تویوتا

اعلان جنگ مدیرعامل تویوتا علیه خودروهای کسل‌کننده!

«کجی ساتو»، مدیرعامل تویوتا، با اعلام جنگ علیه خودروهای کسل‌کننده، وعده طراحی‌های اسپرت‌تر و تجربه رانندگی جذاب‌تر را در محصولات آینده این برند ژاپنی داده است.

تویوتا سال‌ها است به ساخت خودروهای ایمن و قابل‌اعتماد مانند کمری و کرولا شهرت دارد اما این خودروها گاهی به‌عنوان گزینه‌هایی کسل‌کننده شناخته می‌شوند. بااین‌حال، این برند با معرفی مدل‌هایی مانند GR86، سوپرا و نسخه‌های GRMN و همچنین شاسی‌بلندهای آفرود قدرتمندی مانند لندکروزر و فورانر TRD Pro، چهره‌ای اسپرت‌تر از خود نشان داده است. در ارائه گزارش مالی اخیر، کجی ساتو، رئیس تویوتا، اظهار داشت:

خودرو اگر جذاب نباشد، خودرو نیست. به همین دلیل هرگز اجازه نمی‌دهیم محصولاتمان به کالاهای معمولی تبدیل شوند.

این بیانیه نشان‌دهنده تغییری بزرگ در فلسفه تویوتا است. ساتو معتقد است که مشتریان امروزی دیگر صرفاً به دنبال مشخصات فنی بهتر یا تجهیزات بیشتر نیستند و تصمیم‌گیری آن‌ها از منطق محض به سمت احساسات سوق پیدا کرده است. او تأکید کرد که تویوتا نمی‌تواند تنها با به‌روزرسانی‌های جزئی، مصرف سوخت کمی بهتر یا طراحی‌های جدید، مشتریان را جذب کند. در عوض، موفقیت در گرو خلق خودروهایی با طراحی هیجان‌انگیز و تجربه رانندگی جذاب است. ساتو افزود:

خودروهای اسپرت باید ظاهری جذاب داشته باشند اما بدون انتقال این اشتیاق به دیگر انواع خودروها، نمی‌توان قلب مشتریان را تسخیر کرد.

اگرچه جزئیات برنامه‌های آینده تویوتا هنوز مشخص نیست، سخنان ساتو نشان می‌دهد که مدل‌های بعدی این برند طراحی‌های اسپرت‌تر، دینامیک رانندگی هیجان‌انگیزتر و تمرکز بیشتری بر هیجان خواهند داشت. این رویکرد در زمانی اعلام شده که یکی از اسپرت‌ترین محصولات تویوتا، یعنی GR سوپرا، در آستانه خداحافظی است. نسخه نهایی GR سوپرا در سال جاری معرفی شد و پایان دوره‌ای را برای این خودروی اسپرت رقم زد. فروش پایین سوپرا در سال گذشته و سابقه توقف ۱۷ ساله این مدل پیش از بازگشت در سال ۲۰۱۹، آینده آن را مبهم کرده است. بااین‌حال، تعهد تویوتا به ایجاد خودروهای هیجان‌انگیز می‌تواند به احیای مدل‌های اسپرت یا معرفی جایگزین‌هایی هیجان‌انگیز منجر شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Ali.d

    ۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (123 ديدگاه)

    ایشالا که همه خودروسازها با هم دهه ۶۰ و دهه ۹۰ رو زنده کنن ما هم ببینیم لذت ببریم
    البته از شر این چینیا هم خلاص بشیم که از دسته بیل تا ماشین رو از لحاظ کیفیت نابود کرذن

    موافقم 23
    مخالفم 7
  2. javad-bmw

    ۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (292 ديدگاه)

    چند تا مقاله قبل تر گفتم ای کاش صنعت خودرو ، مدیران بیشتری مثل مدیرهای تویوتا و ب ام و داشته باشه.
    امیدوارم سیلیکا و MR2 دوباره برگردن.
    موفق باشید

    موافقم 18
    مخالفم 5
  3. Hamid

    ۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (328 ديدگاه)

    مشتی تو خودت سلطان ماشینای کسل کننده ای.
    به خودت اعلان جنگ میدی؟!

    موافقم 11
    مخالفم 16
    1. حسین

      ۲ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (17 ديدگاه)

      حق تا کهکشان های بعدی ..

      موافقم 8
      مخالفم 6
      1. Nismo

        ۲ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (1898 ديدگاه)

        کدومشون کسل کنندن؟ سوپرا؟ gt86؟ کرولا gr؟ لندکروز؟ لکسوس is یا rc
        کسی از راوفور یا پریوس انتظار نداره خیلی سرگرم کننده باشن ولی تویوتا برای همه قشر ماشین میسازه هم اسپرت میسازه هم خونوادگی

        موافقم 8
        مخالفم 3
    2. javad-bmw

      ۲ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (292 ديدگاه)

      SUPRA MK4
      LFA

      موافقم 2
      مخالفم 2
    3. JaMsHiD-B

      ۲ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (3220 ديدگاه)

      با این طرز تفکرت ، وانت های آمریکایی همشون آشغال ترینن
      چون نمیشه باهاشون توی نوربرگ رینگ رکورد زد
      همینقدر بیربط حرف زدی
      تویوتا طیف گسترده ای از جامعه رو پوشش میده
      از خودرو های لوکس و اکونومی و اسپرت و آنالوگ گرفته تا ماشین هایی مخصوص هندی ها و کشور های جنگ زده خاور میانه

      موافقم 1
      مخالفم 1
  4. آرین

    ۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (554 ديدگاه)

    بزرگترین نقطه ضعف قدیمی
    بشه بزرگترین نقطه قوت جدید
    پیشرفت چیه دادا

    موافقم 7
    مخالفم 3
  5. Yaghoob

    ۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (608 ديدگاه)

    یاریس GR خیلی جذابه
    اگه اشتباه نکنم همین آقای ساتو هم با همین یاریس تصادف سختی داشت.
    این نشون میده فقط یه مدیر نیست بلکه یه عشق ماشینه.

    موافقم 7
    مخالفم 2
  6. Hf

    ۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (146 ديدگاه)

    GR86 چقدر شبیه سوبارو BRZ هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا