تویوتا

تویوتا کمری ۲۰۲۲، به روزرسانی یک سدان خوب…

خودروها معمولاً در بازه زمانی مشخص که بین ۵ تا ۷ سال است وارد نسل جدید می‌شوند اما گاهی اوقات هم استثناهایی وجود دارد. خودروها بین این بازه‌های زمانی تغییراتی را تجربه می‌کنند که ما آن را با نام فیس لیفت می‌شناسیم. هم‌اکنون نوبت به تویوتا کمری رسیده، خودرویی که جدیدترین نسل آن در سال ۲۰۱۸ معرفی شده و اکنون در میانه عمر خود قرار دارد اما تغییرات آن لزوماً فیس لیفت نیست.

تویوتا نیازی به اعمال تغییرات زیاد در این خودرو نداشته چراکه کمری سال‌های اخیر جزو بهترین‌های تاریخ این خودرو بوده و یکی از پرفروش‌ترین خودروهای سواری بازار می‌باشد. کمری هم‌اکنون با ۱۸ ترکیب قوای محرکه و انتقال نیرو عرضه می‌شود که چنین انتخاب‌هایی در حد پورشه پانامرا است.

این سدان ژاپنی برای مدل ۲۰۲۲ خود پذیرای رنگ بدنه جدید و برخی تجهیزات رفاهی همچون سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای استاندارد و آینه‌های جانبی گرم شونده در تریم های LE و SE شده است. مدل جدید SE نایت شید هیبرید نیز در دسترس قرار گرفته است. این مدل دارای دستگیره‌های درب، آینه‌های جانبی، آنتن بال کوسه‌ای و رینگ‌های ۱۸ اینچی تیره است.

رنگ آیس اِج کمری از مدل TRD گرفته شده است. مدل TRD هم‌اکنون دارای سقف مشکی بوده و البته بدنه دو رنگ در مدل اسپورت‌تر XSE ظاهر متفاوتی دارد. از دیگر گزینه‌های دو رنگ می‌توان به نقره‌ای متالیک و قرمز سوپرسونیک اشاره کرد.

در کابین کمری ۲۰۲۲ می‌توان شاهد نمایشگرهای لمسی ۷ یا ۹ اینچی و پشت آمپرهای دیجیتالی ۷ اینچی بود. مدل‌های فول XLE و XSE از هدآپ دیسپلی رنگی ۱۰ اینچی نیز سود می‌برند. صندلی‌های کمری ۲۰۲۲ دارای طراحی جدیدی بوده و تریم های چوب تیره یا فلز الگودار را نیز می‌توان برای کابین انتخاب کرد. همچنین برای اولین بار سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای استاندارد در مدل‌های چهار سیلندر بنزینی نصب شده است.

پیشرانه‌های کمری ۲۰۲۲ تغییری نداشته و بنابراین می‌توان پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری ۳۰۱ اسبی، پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری ۲۰۳ اسب بخاری و نمونه ۴ سیلندر هیبریدی ۲۰۸ اسبی را انتخاب کرد. مدل‌های بنزینی به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک مجهز بوده درحالی‌که نسخه‌های هیبریدی از گیربکس CVT استفاده می‌کنند. قیمت کمری SE نایت شید از ۲۷۵۳۵ دلار برای مدل ۴ سیلندر شروع شده و برای خرید سیستم چهار چرخ محرک باید ۱۴۰۰ دلار پرداخت کرد. گران‌ترین نسخه‌های کمری ۲۰۲۲ نیز مدل V6 TRD با بهای ۳۲۳۶۰ دلار و XLE هیبرید با قیمت ۳۲۲۷۰ دلار هستند.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"، عشقِ ماشین و دیگر هیچ...

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. Sina

    ۲۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (667 ديدگاه)

    دمش کرم آپشن دو دیفرانسیلم داره

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۱
    1. TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ

      ۲۵ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (123 ديدگاه)

      جلوش منو میگیره عاشقشم. ماشین خیلی خوبیه تمامی نسل هاش عالی بوده

      موافقم ۲۵
      مخالفم ۱
    2. IMAN99

      ۳ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (526 ديدگاه)

      گزینه مناسبی هست بخصوص واسه قشر متوسط جامعه البته با این شرایط کنونی ایران واسه داخل ایران نه ولی اگه شرایط کشور عادی بشه بله
      یه سدان سایز متوسط که اقتصادی هم هست البته گزینه های بهتری هم هست مثل آلمانی ها و امریکایی ها که البته اونها بیشتر واسه ماشین باز ها مناسب هستن نه افراد عادی ولی از لحاظ مقایسه ای و فنی و مهندسی بهتر هستن

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  2. زیزیگولو

    ۲۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2457 ديدگاه)

    تویوتا کمری جدید با تریم های مختلفی که به بازار عرضه میکنه میتونه نیازای هر علاقه مندیو برآوورده کنه

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۱
  3. net

    ۲۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1683 ديدگاه)

    کمری ۲۰۰۷ glx در زمان خودش طراحی بیرونی جالبی داشت و خیلی فروش کرد

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۱
  4. احمدرضا

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (539 ديدگاه)

    کسی هست از تویوتا بدش بیاد؟

    تویوتا
    واسه هر سلیقه ای توی هر کلاسی ماشین داره

    موافقم ۳۸
    مخالفم ۲
  5. NAVID۰۰۹۸

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (6128 ديدگاه)

    اتفاقاً همین امروز یکیش را با پلاک دیپلمات از نزدیک خوب برندازش کردم که اولین چیزی که به آن رسیدم احساسی هست که از پهن بودن عرض آن میگیرید و کمتر از آن چیزی هست که به چشم می‌آید و گویی خودرو روی زمین میخزد !

    کیفیت رنگش مثل تمام تویوتاها به شدت بالاست که قشنگ چشم را وارد عمق متالیکیَش میبرد !

    اما باز هم به نظر من کمری گرند مدل ۲۰۰۶ یه چیز بدونِ مانند دیگست !

    هیف که دیگر وارد نمیشود و ایرانی‌ها از خوب ماشین معرکه‌ای دور شده‌اند که ای کاش در خیابان‌ها جولان میدادند و بودند تا خیابان‌ها را زیبا میکرد مثل گذشته !

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۴
    1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۲۵ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (2735 ديدگاه)

      نه تنها کمری ، ایکاش میتونستیم انقد آزادی خرید داشته باشیم که بین کمری و ۲۰ تا رقیب ژاپنی و کره ای و آلمانی و آمریکاییش میموندیم ( مثل اروپا و آمریکا )اما صد حیف که حتی آزادی خرید یکی از اینارم نداریم

      موافقم ۲۳
      مخالفم ۰
  6. میثم

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    هر نسل بهتر از نسل قبل
    هیبرید دو دف واقعا عالیه

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۰
  7. ABOLFAZL.RAHMANI

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (93 ديدگاه)

    در یک جمله
    زیبا ، باصرفه ، مردمی

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۰
  8. ABOLFAZL.RAHMANI

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (93 ديدگاه)

    تکنولوژی خیلی بالایی دارند مثلاً گرم کردن شیشه صفحه نمایش که میتونی باهاش زنگ بزنی نقشه وارد کنی میتونیم پیام بدیم و تکنولوژی ماشین های تسلا که نقشه وارد میکنیم و بعد خودشون میرن همون جایی که می خوایم تکنولوژی جدید مرسدس بنز که راه سبقت رو بهت نشون میده و …….

    ما آرزومون فقط یک دفعه بشینیم توی این ماشین ها و از تکنولوژی شون استفاده کنیم و با تمام سرعت گاز بدیم و حال کنیم
    ماشین های ما هیچ کدوم این امکانات رو ندارند
    حتی دنده اونها ۲۰ برابر بهتر از دنده ماست
    آقایی که گفته بودی ماشین آفرود کلاسیک داری و عکس پروفایلت هم آفرود هست لطفا مشخصات ماشینت رو بگو و این رو بگو که ۰ تا ۱۰۰ چند ثانیه طول میکشه و حداکثر سرعت چنده و مال چه سالی هست و الآن چند تومان است
    و میخواستم بدونم چطور برنامه پدال رو نصب کنم که اطلاعاتم از بین نره آخه اینجا عکس پروفیل نمیاد
    و ماشین من هم ال ۹۰ هست که خیلی بهتر از ۲۰۶ و ۲۰۷ هست من خریدمش ۳۰ تومان ۶ سال پیش ولی الآن ۳۰۰ تومان حیف که در به داغونه

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  9. Reza Waffen SS

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (3212 ديدگاه)

    کمری همیشه محبوب بوده

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۰
  10. Clean Energy

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (280 ديدگاه)

    من باشم به شخصه هیبریدی این ماشین چهار چرخ محرکشو میخرم👍
    به دو دلیل: ۱. قدرت ۲۰۰ اسبی عالیه برای این ماشین که برای شهر درست شده و یه چیز عادیه و قاعدتا نیازی هم نداره به ۳۰۰ اسب ۲. باتری هم داره میتونه مصرف بنزینو بشدت کاهش بده که چیز خیلی خوبیه! چون کسی که اینو میخره قاعدتا انتظار مصرف بنزین زیر ۱۰ لیتر داره اما بعضی ها (مثل خودم) هیبریدی رو میپسندن دلیل اصلیشون هم اینه که قطعا با وجود باتری میتونن مصرف بنزینو تا ۷.۸ لیتر پایین بیارن!
    واقعا تویوتا ماشین هاش عالین… تویوتا چیش بد بوده این دومی باشه؟وقعا زیباست… مخصوصا بیرونش، احساس خشمگین بودن و با کلاس بودن و زیبایی رو یک جا داره! داخلش هم زیباست… قطعا این ماشین رو کسی بخره اگه خوب استفاده کنه حداقل ۵ .۶ سال براش بدون مشکل کار میکنه! ۶ سال راحت فقط روغن بنزین…

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
  11. Karl Benz

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1887 ديدگاه)

    ماشین مردمی اونا رو
    ماشین مردمی ما رو
    پرایدی که دیگه مردمی نیست انقدر گرون شده ….

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۰
  12. ARMAN

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (130 ديدگاه)

    من TRD V6 رو انتخاب می کنم.
    کلا قدرت بالا رو به همه چی ترجیح میدم.

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  13. Ali

    ۲۵ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (258 ديدگاه)

    اینقدر خوبه این طراحی که تویوتا تا ده سال دیگه هم عوضش نکنه همینجوری می‌فروشه!
    کار سختی داره تویوتا واسه بهبود این طرح برای نسل جدید

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  14. آریا

    ۲۶ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    حتی تصور اینکه اگر پول ریال با ارزش بود ایت ماسین میشد ۳۵ میلیون منو دیوانه میکنه!

    موافقم ۲
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا