تویوتا

معرفی نسل جدید تویوتا راو فور / Rav4 با طراحی مدرن و فناوری هیبرید

 راو۴ جدید در تمام مدل‌ها هیبرید یا پلاگین هیبرید خواهد بود. سیستم محرک جلو یا دو دیفرانسیل نیز برای پرفروش‌ترین کراس‌اور تویوتا ارایه می‌شود.

تویوتا RAV4 یکی از موفق‌ترین خودروهای دنیا است. تنها در سال گذشته، تویوتا ۴۷۵,۱۹۳ دستگاه راو فور در آمریکا فروخت که پس از شورولت سیلورادو و فورد سری F در رتبه سوم قرار گرفت. اما راو فور ۲۰۲۴ شش سال از عمر طراحی‌اش می‌گذشت و بر پایه پلتفرمی قدیمی بود، بنابراین زمان معرفی مدل جدید فرا رسید.

تویوتا راو فور ۲۰۲۶ قصد دارد با بهبودهای چشمگیر در طراحی، فناوری و سیستم محرکه، روند فروش موفق خود را ادامه دهد. مهم‌ترین تغییر این است که تویوتا موتور بنزینی خالص را کنار گذاشته و حالا یک سیستم هیبریدی استاندارد ارائه می‌دهد، همراه با گزینه هیبریدی و پلاگین قدرتمندتر و کارآمدتر که در تعداد بیشتری از تیپ‌ها عرضه می‌شود.

 موتور ۲.۵ لیتر تنفس طبیعی قدیمی کنار گذاشته شده و جای خود را به یک موتور هیبریدی ۲.۵ لیتری چهار سیلندر داده است. راو فور ۲۰۲۶ مجهز به نسل پنجم سیستم هیبریدی تویوتا است که بهبودهای قابل توجهی در واحد کنترل قدرت و باتری برای افزایش توان و کارایی دارد.

راو فور هیبرید با سیستم دیفرانسیل جلو (FWD) استاندارد ۲۲۶ اسب بخار و با سیستم تمام چرخ محرک (AWD) 236 اسب بخار تولید می‌کند. مدل FWD نسبت به مدل بنزینی دیفرانسیل جلوی قبلی ۲۳ اسب بخار و مدل AWD نسبت به نسخه هیبریدی AWD قبلی ۱۷ اسب بخار قدرت بیشتری دارد. تویوتا هنوز آمار مصرف سوخت را اعلام نکرده است.

راو فور پلاگین هیبرید ۲۰۲۶ جایگزین RAV4 Prime قبلی خواهد شد. این مدل دارای دو موتور الکتریکی و باتری با ظرفیت بالاتر با نیمه‌رساناهای سیلیکون-کاربید جدید برای بهبود کارایی و انتقال قدرت است. این مدل جدید ۳۲۰ اسب بخار قدرت دارد و تا ۸۰ کیلومتر برد الکتریکی با یک بار شارژ ارائه می‌دهد. در مقایسه با ۶۷  کیلومتر در مدل پرایم ۲۰۲۴.

مدل توان خروجی نوع دیفرانسیل پیمایش الکتریکی
RAV4 هیبریدی ۲۲۶ / ۲۳۶ اسب بخار FWD / AWD
RAV4 پلاگین هیبریدی ۳۲۰ اسب بخار AWD ۸۰.۴۶۷ کیلومتر

باتری بزرگ‌تر به این معناست که راو فور پلاگین هیبرید در برخی تیپ‌ها قابلیت شارژ سریع DC دارد، هرچند تویوتا هنوز نرخ شارژ را اعلام نکرده است. تیپ‌های XSE و Woodland با پورت CCS قابلیت شارژ سریع دارند، اما تیپ‌های SE و GR Sport جدید از پورت J1772 بدون قابلیت شارژ سریع استفاده می‌کنند. شارژر داخلی ۱۱ کیلوواتی نیز برای همه تیپ‌ها در دسترس است.

با سیستم هیبریدی، راو فور ۲۰۲۶ ظرفیت یدک‌کشی حداکثر ۱۵۸۷ کیلوگرم (۳۵۰۰ پوند) را در مدل‌های AWD حفظ کرده است. مدل‌های دیفرانسیل جلو ظرفیت یدک‌کشی خود را از ۶۸۰ کیلوگرم (۱۵۰۰ پوند) به ۷۹۴ کیلوگرم افزایش داده‌اند.

 شرکت سازنده، راو فور ۲۰۲۶ را در سه دسته تقسیم کرده است: پایه، مقاوم و اسپرت ( Core Rugged Sport). دسته طراحی پایه شامل تیپ‌های LE، XLE و Limited است که همگی با سیستم هیبریدی استاندارد عرضه می‌شوند. تیپ‌های LE و XLE با گزینه FWD یا AWD و تیپ Limited فقط با AWD ارائه می‌شوند.

در دسته طراحی مقاوم، تویوتا فعلاً یک تیپ ارائه می‌دهد: Woodland. این مدل (تصویر بالا) با ویژگی‌های متمرکز بر آفرود مانند لاستیک‌های ویژه، چراغ‌های LED اضافی در سپر جلو و باربند استاندارد عرضه می‌شود. در بالاترین سطح، مدل‌های طراحی اسپرت شامل تیپ‌های SE، XSE و GR Sport جدید هستند. تیپ SE با سیستم هیبریدی یا پلاگین هیبریدی FWD یا AWD تولید می‌شود، در حالی که XSE با انتخاب هر دو سیستم محرکه فقط AWD است.

دسته‌بندی تیپ‌ها سیستم محرکه نوع دیفرانسیل
مدل پایه LE / XLE / Limited هیبریدی FWD / AWD
مدل مقاوم Woodland هیبریدی / پلاگین هیبریدی AWD
مدل اسپرت SE / XSE / GR Sport هیبریدی (SE, XSE) / پلاگین هیبریدی (GR Sport) FWD (SE) / AWD (SE, XSE, GR Sport)

راو فور GR Sport اولین نمونه با تمرکز واقعی بر عملکرد است، هرچند هنوز یک مدل کامل GR نیست. این مدل همراه سیستم پلاگین هیبرید و AWD با ۳۲۰ اسب بخار قدرت عرضه می‌شود و باید سریع‌تر از RAV4 Prime قبلی باشد که در ۵.۵ ثانیه به سرعت صدکیلومتر در ساعت می‌رسید.

نشانه‌های ظاهری شامل جلوپنجره بزرگ‌تر با نشان GR، این مدل را از بقیه متمایز می‌کند که البته شبیه جلوپنجره به‌روز شده GR Corolla است. همچنین رینگ‌های ۲۰ اینچی ویژه، اسپویلر عقب سقفی و فضای داخلی با تزئینات جیر و چرم مصنوعی نیز دارد.

راو فور ۲۰۲۶ با صفحه‌نمایش ۱۰.۵ اینچی مرکزی و خوشه ابزار دیجیتال ۱۲.۳ اینچی به‌صورت استاندارد عرضه می‌شود. خریداران می‌توانند در برخی مدل‌ها صفحه‌نمایش ۱۲.۹ اینچی بزرگ‌ هم انتخاب کنند. همه نسخه‌های RAV4 از نسل جدید سیستم چندرسانه‌ای صوتی تویوتا استفاده می‌کنند که وعده عملکرد سریع‌تر و پاسخگویی بهتر را می‌دهد، همراه با اپل کارپلی و اندروید اتو بی‌سیم، سازگاری با دو دستگاه بلوتوث و برای اولین بار، دکمه هوم ثابت.

محصول جدید همچنین اولین تویوتا با مجموعه ایمنی Safety Sense 4.0 است که تمام فناوری‌های قبلی (کروز کنترل تطبیقی، دستیار حفظ خط، ترمز اضطراری خودکار) را با قابلیت‌های تشخیص بهبود یافته ارائه می‌دهد.

قیمت راو فور ۲۰۲۶ هنوز مشخص نیست. درحالی‌که مدل ۲۰۲۵ کمتر از ۳۰,۰۰۰ دلار هزینه خرید دارد؛ احتمالا نسخه جدید با فناوری هیبرید، کمی گران‌تر باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. amir

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (3895 ديدگاه)

    شبیه اسباب بازی نشده جلوش مخصوصا؟

    موافقم 13
    مخالفم 45
    1. hosen

      ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (963 ديدگاه)

      دیگه باید به زبان طراحی جدید تویوتا عادت کنیم
      ولی بنظرم قشنگه

      موافقم 28
      مخالفم 5
    2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (3398 ديدگاه)

      نمای عقب خیلی بد شده
      با روبروی ماشین می‌شه کنار بیایم نسخه woodland قابل تحمله

      موافقم 17
      مخالفم 23
      1. yektachafi

        ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (99 ديدگاه)

        مخالفم
        بنظرم دیسلایک کافی نبود😂

        موافقم 5
        مخالفم 4
        1. amir

          ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (3895 ديدگاه)

          برو مشهد برا تهدید😂😂

          موافقم 3
          مخالفم 2
  2. کافکا

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (367 ديدگاه)

    زمخت تر و زشت تر از قبلش شده

    موافقم 11
    مخالفم 36
  3. yektachafi

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (99 ديدگاه)

    پخت و پزی کرده تویوتا
    قیافش خوب شده
    خیلی ازش خوشم میاد

    موافقم 22
    مخالفم 7
    1. froG-driVer

      ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (1206 ديدگاه)

      فعک نکنم

      موافقم 3
      مخالفم 4
  4. اراز

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (86 ديدگاه)

    چراغ های عقب چرا از چری x33کپی کرده

    موافقم 13
    مخالفم 20
  5. نیو کار

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (153 ديدگاه)

    تویوتا نون خراب نشدن وایمنی بالا خودروها شو میخوره تا قیافه بقول قدیم ها رخ نبین چه زشته انجین ببین بهشته

    موافقم 8
    مخالفم 16
    1. ۰۰۹۸سامورایی

      ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (145 ديدگاه)

      ماشینای الان اصلا مثل قبلنا نیستن و قطعا خراب میشن و راحت خراب میشن همسایه ما تویوتا راوفور ۲۰۱۷ داشت با همین انجین ۲.۵ از اون نگهداری و مراقبت هم می‌کرد ولی موتورش خراب شد سرسیلندر باز کرد کلی خرج افتاد رو دستش کارکرد متوسطی داشت ولی خسته هم نبود الان تویوتا نون لوازم و قطعات یدکی و خدمات رو میخوره و قطعاً خراب شدن هم داره و انتظار آنچنانی نداشته باشید طراحی هم دیگه سلیقست

      موافقم 2
      مخالفم 3
  6. Arena

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چرا دیگه مثل قبل به دل نمیشینه ؟

    موافقم 7
    مخالفم 9
  7. 𝐀𝐥𝐢

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1784 ديدگاه)

    ازون چیزی که فکر میکردم خیلی بهتره خداروشکر زیاد خراب نکرده

    موافقم 8
    مخالفم 4
  8. بهنام

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (959 ديدگاه)

    از عکس ها زیاد خوشم نیومد ولی ویدیو خیلی بهتره. بنظرم از هر لحاظ نسبت به نسل قبل پیشرفت کرده به بهترین شکل ارتقاء داده شده. شیک و بروز شده.

    موافقم 5
    مخالفم 5
  9. N.I.M.A

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (88 ديدگاه)

    بهترین جلو پنجره به نظرم این مدل بود:
    https://www.pedal.ir/toyota/new-rav4-specs-for-2026/

    موافقم 3
    مخالفم 2
  10. KOP

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (71 ديدگاه)

    عقبش کاملا الگو طراحی نیسان ایکستریل(روگ) داره.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  11. Yaghoob

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (603 ديدگاه)

    به نظر من که یه پکیج کامل هست.

  12. datsun

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (4099 ديدگاه)

    طراحیش متعادله خوبه، تویوتا شاید ماشینی بسازه که با سلیقه همه جور نباشه ولی بد نمیسازه تویوتا اصلا بلد نیست ماشین بی کیفیت بسازه تو خودروسازها از همه حلال خور تره :)

  13. SS

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (890 ديدگاه)

    طراحیش برای یک مدل پرفروش و عامه پسند خیلی رادیکال هست
    به نظرم تیپ کلی نسل قبلی خشن تر و بهتر بود
    این طراحی چراغ رو کمری بهتر نشسته ولی خب احتمالا به این هم عادت میکنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا