تویوتا در سال ۲۰۲۴ برای پنجمین سال پیاپی، بالاتر از گروه فولکسواگن، بزرگترین خودروساز جهان بود.
هرچند تویوتا هنوز آمار فروش تفکیکی خود در سال ۲۰۲۴ را منتشر نکرده ولی بااینوجود، میتواند تاج پادشاهی پرفروشترین خودروساز جهان را بر سر بگذارد. این شرکت تا نوامبر ۲۰۲۴ طی ۱۱ ماه، موفق به فروش ۹,۸۵۷,۹۳۸ دستگاه خودرو در سراسر جهان شده است که این عدد شامل فروش برندهای زیرمجموعهٔ تویوتا یعنی هینو، دایهاتسو و لکسوس هم میشود.
فروش گروه فولکسواگن طی ۱۲ ماه سال ۲۰۲۴ با ۲.۳ درصد کاهش به ۹,۲۳۹,۵۰۰ دستگاه رسیده است. یعنی تویوتا حتی بدون احتساب فروش ماه دسامبر، طی یازده ماه سال ۲۰۲۴ با اختلاف قابلتوجه ۶۱۸,۴۳۸ دستگاه بیش از فروش ۱۲ ماه گروه فولکسواگن، تحویل خودرو داشته است.
غول ژاپنی برای پنجمین سال متوالی، عنوان بزرگترین خودروساز جهان را کسب کرده، درحالیکه فروش تویوتا از ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۳.۶ درصدی داشته است. هرچند تلاشهای تویوتا برای ساخت خودروهای الکتریکی شروع موفقی نداشت ولی عرضهٔ طیف گستردهٔ خودروهای درونسوز و هیبریدی باعث شد این شرکت به هر گوشهای از جهان راه پیدا کند. از خودروهای کوچک کیکار برای بازار شرق آسیا گرفته تا شاسیبلندهای بزرگ برای بازار آمریکا، در سبد محصولات تویوتا هیچ کاستی نمیتوان یافت. این شرکت در حال حاضر انواع مختلفی از سدان، استیشن، پیکاپ، مینیون، شاسیبلند و حتی چند مدل کوپه را به بازار عرضه میکند، پس تعجبی ندارد که پادشاه فروش خودرو در جهان باشد.
از سوی دیگر، یک بار دیگر گروه فولکسواگن با وجود داشتن چندین برند مختلف زیر چتر خود، نتوانست در فروش حریف تویوتا شود. این غول آلمانی همچنین طیف گستردهای از خودروهای الکتریکی و پلاگینهیبریدی را به بازار عرضه میکند ولی این برای به زیر کشیدن تویوتا کافی نبوده است. گروه هیوندای شامل برندهای هیوندای، کیا و جنسیس هم با فروش ۷.۲۳ میلیون دستگاه خودرو در سال ۲۰۲۴ که یک درصد کمتر از سال قبل است، در جایگاه سوم جهان قرار میگیرد.
Hamid
۲۸ دی ۱۴۰۳سلام. تصور کنید برند تویوتا، ایرانی بود. از وزیر تا تک تک نمایندگان گوش دنیا را با آمار تولید آن، کر می کردند. شما یک فرد دولتی ژاپن را نمی تواند پیدا کنید که در خصوص آمار تولید خودروی ژاپن صحبت کند. هیچ نماینده ای مجلس این کشور را نمی تواند پیدا کنید که از این غول بازدید کند. در ایران هر فرد با اطلاع و بی اطلاعی، روزانه از یک تولید کننده که در سال های اخیر با رانت به یک تولید نسبی رسیده بازدید و چتر حمایتی خود را بی توجه به حقوق مصرف کننده می گسترانند. این یک نمونه از تفاوت یک کشور توسعه یافته با یک عقب مانده است.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۸ دی ۱۴۰۳خودستایی در فرهنگ ژاپنی، بی اخلاقی هست
دیگه الان برای ژاپنیها عادی شده که در زمینههای بسیار متنوع، بهترین یا نزدیک به بهترین جهان باشند
طبلهای توخالی داد و هوارشون زیاده
فرهاد
۲۸ دی ۱۴۰۳برخی از دوستان تویوتا رو برند پیرمرد پسند و بدرد نخور میدونن
نمیدونم این همه خریدار توی دنیا همه بی عقل هستند یا همه پیر مرد هستند
یا نظرات بدون مطالعه و منطق
Sina_carshow
۲۹ دی ۱۴۰۳دو چیزی داره که خیلی از شرکتا ندارن اونم هزینه نگه داری بسیار پایین و بازار فروش خیلی خوبشون هس
حتی جرمی کلارکسون هم میگفت بهشون حوصله سر بر و خوب واقع بین باشیم تویوتا نه تکنولوژی wowیی داره نه پرفورمنس قوی محصولاتش
آره خوب مگه سری gr یاریس و کرولا این طرز فکر رو عوض کنن ولی فکر نکنم تو سبد خریدش سری gr خیلی بالام باشه فروشش
م
۲۸ دی ۱۴۰۳خیلی از نمایندگان مجلس بخاطر زد و بندهای انتخاباتی کلی افراد به کارخانجات خودروسازی دولتی برای استخدام معرفی کردن! ظاهرا یکی از علل ضرر ده بودن خودروسازان ایرانی تعداد بیش از نیاز کارگران و افرادی هست که استخدام کردن و باید بهشون حقوق بدن.
صامورایی
۲۸ دی ۱۴۰۳صنعت خودروی کره از لحاظ قدمت خیلی از ژاپن و آلمان کم سابقه تره اما میبینیم که جزو ۳ تای برتره.
سرعت رشد صنعت خودروی کره به ویژه این اواخر واقعا عالی بوده. در روزگاری که حتی بزرگان ژاپن مثل نیسان و میتسوبیشی به در بسته میخورند، کره روز به روز قدرتمندتر میشه و بازار رقباشو میگیره
هاشمی
۲۸ دی ۱۴۰۳https://companiesmarketcap.com/automakers/largest-automakers-by-revenue/ هر چند که تویوتا پرفروشترین و پردرآمد ترین خودروساز دنیاس ولی پردرآمد ترین فولکس واگن هست چون به نسبت تویوتا محصولات گران قیمت تری داره اون بخش earning سود خالص و revenue درآمد رو نشون میده
تنر
۲۹ دی ۱۴۰۳نکته قابل توجه این لیست درآمد شیائومی هست که از خیلی شرکت های معروف بیشتره و در حد پورشه است . حتی توی برند های چینی هم فقط بی وای دی و سایک فروش بیشتری داشتن
سامان اذری
۲۹ دی ۱۴۰۳من به شدت ژاپنی بازم مخصوصا تویوتا
ولی مدلهای جدید تویوتا مثل همه خودروسازها دیگه اون کیفیت قدیم رو ندارن اگه اینطوری ادامه بده به نظرم نارضایتی بالامیره و امار فروشش میاد پایین
امیدوارم که تویوتا تصمیم خوب بگیره چون همه تویوتا رو میخرن بخاطر کیفیت و قابل اعتماد بودنش
MehdiTurbo
۲۹ دی ۱۴۰۳دلیل داره سامان جان
دیگه خودرو مثل قبل نیست تو خیلی از کشورا بعد از ده پانزده سال از رده خارج میشند
یه زمانی تویوتا میخریدی برای ده دوازده سال الان هر ۴ سال یبار خودرو عوض میشه شده کالای مصرفی
ولی با این وجود به نظرم حرفت درسته چون اعتبار تویوتا به همون کیفیتشه
نه مثل کره ای ها پر از امکانات نه طراحی های خیلی د ووی داره نه مثل چینیا ارزان
چیزی که بهش اعتبار میداده کیفیت و کم استهلاک بودن و کیفیت رانندگیش بین اقتصادیا بود که کمرنگ شده تو نسلای جدید متاسفانه و البته همه گیرم هست
حسین
۲۹ دی ۱۴۰۳حالا مثلا کره ای ها که تو همه کامنتات تعریف و تمجید های فضایی ازشون می کنی چی دارن؟ توی آپشن و قیمت پایین که تنها مزیت رقابتی شون بود بدجوری قافیه رو به چینی ها باختن. توی دوام و کیفیت و محبوبیت هم که به ژاپنی ها و آلمانی و آمریکایی ها نمی رسن.
حسین
۲۹ دی ۱۴۰۳الان هر چهار سال یبار خودرو عوض میشه؟ تو همین سایت ده بار مقالات مربوطه منتشر شده که نشون میده نگهداری خودرو توی اروپا و آمریکا خیلی بیشتر از این حرفاست. نمیدونم این عدد چهار سال از کجا تو ذهن برخی از شماها حک شده.
KAIZEN
۲۹ دی ۱۴۰۳این چیزیه که خیلی ها این روزا دارن در موردش صحبت میکنن
بخاطر رقابته
چین با سوبسیدهایی که به کارخانجاتش میده شرایط رو برای بقیه خیلی سخت کرده
آمارهایی اومده که دولت چین به ازای فروش هر دستگاه خودروی هیبریدی و برقی برند BYD در بازار اروپا بین 5 تا 12 هزار دلار به این شرکت سوبسید داده و البته در بازار خود چین هم همینطوره
از طرفی خود چین هم زنجیره تامین دنیا است و شرکتهای بزرگ مجبور به تامین بخش بزرگی از قطعات از چین هستند که این باز هم کفه ترازو را به نفع چین سنگین میکنه
یکی از راههای رقابت با این اقدامات نامتعارف چینیها، پایین نگه داشتن هرچه بیشتر هزینه هاست. و پایین آوردن هزینه ها بالاخره یه جایی خودشو نشون میده
دیا
۲۹ دی ۱۴۰۳فراخوان زیاد داشت ولی نسبت به امار فروش زیاد نبود و از نظر تعداد فکر کنم امارش نسبت به پارسال کاهشی بوده
حجتاله براهنی
۲۹ دی ۱۴۰۳پس کمپانیهای ارباب کجان؟ همونا که ماشیناشون میپرن و تو چراغشون شکل گربه نشون میدن و صدای گوسفند از خودشون درمیارن؟؟ اونا مگه هی رکوردهای فروش رو جابجا نمیکنن؟
گاس فرینگ
۲۹ دی ۱۴۰۳لکسوس بالغ بر سی سال قبل بی وای دی این قابلیت رو بطور آزمایشی روی ال اس قرار داده بود با همکاری شرکت bose البته اون تعلیق قابلیت های بسیار پیشرفته دیگه ای هم داشت هم نرم بود (بهتر از تعلیق عادی ال اس) و هم اسپرت (بهتر از پورشه 996)
به خاطر این که حدود 100 کیلو ماشین رو سنگین تر میکرد و هزینه تولید هم بالا می برد ازش صرف نظر کردن و یک نمونه بیشتر نساختن
رامتین
۲۹ دی ۱۴۰۳به به. کمتر از این نیز انتظار نمیرفت. واقعا مدیریت قوی ای داره تویوتا. ضمنا از الان بگم در سال 2025 و 2026 نیز لکسوس افزایش فروش معناداری خواهد داشت.
Gh_camry
۲۹ دی ۱۴۰۳الان معنی این دیسلایک ها چیه؟
رامتین
۲۹ دی ۱۴۰۳مهم نیست. بیشتر از این جنبه هست که بعضی ها فن محصولات دیگه مثل المانیها هستند. بهرحال زمان همه چی را مشخص میکنه. چیزی که کاملا مشخصه لکسوس در بازار امریکا بعد تسلا پرفروشترین خودروساز دنیاست. همین کافیه.