تویوتا

طراحی نسل جدید تویوتا FJ کروزر لو رفت، برادر کوچک لندکروزر!

نسل جدید تویوتا FJ کروزر سال آینده معرفی خواهد شد ولی حالا طرح ثبت‌شده‌ای که تازگی منتشر شده طراحی این خودرو را مشخص کرده است.

علاقه‌مندان به آفرود با اشتیاق منتظر معرفی نسخه کامپکت تویوتا لندکروزر، ملقب به «بچه لندکروزر»، هستند. اگرچه گفته می‌شود رونمایی این خودرو تا اوایل سال ۲۰۲۶ به تعویق افتاده اما طرح ثبت‌شده‌ای که به‌تازگی منتشر شده، واضح‌ترین تصویر از ظاهر این شاسی‌بلند آفرودی را به ما نشان می‌دهد. تویوتا از زمان انتشار تیزر این مدل در آگوست ۲۰۲۳، اطلاعات کمی منتشر کرده است. شایعات اما داغ هستند و بسیاری معتقدند این خودرو نام افسانه‌ای FJ کروزر را احیا خواهد کرد، هرچند تویوتا هنوز این موضوع را تأیید نکرده است.

طرح ثبت‌شده، شاسی‌بلندی کامپکت پنج‌در نشان می‌دهد که ظاهری جعبه‌ای و کاربردی دارد. خطوط کلی طراحی و فرم بدنه با تیزر رسمی تویوتا همخوانی دارد به‌ویژه در شکل چراغ‌های LED جلو. از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه می‌توان به گلگیرهای برجسته جلو، ستون‌های پهن C و عقب عمودی و اشاره کرد که با لاستیک زاپاس روی در عقب تکمیل شده است. بدنه در بخش‌های پایینی با روکش پلاستیکی بدون رنگ پوشیده شده که اطراف سپرها، گلگیرها و رکاب‌ها را در برمی‌گیرد؛ نشانه‌ای کلاسیک از طراحی خودروهای آفرود که بر توانایی‌های خارج جاده‌ای این شاسی‌بلند تأکید دارد. فاصله از زمین نیز به نظر سخاوتمندانه است. اگرچه چرخ‌های طرح ثبت‌شده معمولاً موقتی هستند اما می‌توان این مدل را با لاستیک‌های حرفه‌ای آفرود تصور کرد.

طراحی این مدل به‌وضوح از کانسپت الکتریکی کامپکت کروزر سال ۲۰۲۱ الهام گرفته اما ابعاد بزرگ‌تری دارد. گزارش‌های ژاپنی حاکی از آن است که FJ کروزر تولیدی حدود ۴,۵۰۰ میلی‌متر طول خواهد داشت که آن را در دسته شاسی‌بلندهای کامپکت قرار می‌دهد. برخلاف لندکروزرهای گران‌تر سری ۲۵۰ و ۳۰۰ که روی پلتفرم پیشرفته TNGA-F ساخته شده‌اند، FJ کروزر جدید احتمالاً از پلتفرم IMV-0 استفاده خواهد کرد. این پلتفرم با نسل بعدی هایلوکس و فورچونر مشترک خواهد بود و انتظار می‌رود نسبت به هایلوکس چمپ کنونی ارتقاهای قابل‌توجهی داشته باشد.

شاسی نردبانی FJ کروزر آن را به گزینه‌ای جذاب برای علاقه‌مندان به آفرود تبدیل می‌کند. این ساختار، برتری محسوسی نسبت به رقبای شاسی یکپارچه مانند فورد برانکو اسپرت به آن می‌دهد و گزینه‌ای ایده‌آل برای کسانی خواهد بود که عملکرد آفرود را به ‌راحتی رانندگی شهری ترجیح می‌دهند. در مورد پیشرانه، احتمالاً در برخی بازارها شاهد موتور ۲.۷ لیتری چهار سیلندر بنزینی خواهیم بود. صرف‌نظر از نوع پیشرانه، تویوتا احتمالاً با سیستم استاندارد چهارچرخ محرک، به سنت خانواده لندکروزر وفادار خواهد ماند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (4532 ديدگاه)

    حدس میزدم این شکلی باشی یجورایی کوچکتر از تویوتا پرادوی جدید .ولی دمش گرم فاصله زیرش تا زمین عالیه خوراک آفروده .کلا این سبک خودروها با عشقن

    موافقم 30
    مخالفم 2
    1. amirkhanzadeh

      ۱۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (1052 ديدگاه)

      جمع و جور بودنش کاربردیه

  2. ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (6354 ديدگاه)

    شنیدین میگن تاریخ دوباره تکرار خواهد شد اگه همین ماشین ده سال پیش این موقع معرفی میشد میگفتن وای چه زشته چه طراحی قدیمی ولی الان از بروز ترین خودرو های جهان حساب میشه

    موافقم 14
    مخالفم 6
    1. Mr. gt c

      ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (479 ديدگاه)

      ولی بازم زشته ، ماشینا از ماشین بودن بیشتر حس ربات و کامپیوتری گرفتن

      موافقم 21
      مخالفم 9
  3. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1797 ديدگاه)

    جالبه ولی پشتش ناجوره یکم

    موافقم 14
    مخالفم 5
  4. 🇩🇪هیتلر»

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (30 ديدگاه)

    نسل قدیمیش خیلی با ابهت تر بود
    فکر کنم برقی شه

    موافقم 13
    مخالفم 4
  5. PSA

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (66 ديدگاه)

    مطمئنید FJ کروزه !

    موافقم 9
    مخالفم 3
  6. Roham

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (52 ديدگاه)

    خدایی زشته

    موافقم 16
    مخالفم 5
  7. کوشا

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (108 ديدگاه)

    تقصیر هیوندای بود که با اون سانتافه جدید این کرمو به بازار خودرو ریخت! بهترین نسخش اون وانتست که عقبشو کلا کندن.

    موافقم 9
    مخالفم 6
    1. ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (6354 ديدگاه)

      لعنت بهش

  8. مهردادکمال

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (2156 ديدگاه)

    بنظرم یک سوم جلویی یا بقیه بدنه ناهماهنگه منو یاد جیپ استیشن واگن دهه ۵۰ میندازه.ستون اخر رو خیلی حجیم ساختن که از fj قدیمی به عاریت گرفته شده ولی اونجا هماهنگ بود اینجا نه .چرخاشم خیلی کوچیک شده .امیدوارم این شکلی در نیاد

    موافقم 9
    مخالفم 2
  9. Ehsan

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (39 ديدگاه)

    چقدر زشته! تویوتا چش شده چرا اینطور طراحی میکنه

    موافقم 5
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا