دوئل فینال، تویوتا کمری TRD یا فولکسواگن آرتئون؟
مرحلهٔ نهایی، گروه دوم، سدانهای خانوادگی اسپرت
دومین گروه در این سری از دوئلهای پدال به سدانهای خانوادگی اسپرت اختصاص دارد. در این گروه همانطور که از نامش مشخص است، سدانهایی حضور داشتند که بیشتر خانوادگی هستند اما کمی حال و هوای اسپرت هم به آنها تزریق شده است. رقابتهای گروه سدانهای خانوادگی اسپرت با حضور هشت خودرو برگزار شد که از بین آنها فولکسواگن آرتئون و تویوتا کمری موفق شدند خود را به مرحلهٔ فینال یا نهایی برسانند درحالیکه خودروهای کیا استینگر، بیوک رگال GS، پژو 508 PSE، فورد فیوژن اسپرت، هیوندای سوناتا N Line و کیا K5 GT در مراحل قبلی حذف شدند. آخرین دوئل این گروه در مرحلهٔ قبلی یعنی نیمهنهایی هم بین فولکسواگن آرتئون و فورد فیوژن اسپرت برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده میکنید.
نتیجهٔ دوئل قبلی بین فولکسواگن آرتئون و فورد فیوژن اسپرت
مجموع آراء: 1264
آراء فولکسواگن: 956
آراء فورد: 308
پیروز دوئل: فولکسواگن آرتئون با کسب 75 درصد از کل آراء
فولکسواگن آرتئون
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو 2017
پلتفرم: MQB گروه فولکسواگن
امتیاز از کارانددرایور: 8.0 از 10
گارانتی: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: 4 سال یا 80 هزار کیلومتر
نقاط مثبت: بهترین طراحی بیرونی در بین تمام محصولات فولکسواگن، کابین جادار، صندوق بار بزرگ با درب کاربردی هاچبکی، پیشرانهٔ قدرتمند، تنظیم خوب سیستم تعلیق
نقاط منفی: رانندگی نهچندان هیجانانگیز، کابینی که اصلاً لوکس و سطح بالا احساس نمیشود، قیمت گران که تقریباً هماندازه مدلهای همکلاس آئودی است، کنترلهای خازنی نامطلوب، نمایشگر مرکزی کوچک
چکیده: آرتئون زیباترین و جذابترین محصول حال حاضر فولکسواگن است اما شخصیت رانندگی آرام و کابین نهچندان لوکس ترمز آن را میکشند
تویوتا کمری TRD
تاریخ معرفی: نمایشگاه لسآنجلس 2018
پلتفرم: TNGA تویوتا
امتیاز از کارانددرایور: 8.5 از 10
گارانتی: سه سال یا 58 هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: 5 سال یا 96 هزار کیلومتر
نقاط مثبت: اضافه کردن شخصیت اسپرت به کمری بدون قربانی کردن ویژگیهای اساسی یک سدان خانوادگی، بهبود ترمزها، ظاهر تهاجمی، پیشرانهٔ V6 تنفس طبیعی، قیمت مناسب
نقاط منفی: ضرایب بلند گیربکس که مناسب یک خودروی اسپرت نیستند، کمفرمانی، سواری خشک که در استفادههای روزمره آزاردهنده خواهد بود
چکیده: تویوتا سعی کرده در نسخه TRD حال و هوای اسپرتی را به کمری تزریق کند اما نتیجه خیلی امیدوارکننده نبوده است زیرا این خودرو ویژگیهای تهاجمی غیرضروری و بیش از اندازهای دارد
مقایسهٔ مشخصات فنی
آرتئون R-Line | تویوتا کمری TRD | |
پیشرانه | 2.0 لیتری I4 | 3.5 لیتری V6 |
تنفس | توربوشارژ | طبیعی |
قدرت | 300 اسب بخار | 300 اسب بخار |
گشتاور | 400 نیوتن متر | 362 نیوتن متر |
گیربکس | 7 سرعته دوکلاچه | 8 سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | جلو |
شتاب صفرتاصد | 4.6 ثانیه | 5.8 ثانیه |
مسافت 400 متر | 13.3 ثانیه | 14.4 ثانیه |
پیست Figure-8 | 26.9 ثانیه | 26.5 ثانیه |
حداکثر سرعت | 205 کیلومتر/ساعت | 215 کیلومتر/ساعت |
توقف از 110 | 53.6 متر | 47.5 متر |
شتاب جانبی | 0.86 جی | 0.86 جی |
مصرف سوخت | 9.4 لیتر ترکیبی | 9.4 لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | 66 لیتر | 60 لیتر |
وزن | 1775 کیلوگرم | 1613 کیلوگرم |
توزیع وزن | 57 به 43 جلو/عقب | 61 به 39 جلو/عقب |
طول | 4,864 میلیمتر | 4,943 میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | 2,842 میلیمتر | 2,824 میلیمتر |
حجم صندوق بار | 565 لیتر | 427 لیتر |
ظرفیت سرنشین | 5 نفر | 5 نفر |
قیمت | 48,475 دلار | 34,005 دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[poll id="116"]