تویوتاهفته نامه

رونمایی تویوتا و لکسس از پانزده خودرو الکتریکی کانسپت

آکیو تویودا در جریان نشست خبری در مورد استراتژی خودروهای الکتریکی، با رونمایی از پانزده کانسپت تمام الکتریکی که پیش‌نمایشی از محصولات آیندهٔ تویوتا و لکسس را ارائه می‌کنند، جهان خودرو را شوکه کرده است. این اتفاق که می‌توان آن‌را بزرگ‌ترین رونمایی کانسپت در تاریخ دانست، شامل هر خودرویی که بتوانید تصور کنید یعنی از هاچ‌بک‌های شهری، سدان‌ها و شاسی‌بلندها در هر شکل و اندازه‌ای گرفته تا پیکاپ‌ها و خودروهای اسپرت می‌شود. برخی از این کانسپت‌ها بر اساس مدل‌های کنونی ساخته شده‌اند اما بسیاری از آن‌ها روی پلت‌فرم الکتریکی e-TNGA شکل گرفته‌اند.

خانوادهٔ bZ تویوتا

آکیو تویودا محصولات الکتریکی‌شدهٔ تویوتا را به دو دسته تقسیم می‌کند که شامل خودروهای کاهش‌دهندهٔ کربن شامل هیبریدی‌ها، پلاگین‌هیبریدی‌ها و… و خودروهای کربن صفر شامل الکتریکی‌ها، هیدروژنی‌ها و… می‌شود. این شرکت تمام تلاش خود را برای تحقق دستهٔ دوم انجام خواهد داد. این خانواده با سری bZ یعنی مدل‌های تولید انبوه با قیمت مناسب آغاز می‌شود که شامل کراس‌اوور تولیدی bZ4X به همراه چهار کانسپت جدید می‌شود که همگی بر اساس پلت‌فرم e-TNGA ساخته می‌شوند. این چهار کانسپت عبارت‌اند از یک کراس‌اوور کامپکت کوپه مانند، یک کراس‌اوور کوچک سگمنت B که برای اروپا و ژاپن طراحی شده و مصرف ۱۲۵ کیلووات برق در هر کیلومتر را هدف قرار داده است، یک کراس‌اوور بزرگ سه ردیفه و یک سدان میان سایز کراس مانند که رقیبی برای تسلا مدل ۳ خواهد بود.

محصولات تمام الکتریکی لکسس

همان‌طور که در ابتدا گفته شد، در این رونمایی بزرگ مدل‌های زیادی هم برای لکسس به چشم می‌خورد. اولین خودروی الکتریکی اختصاصی این برند لوکس، RZ نام خواهد داشت که نسخهٔ تولیدی کانسپت LF-Z Electrified محسوب می‌شود. دراین‌بین یک خودروی اسپرت الکتریکی هم وجود دارد که شبیه به جانشین معنوی LFA به نظر می‌رسد. این خودرو به لطف باطری‌های حالت جامد، بردی بیش از ۷۰۰ کیلومتر خواهد داشت و شتاب صفرتاصد آن‌هم زیر ۲ ثانیه خواهد بود. در بین کانسپت‌های الکتریکی لکسس همچنین یک شاسی‌بلند بزرگ و یک سدان اسپرت هم دیده می‌شود. این سدان فرمی هاچ‌بک مانند داشته و در تصاویر در کنار یک کابریولت ۲+۲ با طراحی مشابه قرار گرفته است.

خودروهای الکتریکی متنوع تویوتا

علاوه بر خودروهایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، آکیو تویوتا در آخر سری دیگری از مدل‌ها را هم نشان داده که آن‌ها را «خودروهای الکتریکی متنوع تویوتا» نامیده است. این خودروها شامل مدل‌های تجاری مثل یک اتوبوس خودران به همراه یک ون جمع‌وجور که هم برای مشاغل و هم برای اوقات فراغت طراحی شده و یک خودروی چندمنظورهٔ شهری می‌شود. مدل جالب‌تر در این میان کانسپتی بنام کامپکت کروزر EV است که ویژگی‌های ظاهری مشابه FJ کروزر دارد و می‌تواند به یک آفرودر الکتریکی تبدیل شود.

در کنار این، اولین پیکاپ الکتریکی تویوتا هم دیده می‌شود که به نظر می‌رسد از لحاظ اندازه شبیه به هایلوکس یا تاکوما باشد اما طراحی آن از نسل جدید مدل بزرگ‌تر تاندرا الهام گرفته است. خودروی بعدی در این دسته، کانسپتی بنام Small SU EV است که با ظاهری پویا شبیه به CH-R الکتریکی به نظر می‌رسد. در کنار این، کراس‌اوور بزرگ‌تری هم وجود دارد که احتمالاً ورود الکتریکی‌های تویوتا به سگمنت C را نشان می‌دهد؛ و درنهایت یک خودروی اسپرت الکتریکی با تناسباتی مشابه خودروهای موتور وسط و کابین دونفره هم در اینجا حضور دارد که می‌تواند جانشینی برای MR2 در آینده باشد.

نمایشگاه آینده

تمام خودروهایی که در این رویداد رونمایی شده‌اند، بخشی از هدف تویوتا و لکسس برای معرفی مجموعاً ۳۰ خودروی الکتریکی جدید تا سال ۲۰۳۰ و رسیدن به فروش ۳.۵ میلیون دستگاهی است. تا این سال، لکسس که رسیدن به فروش سالانه یک میلیون دستگاه خودروی الکتریکی را هدف قرار داده است، مجموعهٔ کاملی از خودروهای الکتریکی را خواهد داشت که تمام بخش‌های بازار را پوشش می‌دهند و این شرکت را در بازارهای اروپا، آمریکای شمالی و چین به برندی تمام الکتریکی تبدیل خواهند کرد. فروش جهان مدل‌های لکسس نیز تا سال ۲۰۳۵ صد درصد الکتریکی خواهد شد.

برای رسیدن به این اهداف، لکسس تا سال ۲۰۳۰ دو تریلیون ین معادل ۱۷.۶ میلیارد دلار برای تولید باطری سرمایه‌گذاری خواهد کرد که ۵۰۰ میلیارد ین معادل ۴.۴ میلیارد دلار بیشتر از برنامه‌های قبلی است. تویوتا همچنین برای بخش محصولات کربن صفر روی گزینه‌های دیگری مثل هیدروژنی و قوای محرکهٔ دیگری که با انرژی‌های پاک کار می‌کنند هم سرمایه‌گذاری خواهد کرد. هم تویوتا و هم لکسس در نظر دارند که تا سال ۲۰۳۵ کربن صفر شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. GT

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    بعضی هاشون فوق العاده زیبا بودن😍

    موافقم 31
    مخالفم 6
    1. مردیم از خوشی

      ۲۳ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1386 ديدگاه)

      متاسفانه این بعضی ها میگید تعداشان خیلی کم بود (به نظرم فقط سه تاش زیبا بود ) بقیه واقعا در حد شرکتی به اسم تویوتا نبود

      موافقم 16
      مخالفم 20
    2. MƛӇƳƛƦ (Ninja سابق)

      ۲۴ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      یه ماشین که خیلی منو درگیر خودش کرد اون ماشین توی سه تا عکس اخر سمت راستی هست انگار جانشین سسرپرا هست و خیلی شبیهشه
      اونیم که یه افرود کوچولو موچولو هست با اونی که فرم یه سوپر اسپرت رو داره خیلی باحالم
      90 درصد ماشینا زیبا بودن نسبت به طراحی های الانی

      موافقم 6
      مخالفم 2
      1. MƛӇƳƛƦ (Ninja سابق)

        ۲۴ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (1162 ديدگاه)

        اها اون ماشین جایگزین سوپرا نیست
        لکسوس هست که توی مقاله پایین دیدم
        اصلا هواسم نبود

        موافقم 4
        مخالفم 0
  2. Silent

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (625 ديدگاه)

    برنامشون رو دنبال کردم و بکل هیچ سورپرایزی در کار نبود! مثل باقی برندهای سنتی که در حال غرق شدن توو موج ev ها هستن و کاری از دستشون برنمیاد جز رونمایی از پلتفورم خالی !
    هیچ خبری از تکنولوژی های خاص نیست نه موتور های الکترومغناطیسی و باطری و نه هیچ چیز دیگری!
    برنامشون بسیار گنگ هست همشون البته.
    تفاوتشون فقط همین قدر که TESLA با 4 پلتفورم x s 3 y در حال رونمایی از تکنولوژی های مختلف و انحصاری هست و هر سال ماشین های تولیدیش نسبت به سال قبل دست خوش تغییرات بنیادین علمی می شه شرکت هایی از این دست هم با رونمایی از ماکت های رنگی در حال تبلیغ. 20 جور ماشین که بکل معلوم نیست زیر اتاقشون چی دارن :)) جالبه
    همین الانش LUCID از سطحی بهره میبره که برا خیلیا ازاینا کانسپتش هم رویا س.

    موافقم 19
    مخالفم 45
    1. GODZILLA

      ۲۴ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (31 ديدگاه)

      من تازه به کیفیت تسلا پی بردم
      اینا فناوری نیستش فقط اون مرده که لباس تسلا پوشیده بود میرقصید میگفت من رباطم فناوریه

      موافقم 7
      مخالفم 2
  3. SF90 STRADALE

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (3894 ديدگاه)

    این مطلب چندتا نکته داشت
    ۱. بزرگ ترین رونمایی کانسپت های الکتریکی
    ۲. طراحی همشون زشت و ناهماهنگ بودن
    ۳. آفرودر الکتریکی به هیچ دردی نمیخوره
    ۴. جانشین LFA باید میراث دار این اسطوره باشه
    ۵. مقاومت تویوتا هم در نهایت شکسته شد

    موافقم 24
    مخالفم 16
    1. Navid_A.J

      ۲۵ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (3691 ديدگاه)

      5 خودش یه نکته دیگه هم داشت. این ینی پایان راه درونسوزها. وقتی تویوتا در یه راهی قدم میزاره که محاسبه همه جاشو کرده.

      موافقم 3
      مخالفم 0
  4. ارین صاحب جمعی

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1074 ديدگاه)

    و بنظرم یک چیز دیگه ای داشت بالاخره فهمیدن خیلی عقبن من نمیفهمم خوب الان مثلن جناب تویودا اینکارو کردی که مثلا مثلا آلمان بترسه امریکا بترسه یا کره ۱۵ تا تازه کانسپت مرد مومن بی ام و تو غلفت تو ۱ میلیون فروخت بعدم دوست داری رقیبای کانسپت هاتو برات بشمارم . بعدا مال اونا خیلی خوشگلتره خیلی بنظرم زدن چینی شدن پس بشمار از امریکا: تسلا مدل y تسلا مدل s تسلا مدل ۳ تسلا سایبرتراک تسلا رودستر برای ابر کار لکسوست فورد مک ای ریویان لوسیو ایر هامر برقی هلاکت های و دوج های برقی که راستش خودمم متنفرم ازشون نه از الانیاشون از برقیاشون این تازه فقط تا الان امریکا بود تازه خیلی های دیگه هم هست بریم کره : هیوندای آیونیک جنسیس جی وی ۷۰ برقی که خیلی ازینا خوشگلتره و کیا نیرو کیا ev6 گل سر سبد اینان تو کره چینم که دیگه انقدر داده بیرون که نمیشه شمرد و واقعا رقیبی برای توی تویوتا نیست بریم آلمان تو کامنت بعدی

    موافقم 17
    مخالفم 19
  5. ارین صاحب جمعی

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1074 ديدگاه)

    آلمان بشمار : فولکس واگن id3 فولکس واگن id 4 فولکس واگن id 5 فولکس واگن id6 فولکس واگن id buzz فولکس واگن id life فولکس واگن id 7 آئودی etron شاسی بلند آئودی etron gt s آئودی eq6 و آئودی eq8 و آئودی کانسپت که معرفی کرده بود به اون میگن کانسپت نه اینا آئودی e q9 که ۲۰۲۳ میاد آئودی r8 الکتریکی و خیلی های دیگه بریم پورشه پورشه تایکان پورشه تایوان توربو اس پورشه تایکان توریسمو پورشه ماکان برقی پورشه کاین برقی پورشه گرن توریسمو پورشه تالد که ۲۰۲۳ میاد بریم بی ام و بی ام و ix بی ام و i4 بی ام و i5 بی ام و i9 که ۲۰۲۳ میاد بی ام و ix1 بی ام وix3 بی ام و ix4 بی ام و بی ام و i3 که چند روز پیش معرفی شد بی ام و ix۵ بی ام و سری ۵ الکتریکی بریم بنز مرسدس eqs مرسدس eqe مرسدس eqb مرسدس eql مرسدس eqxx مرسدس eqg تازه بدون زیر مجموعه هاشون نقل رولز رویش و لامبورگینی هم که میخواد برقی بشه و مینی و اشکودا عزیز یک عمر عقبی تازه اینایی که من گفتم همه تو تولیدن تقریبا ۸۰ درصد نه کانسپت خیلی عقبی عزیز دنیا سه ساله که برقی شده و تو سه ساله که عقبی و تا سال ۲۰۲۵ ۱۵ واقعا مسخرس

    موافقم 7
    مخالفم 17
    1. hssn

      ۲۳ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (477 ديدگاه)

      کل اروپا رو با یه کمپانی مقایسه میکنی؟ منطقیه بنظر خودت؟

      موافقم 18
      مخالفم 5
      1. ارین صاحب جمعی

        ۲۳ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (1074 ديدگاه)

        این کل اروپاس مرسدس یا بی ام و یا آئودی یا فولکس مال کل اروپان من نمیگم بده ولی بابا خیلی کمه اخه دو تا شرکت به این عظمت باید تا ۲۰۳۰ ۳۰ مدل بدن بیرون بنظر خودت منطقیه عزیزم بخوام اروپا را که بیارم کلا باید جمع کنه بره ولی بپذیریم خیلی کمه تا ۲۰۳۰ ۳۰ تا تازه رو هم یعنی مثلن ۱۵ تا این ۱۵ تا اون بر فرض خوب تو همین الان فقط فولکس واگن را بشماری ۱۵ تا داره چه برسه ۲۰۳۰ چرا انقدر مقابل واقعیت مقاوت میکنید کمه اقا کمه تازه اینا هنوز کانسپتن اونا تولید که هیچی به بازارم رفتن همین دیروز ix رفت هند من نمیدونم هر کی نظر خودشه ۱۵ تا خیلی کمه برای هر کدوم تا ۲۰۳۰

        موافقم 7
        مخالفم 12
        1. بهزاد

          ۲۳ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (2409 ديدگاه)

          داداش شما دچار توهم تنوع سگمنت شدید.
          مگر یک شرکت چندتا مدل میتونه در آن واحد در سبد فروش داشته باشه؟
          در دنیای شما حتما سگمنت هایی هست که ۱۵ مدل نمیتونه همرو پر کنه.
          دنیای صنعت خودرو با تولید چیپس و پفک و آدامس متفاوته.
          اگر با تفکر شما بریم جلو مثل این میمونه که تویوتا بیاد در کلاس وانت بارها که مدل خوش فروش هایلوکس را داره با پنج مدل وانت دیگه تکمیل کنه یا همراه راو۴ بیاد ۶ مدل دیگه با همان سایز تولید کنه با مشخصات متفاوت.
          هر شرکتی با توجه به بازارهایی که حضور داره دارای یک ظرفیت تولید و فروش هست و اگر این شرکت میتونه ۵ میلیون خودرو تولید کنه و بفروشه در واقع پتانسیل شرکت به همین میزانه و نمیشه امشب بشینه با تفکر شما بره جلو و فردا با ده مدل جدید وارد بازار بشه و میزان فروشش را ۲ برابر کنه.
          بارها گفتیم پتانسیل تولید خودروی برقی توسط ژاپنی ها به خاطر وجود شرکت های پیشرو در این صنعت بسیار بالاست و مثلا محدودیتی در توسعه و دانش خودروی برقی که اعم از الکتروموتور و باتری و سایر اتصالات هست ندارند و کشورهایی در این زمینه عقب هستند که تامین کننده های محدود و کوچکی دارند که از نظر دانش عقب هستند.

          موافقم 7
          مخالفم 3
  6. علی

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (134 ديدگاه)

    تویوتا یا کار نمیکنه ،یا اگر بخواد کاری بکنه یه جوری انجام میده هیچکی نمیتونه

    موافقم 19
    مخالفم 9
  7. Hl>i

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (137 ديدگاه)

    بهتر است بگوییم رونمایی از سر اجبار
    وقتی تب الکتریکی سازی ایجاد میشه و اکثر خودروسازان از کوچیک تا بزرگ برنامه های ساخت ماشین های الکتریکی خود را اعلام می کنند شکی نیست که این اپیدمی به خودروسازی که به الکتریکی شدن در این برهه زمانی اعتقادی ندارد هم سرایت می کند
    تویوتا با داشتن سبد محصولاتی پر و پیمان از هیبریدی(حدود یک سوم از تولیدات این شرکت) و با اعتقاد به اینکه ترکیب موتور الکتریکی با متور بنزینی راه بهتری برای کاهش الودگی ماشین است
    اما برای اینکه از قافله عقب نماند سری “bz” یا Beyond zero (ورای صفر) را با ١۵ محصول تمام الکتریک مثل نیسان رونمایی می کند
    چندی پیش خبر گذاری رویترز تحقیق کرده بود که خودروسازان تا ده سال اینده نزدیک به ۵١۵ میلیارد دلار در تولید ماشین های الکتریکی سرمایه کذاری خواهند کرد
    و این عجله و شتاب زدگی خودروسازان بخاطر سخت گیری بیشتر دولت ها بر کاهش الودگی هوا است.
    فولکس با ١١٠ میلیارد
    دایملر و بی ام و ٧۵ میلیارد
    فورد و Gm در مجموع ۶٠ میلیارد دلار
    خودروسازان چینی ١٠٠ میلیارد دلار
    و خودروسازان ژاپنی ۴٠ میلیارد دلار

    ‏+|<i

    موافقم 4
    مخالفم 6
    1. علی

      ۲۸ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (377 ديدگاه)

      فقط دولت چین بیش از 200 میلیارد دلار برای صنعت خودروی الکتریکیش خرج کرده شما چطور میگی کل چین که اکثر شرکتهاشون هم مال تاجر های پولدار هستند کمتر از فولکس واگن بودجه دارند ؟

      موافقم 1
      مخالفم 1
  8. ارین صاحب جمعی

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1074 ديدگاه)

    اصلن باشه بنز و بی ام و آئودی و تسلا را همرو میزاریم کنار رقیب سنتی تویوتا فولکس واگن درسته خوب الان با اون کامنت بالا عملا فولکس تا همین الان که ۲۰۲۱ هست ۸ مدل داده بیرون مثلا اگه فرض کنیم سال ۲۰۲۲ فولکس ۸ تا دیگه بده بیرون یا مثلا شاید کمتر ۷ تا ولی میشه ۱۵ تا یعنی تا همین ۲۰۲۲ میشه به اندازه کل تویوتا تا ۲۰۳۰ تازه با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد دلاری فولکس واگن یا دوستان من نمیگم حتما دارم درست میگم ولی قبل از اینکه دیسلایک بدید یک ذره فکر کنید به حرفام آدمم اخه هر بار میایم یک لشگر دیس دادید چون دارم منطق میگم آقای hsnn میگه کل اروپا کردمش یک فولکس فقط که منطقی هم گفتم که عزیز من کمه وقتی فولکس گفته میخواد تا ۲۰۳۰ ۱۵۰ مدل بده بیرون خوب من چه کنم برم یقه اونو بگیرم خوب داره بهتر کار میکنه جان من یک ذره فکر کنید چی میگم

    موافقم 3
    مخالفم 12
    1. بهزاد

      ۲۳ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (2409 ديدگاه)

      متوجه منظورت نمیشیم!
      این ۱۵۰ مدل یعنی
      ID1
      ID2
      ID3
      ID4
      الی ID150
      خودت بخون ببین چی نوشتی!
      آخرین مصاحبه ی مدیر vw خبر از سرمایه گذاری حدودی ۸۶ میلیارد دلاری تا ۲۰۳۰ را داره که شامل همه ی زیر مجموعه ها میشه.
      بهتر کار میکنه در صنعت خودرو یعنی سود و زیانش چطوره نه اینکه شما با کج برداشتی از پشت مانیتور تصورات خودتو نشر کنی.
      با موج جدید صنعت خودرو ما بارها اشاره کردیم ژاپنی ها مشغول کارند اما هنوزم که هنوزه برخی به این مورد شک دارند و الانم شما با منطق معیوب تنوع مدل نسخه ی صنعت خودرو را پیچاندی.

      موافقم 2
      مخالفم 6
      1. ارین صاحب جمعی

        ۲۴ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (1074 ديدگاه)

        مگه من گفتم id150 گفتم ۱۵۰ مدل که طبق برنامه sam and car legion و کار اند لایو و car from America و همینطور motor one که خبر از این دادن که مدیر توسعه باتری حالت جامد اپل رفته فولکس واگن و از سرمایه گذاری ۲۰۰ ملیارد دلاری بعدم شاید اسم مدل های دیگشو یک چیز دیگه بزاره من که خبر ندارم من نمیگم در حال کار نیستم ولی عملا همین امروز خیال رقبا را راحت کردن که میخوان چند مدل بدن بیرون کی بدن بیرون چجوری بدن بیرون و بعید میدونم تا اونموقع بقیه بشینن نگاه کنن بالا بریم پایین بیایم ۳۰ تا کلا برای هردو تا ۲۰۲۳ خیلی کمه چون در مقابل اون ۳۰ تا تقریبا ۱۵۰ تا ۲۰۰ مدل به عنوان رقیب هست و تقریبا تو هر سگمنتی خیلی رقیب دارن و تازه بدبختی‌ اینکه اونا دارن تولید میشن اینا تازه تو کانسپتن وضعیت خیلی برای تویوتا سخت شده یک روز کولاک کرد ولی نمیارزه به یک عمر پشت کره ای ها بودن چون همین الان بنظرم کیا نیرو یا کیا ev6 خیلی ازینا سرترن چه تو بحث طراحی یا هر چیز دیگه ای و نکته خیلی مهم اونا تو تولیدن تقریبا ولی اینا چی…

        موافقم 1
        مخالفم 3
  9. mm-yarlou

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (234 ديدگاه)

    در آینده خودرو های الکتریکی شبیه هم و زشت هستن و فاقد جذابیت

    موافقم 3
    مخالفم 1
  10. میثم

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (3527 ديدگاه)

    ❤❤ TOYOTA ❤❤ LEXUS ❤❤

    موافقم 19
    مخالفم 5
    1. میثم

      ۲۳ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (3527 ديدگاه)

      ❤❤ AKIO TOYODA ❤❤

      موافقم 16
      مخالفم 7
  11. عرفان

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (229 ديدگاه)

    رونمایی فله ای 😂😂😂
    ولی دمشون گرم
    اکثرشون رو دوست داشتم

    موافقم 2
    مخالفم 1
  12. REZA-A

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (426 ديدگاه)

    این کار تویوتا به نظرم فقط یک رونمایی از چند بدنه جدید تو کلاس‌های متفاوت نیست در واقع تویوتا با این کار می‌خواسته یک پیام به بازار جهانی بده و اون اینکه تو دوران بعد از خودروهای درونسوز هم موقعیت خودش (که در حال حاضر در اکثر سگمنت ها حضور پررنگی داره) رو حفظ می‌کنه و برنامه بزرگی برای آینده تمام برقی داره
    تنوع کانسپت هایی که رونمایی کرده هم جاه طلبی تویوتا تو این زمینه رو نشون میده که برای خودروهای اقتصادی، لوکس، تجاری، آفرود و اسپرت برنامه داره

    موافقم 7
    مخالفم 2
  13. Philipp

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    LFA با صداش شناخته میشه

    اونوقت الکتریکیییییییی!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 4
  14. Sina10

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    اول از نکات منفی شروع میکنم ، طرح های لکسوسشون فاجعه تمام عیاره ،سری Bz هم خیلی زشته
    تقریبا همه محصولات کنونی لکسوس از اینا زیباترن
    واقعا هیچ دلیلی برای تغییر سبک طراحی فعلیشون نمیبینم
    بجز چندتا محدود بقیه زشت

    ولی ولی ،تویوتا اثبات کرد بخواد بیاد وسط برقیا چیکار میتونه بکنه
    اینم در نظر داشته باشین هیدروژن درونسوز و سوخت های جایگزین دیگه هم در حال اماده سازی هستن ، پلاگین هیبرید و هیبرید هم هست
    تویوتا با توپ پر اومده
    البته در نظر بگیرین قرار نیست همه اینا تولید بشن
    اسمشون روشه ، کانسپت
    با توجه به این برنامه یعنی تا ۲۰۳۰ دیگه لکسوس بدون موتور برقی نخواهیم دید ، ولی بعید میدونم این تاریخ به معنای از دست دادن کامل موتور های درونسوز باشه ، اون به یه دلیل ، تویوتا سرمایه گذاری روی سوخت های جایگزین رو ادامه میده و چندی پیش ، کانسپتی با موتور درونسوز هیدروژنی معرفی کرده ، توی سایت خبرش موجوده ، این کانسپت هم میتونه نمایشی از اینده این دو شرکت باشه
    سبد آینده تویوتا فعلا از همه متنوع تره ، تا قبل ۲۰۳۵ ، میشه انتظار داشت برقی ، پلاگین هیبرید ، بنزینی ، هیدروژن پیل سوختی ، احتمالا از ۲۰۲۳ درونسوز هیدروژنی رو همه با هم عرضه کنن
    حتی امکان ساخت هیبرید هیدروژنی هم وجود داره
    و این مدل ها ، در انواع کلاس های مختلف عرضه میشن
    تنوع یعنی موفقیت

    موافقم 5
    مخالفم 4
    1. میثم

      ۲۳ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (3527 ديدگاه)

      هیبرید هیدروژنی بنظرم یکی از کارآمدترین مدلهای خودرو در جهان خواهد بود

      موافقم 4
      مخالفم 2
    2. بهزاد

      ۲۳ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (2409 ديدگاه)

      سینا جان الان دنیای خودرو به دو بخش تبدیل شده:
      بخش واقعی که در اون سازنده میدونه خریدار چی میخواد و همواره خودشو هماهنگ میکنه
      بخش مجازی که در این صنعت تصورات کاربران برد و باخت را تعیین میکنه و همواره مشخصات تعیین کننده ست که مثلا فلان خودرو شتابش اینقدره و خلاصه تا پیچ و مهره ها هم حساب کتاب میکنن!
      کاربران مجازی هیچوقت از خودشون نمیپرسن که چرا مثلا تویوتا کمری یا راو۴ و… که در مشخصاتی مثل شتاب و وزن و ظاهر و …جزو بالارده ها نیستن و نبودن چطور در فروش موفق بودن.
      همانطور که در عصر درون سوزها شرکت هایی مثل تویوتا که در مشخصات و پرفورمنس در حد متوسط قرار داشتند و موفق بودن در دوران جدید هم بدون تاثیر پذیری از این فاکتورها میتونن به روند موفقیت ادامه دهند چون بازار در پشت مانیتور تغییر نمیکنه و اگر شرکتی یا شرکت هایی بتونن در بهره وری و کارایی و کیفیت یک لول بالاتر قرار داشته باشند بازار براشون مشتری داره و این نکته که بازار هیچوقت اشتباه نمیکنه رمز موفقیت برندها در ماندگاریشون هست.
      دیر اومدن به معنی عقب افتادن نیست و در این مورد میتونه وارد شدن با توپ پر باشه و روزهای غیاب به معنی توسعه و کار و تلاش مضاعف برای درست وارد شدن و حضور هست.

      موافقم 6
      مخالفم 1
      1. Sina10

        ۲۴ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (2427 ديدگاه)

        لکسوس ROV اسم کانسپت مورد بحث بود
        جالب اینکه زبان طراحی نسبتا مشابهی با این کانسپت های لکسوس داره ، کانسپت اصولا اینده یه شرکت رو نشون میده، یعنی خود ماشین مورد نظر یا تکنولوژی موجود در اون قراره به محصولات بعدی راه پیدا کنه ، این کانسپت یه موتور درونسوز هیدروژنی داشت ، پس میشه اینطور نتیجه گرفت که درونسوز هیدروژنی توی
        اینم دلیلی بر اینکه لکسوس ها از ۲۰۳۰ به بعد برقی هستن ولی درونسوز رو از دست نمیدن
        نکته که اقا بهزاد بهش اشاره کرد کاملا صحیحه
        ولی من اونو یجور دیگه هم برداشت میکنم
        بعضی وقتا این انتخاب فقط با توجه به چیزای دیگه و بدون نگاه کردن به مشخصات فنی میتونه مضر باشه
        محصولات کنونی مزدا مثلا
        که خیلی از خریداران برند ها رقیب ، نرفتن درباره محصولات این شرکت مطالعه کنن ، یا حتی یه نگاهی بهشون بندازن!
        از اون طرف میتونه مفید باشه مثل تویوتا ، چون این شرکت شاید یه سری از محصولاتش روی کاغذ از برخی رقبا شکست بخوره ، اما حرفشو تو دراز مدت اثبات میکنه
        بحث دیر اومدن یا نیومدن بود ، بله ، شرکتای چینی در بخش موبایل رو میشه مثال زد که از خیلی برند های مشهور ، دیر تر وارد شدن ولی الان موفق ترن
        تویوتا با برنامه اومده ،نه مثل جگوار که یهو بدون برنامه درست ، میاد برنامه توسعه پرچمدارشو لغو میکنه ،و بدون فروش مناسب ، میخواد طی ۲ سال ، مجموعه اشو برقی کنه!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Sina10

          ۲۴ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (2427 ديدگاه)

          البته که به نظرم برنامه های تویوتا یه کم مبهم هستن
          الان یاریس و کرولا و کمری و لندکروزر …. شرایطشون چجور میشن؟ محصولات کنونی لکسوس چجور؟
          برای همین به نظرم این کانسپت ها رو نمیشه همشون رو قطعی دونست

          موافقم 0
          مخالفم 0
  15. Philipp

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    صد رحمت به طراحی سایبرتراک

    موافقم 6
    مخالفم 8
  16. (Saeed(peugeot

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (239 ديدگاه)

    سمبل کرده فقط زود داده بیرون

    موافقم 2
    مخالفم 7
  17. امیر

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (13 ديدگاه)

    مهمترین نکته بحث باتری جامد هست که اگر واقعا تویوتا بتواند به نتیجه برسه در این تکنولوژی، از همه جلو میزنه

    موافقم 1
    مخالفم 3
  18. یک کاربر

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (148 ديدگاه)

    بنظر این رونمایی برای حفظ و افزایش سهام تویوتا بوده و ایجاد امیدواری در سهامداران این شرکت ، از لحاظ روانی در بازار بورس این رونمایی ها اثر مثبت دارند منجر به افزایش قیمت و سرمایه گزاری ها میشوند.

    تویوتا به نسبت دیگر برند ها در بازار الکتریکی کم کار بود ، در واقعیت این رونمایی ها بعضا مفهمومی اجرا نخواهند شد. اما برای افزایش سرمایه و حفظ بازارها مهم هستند .

    نکته دیگر هم طراحی base خودروی الکتریکی هست ، خودروهای طراحی بازار اکثرا نمونه های بنزینی هستند و یا حتی طراحی منحصر بفرد تسلا روی خودرو لوتوس ، این پلتفرم ها در آغاز رقابت برای کاهش هزینه ها مناسب بودند، اما در واقعیت طراحی خودروهای الکتریکی متفاوت بوده و پلتفرم الکتریکی تکامل و روح خودروی الکتریکی به شایستگی به منصه ظهور خواهد گذاشت. مثلا در خودروی بنزینی باک نمیتوان در بدنه گذاشت اما در خودروی الکتریکی این اتفاقا یک کوئن مثبت هست البته در تصادفات هزینه زاست

    خودروهای برقی امروزی بیشتر عاریه ای از نسخه بنزینی هستند از ابتدا با هدف المان های الکتریکی طراحی نشدند بخاطر همین سقف یکی کوتاه هست ، دیگری سنگین هست ، مشکل صندلی دارند و یا حتی طراحی نمای بیرون و محل شارژر

    موافقم 4
    مخالفم 3
  19. ارین صاحب جمعی

    ۲۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1074 ديدگاه)

    بزارید نظر واقعیم بگم خیلی خوشم میاد که تویوتا نمیزاره چین انقدر راحت با برقی هاش مردم را گول بزنه و خیلی دوسش دارم چون میدونم برقی ها شم عین درون سوزاش سگ جونن ببخشید البته میدونم از واژه‌ی خوبی استفاده نکردم و باز یک چیز دیگه هم نشون داد که حواسش هست ولی از چه چیزایی بدم میاد اینکه lfa برقی ببینم مثل r8 برقی ولی خوب این سلیقه ای هست و از این که انقدر زود هر کاری میخواد بکنه تا ۱۰ سال بعد رو داد دست همه رقیبا تا حدودی و بعدی اینکه اینا کانسپتن و از حق نگذریم خیلی زشتن چون قطعا یک سریاش تولید نمیشه و مورد بعدی اینکه تویوتا میگم بازم نظر منه و نظر تک تک شما برای من قابل احترامه تویوتا فکر میکنه تسلا و هیوندای و مرسدس و فولکس واگن و بی ام و و پورشه و آئودی و جنرال موتورز و فورد و بقیه تا ۲۰۳۰ هیچ کاری قرار نیست بکنن میدونم دیس بارونم ولی بپذیریم تا ۲۰۳۰ ۳۰ مدل تازه اونم برای دوتاشون رو هم که یک سری ها هم کانسپتن و تولید نمیشن یک مقدار کمه ولی گفتم عاشق تویوتام چون همیشه یک جمله را واقعا معنا میکنه و به همه میگه که ((((( این پایان نیست ، آغاز یک پایانم نیست ، پایان یک آغازه)))) اسکی نرفتم از چرچیل ولی این خیلی بدرد میخوره بخصوص برای چنین روزی قدرتنمایی ژاپن مقابل چین و کره دو رقیب آسیایی چون آلمانی ها را باید فاکتور گرفت دنیاشون فرق داره با اونا دوست دارم ژاپن و لکسس و تویوتا ولی ببخشید کمه و اشتباه بزرگی کردی همرو نشون دادی . و تا ۲۰۳۰ ۱۵ تا برا هر کدوم کم است خلاص نظرمو گفتم

    موافقم 2
    مخالفم 1
  20. M.Kazem.K

    ۲۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (860 ديدگاه)

    وقتی تویوتا هم به پوچی میرسه …!!!

    موافقم 2
    مخالفم 6
  21. AMG GT R

    ۲۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1082 ديدگاه)

    چه خبره حتی اگه خوب باشن دلیل نمیشه
    جنبه هم خوب چیزی هست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا