دوئل تویوتا کمری TRD و کیا استینگر

پنج‌شنبه 9 تیر 1401 - 08:30
مطالعه 5 دقیقه
Cars-9
گروه دوم در سری رقابت‌های خودرویی پدال به سدان‌های خانوادگی اسپرت اختصاص دارد. در این گروه در مرحلهٔ مقدماتی هشت خودرو باهم به رقابت پرداختند که...
تبلیغات
کپی لینک

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، گروه دوم، سدان‌های خانوادگی اسپرت، دوئل اول

گروه دوم در سری رقابت‌های خودرویی پدال به سدان‌های خانوادگی اسپرت اختصاص دارد. در این گروه در مرحلهٔ مقدماتی هشت خودرو باهم به رقابت پرداختند که از بین آن‌ها چهار سدان اسپرت شامل کیا استینگر، تویوتا کمری TRD، فولکس‌واگن آرتئون R و فورد فیوژن اسپرت به مرحلهٔ نیمه‌نهایی راه پیدا کردند. آخرین دوئل این گروه در مرحلهٔ مقدماتی هم بین فولکس‌واگن آرتئون R و پژو 508 PSE برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده می‌کنید.

کپی لینک

دوئل‌های این گروه در مرحلۀ نیمه‌نهایی

نتایج دوئل قبلی بین فولکس‌واگن آرتئون R و پژو 508 PSE

مجموع آراء: 1377

آراء فولکس‌واگن: 818

آراء پژو: 559

پیروز دوئل: فولکس‌واگن آرتئون R با کسب 59 درصد از کل آراء

کپی لینک

کیا استینگر

تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت 2017

پلت‌فرم: -

امتیاز از کارانددرایور: 8.5 از 10

امتیاز از موتورترند: 8.3 از 10

فروش سال 2021 در آمریکا: 13,517 دستگاه

فروش چهار ماه اول 2022 در آمریکا: 4,002 دستگاه

فروش سال 2021 در اروپا: 1,142 دستگاه

فروش چهار ماه اول 2022 در اروپا: 226 دستگاه

گارانتی: 5 سال یا 96 هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: 10 سال یا 160 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: طراحی جسورانه، رانندگی بسیار جذاب، پیشرانهٔ پایهٔ 300 اسب بخاری، پیشرانهٔ V6 سفارشی که ارزش هزینهٔ اضافی را دارد

نقاط منفی: قیمت گران برای خودرویی با برند کیا، کابین نیاز به کمی زرق‌وبرق دارد، احساس عدم پایداری در جاده‌های پرپیچ‌وخم سریع

چکیده: هرچند استینگر در بین سدان‌های اسپرت لوکس انتخاب ارزشمندی است ولی باید با برخی مشکلات آن مثل فقدان برند لوکس کنار آمد

کپی لینک

تویوتا کمری TRD

تاریخ معرفی: نمایشگاه لس‌آنجلس 2018

پلت‌فرم: TNGA تویوتا

امتیاز از کارانددرایور: 8.5 از 10

امتیاز از موتورترند: 8.0 از 10

فروش سال 2021 در آمریکا: 313,795 دستگاه

فروش چهار ماه اول 2022 در آمریکا: 87,828 دستگاه

فروش سال 2021 در اروپا: 8,222 دستگاه

فروش چهار ماه اول 2022 در اروپا: 2,285 دستگاه

گارانتی: سه سال یا 58 هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: 5 سال یا 96 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: اضافه کردن شخصیت اسپرت به کمری بدون قربانی کردن ویژگی‌های اساسی یک سدان خانوادگی، بهبود ترمزها، ظاهر تهاجمی، پیشرانهٔ V6 تنفس طبیعی، قیمت مناسب

نقاط منفی: ضرایب بلند گیربکس که مناسب یک خودروی اسپرت نیستند، کم‌فرمانی، سواری خشک که در استفاده‌های روزمره آزاردهنده خواهد بود

چکیده: تویوتا سعی کرده در نسخه TRD حال و هوای اسپرتی را به کمری تزریق کند اما نتیجه خیلی امیدوارکننده نبوده است زیرا این خودرو ویژگی‌های تهاجمی غیرضروری و بیش از اندازه‌ای دارد

کپی لینک

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

کیا استینگر

تویوتا کمری TRD

پیشرانه

2.5 لیتری I4

3.5 لیتری V6

تنفس

توربوشارژ

طبیعی

قدرت

300 اسب بخار

300 اسب بخار

گشتاور

421 نیوتن متر

362 نیوتن متر

گیربکس

8 سرعته اتوماتیک

8 سرعته اتوماتیک

محور محرک

عقب

جلو

شتاب صفرتاصد

5.7 ثانیه

5.8 ثانیه

مسافت 400 متر

14.1 ثانیه

14.4 ثانیه

پیست Figure-8

26.7 ثانیه

26.5 ثانیه

حداکثر سرعت

215 کیلومتر/ساعت

215 کیلومتر/ساعت

توقف از 96

37.8 متر

35.9 متر

شتاب جانبی

0.85 جی

0.86 جی

مصرف سوخت

9.4 لیتر ترکیبی

9.4 لیتر ترکیبی

ظرفیت باک

60 لیتر

60 لیتر

وزن

1734 کیلوگرم

1613 کیلوگرم

توزیع وزن

51 به 49 جلو/عقب

61 به 39 جلو/عقب

طول

4,831 میلی‌متر

4,943 میلی‌متر

فاصلهٔ محوری

2,905 میلی‌متر

2,824 میلی‌متر

حجم صندوق بار

650 لیتر

427 لیتر

ظرفیت سرنشین

5 نفر

5 نفر

قیمت

37,435 دلار

33,935 دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

https://poll.fm/11149810

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.