تویوتا از کانسپت برقی bZ7 در چین رونمایی کرد. این خودرو احتمالاً با زیرساخت بی وای دی چین راهی خط تولید خواهد شد.
ژاپنیها از فرصت برگزاری نمایشگاه خودروی گوانگژو برای رونمایی از یک سدان مفهومی و بدون آلایندگی رونمایی کردهاند تا تعداد خودروهای برقی خود در چین را به عدد پنج برسانند. bZ7 شبیه کانسپت اسپیس است که سال قبل به نمایش درآمد و احتمالاً با زیرساخت شرکت بی وای دی چین تولید خواهد شد. البته باید دانست نسخه نهایی این خودرو در بازارهای غربی عرضه نمیشود. تویوتا یکی از معدود شرکتهایی است که علیرغم حرکت وسیع برندهای مطرح به سمت خودروهای برقی در این مسیر کند عمل کرده است. ژاپنیها هر ساله اعلام میکنند باتریهای حالتجامد خود را آماده تولید کردهاند هرچند فعلی کسی آنها را ندیده است. واقعیت این است که تنها خودروی برقی تویوتا در بازارهای غربی کراس اور bZ4X بوده و سایر محصولات پاک این شرکت تنها مخصوص بازار چین هستند.
البته وضعیت تویوتا در بازار چین هم خیلی متفاوت نیست یعنی جایی که برندهای خارجی با دشواریهای زیادی روبرو هستند. این برند ژاپنی با برندهای محلی همکاری کرده تا خودروهای برقی بیشتری را با استفاده از پلتفرمهای چینی تولید کند و بهترین مثال آن هم سدان برقی bZ3 است که با همکاری بی وای دی توسعه یافته و توسط جوینت ونچر فاو تویوتا تولید میشود. تویوتا از زمان عرضه bZ3 به تدریج سبد محصولات برقی خود در چین را گسترش داده و یک کراس اور دیگر با نام bZ3X را با دیگر جوینت ونچر خود یعنی گک تویوتا تولید میکند.
فاو تویوتا هم شاسیبلند کوپه bZ3C را تولید کرده و هر دو شرکت نسخههای مخصوص خود از bZ4X را نیز تولید میکنند. گک تویوتا همچنین آماده عرضه یک سدان میان سایز در سال آینده میشود و پیشنمایش این خودرو با همین کانسپت bZ7 صورت میپذیرد. این مدل پنجمین خودروی برقی تویوتا در چین خواهد بود هرچند فقط کراس اور bZ4X توسط مهندسان تویوتا ساخته و پرداخته شده و باقی مدلها با همکاری بی وای دی توسعه یافتهاند. با این تفاسیر، تویوتا bZ7 کانسپت نیز از باتریهای تیغهای و موتورهای برقی بی وای دی استفاده خواهد کرد. این سدان ظاهراً نسخه آماده تولید از کانسپت اسپیس رونمایی شده در سال قبل به شمار میرود.
انتظار داریم تویوتا bZ7 از تابستان سال ۲۰۲۵ وارد بازار چین شود. طراحی این خودرو شکلی کوپه مانند به خود گرفته و نمای جلوی آیرودینامیک به همراه چراغهای عقب ادغام شده در بدنه جزو موارد چشمگیر هستند. طراحی bZ7 شباهتهایی به پریوس دارد و احتمالاً برخی ویژگیهای آن در این سدان نیز دیده شوند. هنوز جزئیات فنی خودروی موردبحث منتشر نشده اما احتمالاً توان پیمایش و پرفورمنس آن بهتر از سدان کوچکتر bZ3 خواهد بود. مدل bZ3 با دو باتری ۵۰ و ۶۵ کیلووات ساعتی در دسترس بوده و مدل دوم با یکبار شارژ مسافت ۶۱۵ کیلومتری را طی میکند. انتظار میرود تویوتا bZ7 نهایی رقیبی برای خودروی شیائومی SU7 و بی وای دی هان باشد. همچنین ژاپنیها باید با رقبای هموطن خود از جمله نیسان نیز سرشاخ شوند، برندی که اخیراً سدان برقی N7 را برای بازار چین رونمایی کرده است.
.
۲ آذر ۱۴۰۳تویوتا هم کم و بیش داره با جریان برقی سازی همراه میشه
اجتناب ناپذیره….
مردیم از خوشی
۲ آذر ۱۴۰۳سایبرتراک ؟
Ahmad
۲ آذر ۱۴۰۳حالا طرف با پراید مدل ۸۴ دورنگ چپی میاد میگه:((چینی آشغاله چینی به درد نمیخوره))دلیلشم اینه باجناقش یه ماشین چینی داره و خودش زورش نمیرسه چینی بخره میاد چینی هارو میکوبه.نمونشم داشتیم توی سایت یه بنده خدایی بود عشق ژاپن بود چند وقتیه هم نیست…
Cehx
۲ آذر ۱۴۰۳تو چینی ها فقط byd (چون تو بازار جهانی سهم فروش قابل توجهی داره) رو قبول دارم جیلی هم بنظرم طی سالها پیشرغت خوبی داشته وگرنه چری و هایما و چانگان خودرو هاشون اکثرا آشغاله حالا چانگان تک توک خوب هم داره ولی اون دوتا واقعا فاجعه اند البته صد در صد از ماشینای ایرانی بهترن
Mercedes
۱۰ آذر ۱۴۰۳داداش هایما رو فکرکنم چینی ها اصلا نمیشناسن😂
امثال بی وای دی و کتل و چانگان و جیلی و … خوبن واقعا
تازه در نظر بگیر مثلا اینا 20 سال قدمتشونه
بی ام و بالای 100 سال اگر اشتباه نکنم قدمتشه
بی ام و یا بنز وقتی 10-20 سال اول فعالیتشون بود اوضاعشون مثل الان بود؟ نه
لامبو اول تراکتور میزد
الان روولتو میزنه
Taha Ayoobi
۲ آذر ۱۴۰۳طرف تو ایران مجبور بوده چینی بخره، توش چهار تا آپشن داشته عشق کرده حالا سینه چاکه چینی شده
saeedfarshchian
۲ آذر ۱۴۰۳اگه دست خود اون فرد بود که پراید چپیو سوار شه و خودش دلش میخواست حرفت درست ولی بازار بسته و انحصاری و کیفیت پایین و قیمت بالای ماشینا چه چینی چه ایرانی اینکارو باهاش کرده
اون باجناقشم عقلی تو سرش نداره از روی چشم و هم چشمی و برای سربلند کردن جلو بقیه فامیل با هزار تا قرض و قوله یه موتور یکو نیم لیتری توربو گرفته تعصبشو میکشه
ما که خاطرات جالبی با چین نداشتیم شاید به شما خوش گذشته باشه…
شیرمرد
۲ آذر ۱۴۰۳اون بنده خدا تویوتا داشت نه پراید…
MehdiTurbo
۳ آذر ۱۴۰۳درمورد کره هم همینه
طرف از حسادت داشتن دیگری میمیره از کره بد میگه
الان داستان چین بعد یارو چینی داره از کره ای بالا تر میدونه در حد ژاپن میدونه
کلا ملت همینند یا میخواند داشته هاشون خدا کنند یا از شدت حسادتی که میمیرند میخواند تخریب کنند
تا بوده همین بوده
همین الان ماشین هندی بیاد افغانی بیاد همینه
بحث برندش نیست بحث ادمایی که از سر حسادت نداری میخواند تخریب کنند پیشرفت کنی دردشان میگیره و …
یا باید عادت کنی به این ادما چون درصد زیادیند تو ایران یا از ایران بری غر زدن شکایت کردن فایده نداره الان مردم ایران اینند
۲ آذر ۱۴۰۳ماشین عالی 🥰
دوست دوخترم از این ماشین خوشش اومد برا همین میگم عالیه وگرنه به 7x از هر لحاظ نمیرسه
🇰🇷
۲ آذر ۱۴۰۳احتمالش هست که برای خودروهای برقی که در اروپا و امریکا میخواد عرضه کنه هم باز دست به دامان چین بشه
Kiarash
۲ آذر ۱۴۰۳تویوتا دست به دامن چین بشه 😂
داش همکاری هست اصن همکاری میدونی معنیش چیه ؟
آقا کاری به تعصب و اینا ندارم ولی حداقل به اون شرکت یا خودرو سازی اون کشوری که علاقه داری آبروشو نبر
پس اگه اینجوری باشه کره هم چند وقت پیش دست به دامن تویوتا شد قبلا هم دست به دامن آمریکا و ژاپن
Cehx
۲ آذر ۱۴۰۳زیاد خودتو درگیر نکن وقتی به پرچم کره و پیام رسیدی زیر پست های ژاپنی با لبخند رد شو اگر هم خوندی با لبخند برو بعدی اکه اونجوری باشه خودرو سازان کره ای تا قبل از فراگیری برقی ها کلا دست به دامن این و اون بودن همونم بخاطر پیشرفت سامسونگ و الجی در باتری ها بود وگرنه این دو خودرو ساز ژاپنی عملا بی هویت هستن
🇰🇷
۲ آذر ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/toyota/how-byd-rocked-toyotas-manufacturing-world/
اینو بخون تا ببینی همکاری هست یا یچیز دیگه اسمشه :)
Kiarash
۳ آذر ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/toyota/hundai-toyota-shared-fest/
حتی هیوندای هم برای تقاضای کم خودروهای برقیش راه هیبرید رو پیش گرفت مثل تویوتا
🇰🇷
۲ آذر ۱۴۰۳متاسفانه باز پدال کامنتهای منو ناپدید میکنه …
بهزاد
۲ آذر ۱۴۰۳تا سالهای نچندان دور اکثر سبد محصولات تویوتا در چین از همین خانواده BZ خواهد بود و کم کم خودروهایی چون کرولا و کمری و راوفور و… از این بازار کنار گذاشته میشوند.
تنها راه ماندن در چین همین چاینیزه شدن هست و نمیشه با محصولاتی که در سایر بازارها موفقند ادامه داد و سلیقه ی چینی ها و قوانینش تقریبا شکلش مشخصه.
هوندا YE و نیسان هم با سری های N همین مسیر را دنبال خواهند کرد.
حسین
۳ آذر ۱۴۰۳استفاده تویوتا از تکنولوژی بیوایدی در حد خودروهای برقی باقی نمی مونه و به زودی تکنولوژی هیبریدی بیوایدی هم وارد خودروهای تویوتا میشه.
گاندی
۳ آذر ۱۴۰۳دوستان تعصب چین و کالای چینی نداشته باشید. مخصوصا خودروی برقی تولید چین بسیار کاربردی و البته در بحث برد و قدرت توانمند هستند .
*** چین انبوه سازی میکند ؛ به سبب برخورداری از اکثر مواد اولیه و نیروی کار ارزان و البته قانع و نیز دولت هدفمند ، لطفاً به خاطر داشته باشیم که چین در بیست سال گذشته با تلاشهای مدیریتی فراوان در حال حاضر در راس اقتصاد جهان حضور دارد و البته نمونه مثال زدنی از پشتکار . و چون الان با تنوع کالا در هر زمینه ای از درجه یک تا صد تمام سلیقه های جهان را هدف گرفته است و البته اجناس درجه یک گرانتر و قویتر هستند .مافیای خودرو برای سود و با کمک دولت با سیاستهای شاید غیر عمد در بحث خودرو مردم را تشنه نگه داشته تا به این طریق اغلب مشاغل که عمدتا کاذب هستند پا برجا بمانند .دوره خودرو های درون سوز چند سال هست که کاملا به پایان رسیده و تصور بفرمایید کودکان ما به زودی با صدای یک اتومبیل درون سوز تعجب و از ترس قالب تهی کنند .
محمود ملکشاهی
۳ آذر ۱۴۰۳سلام و درود.
ماشین های چینی کیفیت ندارند حالا هر برند که تولید تویوتا بنز نیسان رولزرویس باشد فرقی نمیکند تولید چین تولید بی کیفیت ی هستند واگر برندهای با کیفیت هم تولید کنند به ایران نمی دهند چون ایران تحریم ه و مجبوره اشغال های چینی جای پولس بیاره و لطفاً از ماشین های تعریف و تمجید نکنید که هم به ضرر خودتونه وهم ملت ایران.
بدرود؛