HKS با کیت آیرودینامیک Type-S Gen2 برای تویوتا GR یاریس، نهتنها ظاهری خشنتر به این هاچبک اسپرت بخشیده بلکه عملکرد آیرودینامیکی آن را برای پیست ارتقا داده است.
کمتر هاچبک اسپرتی میتواند بهپای هیجان رانندگی با تویوتا GR یاریس برسد. این خودرو با موتور سه سیلندر توربوشارژ قدرتمند و سیستم چهارچرخ محرک، عملاً یک ماشین رالی با جواز تردد در جاده است. از زمان ورود GR یاریس به بازار پنج سال پیش، بازار قطعات افترمارکت برای ارتقای این خودرو حسابی داغ بوده است. درحالیکه بسیاری به دنبال افزایش قدرت موتور بودند، شرکت HKS با جدیدترین پکیج خود روی بهبود آیرودینامیک تمرکز کرده است. این پکیج که Type-S Gen2 نام دارد، نهتنها ظاهر GR یاریس را خشنتر و جذابتر میکند بلکه عملکرد آیرودینامیکی آن را نیز بهبود میبخشد. برای مالکانی که عاشق رانندگی با این خودرو در پیست هستند، این ارتقاها میتوانند کاملاً ایدهآل باشند.
تغییرات از بخش جلویی خودرو آغاز میشود جایی که HKS یک اسپلیتر برجسته طراحی کرده که عمدتاً از پلیمر تقویتشده با فایبرگلاس (GFRP) ساخته شده و دارای صفحات انتهایی فیبر کربنی است. این اسپلیتر نهتنها ظاهری تهاجمی به خودرو میبخشد، بلکه گفته میشود داونفورس روی محور جلو را افزایش میدهد. HKS سپس جادوی خود را در کنارههای یاریس به کار برده و رکابهای جانبی جدیدی از همان جنس GFRP طراحی کرده است. در بخش عقب نیز یک باله کاملاً فیبر کربنی با پایههای گردن قو از سقف امتداد یافته تا داونفورس را به حداکثر برساند. این باله با فلاپهای آیرودینامیکی در دو طرف سپر عقب، تکمیل میشود.
این قطعات فقط برای جلبتوجه نیستند و HKS اعلام کرده که این قطعات بهبودهای آیرودینامیکی معناداری ایجاد میکنند، هرچند ارقام دقیق داونفورس ارائه نشده است. بااینحال، یک GR یاریس مجهز به این کیت کامل در سری مسابقات سوپر استقامت ژاپن ۲۰۲۵ در کلاس ST-2 رقابت میکند که خود بهترین آزمون واقعی برای این قطعات است. در ژاپن، اسپلیتر با قیمت ۱,۱۵۰ دلار عرضه میشود درحالیکه رکابهای جانبی و باله عقب هرکدام ۹۲۰ قیمت دارند. هنوز خبری رسمی درباره عرضه این قطعات در بازارهای بینالمللی منتشر نشده، بنابراین طرفداران GR یاریس خارج از ژاپن ممکن است مجبور شوند منتظر بمانند.
O
۱۷ خرداد ۱۴۰۴فقط رخ رو ببین 🔥🔥
بهترین هاچبک تو رده خودش هستش
فقط اون پف گلگیر عقبش🤤
👑Porsche🇩🇪and🇮🇹Ferrari👑
۱۷ خرداد ۱۴۰۴سلام به کامنت گذاران محترم پدال لطفاً این کامنتم رو با دقت کامل بخونید
تو چند تا مقاله قبل یکی از دوستای آمریکای فن اومد گفت که به زور دارم بیامو سری ۵ جدید رو قبول میکنم و من هم گفتم که لازم نیست شما قبول کنی چون بعید میدونم بتونی ماشین رو بخری که بخوای راجع بهش اظهار نظر کنی بعد شما فکر کردی که من دارم توهین میکنم واقعاً چرا فکر کردی من دارم توهین میکنم من فقط گفتم که وقتی که تو این ماشین رو بخری لازم نیست راجع بهش اظهار نظر کنی
در ضمن اگه فکر میکنی من خودم از اول پولدار بودم یا بابام پولدار بوده نخیر عزیزم اصلاً اینطور نیست من الان ۴۵ سالمه و از بچگی همیشه به فکر این بودم که یه درآمد خیلی خوب داشته باشم و خدا رو شکر میکنم که الان به اون درآمدی که میخواستم رسیدم
نکتهای که باید بگم بهت اینه که ماشین اول من که با کلی زحمت و تلاش خریدمش پراید کاربرات بود از اون کرهایهاش و من وضع مالیم از سال ۸۵ به بعد خوب شد و یادم میاد که چقدر برای ماکسیمایی که سال ۸۸ خریدم زحمت کشیدم و از اون به بعد کم کم وارد کار خرید و فروش خودرو شدم
به هر حال از این چرت و پرتهایی که گفتم بگذریم من منظورم این بود که من خودم از اول پولدار نبودم و قصد توهین به کسی رو هم ندارم من فقط گفتم که وقتی توان مالی شما در حد پراید و ۴۰۵ یا سمند هست لازم نیست که بگی سری ۵ جدید رو به زور قبول کردم چون شما قرار نیست اون خودرو رو تهیه کنی
من همیشه بزرگترین آرزوم این بود که جوونهای مملکتم هترین ماشینها رو سوار شن و همچنین برای شما دوست عزیز بهترین آرزوها رو دارم و امیدوارم ر آینده نه چندان دور هر ماشینی که دلت میخواد رو سوار شی و ازش لذت ببری
O
۱۷ خرداد ۱۴۰۴جناب من هم قصد بی احترامی نداشتم فقط خیلی عصبانی شدم و اگر ناراحت شدید عذر خواهی میکنم
ولی شما از کجا میدونی کسی که ۴۰۵ یا پراید سوار میشه در آینده نمیتونه این ماشین رو بخره ( بهترین مثالش خودتون هستین که گفتین اولین ماشینم پراید بوده و خدارو شکر الان به یه در آمد خوب رسیدین و توان خرید اون ماشین رو دارین از کجا میدونین کسی که الان پراید سوار میشه مثل شما در آینده نشه) و اینکه اگر آدما میخواستن فقط در مورد اون چیزی که توان مالی شو دارن اظهار نظر کنند که نمیشد شاید یه کسی که توان مالی شو نداره از یه کسی که توان مالی داره اطلاعات درست تری داشته باشه
به هر حال اگه ناراحتتون کردم ببخشید🙏ولی قبول کنین حرف شما هم درست نبود
Taha Ayoobi
۱۷ خرداد ۱۴۰۴کاربر پورشه و فراری
یه کامنت نوشتی، سرتاسر ضد و نقیض.
میگی من توهین نمیکنم ولی چون نمیتونی بخری نباید نظر بدی؟ خودت خنده نمیگیره؟
دوباره میگی از چرت و پرت هایی که گفتم بگذریم، بعد دوباره همونارو میگی؟
yektachafi
۱۷ خرداد ۱۴۰۴دوست عزیز کاربر پورشه فراری
اول اینکه جو منفی درمورد آمریکایی فن ها تو سایت زیاده
من شاید آمریکایی فن باشم ولی هر ماشینی که خوب باشه ازش تعریف میکنم بد هم باشه از نظرم میگم
قرار نیست با نظر من یه کمپانی متحول بشه یا سهامش بریزه
حتی ما منتقد مستقیم این خودرو ها هم نیستیم صرفا مقاله هارو دنبال میکنیم نظرمونو نسبت بهش به همدیگه میگیم
شما میفرمایی نظرتو راجب بی ام و سری پنج نگو چون خریدارش نیستی
این حرف خیلی پرته چون کسی نمیتونه خط فکری و نظر دیگرانو تعیین کنه
درضمن لحن شما در برخورد با کامنت من اشنباه بود قرار نیست هرکس با نظر شما مخالف باشه با گفتن پراید سوار بهش توهین کنی
چه بسا پراید آرزوی خیلیا باشه
این آخرین باری هست که روی کامنت شما ریپلای کردم
در آخر یه نکته به عنوان برادر کوچکتر شما بگم
درخت هرچه پربار تر افتاده تر!
موفق و موید باشید
اسحاق
۱۷ خرداد ۱۴۰۴نه اصلا بهترین هاچبک تو رده خودش نیست
O
۱۷ خرداد ۱۴۰۴داداش تو یه هاچبک بگو شاید بعضی از مدلها تو ذهنم نباشه
اگه منظورت گلف و یا … هستش که اونا رو باید با کرولا مقایسه کنی این ازشون کوچیکه تره
اسحاق
۱۷ خرداد ۱۴۰۴تو ذهنت نیست اگه بود اون نظر رو اشتباه رو نمیگفتی و میگفتی یکی از پس اشتباهی که مشاهده شد رو گفتم
.
۱۷ خرداد ۱۴۰۴نکنه منظورت اشاره به سخن میردیلم داره؟🤡
Yaghoob
۱۷ خرداد ۱۴۰۴بیشتر از هر سوپر اسپرتی دوستش دارم. واقعا عالیه
elijah2001
۱۷ خرداد ۱۴۰۴گلف و سیویک میتونستن رقیبای خوبی باشن ولی چون یاریس کوچیک تره پس نمیتونن
خب یه نظر سنجی یاریس لایک
۲۰۸ دیس لایک