راو۴ جدید در تمام مدلها هیبرید یا پلاگین هیبرید خواهد بود. سیستم محرک جلو یا دو دیفرانسیل نیز برای پرفروشترین کراساور تویوتا ارایه میشود.
تویوتا RAV4 یکی از موفقترین خودروهای دنیا است. تنها در سال گذشته، تویوتا ۴۷۵,۱۹۳ دستگاه راو فور در آمریکا فروخت که پس از شورولت سیلورادو و فورد سری F در رتبه سوم قرار گرفت. اما راو فور ۲۰۲۴ شش سال از عمر طراحیاش میگذشت و بر پایه پلتفرمی قدیمی بود، بنابراین زمان معرفی مدل جدید فرا رسید.
تویوتا راو فور ۲۰۲۶ قصد دارد با بهبودهای چشمگیر در طراحی، فناوری و سیستم محرکه، روند فروش موفق خود را ادامه دهد. مهمترین تغییر این است که تویوتا موتور بنزینی خالص را کنار گذاشته و حالا یک سیستم هیبریدی استاندارد ارائه میدهد، همراه با گزینه هیبریدی و پلاگین قدرتمندتر و کارآمدتر که در تعداد بیشتری از تیپها عرضه میشود.
موتور ۲.۵ لیتر تنفس طبیعی قدیمی کنار گذاشته شده و جای خود را به یک موتور هیبریدی ۲.۵ لیتری چهار سیلندر داده است. راو فور ۲۰۲۶ مجهز به نسل پنجم سیستم هیبریدی تویوتا است که بهبودهای قابل توجهی در واحد کنترل قدرت و باتری برای افزایش توان و کارایی دارد.
راو فور هیبرید با سیستم دیفرانسیل جلو (FWD) استاندارد ۲۲۶ اسب بخار و با سیستم تمام چرخ محرک (AWD) 236 اسب بخار تولید میکند. مدل FWD نسبت به مدل بنزینی دیفرانسیل جلوی قبلی ۲۳ اسب بخار و مدل AWD نسبت به نسخه هیبریدی AWD قبلی ۱۷ اسب بخار قدرت بیشتری دارد. تویوتا هنوز آمار مصرف سوخت را اعلام نکرده است.
راو فور پلاگین هیبرید ۲۰۲۶ جایگزین RAV4 Prime قبلی خواهد شد. این مدل دارای دو موتور الکتریکی و باتری با ظرفیت بالاتر با نیمهرساناهای سیلیکون-کاربید جدید برای بهبود کارایی و انتقال قدرت است. این مدل جدید ۳۲۰ اسب بخار قدرت دارد و تا ۸۰ کیلومتر برد الکتریکی با یک بار شارژ ارائه میدهد. در مقایسه با ۶۷ کیلومتر در مدل پرایم ۲۰۲۴.
مدل | توان خروجی | نوع دیفرانسیل | پیمایش الکتریکی |
---|---|---|---|
RAV4 هیبریدی | ۲۲۶ / ۲۳۶ اسب بخار | FWD / AWD | — |
RAV4 پلاگین هیبریدی | ۳۲۰ اسب بخار | AWD | ۸۰.۴۶۷ کیلومتر |
باتری بزرگتر به این معناست که راو فور پلاگین هیبرید در برخی تیپها قابلیت شارژ سریع DC دارد، هرچند تویوتا هنوز نرخ شارژ را اعلام نکرده است. تیپهای XSE و Woodland با پورت CCS قابلیت شارژ سریع دارند، اما تیپهای SE و GR Sport جدید از پورت J1772 بدون قابلیت شارژ سریع استفاده میکنند. شارژر داخلی ۱۱ کیلوواتی نیز برای همه تیپها در دسترس است.
با سیستم هیبریدی، راو فور ۲۰۲۶ ظرفیت یدککشی حداکثر ۱۵۸۷ کیلوگرم (۳۵۰۰ پوند) را در مدلهای AWD حفظ کرده است. مدلهای دیفرانسیل جلو ظرفیت یدککشی خود را از ۶۸۰ کیلوگرم (۱۵۰۰ پوند) به ۷۹۴ کیلوگرم افزایش دادهاند.
شرکت سازنده، راو فور ۲۰۲۶ را در سه دسته تقسیم کرده است: پایه، مقاوم و اسپرت ( Core Rugged Sport). دسته طراحی پایه شامل تیپهای LE، XLE و Limited است که همگی با سیستم هیبریدی استاندارد عرضه میشوند. تیپهای LE و XLE با گزینه FWD یا AWD و تیپ Limited فقط با AWD ارائه میشوند.
در دسته طراحی مقاوم، تویوتا فعلاً یک تیپ ارائه میدهد: Woodland. این مدل (تصویر بالا) با ویژگیهای متمرکز بر آفرود مانند لاستیکهای ویژه، چراغهای LED اضافی در سپر جلو و باربند استاندارد عرضه میشود. در بالاترین سطح، مدلهای طراحی اسپرت شامل تیپهای SE، XSE و GR Sport جدید هستند. تیپ SE با سیستم هیبریدی یا پلاگین هیبریدی FWD یا AWD تولید میشود، در حالی که XSE با انتخاب هر دو سیستم محرکه فقط AWD است.
دستهبندی | تیپها | سیستم محرکه | نوع دیفرانسیل |
---|---|---|---|
مدل پایه | LE / XLE / Limited | هیبریدی | FWD / AWD |
مدل مقاوم | Woodland | هیبریدی / پلاگین هیبریدی | AWD |
مدل اسپرت | SE / XSE / GR Sport | هیبریدی (SE, XSE) / پلاگین هیبریدی (GR Sport) | FWD (SE) / AWD (SE, XSE, GR Sport) |
راو فور GR Sport اولین نمونه با تمرکز واقعی بر عملکرد است، هرچند هنوز یک مدل کامل GR نیست. این مدل همراه سیستم پلاگین هیبرید و AWD با ۳۲۰ اسب بخار قدرت عرضه میشود و باید سریعتر از RAV4 Prime قبلی باشد که در ۵.۵ ثانیه به سرعت صدکیلومتر در ساعت میرسید.
نشانههای ظاهری شامل جلوپنجره بزرگتر با نشان GR، این مدل را از بقیه متمایز میکند که البته شبیه جلوپنجره بهروز شده GR Corolla است. همچنین رینگهای ۲۰ اینچی ویژه، اسپویلر عقب سقفی و فضای داخلی با تزئینات جیر و چرم مصنوعی نیز دارد.
راو فور ۲۰۲۶ با صفحهنمایش ۱۰.۵ اینچی مرکزی و خوشه ابزار دیجیتال ۱۲.۳ اینچی بهصورت استاندارد عرضه میشود. خریداران میتوانند در برخی مدلها صفحهنمایش ۱۲.۹ اینچی بزرگ هم انتخاب کنند. همه نسخههای RAV4 از نسل جدید سیستم چندرسانهای صوتی تویوتا استفاده میکنند که وعده عملکرد سریعتر و پاسخگویی بهتر را میدهد، همراه با اپل کارپلی و اندروید اتو بیسیم، سازگاری با دو دستگاه بلوتوث و برای اولین بار، دکمه هوم ثابت.
محصول جدید همچنین اولین تویوتا با مجموعه ایمنی Safety Sense 4.0 است که تمام فناوریهای قبلی (کروز کنترل تطبیقی، دستیار حفظ خط، ترمز اضطراری خودکار) را با قابلیتهای تشخیص بهبود یافته ارائه میدهد.
قیمت راو فور ۲۰۲۶ هنوز مشخص نیست. درحالیکه مدل ۲۰۲۵ کمتر از ۳۰,۰۰۰ دلار هزینه خرید دارد؛ احتمالا نسخه جدید با فناوری هیبرید، کمی گرانتر باشد.
amir
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴شبیه اسباب بازی نشده جلوش مخصوصا؟
hosen
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴دیگه باید به زبان طراحی جدید تویوتا عادت کنیم
ولی بنظرم قشنگه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴نمای عقب خیلی بد شده
با روبروی ماشین میشه کنار بیایم نسخه woodland قابل تحمله
yektachafi
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴مخالفم
بنظرم دیسلایک کافی نبود😂
amir
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴برو مشهد برا تهدید😂😂
کافکا
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴زمخت تر و زشت تر از قبلش شده
yektachafi
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴پخت و پزی کرده تویوتا
قیافش خوب شده
خیلی ازش خوشم میاد
froG-driVer
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴فعک نکنم
اراز
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴چراغ های عقب چرا از چری x33کپی کرده
نیو کار
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴تویوتا نون خراب نشدن وایمنی بالا خودروها شو میخوره تا قیافه بقول قدیم ها رخ نبین چه زشته انجین ببین بهشته
۰۰۹۸سامورایی
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ماشینای الان اصلا مثل قبلنا نیستن و قطعا خراب میشن و راحت خراب میشن همسایه ما تویوتا راوفور ۲۰۱۷ داشت با همین انجین ۲.۵ از اون نگهداری و مراقبت هم میکرد ولی موتورش خراب شد سرسیلندر باز کرد کلی خرج افتاد رو دستش کارکرد متوسطی داشت ولی خسته هم نبود الان تویوتا نون لوازم و قطعات یدکی و خدمات رو میخوره و قطعاً خراب شدن هم داره و انتظار آنچنانی نداشته باشید طراحی هم دیگه سلیقست
Arena
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴چرا دیگه مثل قبل به دل نمیشینه ؟
𝐀𝐥𝐢
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ازون چیزی که فکر میکردم خیلی بهتره خداروشکر زیاد خراب نکرده
بهنام
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴از عکس ها زیاد خوشم نیومد ولی ویدیو خیلی بهتره. بنظرم از هر لحاظ نسبت به نسل قبل پیشرفت کرده به بهترین شکل ارتقاء داده شده. شیک و بروز شده.
N.I.M.A
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴بهترین جلو پنجره به نظرم این مدل بود:
https://www.pedal.ir/toyota/new-rav4-specs-for-2026/
KOP
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴عقبش کاملا الگو طراحی نیسان ایکستریل(روگ) داره.
Yaghoob
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴به نظر من که یه پکیج کامل هست.
datsun
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴طراحیش متعادله خوبه، تویوتا شاید ماشینی بسازه که با سلیقه همه جور نباشه ولی بد نمیسازه تویوتا اصلا بلد نیست ماشین بی کیفیت بسازه تو خودروسازها از همه حلال خور تره :)
SS
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴طراحیش برای یک مدل پرفروش و عامه پسند خیلی رادیکال هست
به نظرم تیپ کلی نسل قبلی خشن تر و بهتر بود
این طراحی چراغ رو کمری بهتر نشسته ولی خب احتمالا به این هم عادت میکنیم