تویوتا

قیمت و مشخصات تویوتا سکویا مدل 2022

تویوتا سکویا ۲۰۲۲ سه ردیفه و هشت‌نفره چند روزی است که معرفی شده و البته که این شاسی‌بلند فول سایز تغییر چندانی نکرده و این مایه شرمساری است. شورولت سابربن و تاهو، فورد اکسپدیشن و نیسان آرمادا در بحث فروش موفق‌تر از سکویا ظاهر شده‌اند. این خودروها اخیراً به‌روز شده‌اند و درحالی‌که نسل جدید توندرا چند هفته‌ای است معرفی شده اما نسل فعلی سکویا از سال ۲۰۰۷ تاکنون و با همین شمایل در بازار حضور دارد. در بخش پیشرانه تغییری وجود ندارد و این خودرو همچنان با پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری عرضه می‌شود. این پیشرانه قدرت ۳۸۱ اسب بخاری خود را به گیربکس ۶ سرعته تحویل می‌دهد. سکویا فقط به‌صورت چهار چرخ محرک در دسترس است.

مدل سال ۲۰۲۲ این خودرو شاهد بازگشت تریم نایت شِید ادیشن بوده و تریم مشکی بدنه و کابین باعث تمایز آن می‌شود. دیگر تریم های این خودرو شامل مدل‌های SR5، TRD اسپورت، TRD پرو لیمیتد و پلاتینیم هستند. رنگ جدید صدفی چیل جایگزین رنگ‌های سفید و صدفی قبلی شده است. مدل نایت شید هم فقط با رنگ جدید صدفی چیل، خاکستری متالیک و مشکی متالیک در دسترس است.

بزرگ‌ترین نکته درباره سکویا ابعاد بزرگ و فضای کابین است. این خودرو را می‌توان به‌صورت هفت‌نفره و با صندلی‌های کاپیتانی ردیف دوم سفارش داد. فضای پای ردیف دوم این خودرو زیاد بوده و تویوتا دراین‌باره می‌گوید فضای پای سکویا با سدان های لوکس فول سایز قابل‌مقایسه است. این صندلی‌ها همچنین می‌توانند به‌صورت تخت تا شوند که این امر ورود و خروج به ردیف سوم را آسان‌تر می‌کند. از نظر فضای بار نیز مشکلی وجود ندارد و حتی با خواباندن صندلی‌ها می‌توان به فضایی دست یافت که بزرگ‌تر از فضای یک قایق کایاک متوسط است. درب پشتی برقی نیز به راحتی حمل‌ونقل اشیا کمک می‌کند.

مدل TRD پرو نیز بازگشته و به عنوان خشن‌ترین نسخه این خانواده انجام‌وظیفه می‌کند. این خودرو دارای شوک‌های فاکس است که معمولاً نرم عمل می‌کنند اما در زمان روبرو شدن با موانع عملکرد بهتری دارند. نوشته بزرگ‌تر تویوتا روی جلوپنجره، مه شکن‌های متفاوت، فلاپ های جلو و عقب، رینگ‌های متفاوت و… جزو عناصر خاص این نسخه از سکویا هستند. سیستم اگزوز جدید نیز باعث بهبود صدای تولیدی شده اما تویوتا همچنان از سیستم لغو صدا برای بهبود فضای کابین استفاده کرده است. داخل کابین سکویا TRD پرو صندلی‌های چرمی با دوخت قرمز، لوگوهای خاص این تریم و کف‌پوش‌های چهارفصل بکار رفته است.

تمامی مدل‌ها به‌صورت استاندارد از نمایشگر ۷ اینچی و سیستم صوتی با ۸ بلندگو، اندروید اتو و اپل کارپلی استفاده می‌کنند اما در مدل‌های لیمیتد سیستم صوتی با ۱۲ بلندگو، ناوبری و تشخیص صوتی بکار رفته است. در مدل‌های فول هم سیستم صوتی JBL با ۱۴ بلندگو وجود دارد. قیمت تویوتا سکویا ۲۰۲۲ از ۵۰۵۰۰ دلار شروع شده که ۴۰۰ دلار بیشتر از سال پیش است. مدل‌های TRD اسپورت و لیمیتد نیز به ترتیب ۵۳۲۱۵ و ۵۹۵۲۰ دلار قیمت دارند. برای مدل‌های نایت شید، TRD پرو و پلاتینیم نیز باید ۶۰۶۰۵، ۶۴۶۲۵ و نهایتاً ۶۶۵۵۰ دلار پرداخت کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۸ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (3506 ديدگاه)

    مثل همیشه زیبا و درنده 😍
    تویوتا مگه زشت هم میسازه؟!

    موافقم 21
    مخالفم 47
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۸ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      آره،نمونه اش همین یا مثلا لکسوس lxجدید انگار دور و برشو با پلاستیک پر کردن…

      موافقم 17
      مخالفم 20
    2. MR.JD

      ۸ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (326 ديدگاه)

      مود سکویا وقتی میبینه نسل جدید توندرا هم اومد ولی به خرج تویوتا نیست و هنوز خودش فسیل مانده :
      آه شبای سرد من ___ چیزی نپرس از درد من
      وقتی براش چاره نداری …
      حالم بده حالم بده . نفس نفس بند اومده
      بیچاره تویوتا سکویاااا …
      حا لالالای لالای لالاییی
      حا لالالای لالای لایییی

      موافقم 11
      مخالفم 14
      1. mos

        ۸ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (715 ديدگاه)

        چند روز بعد رونمایی تاندرا تصاویر جاسوسی از نسل جدید سکویا در حال تست منتشر شد.
        (لینکش تو کامنت پایین هست)
        خرج تویوتا هست منتها پدال همه اخبار رو نمیزاره و شما خبر نداری.

        موافقم 8
        مخالفم 6
        1. MR.JD

          ۹ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (326 ديدگاه)

          خیلی هم خوب خبر دارم جناب
          منظور من اینه که تویوتا تا زمانی که مجبور نیست نسل جدید که هیچ حتی یک فیس لیفت هم برای خودروهایش ارائه نمیکند
          حتی اگر یک نگاهی به محصولات پر فروش و شناخته شده تویوتا مثل لندکروزر و پرادو و کمری و … بیاندازی متوجه میشوی که خیلی راحت هر نسل از یک تویوتا حداقل ۱۰/۱۵ سال روی خط تولید مانده
          همین سکویا حدود ۲۰ سال است در همین نسل تولید میشود و واقعا باید قبول کرد در حد یک مدل ۲۰۲۲ نیست
          از این گذشته حرف من مزاح بود شما چرا اینقدر به خودت گرفتی من نمیدانم

          موافقم 5
          مخالفم 0
    3. خوشنام

      ۸ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (215 ديدگاه)

      «تویوتا سکویا ۲۰۲۲ سه ردیفه و هشت‌نفره چند روزی است که معرفی شده و البته که این شاسی‌بلند فول سایز تغییر چندانی نکرده و این مایه شرمساری است.»
      این لپ مطلب است.
      تویوتا به حقوق مشتریان وفادارش احترام نمیزاره و طراحی هاش رو بروز نمیکنه. دیگه کم کم تویوتا داران از قیافه ماشینهاشون خجالت میکشن.

      موافقم 8
      مخالفم 14
    4. M.K karimi

      ۸ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (860 ديدگاه)

      خداوکیلی این از اون حرف ها بودا !!! نه فقط تویوتا بلکه اکثریت خودروساز های ژاپنی به معنای واقعی طراحی های سیاه و سفیدی دارن ، از هر چند ماشینشون چند تا خیلی زیبا و با طراحی پخته و قوی ظاهر میشن از اون طرف چند تای دیگه چند طراحی رادیکالی بی تناسب و زشت در میان .

      موافقم 4
      مخالفم 2
    5. Reza Waffen SS

      ۹ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (5338 ديدگاه)

      از نزدیک دیدمش خیلی گندس و خفنه

      موافقم 6
      مخالفم 0
  2. ارش

    ۸ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    تویوتا همین موتور رو از سال ۲۰۰۷ داره تولید میکنه که قبلا برای لکسوس بود ظاهر هم همون آیا همه چیز در کیفیت خلاصه میشه ؟! یعنی زیبایی تنوع و نوآوری باید فدای کیفیت بشه ؟!بی خود نیست تویوتا با الکتریکی شدن مخالفه چراکه کلا سیستمش بهم میخوره و هزینه ها بالا میره

    موافقم 19
    مخالفم 4
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۸ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (10184 ديدگاه)

      تویوتا با الکتریکی شدن اگر مشکل داشت که هیچگاه شروع‌کننده‌ی هیبریدی در بازاری نبود که نیازی به این تکنولوژی در آن زمان نداشت !

      تویوتا جایی نمیخوابه که زیر پاهاش آب جمع شود !

      تویوتا زمانی وارد گود میشود که اطمینان از عملکرد میدانی محصولش داشته باشد و نه حرف کاتالوگی تحویل مخاطب بدهد و عوام‌ فریبی کند !

      موافقم 8
      مخالفم 11
    2. MR.JD

      ۸ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (326 ديدگاه)

      حیف آن 66.000$ که پای این فسیل خرج شود
      عقل سال قبول نمیکنه که 66.000$ این لگن بی خاصیت ارزش داشته باشه آنهم در بازاری مثل آمریکا که به 40.000$ میتوان کادیلاک اسکالید 2018 گرفت که در بدترین و پایه ترین حالت نیز راحت چندین برابر این لگن آپشن و امکانات دارد
      ( بحث امکانات یک طرف فقط رخ اصیل اسکالید میارزد به کل سکویا های بیخاصیت )
      حالا یکی میاد میگه تویوتا کم استهلاکه و …
      داداش شما به همین فکر باش به ماشین 15/20 سال پیش پول یک suv آمریکایی 2021 صفر کیلومتر بده

      موافقم 16
      مخالفم 13
      1. TOYOTA

        ۹ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (187 ديدگاه)

        همچین میگی لگن انگار میباخ سواری ما نمیدونیم همون خودرو های آمریکایی که داری میگی افرود سنگین نمیتونن بکنن

        موافقم 4
        مخالفم 2
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۹ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          عهد بوق نیست جاده سالم نداشته باشیم همش خاکی باشه! آفرود هم تا جایی مزه داره…

          موافقم 3
          مخالفم 0
  3. Amir

    ۸ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (121 ديدگاه)

    با تمام احترامی که برای تویوتا قائلم اگه بخوام شاسی بلند قلدر انتخاب کنم آمریکاییا انتخابمن

    موافقم 29
    مخالفم 1
  4. میثم

    ۸ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    با ابهت تنها کلمه‌ایه که می‌شه براش بکار برد
    البته تا زمانی که آمریکایی‌ها رو ندیده باشی

    موافقم 23
    مخالفم 11
  5. Nima

    ۸ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    روشون نشده یه عکس روشن از داخلش بندازن. آخه داره ١۵ ساله میشه دیگه.!!!!!
    و اى کاش عکساى TRD Pro هم توى مقاله بود.
    ممنون

    موافقم 13
    مخالفم 1
  6. امیرعلی

    ۸ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (310 ديدگاه)

    ای بابا چرا تویوتا زورش میاد تغییر نسل بده؟
    انگار ماشین ها رو مجانی به مردم میفروشه که اینقدر صبر میکنه ماشین فسیل شه

    موافقم 11
    مخالفم 0
  7. میثم

    ۸ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    آکیو تویودا چند ساله مدیریت تویوتا رو به عهده گرفته؟؟؟

    موافقم 9
    مخالفم 0
  8. مسعود

    ۸ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (512 ديدگاه)

    تویوتا به خودت بیا مرد

    موافقم 8
    مخالفم 0
  9. محمد ب

    ۸ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (212 ديدگاه)

    ماله بد بیخ ریش صاحبش این بدرد نخور چیه دیگه

    موافقم 8
    مخالفم 5
  10. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۸ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    مردم ژاپن خودشون خیلی سنتی زندگی میکنن و خیلی خیلی به من قانع هستن، لوکس ترین نمونه ماشینشون سنچریه که عین یه بنز دهه نودی میمونه! تعجبی نداره تویوتا،لکسوس یا بقیه شون اینقدر دیر به دیر ماشین عوض کنن،اینم فسیل دیگه ای از تویوتا…

    موافقم 10
    مخالفم 4
    1. حسین

      ۸ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1087 ديدگاه)

      حالا شما ببخش ده سال به ده سال نسل عوض می کنن. میگم از این به بعد مثل آمریکایی ها پنجاه سال یکبار نسل عوض کنن والبته همون موتورهای پنجاه سال پیش رو با مصرف سوخت صدی هیجده لیتر بندازن روی ماشین. یه چهارتا مانیتور هم بگذارن رو داشبورد که بگن آره الکی مثلا مدرنه در حالی که زیر پوستش مال صد سال قبله

      موافقم 8
      مخالفم 10
      1. Mad.z.Max

        ۹ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (1839 ديدگاه)

        این همه فشار چرا :)
        خب آمریکاییا زودتر نسل عوض میکنن و مدرنترن. تویوتا هم ۱۵ سال یبار…
        ناراحتی نداره که

        موافقم 3
        مخالفم 3
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۹ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          😂😂😂👌

          موافقم 1
          مخالفم 1
        2. حسین

          ۹ آبان ۱۴۰۰
          سوابق: (1087 ديدگاه)

          واگونیر و برانکو شاهدن آمریکایی ها چقدر زود نسل عوض می کنن😁😂

          موافقم 0
          مخالفم 2
      2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۹ آبان ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        بین این همه ماشین گیر دادی به برانکو و گرند واگونییر! آمریکا دونه دونه مگه اینطور باشه ژاپن ده تا ۱۷سال نیازه تا ماشیناشو بروز کنه!😂

        موافقم 3
        مخالفم 0
  11. mos

    ۸ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (715 ديدگاه)

    نسل جدید سکویا چند ماهی هست که داره تست میشه و احتمالا در اوایل سال ۲۰۲۲ رونمایی میشه.

    https://tfltruck.com/2021/10/spied-2023-toyota-sequoia-prototype-caught-towing-a-large-trailer/

    موافقم 9
    مخالفم 3
  12. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۸ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    این سنش از خود آکیو تویودا بیشتره ، به قول دوستمون همه چیز باید فدای کیفیت شه ، تازه انقدم فداش کرده کسی ندونه فکر میکنه متریالش از الماسن که انقد رو کیفیت مانور میده

    موافقم 9
    مخالفم 0
  13. آرمین

    ۸ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (27 ديدگاه)

    این تیپ خودرو همون لندکروزر ۸ سیلندر است اما با اتاقی به اندازه نیسان پاترول جدید یا شورلت سابربن و از لندکروزر کمی بزرگتر است و داشبورد و جلو پنجره آن شبیه وانت تندرا هست اما با ۲۰ هزار دلار قیمت کمتر.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  14. محمدرضا

    ۸ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (10 ديدگاه)

    واقعابرنامه ریزیو ببین تویوتاشاسی زده بزرگ و قدرتمند کم اپشن بعداکسوس زده خشن زیبا فول اپشن وسواری زده کم مصرف وبه صرفه والبت مطمعن وباکیفیت وماشین سرعتی برای رقابت مسابقه ای خدایاچراایرانخودرو میزنه ماشین نه زه داره نه ظاهرنه قدرت نه صرفه نه تعلیق باقیمت افتضاح سایپا موتور عهد دقیانوس شیش سوپاپ بامصرف صدی ده و با ده تاسرعت بزنی هرجا الفاتحه باید قبلش مثل افروید داخلشوبا لوله و نبشی مقاوم سازی کنی اونم بچت طفلک سرش میخوره قبل از تصادف باس ببری بیمارستان

    موافقم 4
    مخالفم 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا