درگ کوپه‌های اسپرت ژاپنی، تویوتا سوپرا در برابر نیسان Z

چهارشنبه 4 آبان 1401 - 06:30
مطالعه 3 دقیقه
Cars-1
این روزها طرفداران کوپه‌های اسپرت ژاپنی می‌توانند خوشحال باشند زیرا از یک سو تویوتا سوپرا پس از سال‌ها غیبت دوباره بازگشته و از سوی دیگر نسل جدید...
تبلیغات

این روزها طرفداران کوپه‌های اسپرت ژاپنی می‌توانند خوشحال باشند زیرا از یک سو تویوتا سوپرا پس از سال‌ها غیبت دوباره بازگشته و از سوی دیگر نسل جدید نیسان Z راهی بازار شده است. هردوی این خودروها با پیشرانه‌های شش سیلندر و گیربکس‌های دستی و اتوماتیک به بازار عرضه می‌شوند که حالا در اینجا نسخهٔ اتوماتیک آن‌ها در برابر هم قرار گرفته‌اند. زیر کاپوت نیسان Z یک پیشرانهٔ 3 لیتری V6 توئین توربو با 400 اسب بخار قدرت و 475 نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است که به یک گیربکس 9 سرعتهٔ اتوماتیک متصل می‌شود.

نمونهٔ حاضر در این درگ از نوع پرفورمنس است که رینگ‌های 19 اینچی آن با لاستیک‌های بریجستون پوتنزا S007 پوشیده شده‌اند. از سوی دیگر، سوپرا از پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ ساخت ب‌ام‌و استفاده می‌کند که 382 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد. این سوپرا روی رینگ‌های 19 اینچی با لاستیک‌های میشلن پایلوت سوپراسپرت قرار گرفته است.

رقابت این دو کوپهٔ اسپرت ژاپنی با درگ از حالت سکون آغاز می‌شود و راننده از لاستیک‌های بریجستون نیسان بسیار ناراضی است. او تلاش می‌کند بدون هرز گردی چرخ‌ها لانچ کند و همین موضوع چند پیروزی آسان را به سوپرا هدیه می‌کند. پس‌ازاین نوبت به مسابقات رولینگ می‌رسد. اولین مسابقه از سرعت 50 کیلومتر بر ساعت برگزار می‌شود و نیسان با وجود برخورداری از قدرت بیشتر، بازهم مغلوب سوپرا می‌شود.

رولینگ بعدی بازهم از سرعت 50 کیلومتر بر ساعت ولی در حالت دستی در دندهٔ دو آغاز می‌شود. این بار Z در ابتدا جلو می‌افتد اما در ادامه سوپرا خود را به رقیب می‌رساند و دو خودرو تقریباً هم‌زمان از خط پایان رد می‌شوند. پس‌ازاین، رولینگ دیگری با حالت دستی در دنده دو ولی از سرعت 80 کیلومتر بر ساعت برگزار می‌شود که این بار تویوتا پیروزی واضحی کسب می‌کند. رولینگ آخر هم از همین سرعت ولی در حالت اتوماتیک است که بازهم سوپرا به‌راحتی پیروز می‌شود. با توجه به این ویدئو، به نظر می‌رسد گیربکس سوپرا در حالت اتوماتیک در مقایسه با Z پاسخگویی سریع‌تری دارد.

کپی لینک

مشخصات فنی

 

نیسان Z

GR سوپرا

پیشرانه

3.0 لیتری V6 توئین توربو

3.0 لیتری I6 توربو

قدرت

400 اسب بخار

382 اسب بخار

گشتاور

475 نیوتن متر

500 نیوتن متر

گیربکس

9 سرعته اتوماتیک

8 سرعته اتوماتیک

محور محرک

عقب

عقب

وزن

1610 کیلوگرم

1518 کیلوگرم

قیمت

50 هزار دلار

57 هزار دلار

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.