تویوتافورد

نبرد آفرود بین نسل جدید فورد رنجر و تویوتا هایلوکس

نسل جدید فورد رنجر هنوز به آمریکا نرسیده اما هم‌اکنون در اروپا به فروش می‌رسد و به خریداران تحویل داده شده است؛ بنابراین، حالا رسانه‌های خودرویی اروپایی می‌توانند این پیکاپ جدید را آزمایش کنند که این یعنی باید منتظر انتشار ویدئوهای بیشتری از پیکاپ میان سایز فورد باشیم؛ اما یکی از اولین وب‌سایت‌هایی که سراغ نسل جدید رنجر رفته، کارواو است. مت واتسون در جدیدترین ویدئوی خود، این پیکاپ جدید آمریکایی را در یک رقابت آفرود در برابر تویوتا هایلوکس قرار داده است.

این ویدئو چیزی بیشتر از یک مسابقهٔ ساده در بالا رفتن از تپه‌ای گل‌آلود است و مجموعاً شش چالش مختلف را پیش روی خودروها قرار می‌دهد. سپس با یک سیستم امتیازدهی ساده، مشخص می‌شود که از بین رنجر و هایلوکس کدام‌یک در آفرود بهتر است؛ اما مثل همیشه، پیش از تماشای ویدئو بهتر است نگاهی به مشخصات فنی خودروها داشته باشیم. رنجر از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری توئین توربودیزل استفاده می‌کند که ۲۰۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور به یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک متصل شده که نیرو را به سامانهٔ چهارچرخ محرکی با حالات مختلف تحویل می‌دهد.

هایلوکس هم با ۲۰۴ اسب بخار، از لحاظ قدرت مشابه رقیب آمریکایی است اما پیشرانهٔ توربودیزل حجیم‌تر ۲.۸ لیتری و گشتاور کمتر ۴۲۰ نیوتن متری دارد. یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک نیروی این موتور را به هر چهارچرخ می‌فرستد و مثل رنجر، پیکاپ تویوتا هم از سامانهٔ چهارچرخ محرک با حالات مختلف و قفل دیفرانسیل عقب بهره می‌برد. برای اینکه این رقابت علمی‌تر و منصفانه‌تر باشد، یک متخصص آفرود هم تیم کارواو را همراهی می‌کند. پس بدون معطلی ویدئوی زیر را تماشا کنید تا بفهمید کدام پیکاپ در گل‌ولای سریع‌تر است و به‌طورکلی کدام‌یک در آفرود بهتر خواهد بود.

مشخصات فنی

فورد رنجر

تویوتا هایلوکس

پیشرانه ۲.۰ لیتری I4 توئین توربودیزل ۲.۸ لیتری I4 توربودیزل
قدرت ۲۰۵ اسب بخار ۲۰۴ اسب بخار
گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر ۴۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۴۳۶ کیلوگرم ۲۱۲۰ کیلوگرم
قیمت ۳۹,۳۵۰ پوند ۴۴,۴۸۵ پوند

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۱۵ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (3546 ديدگاه)

    دمش گرم فورد با قیمت کمتر تویوتارو قورت داد 👏

    موافقم 94
    مخالفم 62
    1. علی

      ۱۵ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (836 ديدگاه)

      هردو عالین ولی تویوتا کم استهلاک تر و طول عمرش بیشتره . بی دلیل گرونتر نیست

      موافقم 68
      مخالفم 27
      1. R@min

        ۱۵ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (1678 ديدگاه)

        بخاطر آپشن و تریمه چه ربطی به طول عمر داره ؟؟؟

        موافقم 41
        مخالفم 20
      2. قاطر فروش

        ۱۵ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (20 ديدگاه)

        داداش اونم فورده

        موافقم 16
        مخالفم 5
    2. احمدرضا

      ۱۵ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (728 ديدگاه)

      حداقل تویوتا همه مراحل کامل کرد

      موافقم 44
      مخالفم 18
    3. ممد ژانگولر

      ۱۵ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (3546 ديدگاه)

      تبریک به هوادارهای شیرهای مراکشی

      شیرهای مراکش اسپانیارو به حق اوت کردن

      دار مکافات به گردن اسپانیا افتاد

      تیمی که از قصد به ژاپن باخت و باعث اوت شدن آلمان شد نتیجش میشه این

      موافقم 15
      مخالفم 35
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۱۵ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    بَه‌بَه
    سلطان هایلوکس به همراه ژنرال رنجر ، زمین را گاز میگیرند و ناشناخته‌ها را در مینوردند 👑 !

    از رنجر که تجربه‌ای نداریم جز دیدنش در دستان پلیس طالبان دمپایی‌پوش در افغانستان ولی هایلوکس سلطانی بود که دیر در بین مردم ایران شناخته شد و حالا هم که برایش سر و دست میشکانند دیگر دیر شده و قیمتش چنان پرواز کرده ناپدید شده که همان ندیدنش بهتر از دیدنش هست !

    موافقم 71
    مخالفم 15
    1. DoctoR

      ۱۵ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1036 ديدگاه)

      اگر هایلوکس های توی ایران با 164 اسب زمین رو گاز میگیرن F150 باید کره زمین رو چروک کنه
      شاید فن خودروسازی دیگه ای هستی داری از دستی این کارارو میکنی ژاپنی فن هارو متعصب جلوه بدی

      موافقم 32
      مخالفم 56
      1. phonix

        ۱۵ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (1798 ديدگاه)

        دوست عزیز اف 150 همون قدر که اسبخار بیشتری داره ابعاد و وزنش هم بیشتره برای بازار امریکا هم هست و سایش هم به اروپا نمیرسه
        واقعا ابعادبزرگی داره به راحتی خیابونای پهن اهواز رو میگیره حالا شما حساب کن ببین تو اروپا چه خبره
        اصلا علت وجود رنجر هم همینه که جای خالی سری اف رو پر کنه همرو با هم مقایسه نکنید .
        کاری به بهتر بودن یا نبودن ندارم چون سری اف حرف اولو بین پیکاپ های فول سایز میزنه ولی باید اون رو با تویوتا توندرا مقایسه کنید نه هایلوکس

        موافقم 50
        مخالفم 4
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۱۵ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        شاید DoctoR جان باید برم دکتر تا خوب بِشَم !
        دکتر جون ، چی رو به چی ربط میدی هایلوکس تو قویترین مدلش هم رقیبِ F150 نمیشه چون اصلاً ربطی به هم ندارند !
        همین کارارو میکنید خودروسازی‌هامون گنجیشک رو رنگ میکنن به اسم قناری میندازند بِهِتون @

        موافقم 36
        مخالفم 5
      3. آرین

        ۱۴ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (237 ديدگاه)

        حالا تو ایران اوج پیکاپ همون هایلوکس . باز این آقا خوب میگن بعضی ها که میگن t8 زمین رو محو می‌کنه چی ؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. R@min

    ۱۵ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    رنجر، هایلوکس یا برادرش تاکوما معنای واقعی یه محصول همه کاره هستن، در هر نسل بی نظیر.

    بشدت منتظر نسل جدید تاکوما و فوررانر هستم البته فکر می کنم این نسل شباهت های بین رنجر و برانکو با تاکوما و فوررانر خیلی زیاد میشه چون بشدت از هم تاثیر گرفتن.

    موافقم 38
    مخالفم 10
    1. phonix

      ۱۵ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1798 ديدگاه)

      واقعا درود بر شما همچنان که از شرکت مورد علاقتون طرفداری میکنید جانب هم نمیگیرید
      امیدوارم امثال شما زیاد بشن

      موافقم 16
      مخالفم 5
      1. R@min

        ۱۵ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (1678 ديدگاه)

        کدوم طرف بودن مهم نیست و یه موضوع شخصیه، مهم خود خودروها هستن و فقط باید لذت برد و حسرت از نداشته ها و KMC یک میلیاردی.

        موافقم 22
        مخالفم 6
  4. بیلمیش

    ۱۵ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (36 ديدگاه)

    فورد ارزونترع،گشتاور بیشتری داره و بیش از 300 کیلو از هایلوکس سنگینتره و صراحیشم به نظرم بهتره
    حالا که پیشرانه های درون‌سوز داره نفس های آخرشو می‌کشه خودروسازهای آمریکایی واقعا سنگ تموم گذاشتن،تو این چندسال هم به لحاظ پیشرانه و هم به لحاظ طراحی و کیفیت خوب عمل کردن

    موافقم 35
    مخالفم 10
    1. Ali

      ۱۵ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (88 ديدگاه)

      دقیقا
      مخصوص جنرال موتور که وارد لیگ جدیدی شد و دل ما را بعد از ۱۵ سال(از بحران ۲۰۰۸) شاد کرد بالاخره

      موافقم 9
      مخالفم 4
  5. هیچکس

    ۱۵ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (160 ديدگاه)

    لاستیکهای فورد پهن‌تر و آفرودی‌تر بود و این در دو آیتم اول و آیتم آخر خیلی مؤثر بود

    موافقم 22
    مخالفم 6
  6. Ferrari

    ۱۵ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1886 ديدگاه)

    تویوتا برتری داشت و همه مراحل رو به خوبی پشت سر گذاشت. البته قبلا هم افرود این دوتا ماشین رو دیده بودم و اونجا هم هایلوکس بهتر از رنجر موانع رو رد میکرد. البته فقط قیمتش تو ذوق میزنه

    موافقم 21
    مخالفم 16
  7. کیانوش

    ۱۵ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    فورد با اون حجم موتور اندازه تویوتا قدرت داره فورد ۲۰۰۰ با تویوتا ۲۸۰۰

    موافقم 6
    مخالفم 20
    1. datsun

      ۱۵ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (3503 ديدگاه)

      فورد توئین توربست استاد جان

      موافقم 18
      مخالفم 4
  8. Turbo-King

    ۱۵ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    خودروسازی آمریکایی که کلا حرف اول رو میزنه شرکت هایی مثل فورد و دودج و شورولت که غول های ماشین سازی هستن.
    ولی تویوتا و نیسان هم رقبای بسیار خوبی برای این شرکت ها هستن.
    از نظر من هر دو عالی هستن و بستگی به راننده داره که چه سبکی رو انتخاب میکنه خودروهای آمریکایی واقعا سبک خاصی دارند.

    موافقم 11
    مخالفم 17
  9. Royal Driver UK

    ۱۵ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    هردو خودرو های بسیار خوب و توانمندی هستن و یک آفرودر به تمام معنا شناخته میشن.

    موافقم 13
    مخالفم 4
  10. دیمن

    ۱۶ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (144 ديدگاه)

    فورد با حجم موتور کمتر، وزن بیشتر وقیمت کمتر، معرکس این کمپانی فورد👍👍❤️❤️

    موافقم 9
    مخالفم 2
  11. Reza

    ۱۷ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (95 ديدگاه)

    تویوتا مثل همیشه عالی عمل کرد
    فورد هم خوب بود

    موافقم 5
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا