مرحلهٔ نیمهنهایی، گروه دوم، سدانهای خانوادگی اسپرت، دوئل اول
گروه دوم در سری رقابتهای خودرویی پدال به سدانهای خانوادگی اسپرت اختصاص دارد. در این گروه در مرحلهٔ مقدماتی هشت خودرو باهم به رقابت پرداختند که از بین آنها چهار سدان اسپرت شامل کیا استینگر، تویوتا کمری TRD، فولکسواگن آرتئون R و فورد فیوژن اسپرت به مرحلهٔ نیمهنهایی راه پیدا کردند. آخرین دوئل این گروه در مرحلهٔ مقدماتی هم بین فولکسواگن آرتئون R و پژو 508 PSE برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده میکنید.
دوئلهای این گروه در مرحلۀ نیمهنهایی
نتایج دوئل قبلی بین فولکسواگن آرتئون R و پژو 508 PSE
مجموع آراء: 1377
آراء فولکسواگن: 818
آراء پژو: 559
پیروز دوئل: فولکسواگن آرتئون R با کسب 59 درصد از کل آراء
کیا استینگر
تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت 2017
پلتفرم: -
امتیاز از کارانددرایور: 8.5 از 10
امتیاز از موتورترند: 8.3 از 10
فروش سال 2021 در آمریکا: 13,517 دستگاه
فروش چهار ماه اول 2022 در آمریکا: 4,002 دستگاه
فروش سال 2021 در اروپا: 1,142 دستگاه
فروش چهار ماه اول 2022 در اروپا: 226 دستگاه
گارانتی: 5 سال یا 96 هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: 10 سال یا 160 هزار کیلومتر
نقاط مثبت: طراحی جسورانه، رانندگی بسیار جذاب، پیشرانهٔ پایهٔ 300 اسب بخاری، پیشرانهٔ V6 سفارشی که ارزش هزینهٔ اضافی را دارد
نقاط منفی: قیمت گران برای خودرویی با برند کیا، کابین نیاز به کمی زرقوبرق دارد، احساس عدم پایداری در جادههای پرپیچوخم سریع
چکیده: هرچند استینگر در بین سدانهای اسپرت لوکس انتخاب ارزشمندی است ولی باید با برخی مشکلات آن مثل فقدان برند لوکس کنار آمد
تویوتا کمری TRD
تاریخ معرفی: نمایشگاه لسآنجلس 2018
پلتفرم: TNGA تویوتا
امتیاز از کارانددرایور: 8.5 از 10
امتیاز از موتورترند: 8.0 از 10
فروش سال 2021 در آمریکا: 313,795 دستگاه
فروش چهار ماه اول 2022 در آمریکا: 87,828 دستگاه
فروش سال 2021 در اروپا: 8,222 دستگاه
فروش چهار ماه اول 2022 در اروپا: 2,285 دستگاه
گارانتی: سه سال یا 58 هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: 5 سال یا 96 هزار کیلومتر
نقاط مثبت: اضافه کردن شخصیت اسپرت به کمری بدون قربانی کردن ویژگیهای اساسی یک سدان خانوادگی، بهبود ترمزها، ظاهر تهاجمی، پیشرانهٔ V6 تنفس طبیعی، قیمت مناسب
نقاط منفی: ضرایب بلند گیربکس که مناسب یک خودروی اسپرت نیستند، کمفرمانی، سواری خشک که در استفادههای روزمره آزاردهنده خواهد بود
چکیده: تویوتا سعی کرده در نسخه TRD حال و هوای اسپرتی را به کمری تزریق کند اما نتیجه خیلی امیدوارکننده نبوده است زیرا این خودرو ویژگیهای تهاجمی غیرضروری و بیش از اندازهای دارد
مقایسهٔ مشخصات فنی
| کیا استینگر | تویوتا کمری TRD |
پیشرانه | 2.5 لیتری I4 | 3.5 لیتری V6 |
تنفس | توربوشارژ | طبیعی |
قدرت | 300 اسب بخار | 300 اسب بخار |
گشتاور | 421 نیوتن متر | 362 نیوتن متر |
گیربکس | 8 سرعته اتوماتیک | 8 سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | جلو |
شتاب صفرتاصد | 5.7 ثانیه | 5.8 ثانیه |
مسافت 400 متر | 14.1 ثانیه | 14.4 ثانیه |
پیست Figure-8 | 26.7 ثانیه | 26.5 ثانیه |
حداکثر سرعت | 215 کیلومتر/ساعت | 215 کیلومتر/ساعت |
توقف از 96 | 37.8 متر | 35.9 متر |
شتاب جانبی | 0.85 جی | 0.86 جی |
مصرف سوخت | 9.4 لیتر ترکیبی | 9.4 لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | 60 لیتر | 60 لیتر |
وزن | 1734 کیلوگرم | 1613 کیلوگرم |
توزیع وزن | 51 به 49 جلو/عقب | 61 به 39 جلو/عقب |
طول | 4,831 میلیمتر | 4,943 میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | 2,905 میلیمتر | 2,824 میلیمتر |
حجم صندوق بار | 650 لیتر | 427 لیتر |
ظرفیت سرنشین | 5 نفر | 5 نفر |
قیمت | 37,435 دلار | 33,935 دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
https://poll.fm/11149810