تویوتا

خودروی الکتریکی تویوتا با باتری ساخت بی وای دی عرضه می‌شود

تویوتا در سال ۲۰۲۲ خودروی الکتریکی مقرون‌به‌صرفه و جدیدی را در کلاس سدان با استفاده از فناوری باتری بی‌وای‌دی عرضه می‌کند که در نمایشگاه خودرو پکن طی ماه آوریل ۲۰۲۲ رونمایی خواهد شد.


طبق گزارش‌های جدید، تویوتا با همکاری بی‌وای‌دی (BYD) در حال توسعه سدان کاملا الکتریکی جدیدی برای بازار چین است. به گزارش carscoops به نقل از رویترز، دومین خودروی الکتریکی تولیدی تویوتا در اواخر سال ۲۰۲۲ با قیمت رقابتی، کابین جادار و بدنه سدان که هنوز در بین خریداران چینی بسیار محبوب است، راهی بازار می‌شود.

تویوتا / Toyota لوگو

طبق این گزارش، سدان الکتریکی تویوتا کمی بزرگتر از کرولا مجهز به پیشرانه احتراقی خواهد بود و فضای بیشتری را برای سرنشینان عقب فراهم می‌کند. انتظار می‌رود این خودروی الکتریکی از آخرین فناوری باتری‌های لیتیوم-آهن-فسفات LFP Blade بی‌وای‌دی استفاده کند؛ چیزی که به آن امکان می‌دهد نسبت به محصولات الکتریکی خود تویوتا مقرون‌به‌صرفه‌تر باشد. منابع رویترز ادعا می‌کنند که این خودرو پایین‌تر از سدان‌های ممتاز مانند تسلا مدل ۳ یا نیو ET7 قرار خواهد گرفت و قیمت اولیه‌ی آن کمتر از ۳۱،۳۹۲ دلار (۲۰۰،۰۰۰ ین) است و آن را به رقیب مستقیم محصولات برقی تسلا تبدیل می‌کند.

سدان الکتریکی جدید، دومین مدل تمام برقی تویوتا پس از شاسی‌بلند bZ4X مبتنی بر eTNGA خواهد بود که اخیراً به صورت تولیدی عرضه شده است.

خودروی الکتریکی / Electric Car تویوتا و بی وای دی

رویترز با استناد به منابع خود می‌گوید تویوتا «سال‌ها تلاش کرده تا خودروی الکتریکی کوچکی تولید کند که هم از نظر هزینه در چین قابل رقابت باشد و هم از نظر راحتی به خطر نیفتد». استفاده از فناوری بی‌وای‌دی به خودروساز ژاپنی کمک می‌کند تا به تجربه‌ی بیشتری درباره‌ی استراتژی‌های کاهش هزینه دست یابد؛ تجربه‌ای که مدل‌های چینی را مقرون‌به‌صرفه‌تر و کاملاً رقابتی‌تر می‌کند، زیرا آن‌ها دیگر طراحی و کیفیت قبلی را در مقایسه با خودروسازان معتبر اروپایی، آمریکایی، ژاپن و کره جنوبی ندارند.

یکی از عوامل مهم مقرون‌به‌صرفه بودن مدل جدید، باتری‌های لیتیوم فسفات بی‌وای‌دی است که به باتری‌های مورد استفاده تسلا در مدل‌های چینی شباهت دارد. تولید و ارائه‌ی این باتری خودروی الکتریکی با وجود چگالی انرژی پایین‌تر نسبت به مدل‌های لیتیوم یونی، ارزان‌تر است و از پروفیل باریک‌تری بهره می‌برد.

یکی دیگر از دلایل ارزان‌تر بودن مدل‌های بی‌وا‌ی‌دی نسبت به تویوتا، تفاوت در استراتژی‌های توسعه بین این دو شرکت است، زیرا تویوتا زمان و تلاش بسیار بیشتری را برای آزمایش هر قطعه سرمایه‌گذاری می‌کند. نشان‌دهنده‌ی تعهد تویوتا به کیفیت این است که سه نمونه اولیه طراحی و سه نمونه اولیه از هر مدل را قبل از رسیدن به تولید می‌سازد، درحالی‌که بی‌وای‌دی در طول این فرایند فقط دو نمونه اولیه می‌سازد.

تویوتا کرولا / Toyota Corolla قرمز رنگ

در هر صورت، واضح است که بی‌وای‌دی از کپی‌برداری از تویوتا کرولا با بی‌وای‌دی F3 مدل ۲۰۰۵ تا تبدیل شدن به شریکی برای مدل الکتریکی بعدی تویوتا راه زیادی را طی کرده است. مهندسان تویوتا خودروهای بی‌وای‌دی را در گذشته آزمایش کرده‌اند و منابع داخلی پیشرفت‌های این سازنده چینی را از نظر کیفیت، استایل و عملکرد، با هزینه‌ی بسیار پایین‌تری در مقایسه با مدل‌های مشابه تویوتا تأیید کرده‌اند. این امر ژاپنی‌ها را بر آن داشت تا پس از بازی با این ایده از سال ۲۰۱۸، در سال ۲۰۲۰ سرمایه‌گذاری مشترک تحقیق و توسعه را با بی‌وای‌دی آغاز کنند. امروز، ۲۴ مهندس از تویوتا و ۱۰۰ مهندس دیگر از بی‌وای‌دی با هم در شنژن کار می‌کنند.

انتظار می‌رود این خودروی الکتریکی که هنوز نامی از آن برده نشده است، در قالب مدل مفهومی در نمایشگاه خودرو پکن طی ماه آوریل ۲۰۲۲ رونمایی شود و نسخه‌ی تولیدی آن اواخر همان سال عرضه شود. درباره‌ی در دسترس بودن این سدان برقی، حداقل در حال حاضر قرار است به‌طور انحصاری در چین در دسترس باشد. سخنگوی تویوتا و بی‌وای‌دی از اظهار نظر درباره‌ی این گزارش خودداری کردند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

ابوالقاسم اسلامی

هنرآموز مکانیک خودرو ، مترجم و نویسنده

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. new RAMIN

    ۱۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    تو مطلب یه نکته مهم بود بد نیست یه بار دیگه بخونیمش…
    (واضح است که بی‌وای‌دی از کپی‌برداری از تویوتا کرولا با بی‌وای‌دی F3 مدل ۲۰۰۵ تا تبدیل شدن به شریکی برای مدل الکتریکی بعدی تویوتا راه زیادی را طی کرده است. مهندسان تویوتا خودروهای بی‌وای‌دی را در گذشته آزمایش کرده‌اند و منابع داخلی پیشرفت‌های این سازنده چینی را از نظر کیفیت، استایل و عملکرد، با هزینه‌ی بسیار پایین‌تری در مقایسه با مدل‌های مشابه تویوتا تأیید کرده‌اند. این امر ژاپنی‌ها را بر آن داشت تا پس از بازی با این ایده از سال ۲۰۱۸، در سال ۲۰۲۰ سرمایه‌گذاری مشترک تحقیق و توسعه را با بی‌وای‌دی آغاز کنند. امروز، ۲۴ مهندس از تویوتا و ۱۰۰ مهندس دیگر از بی‌وای‌دی با هم در شنژن کار می‌کنند)

    موافقم 15
    مخالفم 15
    1. بهزاد

      ۱۴ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (2372 ديدگاه)

      دیدی بارها بهت گفتم هرجایی مزیتی فراهم بشه سایرین هم اونجا حضور خواهند داشت و منفعت لازم را کسب میکنند.
      همین اتفاق و مزیت ها برای نیسان و هوندا فراهمه و شرکت های برقی ساز چینی با موج جدید رقبای خارجی با استفاده از پتانسیل و ظرفیت های تامین کننده های داخلی روبرو شده و کار بسیار سختی در آینده دارند.

      موافقم 0
      مخالفم 12
  2. ARAZ

    ۱۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (63 ديدگاه)

    آخرش هم نتونستن چیزی بسازن
    رفتن سمت تکنولوژی های بقیه و همکاری
    حداقل عین هوندا می‌رفتی سمت آمریکایی ها نه چینی ها
    آخرش به باد میدن این کمپانی رو

    موافقم 17
    مخالفم 24
    1. پویان

      ۱۴ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (748 ديدگاه)

      جتابarazبرای چی به باد بده؟ چینی ها رو در بحث برقی دست کم نگیر. حتی از اروپایی ها هم بهتر شدن. رقیب امریکایی ها ور برقی ها چینی ها هستن نه اروپایی ها. بی وای دی که جزو خوب هاست. اتفاقا به خود ژاپن اتوبوس برقی هم داره میفروشه.

      موافقم 13
      مخالفم 15
      1. سید جواد روحانی . طرفدار بنز

        ۱۴ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (527 ديدگاه)

        لازمه بگم که سریعترین خودروی برقی نوربرگرینگ همچنان id.r هست و اینکه لوکسترین خودروی برقی هم مرسدس eqs هست ( به انتخاب چندین مجله از جمله تاپ گیر و منظورم از لوکس بودن کیفیت و کابین و … هست و نه پرفورمنس ) ، خواهشا چینیهارو با اینها مقایسه نکنید

        موافقم 7
        مخالفم 16
        1. مهدی

          ۱۴ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (550 ديدگاه)

          سید جواد جان
          نه تنها آینده خودرو برقی ، بلکه کل صنعت برق از آن چین است
          بارها عرض کردم نمونه اش شرکت چینت است ابر شرکت برقی ساخت انواع نیروگاه – تولید لوازم برقی صنعتی الکترونیکی هوشمندسازی و …… تولیدات بسیار با کیفیت هم دارد که اروپا ازش استفاده میکنه و تولیداتش به اندازه کل اروپاست

          موافقم 10
          مخالفم 6
      2. حسین

        ۱۴ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (368 ديدگاه)

        آقا زیاد در جریان اخبار نیستی مشخصه، بی وای دی چند ساله در آمریکا کارخونه تولید اتوبوس برقی داره و ماشین های الکتریکیش هم به نروژ صادر میشه. در اصل تنها رقیب تسلا فعلا چینی ها و در راس شون همین بی وای دی هست و بقیه تکنولوژی باتری اختصاصی خودشون رو ندارن…

        موافقم 3
        مخالفم 1
        1. Iman99

          ۱۸ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          هرچی باشن مسلما به پای شرکت های پیشرفته اروپایی و امریکایی که خیلی بهتر و پبشرفته تر هستن نمیرسن

          موافقم 1
          مخالفم 1
  3. مردیم از خوشی

    ۱۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1382 ديدگاه)

    اینجا همه طرفدار آلمان ها ژاپن هستند اگه بگی آینده برقی ها مال چین و آمریکا و کره هست تا میتونند منفی میدند 😑

    موافقم 17
    مخالفم 5
  4. مهردادکمال

    ۱۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1801 ديدگاه)

    اگزوز داره که🙄شمام دیدین

    موافقم 2
    مخالفم 1
  5. میثم

    ۱۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    تویوتا برندی نیست که بخواد شتاب و سرعت ارائه بده.
    کیفیت بالا با قیمت پایین اولویت اصلیشه.
    همونطور که در متن هم اشاره شد، ۳ برابر بیشتر از بی‌وای‌دی آزمایش می‌کنه.
    اما بی‌وای‌دی و کلا چینی‌های سختکوش نشون دادند که می‌شه از هیچ به بزرگان مارکت رسید و اینکه پویان می‌گه چینیها تو برقی سازی از اروپا جلو زدند بنظر من حرف درستیه.

    موافقم 13
    مخالفم 7
    1. پویان

      ۱۴ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (748 ديدگاه)

      سلام اقا میثم. این کار چینیها خیلی بلند مدت بوده. یه زمانی نفت بالای صد دلار بود. اون موقع یه سایت خارجی خوندم چینی ها برای کاهش، تاثیر واردات نفت سراغ این خودروهای برقی رفتند.در بحث انرژی تجدید پذیر که خیلی رشد کردند.

      موافقم 8
      مخالفم 0
    2. حسین

      ۱۴ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (368 ديدگاه)

      البته نگفته ۳ برابر بیشتر آزمایش میکنند. تویوتا ۳ تا پروتوتایپ درست می‌کنه و بی وای دی ۲تا.

      موافقم 2
      مخالفم 0
    3. شاعر

      ۱۴ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (235 ديدگاه)

      آقا میثم شما دیگه چرا؟
      اینکه چینی ها از اروپایی تو خودروی برقی جلو افتادن یعنی یه طرف بی وای دی و چانگان یه طرف بنز و بی ام و و آئودی و پورشه با مدل تایگانش
      نکنید این کارها را

      موافقم 0
      مخالفم 2
      1. میثم

        ۱۴ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (3524 ديدگاه)

        البته منظور من روند الکتریکی سازیه که چین پرقدرت تر از اروپاییها داری پیش میره
        شاید هنوز اتفاق نیافتاده باشه ولی خیلی نزدیکه
        هرچند امیدوارم این اتفاق نیافته چون حکومت چین هرچقدر قدرتمندتر بشه خطر بیشتری برای دنیا ایجاد میکنه

        موافقم 0
        مخالفم 1
      2. Iman99

        ۱۸ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        میثم بیا پایین بابا هیچی نمیدونی وقتی جوابتو یکی داد میخوای کم نیاری میگی البته منظورم یه چیز دیگه بود البته اشتباهی گفتم
        تابلوعه تعصبی بودنت
        سطحی نگر نباید باشید و از نظر بازاری و از نظر مردم و دیدگاه مردم و چیزی که باب میل اونها باشه نمیشه نتیجه گیری کرد چون ارزشی نداره و ملاک و معیاری هم حساب نمیشه چون مباحث تخصصی کاملا با اینها متفاوته
        از هر متخصصی که از صنعت و علم و تکنولوژی سر درمیاره بپرسی میگه بهترین و پیشرفته ترین تو هر زمینه ای اروپا ( بخصوص آلمان ) و امریکا هستن که پبشرفته ترین و بهترین هستن تو این زمینه و همه چیزای دیگه

        موافقم 1
        مخالفم 1
  6. ارین صاحب جمعی

    ۱۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1073 ديدگاه)

    من که گفتم اینا همش سیاسته ببین چین ژاپنو به چه روزی انداخته که باید بره از چین باتری بخره خدای من الکی نیست که میگن آینده مال چینی هاست ولی بازم مقایسشونم غلطه ولی تویوتا با این کار خودشو به چین فروخت دید دیگه خیلی داره عقب میمونه گفت برم فعلا از چین بخرم تا کارم راه بیوفته بعد تویوتا را میزنم به اسم چین دوستان اگر میخواید هنوز ماشین خوب ببینید انقدر پیشرفت چینی ها رو الگو قرار ندین چون اینا نیومدن به شما ماشین خوب تحویل بدن اومدن گند بزنن تو خودروسازی دنیا چرا ژاپن با اون همه قدمت باید بره از byd باتری بخره!!!!! چون میدونه که دورانش تموم شده ولی من با چینم حال نمیکنم و همیشه در نظرم اشغاله با کره ای ها هم حال نمیکنم چون بنظرم یک چیزی را همیشه پشت تکنولوژی و ظاهرشون قایم میکنن فقط امریکا و ژاپن و آلمان من بشخصه اون دو تا اشغال را که میخوان تویوتا را نابود کنن آدمم حساب نمیکنم

    موافقم 2
    مخالفم 8
  7. حميدرضا

    ۲۴ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (17 ديدگاه)

    اینکه خودروسازی اروپا،امریکا و ژاپن پیشرفته اس همه قبول دارن،من خودم علاقه ام به آلمانی هاس ولی تعجیم از بقیه اینه که به صنعت خودروسازی به چشم یه تیم ورزشی نگا میکنن،یعنی حالا که من از مرسدس خوشم میاد پس همیشه بهترینه این نگاه تک بعدی رو نمیفهمم، چون بقیه دنیا هم دارن تلاش میکنن و پیشرفت، کره ای ها تو این سالها فوق العاده بودن در ادامه هم چین به سرعت پیشرفت کرده و به نظرم در آیند درکنار بقیه قطب خودروسازی دنیا خواهند بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا