آیگو X که کوچکترین خودروی تویوتا محسوب میشود، برای مدل ۲۰۲۵ با پیشرانهٔ هیبریدی و نسخهٔ GR اسپرت مورد بهروزرسانی قرار گرفته است.
آیگو X، کوچکترین مدل تویوتا خارج از سگمنت کیکار ژاپن، با بهروزرسانی میاندورهای در سال ۲۰۲۵ تحولات چشمگیری را تجربه کرده است. این خودروی کوچک که در کلاس سگمنت A اروپا حضور دارد، پس از خروج مدلهایی مانند فولکسواگن آپ، اشکودا سیتیگو و سئات می در چند سال گذشته، جایگاه ویژهای کسب کرده است. آیگو X که در نسل قبلی یک هاچبک معمولی بود، از سال ۲۰۲۲ با ظاهر کراساوور معرفی شد و حالا با تغییرات جدید، بیشازپیش موردتوجه قرار گرفته است.
آیگو X دیگر با گیربکس پنج سرعته دستی عرضه نمیشود و اکنون تنها با گیربکس اتوماتیک در دسترس است. پیشرانه ۱ لیتری تنفس طبیعی قبلی هم جای خود را به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری هیبریدی قدرتمندتر از مدل یاریس داده که ۱۱۴ اسب بخار قدرت تولید میکند. این پیشرانه نسبت به مدل قبلی با ۷۱ اسب بخار، افزایش ۴۳ اسب بخاری را به ارمغان آورده و شتاب صفرتاصد را از ۱۴.۹ ثانیه به کمتر از ۱۰ ثانیه کاهش داده است. آیگو X اکنون تنها خودروی هیبریدی کلاس خود بدون نیاز به شارژ پلاگین است. این خودرو با انتشار تنها ۸۶ گرم دیاکسید کربن در هر کیلومتر، بهترین عملکرد را در میان خودروهای غیرپلاگینهیبریدی دارد و با مصرف سوخت ۳.۸ لیتر در هر صد کیلومتر، یکی از کممصرفترین خودروهای بازار محسوب میشود.
برای جایگیری اجزای سیستم هیبریدی، طول بخش جلویی خودرو ۷۶ میلیمتر افزایش یافته است. با توجه به طول کلی ۳,۷۰۰ میلیمتری آیگو X، مهندسان تویوتا برای جانمایی باطریها مجبور به نوآوری شدهاند و برای اولین بار در محصولات تویوتا، دو مجموعه سلول باتری بهصورت طولی زیر صندلیهای عقب قرار گرفتهاند. با وجود انتقال باتری کمکی به زیر کف صندوق بار، ظرفیت بار ۲۳۰ لیتر بدون تغییر باقی مانده است. طراحی ظاهری با جلوپنجره جدید، چراغهای جلوی بهروزشده و کاپوت بازطراحیشده بهبود یافته است. علاوه بر این، برای اولین بار نسخه GR اسپرت هم به خانواده به آیگو X اضافه شده که اگرچه قدرت بیشتری ندارد ولی با فرمان برقی سریعتر و تنظیمات بازنگریشده فنرها و کمکفنرها، هندلینگ چابکتری ارائه میدهد.
در کابین، صفحه آمپر آنالوگ با یک نمایشگر دیجیتال ۷ اینچی جایگزین شده و ترمز پارک برقی بهصورت استاندارد عرضه میشود. تویوتا با افزودن عایقهای صوتی بیشتر و استفاده از شیشههای ضخیمتر در مدلهای بالاتر، کابین را ساکتتر کرده است. پنجرههای درهای عقب همچنان بهصورت پاپاوت هستند و به سمت پایین باز نمیشود. آیگو X با وجود ابعاد کوچک، امکاناتی مانند شارژر بیسیم گوشی، آینههای تاشو برقی و سیستم تصفیه هوا را ارائه میدهد. پورتهای دوگانه USB-C، بهروزرسانیهای از راه دور و مجموعه کاملی از سیستمهای ایمنی و کمکراننده نیز از ویژگیهای این خودرو هستند.
نسخهٔ بروز شدهٔ تویوتا آیگو X اواخر سال جاری در اروپا عرضه خواهد شد. این خودرو، بهعنوان ارزانترین مدل تویوتا در اروپا، از زمان معرفی نسل جدید در سه سال پیش بیش از ۲۸۷ هزار دستگاه فروش داشته است. برخلاف نسلهای قبلی که بهصورت مشترک با پژو و سیتروئن توسعه پیدا کرده بودند، این نسل کاملاً توسط تویوتا طراحی و تولید شده است.
O
۱۲ خرداد ۱۴۰۴خیلی باحاله و قدرت خوبی هم داره ، ظاهرشم عالیه
به نظرم میتونه گزینه خوبی برای ایران باشه
جرمی کلارکسون
۱۲ خرداد ۱۴۰۴رنگشو سفید میکرد میشد راسو
ارسلان
۱۲ خرداد ۱۴۰۴from £16,845 to £22,345
قیمتش بالاست برا ایران!!! گدا خونه است ، مملکت !!! ۱۰ سال باید تورم نباشه تا شاید مردم قدرت خریدشون برگرده
جرمی کلارکسون
۱۲ خرداد ۱۴۰۴فکر کن ۲۰ هزار دلار بدی بابت این
mickeyy
۱۲ خرداد ۱۴۰۴این ماشین واسه ترافیک و شلوغی کوچه خیابون های شهر های بزرگ ایران عالیه. من خودم همیشه ایده آلم اینه یک SUV فول سایز قدرتمند داشته باشم واسه جاده و سفر استفاده کنم یک ماشین با این ابعاد هم داشته باشم واسه استفاده روزمره داخل شهر
رامتین
۱۲ خرداد ۱۴۰۴برای بعضی قشرها خیلی خوبه!
Lyting
۱۳ خرداد ۱۴۰۴چری QQ مناطق محروم