تویوتا

تویوتا GR86 الکتریکی و مسابقه‌ای با نام اسکیلر SCR1 معرفی شد

تویوتا از خودروی الکتریکی و مسابقه‌ای GR86 با نام اسکیلر SCR1 رونمایی کرد. بخش گازو ریسینگ این خودرو تاکنون نشان GR را روی محصولات گوناگون و در کشورهای مختلف قرار داده است. مدل‌های پرچم‌دار GR حتی از این دو حرف در نام رسمی خود استفاده می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به خودروهای GR سوپرا، GR کرولا، GR یاریس و GR86 اشاره کرد.

البته یک استثنا وجود دارد و آن‌هم خودروهای الکتریکی هستند که تاکنون با نشان GR همراه نشده‌اند و برنامه‌ای نیز در آینده نزدیک برای تولید چنین محصولاتی وجود ندارد؛ اما اگر به دنبال یک خودروی الکتریکی از تویوتا برای مسابقات هستید می‌توانید با اسکیلر SCR1 آشنا شوید که اولین خودروی مسابقه‌ای تمام الکتریکی است که بر پایه تویوتا GR86 شکل می‌گیرد.

جدای از نشان‌های متفاوت و کیت بدنه لازم برای مسابقات، این خودرو با پیشرانه ۲.۴ لیتری مدل استاندارد وداع کرده و بجای آن پیشرانه الکتریکی روی اکسل عقب سوار شده است. این مجموعه می‌تواند تا ۱۲ هزار دور در دقیقه دوران کند و حداکثر قدرت ۳۲۸ اسب بخار و گشتاور ۴۶۸ نیوتون متر را تولید کند. پیشرانه یاد شده با یک باتری ۶۵ کیلووات ساعتی همراه می‌شود و به مدت ۴۵ دقیقه می‌تواند خودرو را در مسابقات یاری کند. با استفاده از شارژر ۱۵۰ کیلوواتی می‌توان باتری را در کمتر از ۲۰ دقیقه شارژ کرد. وزن تویوتا GR86 الکتریکی یا همان اسکیلر SCR1 نیز به ۱۳۷۹ کیلوگرم می‌رسد. از نظر پرفورمنس باید گفت خودروی موردبحث در عرض ۳.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز ۲۶۷ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

اسکیلر می‌گوید SC1 اولین خودروی مسابقه‌ای تورینگ غیرحرفه‌ای و تمام الکتریکی بوده و برای اولین بار تأییدیه انجمن ملی اتو اسپرت برای خودروی جاده‌ای و مسابقه‌ای تورینگ را دریافت کرده است. این خودرو از تابستان سال ۲۰۲۳ راهی مسابقات خواهد شد و هم‌اکنون در نمایشگاه سما حضور دارد. تیم‌های مشتاق برای خرید این تویوتا RG86 الکتریکی می‌توانند نسخه سفارشی مدیران را با قیمت ۲۱۰ هزار دلار خریداری کنند.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. مردیم از خوشی

    ۱۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (928 ديدگاه)

    حرکت اشتباهیه
    خودرو های اسپرت باید آخرین خودرو هایی باشند که الکتریکی میشند
    باید تمرکز را میذاشت رو غیر اسپرت و در کل نمی دونم چرا تویوتا تو برقی ها اینقدر دست پاچه و غیر حرفه ای داره عمل میکنه

    موافقم ۷
    مخالفم ۱۸
  2. meysam

    ۱۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (3531 ديدگاه)

    ۲۱۰ هزار دلار برای مدل الکتریکی خیلی بالاست
    تسلا مدل اس رو مقایسه کنید با این

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۲۲
  3. مهردادکمال

    ۱۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (1348 ديدگاه)

    چه جالب که تونستن یه ماشین الکتریکی با این ابعاد بسازن که جرم اش زیر ۱۴۰۰کیلو هست کار بزرگی انجام دادن چون با توجه به مرکز جرم پایین و جرم و ابعاد مناسب هندلینگش عالی بایست باشه شاید چیزی تو مایه لوتوس

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۲
  4. Just toyota

    ۱۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (399 ديدگاه)

    معرکه هست

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱
  5. مشتاقی

    ۱۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (87 ديدگاه)

    تویوتا هیچ وقت در حد و اندازه مسابقات نبوده است.

    موافقم ۳
    مخالفم ۳۴
    1. M@M@DRZ

      ۱۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (285 ديدگاه)

      یه نگا به برندگان للللللللمانز سه چهار سال اخیر بنداز دوست عزیز .

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۱
    2. phonix

      ۱۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (913 ديدگاه)

      لمانز و رالی ناسکار هم هست یا کمک فنی میفروشه

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۰
    3. کرگدن باواریا

      ۱۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (348 ديدگاه)

      اره اصلا دریفت توکیو سیخی چنده ؟ باید بگن دریف سوسول ببخشید سئول

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۰
    4. Taha Malek

      ۱۳ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (692 ديدگاه)

      در لیگ قهرمانان اروپا منظورتونه؟

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
    5. datsun

      ۱۴ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (2760 ديدگاه)

      بوده تو نمیدونی

      موافقم ۶
      مخالفم ۰
  6. ناصر

    ۱۳ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    دنیای خودرو از زمانی ک بلوک جهان اول به بهانه آلودگی، سراغ الکتریکی سازی رفتن دیگه رو به مرگ هست، نه صدایی از اگزوز، یک تبلت وسط داشبورده انگار کنفرانس ویدیویی هست ماشین! آخرین داشبورد واقعی مربوط به W221 مرسدس Sبود، حالا چه برسه به ریس سازی الکتریکی ها چه شود، این وسط تویوتا کمی مقاومت کرده ولی اونم قافیه رو میبازه.

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  7. Just toyota

    ۱۴ آبان ۱۴۰۱
    سوابق: (399 ديدگاه)

    تویوتا قراره تا سال ۲۰۳۰ به برندی تمام الکتریکی تبدیل بشه ( هر چند که مدیر عامل این شرکت از این قضیه زیاد خشنود نیست ، ولی چیزی هست که براش برنامه ریزی کردن ) و همانطور که میدانید تویوتا حدود ۵ ماه پیش از ۳۰ کانسپت برقی که قراره آینده این غول خودروسازی باشن رونمایی و یکی از اون ها جانشین برقی gr86 بود که پلتفرمش دقیقا با نسخه بنزینی یکی بود ولی طراحی فضایی داشت ، از نظر من تویوتا فعلا این مدل مسابقه ای رو تولید کرده تا ببینه بازخورد ها نسبت بهش چطوری هست تا برای کوپه الکتریکی اقتصادی خودش در آینده برنامه ریزی کنه

    موافقم ۳
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا