تویوتا سوپرا A90 با پیشرانه 2JZ فوق‌العاده پرقدرت، هیولای مخوف!

پنج‌شنبه 8 اردیبهشت 1401 - 12:30
مطالعه 2 دقیقه
maxresdefault
اگر بتوانید با طعنه‌های اطرافیان کنار بیایید، تویوتا سوپرا A90 یک خودروی اسپرت بسیار خوب است که طرفداران زیادی بین تیونرها دارد. این خودروی ارتقا...
تبلیغات

اگر بتوانید با طعنه‌های اطرافیان کنار بیایید، تویوتا سوپرا A90 یک خودروی اسپرت بسیار خوب است که طرفداران زیادی بین تیونرها دارد. این خودروی ارتقا یافته که مشاهده می‌کنید یکی از قابل‌توجه‌ترین سوپراهای چند سال اخیر محسوب می‌شود. مالک این سوپرا تصمیم گرفته است پیشرانه استاندارد 6 سیلندر 3 لیتری توربوی ساخت بی ام و را حذف کند و بجای آن نیروگاه نمادین 2ZJ نسل قبلی سوپرا را قرار دهد. البته این پیشرانه یک نمونه عادی نیست و اگرچه حجم نسخه استوک را حفظ کرده است اما بهبودهای قابل‌توجهی همچون سرسیلندر، یاتاقان و پیستون‌های جدید را نشان می‌دهد. همچنین این پیشرانه به توربوی بزرگ 7676 مجهز شده است.

همان گیربکس گترگ 420G بکار رفته در بی ام و M3 E46 و دیفرانسیل عقب M3 E92 با این پیشرانه همکاری می‌کنند. از دیگر تغییرات کلیدی این خودرو می‌توان به رینگ‌ها و ترمزهای جدید، بال عقب بزرگ، خروجی اگزوز مشابه نسل پیشین سوپرا و... اشاره کرد. هونیگان مشتاق بوده است قدرت تولیدی این خودرو را بداند و به همین خاطر سری به داینو زده است و در اولین تست رقم ناامید کننده 545 اسب بخار در چرخ های عقب را مشاهده کرده است. البته با ایجاد برخی تغییرات و کالیبراسیون دوباره داینو، این رقم به 917 اسب بخار در چرخ ها رسیده است. در تست نهایی نیز باد لاستیک‌ها اندکی کم شده است تا خودرو کشش بهتری داشته باشد و قدرت 897 اسبی ثبت شده است.

اگرچه این آمار برای سوپرا A90 رکوردشکنی محسوب نمی‌شوند اما مالک تأکید دارد قوای محرکه خودرو قابلیت هندل کردن قدرت بیشتر را دارد. این خودروی ژاپنی درست همانند برخی نمونه‌های جذاب نسل پیشین زبانه‌های آتش ترسناکی را نشان می‌دهد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.