رقابت یدک کشی بین تویوتا تاندرا و ریویان R1T، برق یا بنزین؟
کانال یوتیوب TFL قبلاً آزمایش یدک کشی بسیار سختی را روی ریویان R1T انجام داد اما حالا آزمایش معمولتری با این پیکاپ الکتریکی انجام داده که احتمالاً به کارهایی که خریداران انجام میدهند نزدیکتر است. در این آزمایش که در هوای کمی سرد انجام شده، تویوتا تاندرای جدید هم حضور دارد تا مقایسهای بین یک پیکاپ الکتریکی با نمونهٔ بنزینی سنتی انجام شود. در اینجا تریلر کوچکتری به R1T متصل شده که آئرودینامیکتر است و کمتر از 900 کیلوگرم وزن دارد اما لاستیکهای آن 35 اینچی هستند که درگ زیادی را به همراه دارند.
سؤال اصلی این است که ریویان چقدر میتواند این تریلر را با سرعتهای بزرگراهی یدک بکشد و در مقایسه با یک پیکاپ فول سایز معمولی چگونه عمل میکند. برد تخمینی ریویان طبق اعلام سازمان EPA آمریکا 505 کیلومتر است اما برآورد برد آن در حالت یدک کشی تنها 220 کیلومتر یعنی کمتر از نصف برد کلی است. البته به گفتهٔ ریویان، برد R1T با لاستیکهای آلترین 20 اینچی 10 تا 15 درصد کمتر است و بنابراین رقم 505 کیلومتری را باید چیزی بین 430 تا 455 کیلومتر در نظر گرفت. بااینحال، در آزمایش TLF برد این پیکاپ در حالت یدک کشی 250 کیلومتر تخمین زده شد.
نتایج این آزمایش برای یک پیکاپ الکتریکی بسیار جالب بوده و اصلاً بد نیست. R1T در این آزمایش 246 کیلومتر را با 91 درصد از شارژ باطریهای خود طی کرده که این یعنی برد کلی آن با تمام شارژ باطریها 270 کیلومتر یا 53.5 درصد از برد اعلامی EPA خواهد بود. در این آزمایش، سرعت متوسط پیکاپ ریویان 90 کیلومتر بر ساعت بوده، سیستم گرمایش روشن بوده، آزمایش 2 ساعت و 45 دقیقه طول کشیده، مصرف انرژی 500 وات ساعت در هر کیلومتر بوده و شارژ باقیماندهٔ باطریها 9 درصد معادل پیمودن 24 کیلومتر تخمین زده شده است.
بهطورکلی همانطور که گفته شد، این عملکرد R1T بسیار قابلتوجه است زیرا برد خودروهای الکتریکی معمولاً بدون توجه به یدک کشی اعلام میشود اما این پیکاپ حتی با وجود بکسل کردن تریلر هم خوب عمل کرده است. بااینحال، کسانی که بردی بیش از این میخواهند میتوانند بهزودی باطریهای بزرگتری را سفارش دهند زیرا ریویان در حال توسعهٔ یک پکیج باطری 180 کیلووات ساعتی است که باید برد کلی را با تریلر به بیش از 320 کیلومتر و بدون تریلر بیش از 640 کیلومتر برساند.
از سوی دیگر، تویوتا تاندرا با همان تریلر، در همان مسیر و اساساً در شرایط یکسان با R1T توانست مسافت 246 کیلومتری را با استفاده از حدود 32 درصد از ظرفیت بنزین خود معادل 40 لیتر طی کند که 40 دلار هزینه خواهد داشت. با ریختن حدود 80 لیتر بنزین در باک این پیکاپ ژاپنی میتوان به برد 760 کیلومتری دست پیدا کرد که 2.8 برابر از برد ریویان بیشتر است. بهعبارتدیگر، R1T برای رسیدن به برد تاندرا به دو بار شارژ سریع نیاز خواهد داشت. اگر این پیکاپ الکتریکی به باطریهای 180 کیلووات ساعتی هم مجهز شود تویوتا تاندرا همچنان بیش از دو برابر آن برد خواهد داشت.