
  2. مردیم از خوشی

    ۲۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1390 ديدگاه)

    با دلار روز قیمتش میشه حدود ۹۰۰ میلیون ولی + مالیات + حق تولید ملی+ سود وارد کننده + گمرکی + حق برادران مجاهد در خارج از ایران : میشه ۱.۸ میلیارد
    بعد که وارد بازار شد به کمک دلال های داخلی قیمتش به ۳.۲ میلیارد هم خواهد رسید چون واردات محدود خواهد بود

    موافقم 64
    مخالفم 30
    1. Killer

      ۲۰ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (467 ديدگاه)

      هی زیر هر مطلب همینو کپی پیست نکن! خودمون تو ایران داریم زندگی میکنیم میدونیم سیستم چطوریه!

      موافقم 26
      مخالفم 27
      1. مردیم از خوشی

        ۲۰ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (1390 ديدگاه)

        میدونم کاربر های پدال اگاه هستند ولی این کار را میکنم چون مطالب درمورد واردات را افرادی که عضو ثابت پدال نیستند و مردم عادی هستند هم مطالعه میکنند
        و اینکه از این همه ظلم روزانه خسته نمیشید برید اعتراض کنید و یا یه حرکتی بزنید ولی از یه کامنت که حق را به شکل محترمانه داره شرح میده خسته میشید و اعتراض میکنید ، شایدم از خودشون هستی و فشاری شدی

        موافقم 45
        مخالفم 16
        1. TRD

          ۲۰ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          آقای مردیم از خوشی ، ایشون و صد ها اکانت دیگه اش به قول خودت زیاد فشاری میشه .
          جدی نگیر و اهمیت نده . چیزی رو از دست نمیدی .

          موافقم 33
          مخالفم 8
        2. Sasan

          ۲۱ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (168 ديدگاه)

          داداش من مردم عادی نام آگاهم
          ممنون میشم به زور آگاهم نکنی
          تشکر

          موافقم 2
          مخالفم 15
      2. amir

        ۲۱ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (2294 ديدگاه)

        ایشون برای اولین بار در تاریخ پدال حق گفت ععهههه مگه میشه

        موافقم 1
        مخالفم 8
    2. امیرحسین

      ۲۰ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (110 ديدگاه)

      آقای مردیم از خوشی دلال خوب هم داریم اینایی که هی دلال دلال میکنن برید یقه بدارو بگیرید من دلال نیستم.

      موافقم 2
      مخالفم 18
  3. حمید

    ۲۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (370 ديدگاه)

    فرضا که وارد هم بشه با حقوق‌ ۱۰ ، ۱۲ میلیونی پراید هم برای مردم ارزو شده

    موافقم 41
    مخالفم 6
    1. Amir Ali

      ۲۱ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (168 ديدگاه)

      حمید جان
      بازاریا یه جمله ای میگن، مودبانه اش میشه:

      «کار حقوق بگیری» درجا زدن و رشد نکردنه!!

      موافقم 14
      مخالفم 1
  4. علی

    ۲۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (173 ديدگاه)

    الان خدا تومن میدن دست مردم

    موافقم 14
    مخالفم 1
  5. GRMN

    ۲۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بعضیا یه جوری به موتور ماشین ایراد میگیرن انگار تو ایران کسی زیر ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوار نمیشه .
    مایی که به پراید ۶۰ اسبی و ۲۰۶ با ۷۰ اسب عادت کردیم خب برامون کافیه این قدرت .
    گل سر سبد موتورای ما همون tu5 ئه که اونم ۱۱۰ اسبیه .
    تازه این موتور کرولا حجمشم کمتره و مصرفشم نصفه اونه .
    نقطه ضعف اصلیش رو میشه CVT بودن دونست و آپشنای ضعیف که اونم با همین سقف قیمتی کاریش نمیشه کرد .
    به هر حال با چشم بسته میشه فهمید که چه استقبالی میشه ازش .
    به امید واردات ژاپنیای بیشتر .

    موافقم 57
    مخالفم 5
    1. Amard

      ۲۱ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (771 ديدگاه)

      شما به هر چیزی راضی بشی بدترش میاد مگه ما کشور فقیر بدبختی هستیم که نباید ماشین خوب سوار بشیم با همین ۲۰ هزار یورو بدون محدودیت ماشین اقتصادی خوب میشه وارد کرد ضمنا ۲۰۶ موتورش تنفس طبیعی کرولا توربو و gdi شما معلوم خودتم با اینایی که از وضعیت مزخرف تعریف میکنی با پول شاهین با قلب گنجشک میتونی شاسی بلند هندی و چینی بخری چرا باید مردم ایران پول ماشین های روز دنیا به لگن های داخلی بدن در صورتی که بهترین خودروها ی داخلی مثلا تارا اتومات حداکثر ارزشش همون قیمت کارخانه ای چرا تو روسیه نمیتونه بفروش

      موافقم 7
      مخالفم 8
  6. Alireza

    ۲۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (193 ديدگاه)

    کلا فقط خبر واردات ماشینا وارد میشه خودشون وارد نمیشن

    موافقم 16
    مخالفم 2
  7. Deadman95

    ۲۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (46 ديدگاه)

    چرا نباید مک لارن وارد شه؟؟؟ما چی مون کمه؟؟؟
    “پتو را روی سرش می‌کشد و دوباره میخوابد”

    موافقم 26
    مخالفم 3
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۰ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2338 ديدگاه)

      برمی‌گردد و پیک نیک را خاموش می‌کند

      موافقم 57
      مخالفم 1
    2. Genius

      ۲۰ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1237 ديدگاه)

      مک لارن با ۲۰۶ هیچ فرقی ندارد.(ناسلیم)

      موافقم 35
      مخالفم 0
    3. اکبر مجلل

      ۲۱ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (4 ديدگاه)

      عُرضه تاسیس شرکت خودروساز خصوصی،
      و نق نزدن از زیر لحاف.

      موافقم 4
      مخالفم 1
  8. Enzo Ferrari 2008

    ۲۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    اینم میگم بشنیم تا بیاد

    موافقم 6
    مخالفم 2
  9. امیرحسین

    ۲۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (110 ديدگاه)

    هیچ وقت با تویوتا حال نکردم.

    موافقم 5
    مخالفم 45
  10. رامتین

    ۲۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (3048 ديدگاه)

    موتور هیبریدیش واقعا جالب بود. این موتور بنظرم خیلی ضعیفه. تازه موتور 2 لیتری 170 اسبی هم داره که اون محشر میشد.

    موافقم 14
    مخالفم 3
    1. JDM

      ۲۰ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (630 ديدگاه)

      همین که نسخه پایه هستش بیاد کمتر از ۳ نمیدن تازه اگه وارد بشه
      شما به اینم فکر کن با وضعیت جاده ها که اصلا امن نیست و یا حتی شهر ها که همش ترافیکه 170 اسب به چه درد میخوره؟ اصلا برای مشتری به‌صرفه هست؟
      وارد کننده به نیاز عموم نگاه میکنه که میتونه از کدوم بیشتر سود کنه و کدوم نسخه از یه ماشینو میخرن نه علاقه ماشینبازا

      موافقم 5
      مخالفم 9
  11. Hamid

    ۲۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (280 ديدگاه)

    ماشین ۲۰۲۳ با موتور ۱.۲ لیتری صدی ۷ میسوزونه! خسته نباشن

    موافقم 12
    مخالفم 5
  12. enayat

    ۲۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (173 ديدگاه)

    CVT بودنش یه مقدار روی اعصاب هست ولی خوب شاید در عمل خوب باشه

    موافقم 4
    مخالفم 5
  13. Genius

    ۲۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    ماشین سگجونی که تو تموم کشورهای صاحبدار دنیا تاکسیه واسه ملت ابر گودرت منطقه سوپر لوکسه واسه مردمی که باید ده سال جون بکنن پس انداز کنن وام بگیرن بدبخت بشن تا بتونن چری تیگو ۷ رو روزی سوار بشن!!

    موافقم 26
    مخالفم 19
  14. Soldier

    ۲۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    تمام این سایت های خودرویی عکس کرولای بازار آمریکا و اروپا می زارن نمی دونم چرا به این نکته توجه نمی کنند که نسخه ای که قرار تو ایران عرضه بشه همون چیزی که تو کشورهای عربی هست و فیسش فرق داره. لطفا اصلاح کنید.

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۱ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2338 ديدگاه)

      چشم، اجازه بدین وارد بشه بعد که مطمئن شدیم عکس ها عوض می کنیم

      موافقم 8
      مخالفم 3
  15. وحید پارسایی

    ۲۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نام خدا
    به نظر من که اینا همش برا آروم کردن التهاب آشفته بازار و بالا بردن قیمت کارخانه خودرو ها هستش وقتی من زورم نرسه که تویوتا رو بخرم 1.800 حاظرم برم دنا بخرم 800 خسته شدم بخدا از این همه نامردی

    موافقم 8
    مخالفم 2
  16. سید

    ۲۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    راهش فقط نخریدن خودروهای داخلی وچینی است والبته ندادن سود بیشتر از پنج هزار دلاری

    موافقم 9
    مخالفم 1
  17. محسن

    ۲۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (162 ديدگاه)

    چرا انقد سود میگیرن دارن دو برابر قیمت اصلی ماشین روش سود میگیرن روی یه ماشین اقتصادی که برای قشر ضعیف جامعه طراحی شده واقعا اینا میان واردات هم بکنن توش اون سیاست منزوی ساختنشون برای گرون تر اب کردن به مردم هست

    موافقم 8
    مخالفم 0
  18. ماهان

    ۲۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با توجه به اینکه وارد کننده ها از شرکت های فروشنده تخفیف می گیرند ( 20 درصد) بابت خرید عمده، سود خوبی گیرشون میاد. اگه تعرفه های منطقی برای خودروهای وارداتی وضع بشه، یعنی 10 تا 15 درصد، عوام هم می تونند از تکنولوژی های جدید بهره‌مند شوند و نیازی نیست برای داشتن یک خودرو دست به هر کاری بزنند. چرا باید داشتن یک خودرو معمولی برای مردم تبدیل به یک امر ناممکن شود و چه سیاستی وجود دارد که با دست های پشت پرده و مافیای خودرو، برخورد جدی نمی شود و هیچ مجلسی، چه انقلابی و چه غیر انقلابی، قانون جامعی وضع نمی کند و فقط عده خاصی باید در رفاه باشند، نمی دونم…

    موافقم 4
    مخالفم 0
  19. ایران

    ۲۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    تویوتا نسبت به ایران خودرو قدمت خیلی زیادتری نداره ولی اون به کجا رسیده و ایران خودرو به کجا
    افسوس افسوس افسوس

    موافقم 5
    مخالفم 4
    1. اسد

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (836 ديدگاه)

      قدمت ایران خودرو را با تویوتا مقایسه میکنی؟!!!! برو یه کم تاریخ صنعت را مطالعه کن

      موافقم 4
      مخالفم 0
  20. عسگر

    ۲۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تا ایران خودرو سایپا ماشین های لگن تولید میکنن که میتونی باهاش مستقیم بری اون دنیا چه احتیاجیه به وارد کردن ماشین های خارجی بعدشن از ۵۰۰ ملیون داریم تا مستراح های چینی ۱۸۰۰پس دولت هیچوقت اجازه ورود ماشین های اقتصادی رو نمیده میمونه ماشین های بالای ۳۹ هزاردلار اونم چون سود بیشترداره برای دولت بزودی وارد خیابانهای بالا شهرکشور خواهد شد تمام حالا پیدا کنید پرتقال فروش را

    موافقم 1
    مخالفم 1
  21. کف خواب

    ۲۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    امیدوارم بزودی مردممون بهترین خودروها در دسترسشون باشه
    فقط امیدوارم ..

    موافقم 2
    مخالفم 1
  22. قدرت طهماسبی

    ۲۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    آیا قیمت ها نیز منصفانه است

    موافقم 2
    مخالفم 1
  23. هادی

    ۱ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اگه مسئولین واقعا به فکر مردم کشور هستند برندهای ژاپنی حتی با قدمت ۱۰ سال کار مانند تویوتا و مزدا و هوندا وارد کنند تا یک عمر صاحب ماشین باکیفیت و بی دردسر شوند . ماشین چینی بنجل ترین ماشین و بی پشتیبانی ترین ماشین‌ها محسوب می شود

    موافقم 7
    مخالفم 1
  24. مجید

    ۱۲ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام متاسفانه هیچ جا اطلاع رسانی نمیکنن اما این کرولا تولید تویوتای ژاپن نیست بلکه ساخت چین و محصول شرکت FAW Toyota هست میتونید تو اینترنت سرچ کنید!
    https://www.milele.com/wp-content/uploads/2023/02/LHD-TOYOTA-COROLLA-1.2P-AT-MY2022-WHITE.pdf

    موافقم 2
    مخالفم 2
  25. حمید

    ۱۲ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام
    ضمن عرض خسته نباشین، لطفا در مورد اینکه این خودرو محصول مشترک FAW و TOYOTA هست و در چین تولید میشه هم بنویسید تا مردم بدونن دقیقا شرکتها چه ماشینی رو دارن وارد میکنن و فکر نکنن این همون تویوتای ژاپن میشه
    https://www.milele.com/wp-content/uploads/2023/02/LHD-TOYOTA-COROLLA-1.2P-AT-MY2022-WHITE.pdf

    موافقم 4
    مخالفم 3
  26. زیزیگولو

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (4868 ديدگاه)

    از بعد از آزاد شدن واردات خودرو تو سال ۱۴۰۲ تویوتا کرولا گل سرسبد وارداتیا بوده تا الآن👍👍

    موافقم 8
    مخالفم 0
  27. Taha Ayoobi

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1215 ديدگاه)

    هعی.
    100 تا دونه وارد میکنن بعد اسمشو میذارن واردات.

    موافقم 4
    مخالفم 2
  28. Dark Knight

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (451 ديدگاه)

    در خوب بودنش که شکی نیست ولی متاسفانه سیستم قیمت گذاری ایران کاری میکنه که حتی کرولا هم که باشی ( پرفروش ترین ماشین تاریخ دنیا ) کسی نمیاد سمتت 😂 این کرولا هایی که آوردن هم مدل ۱/۲ توربو و هم ۱/۵ تنفس طبیعی هر دو تو بازار چین ۱۷ هزار دلار قیمت دارن تازه بماند که تو بازار چین آپشن هایی مثل دوربین ۳۶۰ ، گرمکن و سردکن صندلی های جلو به همراه گرمکن صندلی های پشت یا سیستم نگهدارنده بین خطوط ( lka ) دارن که این آپشن ها به طرز عجیبی روی مدل های وارداتی ایران نیست ! اما در کل خیلی دوست داشتم هر جوری شده کرولا جدید رو بخرم و حتی تا پای معامله هم رفتم ولی یکی از دوستام که تو کار خرید فروش هست بهم گفت فعلا چند وقت صبر کن تا چند ماه دیگه انقدر این وارداتی های جدید خواهان ندارن که میتونی کرولا رو با زیر ۳/۵ یا حتی ۳ ( بیش تر از ۱ میلیارد ارزان تر از الان ) بخری که حقیقتا با این حرفش ترسیدم چون گفتم از شانس بد یکدفعه تا من بخرم قیمتش سقوط میکنه فکرشو بکن این همه تلاش بکنی از خانوداه پول قرض بگیری آخرش چیزی که میخری یکدفعه انقدری افت قیمت بده که باید بشینی یه گوشه زار زار گریه کنی ! 😒

    موافقم 1
    مخالفم 2
    1. مجتبی .

      ۱۷ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1159 ديدگاه)

      تو این مکاره بازار هیچی ارزون نمیشه جز ارزش انسانها. باخیال راحت بخر

      موافقم 6
      مخالفم 0
  29. s

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (107 ديدگاه)

    چرا فیس جدیدشو نمیارن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا