تویوتا

رندر گرافیکی از تویوتا سلیکا مدرن با کیت بدنه اسپرت و ظاهر مسابقه‌ای

تویوتا سلیکا یکی از خاطره‌انگیزترین محصولات این خودروساز ژاپنی بود اما شاید در حال حاضر هیچ فضایی برای تولید این خودرو و قرار دادن بین مدل‌های GR86 و GR سوپرا وجود نداشته باشد؛ اما طرفداران سلیکا همیشه آرزوی تولید نسل جدید سلیکا را داشته‌اند. یکی از این افراد الکسیس پانسلت است که به عنوان طراح حرفه‌ای در زمینه خودرو فعالیت می‌کند. او به تازگی رندری از تویوتا سلیکا مدرن را منتشر کرده، خودرویی که از کیت بدنه پهنی سود می‌برد.

پانسلت برای شرکت چینی گک موتورز کار می‌کند اما برخی پروژه‌های برجسته را در اوقات فراغت خود کار کرده و آن‌ها را در حساب کاربری خود منتشر می‌کند. جدیدترین فعالیت مجازی او همین سلیکا T250 است که مشاهده می‌کنید. این پروژه که چند وقتی بود در آرشیو پانسلت قرار داشت اخیراً به‌روز شده و از برخی ریزه‌کاری‌های طراحی جدید با الهام از تیونر ژاپنی اسپریت سوزوکا سود می‌برد. به گزارش پدال و به نقل از carscoops، این مدل سه‌بعدی طویل‌تر، پهن‌تر و کم ارتفاع‌تر از تویوتا سلیکا سال‌های دور به نظر می‌رسد. البته خودروی مجازی موردبحث دارای برخی ویژگی‌های آشنا همچون پانل‌های بدنه تکامل یافته هفتمین نسل سلیکا (سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۶) است.

گلگیرهای جلو و عقب بسیار پهن این خودرو با اسپلیتر فیبر کربنی بزرگ، رکاب‌های جانبی متمایز و خروجی‌های اگزوز کناری همراه شده‌اند. نمای عقب خودرو با استفاده از چراغ‌های LED افقی مشابه محصولات جنسیس، بال عقب ثابت و یک دیفیوزر برجسته و بزرگ تعریف می‌شود. پانسلت همچنین نسخه بوسوزوکو از کانسپت دیجیتالی خود را نیز معرفی کرده است. این تویوتا سلیکا مشابه خودروهای مسابقه‌ای بوده و شاید هرگز روی خط تولید را به خود نبیند اما باعث می‌شود نام محبوب سلیکا هر از چند گاهی بر سر زبان‌ها بیفتد و ما نیز امیدوار هستیم نسل جدید این خودروی اسپرت و ارزان‌قیمت را در آینده ببینیم. نظر شما در این باره چیست؟ اگر تویوتا سلیکا مدرن با قوای محرکه الکتریکی احیا شود طرفدارش خواهید بود؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. ۹۱۱

    ۱۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (564 ديدگاه)

    زیاد خوب نشده. میتونستن بهتر کار کنن. ولی بدک نیست، ولی خیلی جای کار داره….

    موافقم 15
    مخالفم 6
  2. Royal Driver UK 70

    ۱۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    اون عکس آخریه، این چه اسپویلریه دیگه. شبیه wingo داخل کارز ۱ شده.ماشین باحالی شده

    موافقم 18
    مخالفم 0
    1. Radmehr

      ۱۵ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (541 ديدگاه)

      چون ک وینگو در کارز ۱ هم تویوتای سلیکا هستش

      موافقم 14
      مخالفم 0
  3. علی جردن

    ۱۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (417 ديدگاه)

    فقط بال عقب چند طبقه اش می ارزه به کل تیونینگ های تاریخ خودرو سازی💯💕

    موافقم 17
    مخالفم 6
    1. Payfast

      ۱۵ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (807 ديدگاه)

      =/ الان که حس میکنم مدل y زشت‌ترین نیست

      موافقم 6
      مخالفم 2
    2. محمود

      ۱۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (13 ديدگاه)

      واقعا در عجبم
      باله چند طبقه اش بیشتر شبیه نردبون یا همچین چیزی هست اون وقت شما میگی میرزه به کل تاریخ تیونینگ واقعا متاسفم

      موافقم 0
      مخالفم 2
  4. محمد هادی

    ۱۵ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (2143 ديدگاه)

    به به
    سیلیکا بچه سوپرایی پر افتخار برای تویوتا بود در دورانی که بر روی خط تولید بود
    اون فرم زیبا و سیال اتاقش رو هیچ کس فراموش نمیکنه
    من سیلیکا رو از سوپرا بیشتر قبول داشتم
    امیدوارم یه نسخه خفن از نسل حدیدشو خود تویوتا معرفی کنه
    انتشار اینجور رندرها ازش،نشون میده که خیلیا هنوز وابستگی قلبی بهش دارن،و دوست دارن نسخه های جدیدش معرفی بشه

    موافقم 12
    مخالفم 1
    1. datsun

      ۱۵ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (3503 ديدگاه)

      سوپرا های نسل اول در واقع نسخهای از سلیکا بودن به اسم سلیکا سوپرا شناخته میشدن و از a70 به بعد سوپرا یه مدل مستقل از سلیکا شد

      موافقم 8
      مخالفم 0
      1. محمدهادی

        ۱۵ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (2143 ديدگاه)

        ایولا
        بی دلیل نیست پس نسلهای اولیه سیلیکا کاملا هم قد و قواره ی سوپرای اون زمان بود
        دهه ۷۰ هشتاد میلادی

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. محمود

      ۱۶ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (13 ديدگاه)

      لطفاً ابهت سوپرا رو با چسبوندش به سلیکا خراب نکن داداش 😅

      موافقم 1
      مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا