تویوتا

بررسی و راهنمای خرید تویوتا آریون گرند ۲۰۱۱

موتور پرقدرت، کابین بزرگ، استهلاک پایین

مقدمه

از سال ۲۰۱۳ خودروی شش سیلندر صفرکیلومتر به ایران وارد نشد. این روزها هم که خودروی وارداتی جدید نداریم و آیین‌نامه واردات خودرو هم سردرگم است، پس باید به سراغ خودروهای باکیفیت قدیمی برویم که بتوانند با بنزین و جاده‌های ایران سازگار باشند. از طرفی کم استهلاک و کم دردسر بوده و از همه مهم‌تر، پرقدرت باشد. یکی از بهترین گزینه‌ها تویوتا آریون است. خودرویی با کیفیت بالا و استهلاک پایین و یک موتور شش سیلندر ۳۵۰۰ سی‌سی که می‌تواند جاده را زیر تایرهایش درو کند.

تویوتا آریون گرند ۲۰۱۱

شرکت خودروسازی تویوتا اولین بار در سال ۲۰۰۶ آریون، نسخه لوکس‌تر کمری، را با پلت‌فرم کمری و موتور شش سیلندر ۳.۵ لیتری، با دو تیپ گرند و اسپرت به دنیا معرفی کرد. در آن زمان تویوتا تصور می‌کرد که آریون می‌تواند مانند کمری پرفروش باشد، اما سخت در اشتباه بود. شرکت تویوتا در سال ۲۰۰۷ حدود ۲۲ هزار دستگاه آریون فروخت در حالی که در همان سال صدها هزار دستگاه کمری به فروش رسانید. بازار فروش آریون اغلب خاورمیانه و استرالیا بود. به همین دلیل در سال ۲۰۱۷ تولید آن متوقف شد و جایش را به کمری شش سیلندر سپرد که متأسفانه ما در ایران از آن بهره‌مند نیستیم.

آریون از سال ۲۰۰۹ به‌طور رسمی وارد ایران شد. نسل اول تا سال ۲۰۱۱ و نسل دوم از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳ به ایران ورود پیدا کرد. جالب است بدانید این موتور روی کمری شش سیلندر، لکسوس ES 350 و لکسوس RX 350 قرار گرفت. نسل اول آریون با دو نمونه سفارش عمان و کویت وارد شد که سفارش کویت فول آپشن است و باله عقب دارد.

طراحی ظاهری

آریون که از پلت‌فرم کمری استفاده می‌کند، طراحی مشابهی با آن دارد. در نمای مقابل شاهد جلوپنجره کرومی با سه خط افقی هستید که در وسط آن لوگوی بزرگ تویوتا نمایان است. دو عدد مه‌شکن در طرفین سپر به کار رفته که اطراف آن پلاستیک مشکی رنگ کارشده و در یک قاب باریک کرومی قرار گرفته است. در میان این دو مه‌شکن، خروجی هوای بزرگی طراحی شده است. جالب است بدانید سپر در نسخه فیس‌لیفت با قبل از آن اندکی متفاوت است. در نسخه فیس‌لیفت یک خط از کاپوت و چراغ شروع شده که تا قاب پلاک ادامه پیدا کرده و محو شده است. این خط در نسخه‌های قبل از فیس‌لیفت تا پایین ادامه پیدا کرده و به خروجی هوا در پایین سپر ختم می‌شود. در زیر چراغ هم چراغ‌شور متوازی‌الاضلاع و سنسور جلو قرار دارد.

تویوتا آریون گرند ۲۰۱۱

هنگامی که از نمای بغل به خودرو نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید یک خط از چراغ عقب شروع شده و تا گلگیر جلو ادامه پیدا کرده و محو می‌شود. به‌موازات آن زه کرومی بر پایین درها کشیده شده که نمای زیبایی به خودرو بخشیده است. دور قاب پنجره نوار باریک کرومی وجود دارد و شما می‌توانید از رینگ ۷ پره دوبل لذت ببرید.

تویوتا آریون گرند ۲۰۱۱

در عقب، چراغ‌های بزرگ ذوزنقه‌ای مشاهده می‌کنید که در فاصله میان دو چراغ عقب، نوار کرومی بالای قاب پلاک قرار دارد و در زیر چراغ سمت چپ نوشته ریز AURION خودنمایی می‌کند. در طرفین سپر چراغ‌های پلاستیکی باریکی وجود دارد و در پایین‌تر دو عدد اگزوز قرار گرفته که به خودرو نمای زیبایی بخشیده است.

تویوتا آریون گرند ۲۰۱۱

آریون در ایران با دو تیپ گرند و اسپرت موجود است که نسخه اسپرت طراحی جوان‌پسندتری دارد.

کابین و امکانات تویوتا آریون

به دلیل این‌که آریون نسخه لوکس کمری است کابینی شبیه به آن دارد و فقط بعضی از قسمت‌ها مانند پنل تهویه، کلاستر یا پشت آمپر، رودری و برخی از آپشن‌ها و امکانات با کمری تفاوت دارد. در آریون شما دو طیف رنگ برای کابین دارید: یکی صندلی‌های مشکی با داشبورد طوسی و کرم، دیگری صندلی‌های کرم با داشبورد طوسی و کرمی رنگ که این نسخه کمی زیباتر است. روکش صندلی‌ها هم در نسخه قبل از فیس‌لیفت پارچه‌ای بودند اما بعد از فیس‌لیفت به چرم تبدیل شدند. روی درها از همان چرم صندلی استفاده شده که به همراه طرح چوبی به کار رفته، جلوه بسیار زیبایی به داخل خودرو می‌دهد. تکیه‌گاه دست بسیار عالی و راحت است و دستگیره‌ها با طرح نقره‌ای در کنار آن جلوه‌گری می‌کند. در وسط داشبورد از همان رنگ نقره‌ای رنگ دستگیره‌ها استفاده شده است. این رنگ نقره‌ای دور قاب مانیتور، پنل تهویه و محفظه داشبورد هم به کار رفته که بسیار ساده ولی چشم‌نواز است.

داخل کابین تویوتا آریون گرند ۲۰۱۱

پشت آمپر از چهار قسمت آنالوگ تشکیل شده است. یک کامپیوتر سفری دیجیتال در وسط سرعت‌شمار قرار دارد که بسیار به شما کمک می‌کند.

در پایین‌ترین قسمت کابین، کنار پای شما چهار عدد چراغ کوچک با نور ملایم بنفش رنگ قرار دارد که مثل بقیه چراغ‌های سقفی با باز شدن درها روشن می‌شود و در شب مفید است. از آنجا که آریون کابین بزرگی دارد، افزون بر چراغ‌های سقفی جلو، در عقب دو عدد چراغ مطالعهٔ سقفی وجود دارد که با باز شدن در هر طرف، روشن و خاموش می‌شود و می‌توانید آن‌ها را برای خود به هر طرف که مایل هستید، بچرخانید.

متریال استفاده شده در کابین دوام بسیار بالایی دارد. برخی از اجزای پراستفاده افت کیفیت داشته، مثلاً رنگ دسته دنده و دستگیره در راننده بعد از حدود ۳۵۰ هزار کارکرد، تا حدودی از بین رفته که طبیعی است. متریال داشبورد و درها پلاستیک نرم است و پایین‌ترین قسمت درها و داشبورد پلاستیک خشک است.

در آریون شما می‌توانید فضای لوکس‌تری نسبت به کمری تجربه کنید؛ هرچند که آریون در مقابل رقبایش مثل کیا کادنزا و هیوندای جنسیس آپشن‌های زیادی ندارد، اما این مشکل از خود برند تویوتا است. تویوتا سعی می‌کند با حذف آپشن‌ها خودرویی کم استهلاک بسازد و اگر شما به دنبال خودرویی لوکس‌تر هستید می‌توانید با هزینه بیشتر به سراغ لکسوس بروید.

صندلی تویوتا آریون گرند ۲۰۱۱

آپشن‌های آریون عبارت‌اند از: چراغ شور، پرده برقی عقب، AFS(گردش چراغ‌ها در سر پیچ یا Adaptive Frontlight System)، سنسور جلو، کروز کنترل، مانیتور و دوربین عقب که البته مالک به سلیقه خود مانیتور اندروید و دوربین عقب بر روی خودرو گذاشته است. تویوتا آریون از سیستم ESP (کنترل پایداری یا Electronic stability program) بهره‌مند است. شرکت خودروسازی تویوتا برای بالا بردن ایمنی خودرو دکمه خاموش کردن آن را حذف کرده است. با یک روش می‌توان ESP را روشن و خاموش کرد. به‌این‌ترتیب که در حالت پارک پس از روشن کردن خودرو، ترمز دستی را می‌کشیم. دو بار پدال ترمز را فشار داده، ترمز دستی را آزاد می‌کنیم. ترمز را نگه داشته، ترمز دستی را دو بار می‌کشیم و رها می‌کنیم. پدال ترمز را هم رها کرده و با یک ترمز دستی و دو بار فشار دادن ترمز هفت‌خان رستم به پایان می‌رسد و ESP خاموش می‌شود!

مشخصات فنی تویوتا آریون ۲۰۱۱

بهترین نکته تویوتا آریون موتور شش سیلندر ۳/۵ لیتری ‌(۳۵۰۰ سی‌سی) است که ۲۶۸ اسب بخار و ۳۳۶ نیوتن‌متر تولید می‌کند و می‌تواند در ۷/۲ ثانیه به‌وسیله یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک متصل به چرخ‌های جلو از سرعت صفر به صد برسد. وزن خودرو ۱۶۵۰ کیلوگرم و حداکثر سرعت ۲۶۰ کیلومتر در ساعت است. آریون یک باک ۷۰ لیتری دارد که به‌طور ترکیبی ۹/۹ لیتر بنزین می‌سوزاند.

موتور تویوتا آریون گرند ۲۰۱۱

تجربه رانندگی با تویوتا آریون

نمی‌توانیم تویوتا آریون را خودرویی عالی و فوق‌العاده بنامیم، چون مانند هر خودرویی نقاط ضعف و قوت خود را دارد. مثلاً در سواری خیلی نرم و راحت است و در دست‌اندازها ضربه کمی به اتاق خودرو وارد می‌شود؛ اما مورد منفی آریون این است که به دلیل کمک‌فنرهای نرم در سرعت‌های بالا شاهد حرکات لنگری خودرو هستید. هنگامی که چهار نفر در اتاق و بار زیادی هم در صندوق باشد، در سرعت‌های بالا شاهد کوبش عقب خودرو هستید. از آنجا که ارتفاع آریون کوتاه است، در برخی مناطق کف خودرو به زمین گیر می‌کند و صدای مهیب و گوش‌خراشی ایجاد می‌کند و این بزرگترین عیب آریون است. جدای از آن در سر پیچ‌ها آریون به دلیل مرکز ثقل پایین و هندلینگ مناسب، قدرت مانور خوبی دارد، اما نکته منفی این است که ترمزها برای این قدرت موتور مناسب نیست و ضعیف است.

تویوتا آریون گرند ۲۰۱۱

یکی از بدترین قسمت‌ها گیربکس تویوتا آریون است. چون برای این موتور و این قدرت ضعیف است و با آن همخوانی ندارد و بعد از مدتی احتمالا نیاز به تعمیر خواهد داشت اما بعد از تعمیر هیچ‌گونه عیبی ندارد. گفتنی است این موتور و گیربکس بر روی لکسوس RX و ES هم وجود دارد و در آن‌ها هم شاهد همین نقطه ضعف هستیم. خوشبختانه در سال ۲۰۱۳ کمپانی تویوتا این عیب را رفع کرد. کمی از قدرت موتور کم کرد و اندکی گیربکس را بهبود بخشید و طبیعتاً شتاب خودرو کاهش یافت.

به گفته تویوتا، آریون به‌طور ترکیبی ۹/۹ لیتر در صد کیلومتر بنزین می‌سوزاند. به گفته مالک هم در شهر ۱۲ لیتر و در جاده ۸ لیتر مصرف می‌کند. شما می‌توانید مصرف بنزین را در جاده با تنظیم کروز کنترل تا ۶ لیتر هم پایین بیاورید. مصرف سوخت در شهر تا ۱۶ لیتر هم بالا می‌رود که این اعداد و ارقام برای یک خودروی شش سیلندر با این عمر بسیار خوب است.

قیمت و هزینه‌های نگهداری تویوتا آریون

آریون گرند با عمری بیش از ۱۰ سال، در بازار ایران  حدود ۱/۵ میلیارد تومان قیمت دارد. این خودرو مشابه دیگر تولیدات تویوتا که طی سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۱۸ وارد شدند، کم‌استهلاک و کم‌هزینه محسوب می‌شود.

خودروی مورد بررسی، برای تردد روزانه و سفرهای متعدد استفاده شده است. مالک هر ۵ هزار کیلومتر روغن اصل می‌ریزد که با تعویض همه فیلترها حدود یک میلیون و دویست هزار تومان هزینه دارد. قیمت روغن گیربکس اصل تویوتا حدود ۴ میلیون تومان است. قیمت لنت جلوی اصلی تویوتا آریون حدود ۲ و نیم میلیون است که نسبتاً هزینه‌های اندکی است. آریون مورد نظر ما تا امروز حدود ۳۵۰ هزار کیلومتر کار کرده که فقط یک بار به دلیل خرابی موتور در نمایندگی حدود ۴۰ میلیون هزینه شده است. البته این خرابی موتور به دلیل تصادف مالک قبلی بوده. هر جفت لاستیک کومهو تویوتا آریون حدود ۶ میلیون است؛ جک کاپوت هم قیمتی حدود ۸۰۰ هزار تومان دارد.

جالب است بدانید مالک تا امروز هیچ وقت اکتان و بنزین سوپر به خودرو نزده و تقریباً هر هفته ۵۰۰ کیلومتر پیمایش دارد.

جمع‌بندی

تویوتا آریون خودرویی است که نمی‌تواند طراحی کیا کادنزا، طرفداران آزرا کالیفرنیا، آپشن‌های سوناتا yf و استهلاک پایین تویوتا کمری ۲۰۱۴ را به شما هدیه کند، اما به‌جای آن یک موتور شش سیلندر دارد که استهلاک به‌شدت پایینی دارد و با فشاری بر روی پدال گاز می‌تواند جاده را درو کند و در بازه قیمت خود هیچ رقیبی در شتاب، سرعت و قدرت موتور ندارد و هیچ کدام از رقبا حتی به گرد پایش هم نمی‌رسد؛ البته اگر به دنبال خودرویی لوکس‌تر و با امکانات بیشتر هستید و می‌خواهید مثل آریون خودرویی پرقدرت داشته باشید می‌توانید با هزینه بیشتر به سراغ لکسوس ES 350 بروید که بر رویش همین موتور و گیربکس نصب شده است همچنین می‌توانید تقریباً با همین قیمت به سراغ تویوتا پریوس، هیوندای النترا، کیا سراتو و مزدا ۳ نیو هم بروید.

در پایان هم باید از جناب آقای رضا تویسرکانی مالک خودرو بابت همکاری با تیم وب‌سایت مجله پدال تشکر کنیم.

ویراستار: آسیه کازرونی

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۶ رای

ماهان تویسرکانی

نویسنده و مترجم سایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. TML BN

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1058 ديدگاه)

    این خودرو واقعا قیافه خیلی خوبی داره و آپشن هاش هم خوبن و یک موتور V6 عالی خدایی به صد تا چینی و کره ای می‌ارزه به نظرم پتانسیل لکسوس بودن رو داره
    البته واسه جوون ها زیاد جالب نیست و سونوتا و النترا بهتره چون قطعا یک جوون نمیخواد بره سینه کشی جاده
    ولی واسه یک خوانواده و یا یک مهندس که همش میره بیرون شهر عالیه👌🏻👌🏻

    موافقم 140
    مخالفم 8
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (10203 ديدگاه)

      یه جوان کله‌شَق داشته باشدش ، خودشو نَکُشه خیلی خوبه !
      هیچ جای صحبتی نمیمونه جز اینکه اوریون سعنی تیر خلاص همه‌چیز تمام !

      موافقم 75
      مخالفم 9
    2. کیان

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      اتفاقا واسه یه جوون عالیه، فقط کافیه پشتش نشسته باشی، پاتو بذاری رو گاز و تخته کنی، یه جوری میچسبونتت تو صندلی که عشق میکنی !!!
      خودم به شخصه پشت امپرش و خیلی میپسندم، با ساده بودنش خیلی حس خوبی میده، این ماشین بنظرم تمام نشدنی هست خصوصا موتور و گیربکس، واسه کسیم ک آپشن پرست نباشه هیچی کم نداره

      موافقم 71
      مخالفم 8
    3. بهراد

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (243 ديدگاه)

      خداوکیلی باید به عقل اونایی که این نازنین رو میزارن بعد میرن سراتو ایرانیزه با ترمز کاسه ای میخرن شک کرد !

      موافقم 95
      مخالفم 9
      1. Avan

        ۲۹ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (79 ديدگاه)

        مشکل اینجا ست که تعداد اینها بسیار محدوده و مثل سایر کشورها نیست که راحت بتونی گیر بیاری. شاید در کل کشور تعداد آریون هایی که قصد فروش دارند به ده تا هم نرسه. حتی گیر اوردن خودروهای کره ای هم سخته برای همین خیلی ها سراغ ماشین چینی می روند

        موافقم 41
        مخالفم 4
    4. viper2

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      اتفاقا برای جوون مناسبه که میخواد شیراز بوشهرو تو ۲ ساعت و نیم بره . این ماشین رسمااااا خداست . میکنه میره . وقتی گاز میده ذرات اسفالت رو میبینید که دارن کنده میشن میان بالا . واقعا ماشین خفنیه . بد جور شتاب داره . از جنسیس کوپههم بهتره شتابش . اصلا خداس . مخصوصا تیپ اسپرت .
      اقا یه کلام بگم تویوتاس . همین کافیه .

      موافقم 57
      مخالفم 32
      1. مشتاقی

        ۳۱ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (166 ديدگاه)

        به درد پیرمردا میخوره

        موافقم 8
        مخالفم 47
      2. Muty

        ۲۴ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1844 ديدگاه)

        داریم در مورد آریون حرف میزنیم آ
        نه دوج وایپر 😎
        آسفالت را میکنه
        و ذرات آسفالت و… 😂😂
        یعنی ایرانی لامصب باید در هر چیزی اغراق کنه تا حق مطلب را برسونه

        موافقم 24
        مخالفم 13
    5. علی

      ۲۹ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (836 ديدگاه)

      طراحی اش خیلی قشنگه به جرات میگم پشتش از همه ماشین ها قشنگتره . اگه تصادف نمی‌کرد موتورش هم سرویس نمی‌خواست حتی با ۳۵۰ هزارکیلومتر پیمایش ، کدوم ماشینی مثل تویوتا اینقدر کم استهلاکه

      موافقم 31
      مخالفم 9
      1. Iman99

        ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        خیلی کم استهلاک تر هم وجود داره اتفاقا از خود آلمانی ها هم هست تو امریکایی ها هم همینطور اینها کلا از اروپا و امریکا خودشون زمانی رکورد دار کم استهلاک ترین و بیشترین کارکرد دستشون بوده و هنوزم هست این رکورد و کلا در همه چیز ها از همه نظر اول و سردمدار و پرچمدار و یکه تاز و بهترین هستن و کسی به گرد پاشونم نمیرسه تو این مورد هم همینطور

        گفتی کدوم ماشین اینقدر کم استهلاکه که گفتم خیلی بهتر و بالاترش هم هست تا منصفانه باشه بدونید

        ولی درمورد خود این ماشین هم آریون ماشین مناسب و کم استهلاکی هست هرچند که دیگه با این عمری که کردن دیگه به مرور به مشکل برمیخورن چون من همین نسل آریون رو دیدم که با کارکرد های کم تر هم موتورشون به مشکل خورده و موتور خراب شده و بخصوص گیربکسش که کلا گیربکس ضعیفی دارند و بهشون فشار بیاد راحت خراب میشن
        ولی درکل ماشین ساده و کم امکاناتی هست که سازنده خودش هدفش همین بوده که با همین سادگی و امکانات و تکنولوژی پایین ساخته شه که مقرون به صرفه باشه
        در کل برای انتخاب این خودرو ملاک باید مناسب بودن برای قشر متوسط و مقرون به صرفه بودن مطرح باشه
        و دنبال برتری مهندسی و تکنولوژیکی نباید باشیم چون از لحاظ برتری که ملاک های برتری واقعی درشون دخیل هست که مهندسی و تکنولوژیکی و .. هستن کلا برتری علمی که اصل کار هست همون آلمانی ها ( اروپا ) و امریکا برتری مطلقی دارن در همه چیز و چیزی یا کسی به گرد پای پاشونم نمیرسه درکل

        ولی این گزینه برای انتخاب متوسط مقرون به صرفه مناسبه چون دنبال برتری نباید باشید اگر
        دیدید متناسب با شرایط شماست انتخاب کنید مشکلی نیست ولی مواظب هم باشید چون خیلی هاشون ها موتورشون یا گیربکس خراب شده و به مشکل خورده همچنین جلوبندیش هم باید چک شه که قبل از خرید سالم باشه تا خرج رو دستتون نزاره

        سواری نرمی هم داره هرچند که نرمی خفنی هم نیست و با کمی بار و تو موج های جاده تراول فنر ها جوری میشه که به قول معروف میگن کفگیر خورده ته دیگ اینجوری میشه و فلز نگهدارنده کنار فنر ها میخوره به قسمت محدود کننده حرکت که ناخوشاینده اینم دلیلش اینه که زیادی الکی نرمه و مهندسی چندانی نداره ولی مشکل خاصی نیست
        ولی مسلما نباید از این انتطار نرمی رولزرویس رو داشته باشید که اون یه چیز دیگس فوق نرم در عین حال در موج های جاده قوی و با صلابت عمل میکنه با موتور v12 که یک سکه رو بصورت عمودی روش بزاری و استارت بزنی و گاز هم بدی سکه هنوز سرجاشه و نمیوفته اینقدر که نرمه و مهندسی بالایی داره و در سطح بسیار بالاتری از این هست
        میدونم که اینها در یک سگمنت و کلاس نیستن و آریون قابل مقایسه با اون نیست ولی در کل گفتم چون رولزرویس در کلاس و سگمنت خودشم کسی به گرد پاش نمیرسه مگر اینکه یکی از خود همون اروپایی ها و امریکایی ها رقیبش باشه در کل گفتم تا بدونید

        من خودم همین آریون رو هم راضی ام قابل قبوله و راضی کنندس در کل هرچیزی سرجای خودش

        موافقم 14
        مخالفم 32
        1. Iman99

          ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          تو همین قیمت هم سراغ پریوس نرید هم به نفع خودتونه چون اینهایی که تو ایران هست دیگه باتری هایی که برای عملکرد هیبرید هست با کلی آب بندی و … داخل ماشین جاسازی شده به مشکل میخوره و خراب میشن و کلی خرج رو دستتون میزاره و بصرفه نیست و همون سراتو یا کرولا و یا النترا و یا مزدا رو انتخاب کنید مناسب تره
          علاوه بر آریون بین اینها اپتیما و کمری و سوناتا و مزدا ۶ هم هستن که از لحاظ برتری مزدا ۶ با سیستم تعلیق مستقل کامل و پلتفرم فورد از همشون بهتره کابین پریمیوم مانندی هم داره ولی از لحاظ انتخاب معمولا انتخاب های بین اپتیما و کمری و سوناتا طرفدار خودشون رو دارن تو ایران در کل خریداران تو این رنج دنبال برتری نیستن دنبال این هستن که چی متناسب با خودشونه

          موافقم 15
          مخالفم 12
        2. UNAS

          ۲۵ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1844 ديدگاه)

          چی میگی عمویی !
          مرزهای فرافکنی را جابجا کردی …
          بدتر از نوید شدی یه لحظه
          نفس عمیق بکش

          موافقم 10
          مخالفم 0
    6. reza57

      ۱۲ آبان ۱۴۰۱
      سوابق: (11 ديدگاه)

      اریون مناسب مردهای میانسالی هست که هنوز شیطنتهای بچگی در وجودشان فوران میکند .

      موافقم 14
      مخالفم 3
  2. شاعر

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (235 ديدگاه)

    طراحی این ماشین و لکسوس LS 460 2011 در عین سادگی و روان بودن بسیار دلچسب و زیباست
    جفتشون رو دوس دارم

    موافقم 68
    مخالفم 3
  3. ARMAN سابق

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (453 ديدگاه)

    چقدر این ماشین حقه
    عاشقم و به هزار تا کادنزا و جنسیس و غیره ترجیحش میدم.

    موافقم 73
    مخالفم 10
    1. ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1036 ديدگاه)

      این ماشین تویوتاست اسمش کافیه
      با مقایستون با اون ماشین دکوریا بیشتر به تویوتا توهین میکنید

      موافقم 69
      مخالفم 13
  4. کیان

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1433 ديدگاه)

    “شرکت خودروسازی تویوتا اولین بار در سال ۲۰۰۶ آریون، نسخه لوکس‌تر کمری، را با پلت‌فرم کمری و موتور شش سیلندر ۳.۵ لیتری، با دو تیپ گرند و اسپرت به دنیا معرفی کرد. در آن زمان تویوتا تصور می‌کرد که آریون می‌تواند مانند کمری پرفروش باشد، اما سخت در اشتباه بود. شرکت تویوتا در سال ۲۰۰۷ حدود ۲۲ هزار دستگاه آریون فروخت در حالی که در همان سال صدها هزار دستگاه کمری به فروش رسانید. بازار فروش آریون اغلب خاورمیانه و استرالیا بود. به همین دلیل در سال ۲۰۱۷ تولید آن متوقف شد و جایش را به کمری شش سیلندر سپرد که متأسفانه ما در ایران از آن بهره‌مند نیستیم.”

    متاسفانه این نقد و بررسی پر از ایردات مختلف و اطلاعات غلط هست، چون خودم این ماشین و داشتم و کاملا باهاش اشنایی دارم. از اول تا اخرش پر از اطلاعات اشتباهی هست ک انگار فتن از نمایشگاهی اطلاعات گرفتن !!!
    در ضمن ماشین عمانی داره و کویتی، و به اشتباه میگن عمانی فولتر هست و … ، در صورتیکه در تعدادی از اپشن با هم تفاوت دارن ک خیلی هم مهم نیستن و …
    ماشینهایی هم ک باله فابریک دارن عمانی هستن، این ماشین تو تصویر کویتی هست. کویتیها چرم فابریک ندارن ولی عمانیها چرم فابریک بسیار با کیفیتی دارن و …، و به هیچ عمان هیچ آریونی چرم فابریک مشکی نداره !!!
    اجزای ساخت داشبورد بدون ذره ای تفاوت در متریال و جنس همون کمری هست و هیچ دلیل نداره داخل اتاق اریون حس لوکستر بده نسبت به کمری بخاطر متریال !!!
    نسخه 2012 2013 به بعد هم شتابشون بیشتره چون وزنشون هم کمتر شده و اصلاحات نرم افزاری و داشته و … ،
    هنوزم ایرادات متن زیاد هست ک بخوام بگم ولی بگذریم

    موافقم 41
    مخالفم 7
    1. viper2

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      ممنون بابت اطلاعات . ولی کلا ماشینای عمان امریکا فولترین هستن . فقط یه بدی این ماشین و سدان های تویوتا داره . اونم اینکه دف جلو هستن . این خیلی بده .

      موافقم 33
      مخالفم 2
    2. Ali_x76

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      دقیقا
      آریون در اصل کمری برای بعضی بازارهای خاص مثل استرالیاست، و بجز اسم و ظاهر، از هر نظر همون کمریه.
      مثل اکورد که نسخه امریکا و اروپاش از نظر ظاهری کاملا متفاوتن.

      موافقم 27
      مخالفم 1
    3. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

      ۲۹ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (526 ديدگاه)

      ممنون بابت اطلاعات جامع شما

      موافقم 12
      مخالفم 1
  5. Royal Driver UK 70

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    به به عجب چیزه حق و شیکیه

    موافقم 20
    مخالفم 2
  6. امید

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    توجه کنید مالک رضا تویسرکانی نویسنده مقاله ماهان تویسرکانی به قول معروف خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی یه عده هم که به عادت همه ایرانی ها جو گیر الکی میشن

    موافقم 14
    مخالفم 30
    1. viper2

      ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      این ماشین ایرادی نداره که خوان ایراد بگیرن چه نویسنده صاحبش باشه چه دوست صاحبش باشه چه صاحبش نباشه . اصلا نمیشه ایراد بگیری . اپشنو ولش کن ماشین ضبط و کولرش خوب باشه اوکیه . اپشن مگه رییس جمهورم برام مهم باشه ؟؟؟

      موافقم 47
      مخالفم 4
  7. Erfan

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (536 ديدگاه)

    در کمال سادگی بدون هیچ گونه بازی با اعداد و طراحی های رادیکالی دل همه رو میبره.
    #ژاپن

    موافقم 46
    مخالفم 5
  8. viper2

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1144 ديدگاه)

    فقط یه چیزی وقتی میخواین بررسی کنین حتما حتما ماشینو یه کارواش ببرین .

    موافقم 32
    مخالفم 1
  9. خان

    ۲۸ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (84 ديدگاه)

    ارزون فقط اسپرت

    موافقم 15
    مخالفم 2
  10. ماهان تویسرکانی

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام این ماشین چند روز دست خودم بوده و همه جا تست شده اگر اشتباهی من کردم شرمنده ام.
    برای حس لوکس بودن کابین هم باید بگم چون صندلی ها چرم و کلاسترش هم متفاوت است این کلمه را بکار بردم.
    و من یک سری آریون با صندلی های مشکی هم دیده بودم که ظاهرا اشتباه کردم.
    باز هم بابت اشتباهات ببخشید

    موافقم 27
    مخالفم 5
  11. Achtung

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (423 ديدگاه)

    اصلن با ماشین دیفرانسیل جلو حال نمیکنم مخصوصن آسیایی

    موافقم 7
    مخالفم 33
    1. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

      ۲۹ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (526 ديدگاه)

      نه اینکه تا حالا دیف عقب روندی

      موافقم 30
      مخالفم 7
      1. Achtung

        ۲۹ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (423 ديدگاه)

        من سی ۲۰۰ میرونم خیلیم ازش راضیم تازه امتحان رانندگیمم با پیکان دادم 😁

        موافقم 14
        مخالفم 15
        1. امین

          ۲۹ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (16 ديدگاه)

          باشه

          موافقم 13
          مخالفم 3
        2. امیر

          ۲۵ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (3 ديدگاه)

          معلومه از اول دف عقب باز بودی ‌

          موافقم 0
          مخالفم 0
  12. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (526 ديدگاه)

    خوبه اما کابین زیاد جالب نیست

    موافقم 11
    مخالفم 6
  13. علی

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (836 ديدگاه)

    عالیه تویوتا آریون ، این ماشین فدای شهرت بیشتر تویوتا کمری شد !

    موافقم 13
    مخالفم 2
  14. ( سلام داداش چطوری سابق )

    ۲۹ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (78 ديدگاه)

    یه سدان که از همه نظر برای خانواده و جوونا فوق العاده هست ، هم برند ، هم کیفیت ، هم شتاب و کشش ، هم زیبایی ، هم امکانات رفاهی و ایمنی ، هم استهلاک پایین

    همه اینا رو داره تو بهترین حالت ، متاسفانه که از دست خیلی هامون دوره به خاطر قیمتش

    امیدوارم همه مردم بتونن یه روزی از همین آریون و امثالش بخرن

    موافقم 17
    مخالفم 2
  15. دکتر

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (338 ديدگاه)

    به هیچ وجه خودوی کم خرجی نیست،جلوبندی خودرو زودتر از کمری خراب میشه،لنت جلو واقعا زودتر از حد معمول تمام میشد.بسیار به کیفیت روغن حساس هست،اما لذت رانندگی عالی،شتاب عالی،راحتی عالی،مدل ۲۰۱۰ رو به مدت ۳ سال داشتم

    موافقم 6
    مخالفم 2
  16. Saniko sani

    ۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اریون باید بشینی پشتش بعد متوجه میشی چه ماشینیه ، از نظر ترمزهم از بی ام و کلاس۵ ،سورنتو ،هیوندا ، بهتره

    موافقم 5
    مخالفم 3
  17. کسرا

    ۱۷ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (92 ديدگاه)

    طراحی جلوش معمولیه ولس عقبش خوشگله
    علاوه براین موتورهای تویوتا در عین قدرت بسیار کم هزینه تر هستن و کیفیت بیشتری دارن

    موافقم 5
    مخالفم 2
  18. Hs

    ۱۴ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    آریون از سال ۲۰۰۹ به‌طور رسمی وارد ایران شد. نسل اول تا سال ۲۰۱۱ و نسل دوم از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳ به ایران ورود پیدا کرد. جالب است بدانید این موتور روی کمری شش سیلندر، لکسوس ES 350 و لکسوس RX 350 قرار گرفت. نسل اول آریون با دو نمونه سفارش عمان و کویت وارد شد که سفارش کویت فول آپشن است و باله عقب دارد

    در رابطه با این پاراگراف با یکی بحث میکردم رو موتور مشترک بعضی ماشینا طرف دو ماه آزرا سوار شده فک کرده خدای اطلاعاته ماشینه و میگه امکان نداره دوتا ماشین موتور مشترک داشته باشن طرف حتی نمیدونه لکسوس زیر مجموعه تویوتاس، همین پاراگراف نشونش دادم چسبیده به جمله اخر این پاراگراف ک سفارش فلان جا بوده و بهونه های بسیار مسخره ک امکان نداره شرکتی مثل هیوندا یا تویوتا و نیسان و اینا رو موتور مشترک رو یه ماشین دیگه بزارن، باز همه جا هم جار میزنه منو به بی منطق بودن محکوم میکنه، جالبه خیلیا حرف اینو تایید هم میکنن😂😂😂😂

    موافقم 4
    مخالفم 0
  19. cifex

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (81 ديدگاه)

    بررسی ناقص و پیش پا افتاده ای بود

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا