درگ سدان‌های خانوادگی هیبرید، تویوتا کمری در برابر هوندا آکورد

سه‌شنبه 1 خرداد 1403 - 15:50
مطالعه 3 دقیقه
photo_2024-05-15_15-32-40
هرچند سدان‌های خانوادگی مثل تویوتا کمری و هوندا آکورد برای مسابقهٔ درگ ساخته نشده‌اند اما دیدن رقابت این سدان‌های ژاپنی در 400 متر خالی از لطف...
تبلیغات

هرچند سدان‌های خانوادگی مثل تویوتا کمری و هوندا آکورد برای مسابقهٔ درگ ساخته نشده‌اند اما دیدن رقابت این سدان‌های ژاپنی در 400 متر خالی از لطف نخواهد بود.

ازآنجایی‌که بازار سدان‌ها کوچک‌تر شده و فروشی بسیار کمتر از گذشته دارند، بسیاری از خودروسازان سدان‌های خود را کنار گذاشته‌اند. هوندا و تویوتا نیز هرچند همچنان به این بخش پایبند هستند و هردو به‌تازگی نسل جدید آکورد و کمری را به بازار فرستاده‌اند اما از تنوع پیشرانهٔ این خودروها کاسته و قوی‌ترین موتورهای آن‌ها را حذف کرده‌اند. این یعنی درحالی‌که قبلاً برای کمری پیشرانهٔ 3.5 لیتری V6 جذابی قابل انتخاب بود، هم‌اکنون فقط با یک پیشرانهٔ 2.5 لیتری چهار سیلندر هیبریدی ارائه می‌شود که در نسخهٔ قوی‌ترِ چهارچرخ محرک تنها 232 اسب بخار قدرت دارد. تویوتا مجموع گشتاور این خودرو را اعلام نکرده است اما موتور بنزینی به‌تنهایی 221 نیوتن متر گشتاور دارد.

از سوی دیگر، موتور 2 لیتری توربوشارژ آکورد هم حذف شده و قوی‌ترین پیشرانهٔ این خودرو یک نمونهٔ 2 لیتری چهار سیلندر هیبریدی با 204 اسب بخار قدرت و 335 نیوتن متر گشتاور است. حال برای اینکه ببینیم کدام‌یک از این دو سدان ژاپنی هیبریدی سریع‌تر است، تراتل هاوس آن‌ها را در برابر هم قرار داده است. هرچند در این رقابت کمری از لحاظ قدرت برتری دارد اما با 1655 کیلوگرم وزن، حدود 50 کیلوگرم سنگین‌تر از رقیب هم‌وطن است. البته سدان تویوتا از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره میبرد درحالی‌که در آکورد نیرو فقط به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

به همین دلیل، به‌محض آغاز درگ، کمری چهارچرخ محرک جلو افتاد و هوندا هیچ شانسی برای رسیدن به رقیب نداشت. در مسابقهٔ رولینگ اما دو خودرو بسیار نزدیک‌تر بودند و حتی برای چند ثانیه به نظر می‌رسید آکورد برنده خواهد شد ولی در نیمهٔ راه، کمری بازهم جلو افتاد و پیروزی دیگری کسب کرد. پس‌ازاین، کمری در برابر نسخهٔ TRD نسل قبلی قرار گرفت. پیشرانهٔ V6 این خودرو با 301 اسب بخار قدرت و 362 نیوتن متر گشتاور، بسیار قوی‌تر از کمری هیبریدی جدید است. هرچند در TRD نیروی موتور فقط به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود اما این کمری نسل قبل در مسابقهٔ درگ کاملاً نسل جدید را تحقیر می‌کند و به همین دلیل است که خیلی‌ها به خاطر حذف موتور V6 در نسل جدید ناامید شدند.

کپی لینک

مقایسه مشخصات فنی

تویوتا کمری

هوندا آکورد

پیشرانه

2.5 لیتری 4 سیلندر هیبریدی

2.5 لیتری 4 سیلندر هیبریدی

قدرت

232 اسب بخار

204 اسب بخار

گشتاور

-

335 نیوتن متر

گیربکس

CVT

CVT

محور محرک

چهارچرخ

جلو

وزن

1655 کیلوگرم

1606 کیلوگرم

قیمت

36,020 دلار

39,985 دلار

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.