نبرد وانتها: مقایسه ماوریک، رپتور، سانتاکروز، توندرا و فرونتیر
امسال سال وانتها بود زیرا خودروسازان گزینههای زیادی را در اختیار مصرفکنندگان قرار دارند. مدلهای کوچکی همچون فورد ماوریک و هیوندای سانتاکروز با قیمت مناسب و پیشرانههای کممصرف جزو شاخصترین وانتهای سال 2021 بودند اما خب از نظر توانایی به پای محصولاتی همچون نیسان فرونتیر، تویوتا توندرا و فورد رپتور نمیرسند. اخیراً کانال TFLTruck به دنبال معرفی بهترین وانت در دسترس بوده و اولین رقابت خود را به عنوان یک سری درگ جذاب انجام داده است.
در این رقابت وانتهای متنوعی حضور دارند اما تا حد امکان سعی شده رقابتهای منصفانهای انجام شود. در ابتدا ماوریک در برابر سانتاکروز قرار گرفته و نتیجه نهایی به نفع هیوندای تمام میشود. این خودرو به مصاف نیسان فرونتیر میرود اما پیشرانه 6 سیلندر 310 اسب بخاری آن برای شکست دادن سانتاکروز کافی نبوده و کرهایها دومین پیروزی را نیز دشت میکنند. البته نبرد سوم بین توندرا و سانتاکروز برگزار میشود ولی این بار تویوتاست که پیروز میدان میشود هرچند اختلاف دو خودرو خیلی نبوده است.
در مسابقه نهایی این توندرا است که در برابر رپتور قرار میگیرد. البته رپتور از چرخ های بزرگ 37 اینچی استفاده کرده و شاید این نکتهای منفی برای عملکرد وانت فورد در درگ باشد. رپتور قویتر بوده و قدرت و گشتاور 450 اسبی و 691 نیوتون متری دارد درحالیکه قدرت و گشتاور توندرا به ترتیب به 389 اسب بخار و 649 نیوتون متر میرسد. البته این قدرت زیاد باعث برتری نشده و تویوتا پیروزی را کسب میکند. با اینکه شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت فورد بهتر از تویوتا بوده اما این خودرو با اختلاف کمی قافیه را به رقیب ژاپنی میبازد.
این کانال ویدئوهای بیشتری را از مقایسه 5 وانت موردبحث منتشر خواهد کرد که شامل تستهای ظرفیت یدک کشی و حمل بار نیز میباشد. البته این مقایسه منصفانهای نیست زیرا سانتاکروز و رپتور تفاوتهای اساسی با یکدیگر دارند. البته همگی این خودروها از نوع وانت هستند و همه هم به یک آفرودر 450 اسب بخاری بزرگ نیاز ندارد. برنده واقعی این میدان خریدارانی هستند که با طیف گستردهای از گزینههای بهروز، جذاب و خوش قیمت روبرو شدهاند.