ام جی (MG)تویوتا

مقایسه‌ام جی HS با تویوتا راوفور، شاسی‌بلند جدیدی از چین یا کهنه‌کار ژاپنی؟

آیا نسل جدید ام‌جی HS که به‌تازگی راهی بازار اروپا شده است می‌تواند برای یکی از پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای این کلاس دردسر ایجاد کند؟

شاسی‌بلندهای خانوادگی خصوصاً در نسخه‌های هیبریدی این روزها بسیار محبوب شده‌اند. یکی از محبوب‌ترین خودروهای این بخش در سراسر جهان، تویوتا راوفور است. حال اما این کراس‌اوور کهنه‌کار و امتحان پس دادهٔ ژاپنی با رقیب جدیدی بنام ام‌جی HS مواجه شده که نسل دوم آن چند ماه پیش رونمایی شد. هردوی این خودروها کراس‌اوورهایی کاربردی با هزینه‌های نگهداری پایین هستند و طیف کاملی از امکانات را ارائه می‌کنند. ازاین‌رو، در ادامه قصد مقایسهٔ نسل جدید ام‌جی HS را با تویوتا راوفور داریم.

همچنین بخوانید:

رانندگی با نسل جدید ام جی HS، همتای اروپایی رووی eRX5 وارداتی

رووی eRX5 پارس خودرو، مشخصات و قیمت شاسی بلند پلاگین هیبرید

بیرون

نسل جدید HS در طراحی بیرونی نسبت به نسل قبلی خود تغییراتی اساسی را تجربه کرده است. مهم‌ترین تغییر بیرونی این خودرو را در ابعاد می‌توان دید یعنی جایی که طول خودرو با ۴.۵ سانتی‌متر افزایش به ۴.۶۶ متر و عرض با ۱.۴ سانتی‌متر افزایش به ۱.۸۹ متر رسیده است. در همین حال، ارتفاع خودرو حدود ۳ سانتی‌متر کمتر شده تا نمایی پویاتر ایجاد شود درحالی‌که فاصلهٔ محوری هم با افزایشی ۴.۵ سانتی‌متری به ۲.۷۷ متر رسیده که فضای کابین را افزایش می‌دهد. از لحاظ طراحی، در قسمت جلوی HS سپری تهاجمی را می‌بینیم که با چراغ‌های باریک و کشیده ترکیب شده است. زیر چراغ‌های جلو جلوپنجره‌ای بزرگ خودنمایی می‌کند درحالی‌که مه شکن‌ها در گوشه‌های سپر جای گرفته و به نمای تهاجمی خودرو کمک کرده‌اند. بخش عقبی HS هم کاملاً بازطراحی شده و فرم‌های نرم و منحنی قبلی با خطوط تیز و اسپرت‌تر جایگزین شده‌اند. چراغ‌های عقب نیز حالا به شکل پیوسته طراحی شده‌اند و دیفیوزر اسپرت روی سپر هم تکمیل‌کنندهٔ ویژگی‌های طراحی این قسمت است.

نسل کنونی راوفور در سال ۲۰۱۹ به بازار آمد و هم‌اکنون دوران میان‌سالی خود را تجربه می‌کند ولی طی این سال‌ها به‌طور مداوم به‌روزرسانی‌هایی را تجربه کرده است. بااین‌حال، فرم کلی خودرو تغییری نداشته و همچنان ۴.۶۰ متر طول، ۱.۸۶ متر عرض و ۱.۶۵ متر ارتفاع دارد. در قسمت جلویی این کراس‌اوور ژاپنی خطوط تیز و زاویه‌داری را همراه با جلوپنجرهٔ بزرگی با الگوی لانه‌زنبوری می‌بینیم. در پروفیل جانبی، دهانهٔ زاویه‌دار گلگیرها رینگ‌هایی تا حداکثر ۱۹ اینچی را در خود جای می‌دهند درحالی‌که یک عنصر مشکی‌رنگ در عقب، دیفیوزر را شبیه‌سازی می‌کند. همچنین با انتخاب نسخهٔ ادونچر که با تریم بدنهٔ آفرودی و جلوپنجرهٔ ویژه همراه است، می‌توان ظاهر راوفور را ماجراجویانه‌تر کرد درحالی‌که نسخهٔ GR اسپرت با تزئینات مشکی براق هم قابل انتخاب است.

داخل

کابین نسل جدید HS نیز به‌طور کامل از نو طراحی شده است. روی داشبورد، صفحه‌نمایش دوگانه‌ای جلب‌توجه می‌کند که از دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی با اندروید اتو و اپل کارپلی تشکیل شده است درحالی‌که دوربین ۳۶۰ درجه و شارژ بی‌سیم گوشی هم به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود. در تیپ‌های بالاتر، صندلی‌ها با روکش چرمی ارائه می‌شوند درحالی‌که رو دری‌ها از متریال باکیفیتی ساخته شده‌اند. یکی از ویژگی‌های مثبت نسل جدید HS ظرفیت صندوق بار است که با افزایش ۴۴ لیتری نسبت به نسخهٔ قبلی به ۵۰۷ لیتر رسیده و فضای کافی برای وسایل حتی پنج سرنشین را فراهم می‌کند.

تویوتا در داخل فضایی آرام و سنتی دارد با چندین محفظهٔ اشیاء در کنسول مرکزی و رو دری‌ها همراه است. تجهیزات این خودرو شامل صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی و نمایشگر ۱۰.۵ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی می‌شود که اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم را ارائه می‌کند. رافور با تودوزی‌های مختلفی از پارچه و چرم گرفته تا ترکیبی از چرم و جیر مشکی با دوخت نقره‌ای ارائه می‌شود. به‌طورکلی، کابین راوفور در جزئیات بسیار باکیفیت است. ظرفیت صندوق بار که از حداقل ۵۲۰ لیتر در نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی تا ۵۸۰ لیتر در هیبریدی معمولی متغیر است، عالی بوده و با خواباندن صندلی‌های عقب این رقم به ۱۶۹۰ لیتر می‌رسد.

پیشرانه

نسل جدید HS در نسخه‌های بنزینی و پلاگین‌هیبریدی عرضه می‌شود که اولی به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو با ۱۶۹ اسب بخار قدرت و ۲۷۵ نیوتن متر گشتاور مجهز است. نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی اما که مجموعاً ۳۵۲ اسب بخار قدرت دارد، از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو با ۱۴۲ اسب بخار قدرت به همراه یک موتور الکتریکی با ۲۰۹ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. این نسخه به یک پکیج باطری ۲۴.۷ کیلووات ساعتی مجهز است که امکان پیمودن حدود ۱۱۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی فراهم می‌کند. در هردو نسخه، انتقال نیرو توسط یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه صورت می‌گیرد.

راوفور در بازار اروپا در نسخه‌های هیبریدی و پلاگین‌هیبریدی قابل خریداری است که هردو با گیربکس CVT ارائه می‌شوند. نسخهٔ هیبریدی به یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر مجهز است که در مدل محرک جلو با یک موتور الکتریکی و در مدل چهارچرخ محرک با دو موتور الکتریکی ارائه می‌شود و مجموعاً به ترتیب ۲۱۸ یا ۲۲۲ اسب بخار قدرت دارد. در نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی شاهد یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر با ۱۸۵ اسب بخار قدرت همراه با دو موتور الکتریکی (یکی روی هر محور) هستیم که مجموعاً ۳۰۶ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. یک باطری ۱۸.۱ کیلووات ساعتی هم امکان پیمودن تا ۷۵ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی فراهم می‌کند.

قیمت

نسل جدید ام‌جی HS قیمتی بسیار رقابتی دارد به‌گونه‌ای که قیمت نسخهٔ بنزینی از تنها ۲۴,۹۹۴ پوند آغاز می‌شود درحالی‌که قیمت پایهٔ نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی ۳۱,۴۹۵ پوند است. برای راوفور، قیمت نسخهٔ هیبریدی محرک جلو از ۳۹,۸۸۵ پوند آغاز می‌شود درحالی‌که این رقم برای نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی ۴۴,۱۷۵ پوند است.

در ایران

این دو شاسی‌بلند به‌نوعی در بازار کشورمان هم باهم مواجه خواهند بود. ام‌جی HS اساساً نسخهٔ ری‌بج شدهٔ رووی RX5 محسوب می‌شود که توسط پارس‌خودرو به‌صورت وارداتی در نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی عرضه خواهد شد. از سوی دیگر، شرکت نامی خودرو هم به‌تازگی تویوتا راوفور را برای واردات رونمایی کرده است که با پیشرانهٔ ۲ لیتری بنزینی تنفس طبیعی به بازار می‌آید.

مقایسه مشخصات فنی

ام‌جی HS تویوتا راوفور
پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو پلاگین‌هیبریدی ۲.۵ لیتری پلاگین‌هیبریدی
قدرت ۳۵۲ اسب بخار ۳۰۶ اسب بخار
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه CVT
باطری ۲۴.۷ کیلووات ساعت ۱۸.۱ کیلووات ساعت
برد تمام الکتریکی ۱۱۰ کیلومتر ۷۵ کیلومتر
طول ۴,۶۵۵ میلی‌متر ۴,۶۰۰ میلی‌متر
عرض ۱,۸۹۰ میلی‌متر ۱,۸۵۵ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۶۶۴ میلی‌متر ۱,۶۶۰ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۷۶۵ میلی‌متر ۲,۶۹۰ میلی‌متر
قیمت ۳۱,۴۹۵ پوند ۴۴,۱۷۵ پوند

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۸ رای

منبع
Motor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه‌ها

  1. هراکلیوس

    ۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (207 ديدگاه)

    اخه ماشینی که چندسال حرف اول تو فروش و تو کم اصطحلاک بودن وتو فروش خوب کارکردش داره تو دنیا با یه ماشین مثل ام جی مقایسه میکنن یه چینی که فقط اسم قدمت برندشو یدک میکشه

    موافقم 96
    مخالفم 27
    1. amirkhanzadeh

      ۳ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (603 ديدگاه)

      شاید قیمت چینیه کمتر باشه
      ولی در دراز مدت خودشو نشون میده که کدوم خرید بهتری هست
      و طبیعتاً در اینجا تویوتا امتحان خودشو خیلی وقته پس داده

      موافقم 66
      مخالفم 13
    2. heshmat021

      ۳ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (377 ديدگاه)

      30 درصد قیمت کمتر و آپشن بیشتر رو هم در نظر بگیر
      من اگر پولم کمتر باشه هیچ‌جوره نمیتونم برم سمت تویوتا

      موافقم 29
      مخالفم 41
      1. نانو

        ۳ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (149 ديدگاه)

        حشمت جان از رفیق رفقا قرض بگیر تویوتا رو بخر

        موافقم 49
        مخالفم 9
      2. حالا ژاپن

        ۴ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (96 ديدگاه)

        نه اینجا تویوتا برنده هست چون دو دف خیلی فرقش اونهایی که اردبیل زندگی کردند و برف های ارومیه و اردبیل دیدن میدونن ماشین دو دف چقدر به درد جنگل خیس و بارانی و راه های اردبیل میخوره این ام جی خوبه ولی دو دف نیست

        موافقم 15
        مخالفم 2
      3. Ehsan

        ۴ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (4 ديدگاه)

        پولشم‌ داشته باشی اشتباه ۱/۵ برابر پول بدی کیفیت سواریتم پایینتر باشه! اونم چون بعضیا اعتقاد دارن ماشین رو باید فسیل کنی! اونم تو این سرعت تکنولوژی که هر روز یه آپشن جدید معرفی میشه!

        موافقم 4
        مخالفم 12
    3. Sina_carshow

      ۳ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (171 ديدگاه)

      این ماشین هم قدرت بیشتری داره هم فاصله محوری بیشتر هم تکنولوژی مدرن تر هم کیفیت ساخت بالاتر هم طراحی مدرن‌تر و قدرت موتور بالاتر و رنج برقی بیشتر و مصرف سوخت کمتر
      شاید کمی هزینه نگه داری بالاتری داشته باشه که با مصرف سوختش جبران میشه
      قیمتش هم ارزونتر
      ام جی جزو ماشینای با دوام چینی هستش و کافیه نظر مالکان ام جی رو بپرسین

      فقط یه دلیل منطقی برا خرید راو ۴ هس اونم بازار دست دومش هس به خاطر اسم تویوتا
      علت فروش بالاش ام اینه راو ۴ بسیار فراوان تر تو کشورای مرفه پیدا میشه قابل دسترس تر هستش چرا ام جی نیس؟ به خاطر تعرفه های سنگین نمیارن و ترس از آمریکا و تنش های سیاسی
      مقایسه فروش این دو خودرو شوخیه و هیچ منطق و علمی پشتش نیس

      موافقم 21
      مخالفم 29
    4. Mehrbod

      ۴ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (300 ديدگاه)

      اگر این دو خودرو قابل مقایسه نبودند، در این مقاله که برگردان بزرگترین سایت بررسی خودرو بریتانیاست (MOTOR 1)، این دو را مقایسه نمی کرد..!
      دوم آنکه اگر منظور، قابل اطمینان بودن، هزینه پایین نگهداری و استهلاک کم باشد و نه “اصطحلاک”، باید توجه کنید که MG HS در بریتانیا با 10 سال وارانتی بفروش می رسد در حالیکه این عدد برای تویوتا، تنها پنج سال است!!

      موافقم 8
      مخالفم 3
    5. امیر

      ۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (6 ديدگاه)

      استهلاک

  2. Alireza

    ۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (76 ديدگاه)

    بی برو برگرد تویوتا راو ۴

    موافقم 59
    مخالفم 14
  3. نانو

    ۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (149 ديدگاه)

    بی وای دی هم نمیشه با رافور مقایسه کرد چه برسه به ام شی یا همون ام جی

    موافقم 50
    مخالفم 16
  4. car lover

    ۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1117 ديدگاه)

    واقعا ژاپنیا کی میخوان دست از سر این cvt آشغال بردارن؟ روی هر ماشینی دم دستشون بیاد میذارن اکونومی یا اسپرت هم فرقی نداره. یه اتوماتیک ساده بذارید شرف داره.

    موافقم 28
    مخالفم 23
  5. مهدی

    ۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (139 ديدگاه)

    چین یه کاری کرده که دیگه 31000 دلار هم برا یه شاسی بلند قیمت بالایی به نظر برسه…

    موافقم 12
    مخالفم 11
  6. Taha Ayoobi

    ۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (3778 ديدگاه)

    بدون خوندن متن، انتخابم کهنه کار ژاپنی.

    موافقم 42
    مخالفم 11
    1. Taha Ayoobi

      ۳ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (3778 ديدگاه)

      کابین ام جی خیلی زشته، مانیتورش به شدت مزخرف طراحی شده.
      راو فور به مراتب بهتره.

      موافقم 16
      مخالفم 12
      1. froG-driVer

        ۳ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (1011 ديدگاه)

        بهش میگن اصالت…

        موافقم 6
        مخالفم 4
      2. Sajad

        ۴ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (4 ديدگاه)

        بر میگرده به سلیقه

        موافقم 3
        مخالفم 1
  7. کوشا

    ۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (81 ديدگاه)

    مشخصات ام جی خیلی رقابتیه. توی بازار هایی که مالکیت یه خودرو نهایتا پنج ساله، شما میتونی با ۱۳ هزار پوند کمتر ماشینی با قدرت بیشتر و گیربکس جذاب تر بخری. من که توی اروپا نیستم ولی اونایی که توی این دوراهی خرید این دو تا ماشین قرار میگیرن واقعا تصمیم سختی رو باید بگیرن..

    موافقم 27
    مخالفم 9
  8. علی Shelby

    ۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (360 ديدگاه)

    ام جی شرکت خوبی بود ولی وقتی سهامش رو چین خرید شکل چینی ها و خیلی بد شد

    انتخاب من تویوتا

    موافقم 19
    مخالفم 13
    1. Sajad

      ۴ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      اینم سلیقه است میگم

      موافقم 2
      مخالفم 1
  9. Saeed hashemee

    ۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    یک تویوتا مال بیست سال پیش هم هزار بار ارزشش بیشتر از این اشغال های چینی هست
    شما یک ماشین میخرید دیگه تعمیرگاه نمیرید
    میشه مثل ماشینی که همش خرابه
    مقایسه چینی با ژاپنی مثل مقایسه زهر با شکلات هست

    موافقم 25
    مخالفم 16
    1. حالا ژاپن

      ۴ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (96 ديدگاه)

      اینقدر نگید اشغال چینی من خودم تویوتا بازم ولی الان چین همین برند و برند گریت وال و زیر مجموعه هاش عالی کار کردند برو از هر کسی گریت وال داره بپرس

      موافقم 4
      مخالفم 7
    2. Sajad

      ۴ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      این حرفا دیکه بهانه است اروپا و آمریکا هم دیگه این حرف دیگه نمیزنن اونوقت شما می‌زنید

      موافقم 4
      مخالفم 1
  10. Saeed

    ۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    قیاس مع الفارغ

    موافقم 13
    مخالفم 6
  11. Galant.VR4(JDM)

    ۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (918 ديدگاه)

    فقط بحث قیمت باشه ام‌جی پیروز میشه وگرنه کی میاد یه چینی رو بجای تویوتا انتخاب کنه؟ هرچند چینی ها خیلی عالی شدن و پیشرفتشون قابل توجه هست ولی دوام کم خرجی تویوتا شهرت جهانی داره پس معلومه راو4

    موافقم 16
    مخالفم 10
    1. نا اشنا

      ۱۲ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (15 ديدگاه)

      من به شخصه از دولتمردان چین متنفرم ،چون فوق العاده دیکتاتور و استعمارگر هستند ،،،ولی باید حقایق رو پذیرفت ،،روزگاری قبل از انقلاب مردم ایران فقط برند آلمان و آمریکا و انگلیس رو قبول داشتند ،ولی چندسال بعد برند ژاپنی جا افتاد ،و بعد از آن برند کره ای جا افتاد ،الان هم قول می‌دهم برندهای چینی هم جا می‌افتند، ،چون زحمت می‌کشند و کوشش می‌کنند و با کمترین منافع و سود حاصله تولید می‌کنند و چون باید در جهان آزاد رقابت کنند .با تکنولوژی‌های روز آمیخته می‌شوند، ،دقیقا برعکس کشور خودمون ،،چون شرکت‌های دولتی اهل رقابت نیستند و با توجه به پهن گستر بودن شرکت‌ها و نبود تکنولوژی و رباتیک و استفاده بیش از اندازه از نیروی کار و شرکت‌های اقماری که متعلق به مدیران هست و رقابت پذیر نیستند و قطعات با کیفیت پایین و قیمت بالا به شرکت مادر می‌رسد و باعث می‌شود خودروی گران قیمت و بی کیفیت تولید شود ،و با این شرایط هیچوقت نمی‌توانند در بازار آزاد جهانی شرکت کنند و دولت‌ها مجبورند برای حمایت و جلوگیری از ورشکستگی آنها عوارض بالا روی خودروی وارداتی می‌گذارند تا که بتوانند فروش داشته باشند و این شرایط باعث می‌شود که ناموفق باشیم ،،ولی به جاش در چین از قوانین و قائده بازی اروپا و آمریکا استفاده می‌کند و شک نکنید که موفق می‌شوند، همین الان شما ببینید در این ۱۰ سال گذشته خودروی چینی به کجا رسیده و قول می‌دهم در بازار جهانی جا بیافتد ،،،،سعی کنیم در زندگی واقع بین و واقع گرا باشیم تا موفق باشیم ،تعصب کور در هر موضوعی غیر از بیچارگی عواقب دیگر ندارد ،حال اگر تعصب کور در مورد خودروی ژاپنی داشته باشیم دیگر نوبر هست ،چون نه ژاپن کشور ما هست و نه سهامدار شرکتش هستیم ….به امید روزی که کشورمون مانند دیگر کشورهای مدرن و پیشرفته ،پیشرفت کند به امید آن روز .

  12. رامتین

    ۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (3211 ديدگاه)

    فکر کنم راو4 پرفروشترین شاسی بلند کل دنیا و علی الخصوص بازار آمریکا هست. آخه این چه مقایسه ای هست. هنوز فکر کنم ملت ایران فکر میکنند امجی ساخت انگلیسه. البته شاید ساخت انگلیس مناطق محروم یا صعب العبوره!!

    موافقم 19
    مخالفم 6
    1. froG-driVer

      ۳ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      شبح زده

    2. حالا ژاپن

      ۴ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (96 ديدگاه)

      نه خیر اول ماشین های آمریکایی پر فروش ترین جهان شدند بعد پرادو نه راو فور

  13. Silent

    ۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    اگر mg به صورت رسمی میومد به ایران ، می شد که به طور جدی بهش فکر کرد ولی انتخاب بین این 2خودرو فقط بحث قیمتشون نیست بحث سر لوازم یدکی هم هست ،تویوتا اگر لوازم یدکیش در ایران هم نباشه ولی در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به راحتی گیر میاد ولی مطمئناً برای mg اینطور نخواهد بود.

    موافقم 7
    مخالفم 3
  14. PARSA

    ۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (44 ديدگاه)

    مقایسه ژاپن با کره هم زشته چه برسه به چینیا که به یه ماه نرسیده خراب میشن

    موافقم 13
    مخالفم 10
  15. محمود ملکشاهی

    ۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.ایرانی چرا کشورت خانه ات آینده ات را به پول می فروشی؟؟؟پول می گیرین از اشغال های چینی تعریف کنید؟خود چینی ها سوار ماشین چینی نمیشن.عمرخیلی کوتاه ست و هیچی ماندنی نیست فقط خوبی ها ماندنی ست.پس به کشورمان مردمان خدمت کنیم واز خودمون شروع کنیم خدمت به کشور و ملت خدمت به خودمون هست.پاینده و آباد و آزاد ایران.

    موافقم 8
    مخالفم 13
    1. Sajad

      ۴ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      چی میگی مشتی نصف خودرو های چین الان برقی و تولید چین داخلی و مردم خودشون دارن می‌خرن برو ببین تو یوتوب هست این حرفا فقط از روی حرص می‌زنید

      موافقم 4
      مخالفم 3
  16. حسام

    ۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    مقایسه اسب با قاطر

    موافقم 7
    مخالفم 8
  17. مهربد

    ۳ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (300 ديدگاه)

    ام جی اچ اس در بسیاری از موارد، برتر از راوفور است.. در بحث کارکرد و دوام هم می توان ام جی جی اس های وارداتی سال 2015 و 2016 که پدر بزرگ اچ اس هستند را با راوفور های 2015 موجود در بازار مقایسه کرد.. اگر از مالکان و دارندگان هر دو خودرو و کسانی که هر دو ماشین را داشته اند، بپرسیم، بیشتر تایید می کنند که ام جی ها در مجموع، کارکرد مفید تر و کم خرج تری داشتند و سرحال تر و سرپاتر هستند.. ضمن آنکه پرفورمانس بی نظیر ام جی جی اس ، هنوز هم در بین شاسی بلندهای کشور در رده خود، رقیبی ندارد.

    موافقم 11
    مخالفم 10
    1. حالا ژاپن

      ۴ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (96 ديدگاه)

      ام جی و گریت وال خیلی خوبه بعضی ها حرف از قطعات میزنن والا شماها بلد نیستند وگرنه حتی گیربکس هم من گیر میارم براتون به راحتی سه سوت خود هاوال که زیر برند گریت وال عالیه خود تانک عالیه همین ام جی عالیه هر کسی بهتون گفت بده بدانید داره دروغ میگه من ناراضی ندیدم تاحالا

      موافقم 2
      مخالفم 3
  18. محمد

    ۴ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (68 ديدگاه)

    از لحاظ دوام فنی محصولات ام جی تفاوتی با محصولات تویوتا ندارند و تمامی قطعات ام جی از برندهای معتبر دنیاست اگه حتی بحث قیمت را در نظر نگیریم بحث هندلینگ بسیار عالی محصولات ام جی در برابر هندلینگ فوق مزخرف رافور هست.کسی که فنی باشه پرفورمنس یک خودرو براش مهمه .

    موافقم 4
    مخالفم 3
  19. مهردادکمال

    ۴ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1936 ديدگاه)

    کاش قدرتی داشتم تمام پست های مربوط ماشینای چینی رو از پدال حذف میکردم

    موافقم 6
    مخالفم 3
  20. محمد

    ۴ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (70 ديدگاه)

    ام جی اج اس در بریتانیا بسیار پر فروش هست و حتی از توسان و رفور پرفروش تره فقط از اسپورتیج فروشش پایین تره این دیدگاه در مورد خودروهای ام جی و چینی ها انقدر که در ایران داغه تو خود اروپا داغ نیست برای همین میخوان با تعرفه جلوی فروش بالاتر این خودروها رو بگیرن

    موافقم 4
    مخالفم 4
  21. Aref

    ۴ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    در بسیاری از بازارها که ام جی و تویوتا، دو محصول مشابه در عرضه و خدمات پس از فروش دارند و هر دو حضور دارند، ام جی ها فروش بالاتری دارند. نمونه اش بازار بریتانیا، استرالیا، تایلند و ..

    موافقم 3
    مخالفم 4
  22. Mehrbod

    ۴ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (300 ديدگاه)

    ام جی و تویوتا یک شباهت هم دارند که هردو در کشوری طراحی می شوند که در جاده های آن با فرمان سمت راست رانندگی می شود: ام جی در انگلستان و تویوتا در ژاپن.. در کل ام جی در بازارهای فرمان راست، حضور پررنگی دارد.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  23. مومنی

    ۴ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (67 ديدگاه)

    برای نگهداری تا پنج سال محصول ام‌جی کاملتر و قویتر و زیباتره.
    اما بعد از پنج سال، محصول تویوتا دوست‌داشتنی تر میشه.
    و البته اینکه فروش تویوتای کارکرده در آینده بسیار راحت‌تر خواهد بود.

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. Mehrbod

      ۴ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (300 ديدگاه)

      اگر منظور، قابل اطمینان بودن، هزینه پایین نگهداری و استهلاک کم باشد باید به این نکته توجه کنید که MG HS در بریتانیا با 10 سال وارانتی بفروش می رسد در حالیکه این عدد برای تویوتا، تنها پنج سال است!! (در این مقاله هم در سایت MOTOR 1 به آن اشاره شده است.)

      موافقم 2
      مخالفم 5
  24. شایکل موماخر

    ۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    میگن هرکسی دنبال چیزی هست که نداره!!!!! نمونه بارزش: چینی ها و اصالت…. هافانگ مافانگ سهام ام جی رو میخره که بگه بریتانیاییه!!! جولی پولی سهام ساب یا ولوو سوئد رو میخره که متبرک بشه… نخیر نمیشه. مگه پروتون مالزی که لوتوس بریتانیا رو خرید چی شد؟ خودروسازی چین کاملا دولتی و متعلق به حزب کمونیست خلق چین هست و این پول پاشی هایی هم که دارن میکنن از جیب مالیات دهنده بدبخت چینی هست که اونم از جیب منو تو درمیارن و یمشت مفلوک تو آفریقا با غارت معادن و…….. البته اگر به گرگهای وال استریت وطنی سهامدار شرکت های معظم چین و ماچین برنخوره. سال ۹۴ داداشم یه ام ی ۵۵۰ خرید، جیگرش رو خون کرد با ضرر فروخت. الانم ببنید مالکان ام جی ۳-جی تی و مگنت و ….. چجوری التماس میکنن تا ازشون اوتول چینیه بریتیش نما شون رو بخرن!!! گول موتور کم حجم تر توربو رو هم نخورید. اعداد ادعایی کارخونه و رو کاغذ رو بریز دور. همه این چینیای هزارپونصدی بی برو برگرد صدی ۱۳ـ۱۶ میسوزونن. تویوتا کارینای ۱۹۷۷ امنیت و رفاهش بیشتر از تبلت چارچرخه های شینی هست.

    موافقم 2
    مخالفم 3
  25. ابوالفضل

    ۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    از تویوتا بعید بود بره سمت گیربکس CVT
    واقعا متاسفم براش، آنهایی که این نوع گیربکس را تجربه کردن می‌دانند چه مزخرفی هست
    تویوتا هم نشان داد که قیمت تمام شده فدای کیفیت و قدرت شده

  26. JDM❤🇯🇵

    ۱۰ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    صد درصد تویوتا اصالت و کیفیت خوب مناسب بهتر از کلی قدرت بدرد نخوره تویوتا نمیتونه با قدرت و طراحیش بقیه رو سوپرایز کنه تویوتا پس از مدتی آدمو سوپرایز میکنه وقتی که مصرف پایینی داره و وقتی کم تر خراب میشه آدمو سوپرایز میکنه نمیشه طلا رو با سنگی که رنگ طلایی روش زدن مقایسه کرد
    تویوتا همیشه انتخاب منه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
فهرست