مرحلهٔ نیمهنهایی، گروه بیستوسوم، شاسیبلندهای آفرودی، دوئل اول
دور اول مرحلهٔ نیمهنهایی سری رقابتهای خودرویی پدال به پایان خود نزدیک شده و امروز دوئل یکی مانده به آخر را در این مرحله برگزار میکنیم که از گروه شاسیبلندهای آفرودی است. در مرحلهٔ مقدماتی در این گروه شاهد رقابت هشت خودرو بودیم که از بین آنها چهار آفرودر توانمند بازار شامل تویوتا لندکروزر پرادو، جیپ رانگلر، فورد برانکو و مرسدس بنز G کلاس با پیروزی در برابر میتسوبیشی پاجرو اسپرت، سوزوکی جیمنی، تویوتا فورانر و لندروور دیفندر به مرحلهٔ نیمهنهایی رسیدند. آخرین دوئل گروه شاسیبلندهای آفرودی در مرحلهٔ مقدماتی هم بین تویوتا فورانر و فورد برانکو برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده میکنید.
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ نیمهنهایی
نتایج دوئل قبلی بین فورد برانکو و تویوتا فورانر
مجموع آراء: 1272
آراء فورد: 935
آراء تویوتا: 337
پیروز دوئل: فورد برانکو با کسب 73 درصد از کل آراء
تویوتا لندکروزر پرادو
تاریخ معرفی: اکتبر 2009
امتیاز از اتو اکسپرس: 3.0 از 5
امتیاز از اتوکار: 3.5 از 5
فروش سال 2021 در اروپا: 4,458 دستگاه
فروش چهار ماه اول 2022 در اروپا: 1,829 دستگاه
گارانتی: 5 سال یا 160 هزار کیلومتر
نقاط مثبت: تواناییهای آفرود چشمگیر، کیفیت ساخت چشمگیر، کابین جادار، قابلیت اطمینان افسانهای
نقاط منفی: قیمت گران تیپهای بالایی، فضای بار اندک با هفت صندلی، سواری و هندلینگ ضعیف، پیشرانهٔ خشن
چکیده: تویوتا لندکروزر افسانهای تواناییهای آفرود بسیار عالی و قابلیت اطمینان فوقالعادهای دارد، بسیار ساده و کاربردی است و هنوز هم خودرویی ایدهآل برای شرایط سخت است اما نسبت به رقبا قیمت بالاتری دارد
جیپ رانگلر
تاریخ معرفی: نمایشگاه لسآنجلس 2017
امتیاز از اتو اکسپرس: 3.5 از 5.0
امتیاز از اتوکار: 4.0 از 5
فروش سال 2021 در اروپا: 8,723 دستگاه
فروش چهار ماه اول 2022 در اروپا: 3,210 دستگاه
گارانتی: 3 سال یا 96 هزار کیلومتر
نقاط مثبت: تواناییهای آفرود فوقالعاده، کابین جادار و خانوادگی، ظاهر نمادین، سقف بازشو
نقاط منفی: قیمت گران در اروپا، هزینههای نگهداری بالا، قربانی کردن راحتی و هندلینگ روی جاده
چکیده: جیپ رانگلر در نسل JL کاملاً مدرن و کاربردیتر از همیشه شده اما هنوز هم علاقهمندان جدی آفرود را هدف قرار داده درحالیکه قیمت بالای آن در اروپا موجب شده بازار کوچکی داشته باشد
مقایسهٔ مشخصات فنی
جیپ رانگلر صحرا | تویوتا پرادو | |
پیشرانه | 2.2 لیتری I4 | 2.8 لیتری I4 |
تنفس | توربودیزل | توربودیزل |
قدرت | 200 اسب بخار | 177 اسب بخار |
گشتاور | 450 نیوتن متر | 450 نیوتن متر |
گیربکس | 8 سرعته اتوماتیک | 6 سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | 9.6 ثانیه | 12.7 ثانیه |
حداکثر سرعت | 180 کیلومتر/ساعت | 175 کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | 9.4 لیتر ترکیبی | 9.5 لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | 247 گرم/کیلومتر | 250 گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | 81 لیتر | 87 لیتر |
وزن | 1970 کیلوگرم | 2180 کیلوگرم |
طول | 4,882 میلیمتر | 4,840 میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | 3,008 میلیمتر | 2,790 میلیمتر |
فاصله از زمین | 242 میلیمتر | 215 میلیمتر |
زاویهٔ حمله | 35 درجه | 31 درجه |
زاویهٔ فرار | 31 درجه | 25 درجه |
حجم صندوق بار | 540 لیتر | 620 لیتر |
ظرفیت سرنشین | 5 نفر | 5 نفر |
قیمت | 47,550 پوند | 41,059 پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
https://poll.fm/11172961