«کجی ساتو»، مدیرعامل تویوتا، با اعلام جنگ علیه خودروهای کسلکننده، وعده طراحیهای اسپرتتر و تجربه رانندگی جذابتر را در محصولات آینده این برند ژاپنی داده است.
تویوتا سالها است به ساخت خودروهای ایمن و قابلاعتماد مانند کمری و کرولا شهرت دارد اما این خودروها گاهی بهعنوان گزینههایی کسلکننده شناخته میشوند. بااینحال، این برند با معرفی مدلهایی مانند GR86، سوپرا و نسخههای GRMN و همچنین شاسیبلندهای آفرود قدرتمندی مانند لندکروزر و فورانر TRD Pro، چهرهای اسپرتتر از خود نشان داده است. در ارائه گزارش مالی اخیر، کجی ساتو، رئیس تویوتا، اظهار داشت:
خودرو اگر جذاب نباشد، خودرو نیست. به همین دلیل هرگز اجازه نمیدهیم محصولاتمان به کالاهای معمولی تبدیل شوند.
این بیانیه نشاندهنده تغییری بزرگ در فلسفه تویوتا است. ساتو معتقد است که مشتریان امروزی دیگر صرفاً به دنبال مشخصات فنی بهتر یا تجهیزات بیشتر نیستند و تصمیمگیری آنها از منطق محض به سمت احساسات سوق پیدا کرده است. او تأکید کرد که تویوتا نمیتواند تنها با بهروزرسانیهای جزئی، مصرف سوخت کمی بهتر یا طراحیهای جدید، مشتریان را جذب کند. در عوض، موفقیت در گرو خلق خودروهایی با طراحی هیجانانگیز و تجربه رانندگی جذاب است. ساتو افزود:
خودروهای اسپرت باید ظاهری جذاب داشته باشند اما بدون انتقال این اشتیاق به دیگر انواع خودروها، نمیتوان قلب مشتریان را تسخیر کرد.
اگرچه جزئیات برنامههای آینده تویوتا هنوز مشخص نیست، سخنان ساتو نشان میدهد که مدلهای بعدی این برند طراحیهای اسپرتتر، دینامیک رانندگی هیجانانگیزتر و تمرکز بیشتری بر هیجان خواهند داشت. این رویکرد در زمانی اعلام شده که یکی از اسپرتترین محصولات تویوتا، یعنی GR سوپرا، در آستانه خداحافظی است. نسخه نهایی GR سوپرا در سال جاری معرفی شد و پایان دورهای را برای این خودروی اسپرت رقم زد. فروش پایین سوپرا در سال گذشته و سابقه توقف ۱۷ ساله این مدل پیش از بازگشت در سال ۲۰۱۹، آینده آن را مبهم کرده است. بااینحال، تعهد تویوتا به ایجاد خودروهای هیجانانگیز میتواند به احیای مدلهای اسپرت یا معرفی جایگزینهایی هیجانانگیز منجر شود.
Ali.d
۲ خرداد ۱۴۰۴ایشالا که همه خودروسازها با هم دهه ۶۰ و دهه ۹۰ رو زنده کنن ما هم ببینیم لذت ببریم
البته از شر این چینیا هم خلاص بشیم که از دسته بیل تا ماشین رو از لحاظ کیفیت نابود کرذن
javad-bmw
۲ خرداد ۱۴۰۴چند تا مقاله قبل تر گفتم ای کاش صنعت خودرو ، مدیران بیشتری مثل مدیرهای تویوتا و ب ام و داشته باشه.
امیدوارم سیلیکا و MR2 دوباره برگردن.
موفق باشید
Hamid
۲ خرداد ۱۴۰۴مشتی تو خودت سلطان ماشینای کسل کننده ای.
به خودت اعلان جنگ میدی؟!
حسین
۲ خرداد ۱۴۰۴حق تا کهکشان های بعدی ..
Nismo
۲ خرداد ۱۴۰۴کدومشون کسل کنندن؟ سوپرا؟ gt86؟ کرولا gr؟ لندکروز؟ لکسوس is یا rc
کسی از راوفور یا پریوس انتظار نداره خیلی سرگرم کننده باشن ولی تویوتا برای همه قشر ماشین میسازه هم اسپرت میسازه هم خونوادگی
javad-bmw
۲ خرداد ۱۴۰۴SUPRA MK4
LFA
JaMsHiD-B
۲ خرداد ۱۴۰۴با این طرز تفکرت ، وانت های آمریکایی همشون آشغال ترینن
چون نمیشه باهاشون توی نوربرگ رینگ رکورد زد
همینقدر بیربط حرف زدی
تویوتا طیف گسترده ای از جامعه رو پوشش میده
از خودرو های لوکس و اکونومی و اسپرت و آنالوگ گرفته تا ماشین هایی مخصوص هندی ها و کشور های جنگ زده خاور میانه
آرین
۲ خرداد ۱۴۰۴بزرگترین نقطه ضعف قدیمی
بشه بزرگترین نقطه قوت جدید
پیشرفت چیه دادا
Yaghoob
۲ خرداد ۱۴۰۴یاریس GR خیلی جذابه
اگه اشتباه نکنم همین آقای ساتو هم با همین یاریس تصادف سختی داشت.
این نشون میده فقط یه مدیر نیست بلکه یه عشق ماشینه.
Hf
۲ خرداد ۱۴۰۴GR86 چقدر شبیه سوبارو BRZ هست.