تویوتا

معرفی نسل جدید تویوتا آکوا هیبرید 2022 در ژاپن

چند سالی است که تویوتا پریوس C بازار خودروی آمریکا را ترک کرده اما این هاچبک الکتریکی شده همچنان در بازار ژاپن و با نام آکوا عرض‌اندام می‌کند. دومین نسل این خودرو امروز و با برخی تغییرات چشمگیر معرفی شده تا بتواند روند موفقیت نسل پیشین در رسیدن به فروش ۱.۸۷ میلیون دستگاهی در ۱۰ سال حضور در بازار را ادامه دهد.

آکوا ۲۰۲۲ خودرویی کاملاً جدید است و از پلتفرم TNGA-B برای بهبود ۲۰ درصدی راندمان نسبت به نسل پیشین استفاده می‌کند. این خودرو دارای کارکرد تک پدالی (موسوم به کامفورت پدال) بوده و حتی نسخه چهار چرخ محرک آن نیز در نسخه‌های گران‌تر قابل انتخاب است.

یکی دیگر از ویژگی‌های آکوا جدید پشتیبانی از شارژ دوطرفه است که معمولاً چنین ویژگی‌ای در خودروهای تمام الکتریکی دیده می‌شود. تمامی نسخه‌های آکوا دارای خروجی برق و حالت تأمین برق اضطراری استاندارد می‌باشند که در حالت تأمین برق اضطراری خودرو می‌تواند برق موردنیاز برخی لوازم‌خانگی را تأمین کند.

از حالت الکتریکی گرفته تا صندلی چرخشی راننده، نسل جدید آکوا از تجهیزات احساس‌برانگیزی به عنوان یک هاچبک کامپکت سود می‌برد. فاصله بین محوری این خودرو ۵۰ میلی‌متر بیشتر شده تا فضای پا و فضای بار بیشتری ایجاد شود. همچنین این خودرو اولین محصول تویوتاست که دارای نمایشگر مرکزی ۱۰.۵ اینچی می‌باشد.

این برند ژاپنی مدعی است آکوا ۲۰۲۲ اولین خودروی تولیدی می‌باشد که از باتری نیکل-هیدروژن دوقطبی با خروجی بالا سود می‌برد. خروجی این باتری دو برابر باتری نسل پیشین بوده و شتاب گیری بهتری را به ارمغان می‌آورد. همچنین آکوا با این باتری می‌تواند حداکثر سرعت بیشتری در حالت الکتریکی داشته باشد.

مشتریان ژاپنی می‌توانند این خودرو را با قیمت معادل ۱۸ هزار دلار برای نسخه پایه و دیفرانسیل جلوی B خریداری کنند درحالی‌که بهای مدل چهار چرخ محرک Z به معادل ۲۳۶۰۰ دلار می‌رسد. در حالت لیزینگی و اشتراکی نیز می‌توان با پرداخت ماهانه ۱۷۸ دلار به مدت ۷ سال از این هاچبک جمع‌وجور لذت برد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. F22RAPTOR

    ۲۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (2596 ديدگاه)

    چقد خوشکله با طراحی اینروزا تویوتا فرق داره

    موافقم 5
    مخالفم 0
  2. خوشنام

    ۲۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (215 ديدگاه)

    نمای عقبش و نمای جانبیش خوبه ولی نمای جلوش اصلا جالب نیست و هماهنگی نداره.
    قیمتش هم با توجه به سایزش چندان رقابتی نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 6
    1. کیان

      ۲۹ تیر ۱۴۰۰
      سوابق: (1412 ديدگاه)

      دوست عزیز اینکه رقابتی باشه یا نباشه و بازار خودش تعیین میکنه
      مثلا شما ببین هیوندای ولوستر و i30 علی رغم همه مسائل به ظاهر خوبشون کلا رفتن تعطیلات، یا مثلا حتی استینگر کیا

      موافقم 4
      مخالفم 0
      1. نوید محمد

        ۲۹ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (140 ديدگاه)

        این هم بخاطر بی عدالتی جهانی است

        موافقم 0
        مخالفم 4
  3. 🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪

    ۲۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    خوبه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. مسعود

    ۲۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (513 ديدگاه)

    خیلیی خوشگله

    موافقم 2
    مخالفم 0
  5. میثم

    ۲۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    به به به
    خیلی عالیه
    روز به روز علاقه من به تویوتا بیشتر میشه
    اگه اونور بودم حتما از بین ۳ برند تویوتا، لکسوس و یا هوندا ماشین میخریدم

    موافقم 3
    مخالفم 0
  6. محمد مختاری آذر

    ۲۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    واقعا یک هاچبک خوب با قیمت ارزان واقعا راست میگن که تویوتا یکی از غول های خودروسازی جهان هستش

    موافقم 2
    مخالفم 0
  7. SS

    ۲۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (731 ديدگاه)

    قیافه بامزه ای داره

    موافقم 2
    مخالفم 0
  8. رامتین

    ۲۹ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    طراحی زنونه، ظریف و واقعا قشنگی داره. حالا تیبا و کوییک را آدم میبینه، کلا از زندگی ناامید میشه…

    موافقم 3
    مخالفم 0
  9. Reza Waffen SS

    ۳۰ تیر ۱۴۰۰
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    خوشگله

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا