تویوتا

معرفی تویوتا یاریس آتیو جدید، سدان کوچکی با ظاهری شبیه کرولا

تویوتا نسل چهارم و کاملاً جدید یاریس آتیو را در تایلند رونمایی کرده است. این خودرو سدان کوچکی است که در دیگر بازارها هم با نام ویوس عرضه می‌شود. یاریس آتیو در ظاهر اساساً شبیه یک بچه کرولا به نظر می‌رسد. در جلوی خودرو، ورودی هوای بزرگی بخش عمدهٔ سپر را پوشانده و دو چراغ تهاجمی که توسط یک‌ تریم تزئینی به هم متصل شده‌اند آن را احاطه کرده‌اند.

پروفیل جانبی کرولا آتیو با تناسبات بهتر و رینگ‌های ۱۶ اینچی بزرگ‌تر، عضلانی‌تر و لوکس‌تر از همیشه به نظر می‌رسد درحالی‌که عقب خودرو با چراغ‌های تیز افقی و فرمی که به فست‌بک نزدیک‌تر است، نمای اسپرتی به خود گرفته است. تویوتا همچنین مجموعه‌ای از قطعات اسپرت‌تر را هم به‌عنوان بخشی از پکیج Presto برای یاریس آتیو ارائه می‌کند که شامل سپرها و رکاب‌های اسپرت به همراه یک بال عقب جذاب می‌شود.

یاریس آتیو برخلاف یاریس هاچ‌بک بازار اروپا که روی پلت‌فرم TNGA-B ساخته شده، از پلت‌فرم جهان جدید دایهاتسو یا DNGA استفاده می‌کند. به همین دلیل، این سدان ژاپنی با ۴,۴۲۵ میلی‌متر طول، ۱,۷۴۰ میلی‌متر عرض و ۱,۴۸۰ میلی‌متر ارتفاع، کمی بزرگ‌تر از قبل شده است. بزرگ‌ترین تغییر اما در فاصلهٔ محوری خودرو ایجاد شده که با افزایشی ۷۰ میلی‌متری به ۲,۶۲۰ میلی‌متر رسیده است.

زیر کاپوت یاریس آتیو یک پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری تنفس طبیعی قرار گرفته است که ۹۴ اسب بخار قدرت و ۱۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال نیروی این موتور صرفاً از طریق یک گیربکس CVT صورت می‌گیرد. در این سدان کوچک همچنین سه حالت رانندگی مختلف بنام‌های معمولی، اقتصادی و اسپرت تعبیه شده است. ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ و تعلیق مک‌فرسون در جلو و فنرهای پیچشی در عقب هم از دیگر ویژگی‌های یاریس آتیو هستند.

در داخل خودرو به لطف ترکیب سادهٔ داشبورد و متریال لوکسی مثل تودوزی چرم مصنوعی قرمزرنگ که در تصاویر دیده می‌شود، شاهد طراحی مدرنی برای این کلاس هستیم. در بالای داشبورد یک نمایشگر لمسی ۹ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی با تمام ویژگی‌های اتصالی مدرن در کنار یک صفحه آمپر نیمه دیجیتالی ۷ اینچی و غربیلک فرمان جدید با دکمه‌های فراوان قرار گرفته است.

چهار پورت USB، تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه برای سرنشینان عقب، نورپردازی داخلی ۶۴ رنگ، سیستم صوتی پایونر با شش بلندگو به همراه پکیج ایمنی Safety Sense تویوتا با سیستم‌های کمک‌رانندهٔ زیادی مثل کروز کنترل تطبیقی، هشدار ترافیک جلو و پایش نقاط کور هم از دیگر ویژگی‌ها و تجهیزات این سدان جدید ژاپنی هستند.

نسل جدید تویوتا یاریس آتیو هم‌اکنون با قیمتی بین ۵۳۹ هزار بات معادل ۱۵,۲۳۰ دلار تا ۶۸۹ هزار بات معادل ۱۹,۴۷۰ دلار بسته به تیپ، در تایلند قابل خریداری است. برای مقایسه، قیمت پایهٔ سدان بزرگ‌تر کرولا در تایلند از ۱,۰۵۹,۰۰۰ بات معادل ۲۹,۹۳۰ دلار عرضه می‌شود. این خودرو به‌احتمال‌زیاد در بازارهایی که با نام ویوس شناخته می‌شود نیز در ماه‌های آینده عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. AMIRHOSSE IN GERMANY

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (52 ديدگاه)

    رقیب مستقیم کیا ریو.تو این رنج قیمتی عالیه. خودرو دانشجویی بسیار خوبی میشه.

    موافقم 36
    مخالفم 5
    1. مزدا

      ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      تو این مملکت هم اگه واردات ازاد بشه بهترین گزینه برا بازار ایران هست

      موافقم 24
      مخالفم 4
      1. AMARD

        ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (771 ديدگاه)

        اگه هیچ وقت اتفاق نمیوفته وقتی خودمون هزینه تغییرات اساسی در سطح تصمیم گیری کلان ندیدم فقط باید عکس این خودرو اقتصادی ارزون قیمت ببینیم چه برسه به خودرو لوکس سوپر اسپرت

        موافقم 10
        مخالفم 1
    2. علی

      ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (836 ديدگاه)

      کیا رقیب تویوتا!!! بابا نخندونین ملت را !!!

      موافقم 16
      مخالفم 15
    3. علی

      ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (836 ديدگاه)

      تو رو خدا ملت را نخندونین !!! خواهش میکنم کیا را با تویوتا مقایسه نکنین !!!

      موافقم 16
      مخالفم 15
      1. سپهر

        ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (377 ديدگاه)

        اتفاقا ماشین های جدید کره ای ارزش خرید بیشتری از تویوتا دارن جذابترم هستن

        موافقم 2
        مخالفم 3
  2. meysam

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3544 ديدگاه)

    خیلی خوب شده
    بخصوص طراحی داخلی و متریالی که استفاده کرده

    موافقم 25
    مخالفم 1
  3. Afg

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (497 ديدگاه)

    چقدر خوب شده اصلا بهش نمیخوره قیمتش کمتر از دنا باشه از نظر ایمنی هم چیزی کم نداره داخلشم که عالی شده از نظر نمای بیرونی هم خوبه کاش میشد بجای سدانهای میلیاردی مدیران خودرو و کرمان موتور اینو وارد میکردن با اندازه یی که داره برای شهرای ایران خوبه

    موافقم 27
    مخالفم 2
    1. hamid

      ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (104 ديدگاه)

      فقط Safety Sense تویوتا ارزشش از کل دنا بیشتره ، این اسکولا چطوری با این قیمت ها دارن ضرر میدن من نمی دونم

      موافقم 21
      مخالفم 1
  4. MASOUD 0099

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (421 ديدگاه)

    عالی هم طراحی هم قیمت ای کاش وارد کشور می شد

    موافقم 8
    مخالفم 0
  5. Alan.r

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    عالیه هم ایمنه هم امکانات خوبی داره مشخصات فنی هم نسبت به قیمت و کلاس خودرو خوبه

    موافقم 8
    مخالفم 0
  6. امین

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (438 ديدگاه)

    همین بیاد ایران با این مافیا کمتر از ۱/۵ میلیارد قیمت نمیخوره

    موافقم 10
    مخالفم 2
  7. Hadi

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (580 ديدگاه)

    واقعا خیلی عالیه برای این کلاس 👌🏼😍
    وای کاش قدرت موتورش حداقل بالای ۱۰۰ اسب بود…
    تو این کلاس انتخاب من هوندا سیتی هستش👌🏼

    موافقم 3
    مخالفم 0
  8. هادی

    ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    اگه همین وارد شه گمرک سود دلالی رو هم بکشیم روش بازم میشه نهایت 800 تومن خداییش عالیه

    موافقم 2
    مخالفم 2
  9. Prpr

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (240 ديدگاه)

    انگار لکسوس یاریسه

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا