لغو تبلیغات تویوتا در المپیک توکیو 2020
تویوتا میخواهد فاصله خود از مسابقات المپیک توکیو 2020 را که هر روز از محبوبیتش کاسته میشود بیشتر کند. به همین خاطر ژاپنیها تبلیغات خود در این مسابقات را لغو کردهاند.
سخنگوی تویوتا گفته است: "المپیک به رویدادی تبدیل شده که دیگر درک عمومی را یکجا جمع نمیکند." این خودروساز همچنین گفته که آکیو تویودا و دیگر مقامات ارشد کمپانی در مراسم افتتاحیه این مسابقات شرکت نخواهند کرد.
تویوتا یکی از بزرگترین اسپانسرهای المپیک توکیو میباشد. این شرکت به همراه دیگر کمپانیها بیش از 3 میلیارد دلار را صرف اسپانسری مسابقات کرده و آن را به یکی از بزرگترین سرمایهگذاریهای تاریخ این مسابقات تبدیل نمودهاند.
البته در سایه همهگیری و خیز دوباره کرونا، رفتهرفته از محبوبیت المپیک توکیو کاسته شده است. اگرچه مقامات برگزار کننده قول دادهاند ورزشکاران و دیگر افراد مرتبط با مسابقات را در محیطی سالم نگه خواهند داشت اما گفته شده بیش از 25 تست مثبت کرونا در آخر این هفته ثبت گردیده است. همچنین یکی از ورزشکاران نیز دهکده محل اقامت خود را ترک کرده است.
اگرچه تویوتا در حال برنامهریزی برای پخش چند تبلیغ تجاری به همراه ورزشکاران ژاپنی بود اما گفته شده این تبلیغات دیگر پخش نخواهند شد.
تویوتا و دیگر اسپانسرها همچنین در حال برنامهریزی برای شروع فعالیتهای بازاریابی بودند تا از فرصت برگزاری المپیک توکیو 2020 حداکثر استفاده را ببرند. هرچند با لغو حضور تماشاگران در این مسابقات، این برنامهها نیز دیگر به دست فراموشی سپرده شدهاند.
هنوز مشخص نیست که آیا دیگر اسپانسرهای تجاری نیز تبلیغات خود در المپیک توکیو را لغو خواهند کرد یا خیر.
بهروزرسانی: تویوتا اعلام کرد هرگونه تغییر در زمینه بازاریابی تنها محدود به ژاپن بوده و تغییری در برنامههای بازاریابی این شرکت در آمریکا به وجود نخواهد آمد. سخنگوی این شرکت گفته است: "برنامه رسانهای تویوتا برای المپیک و پارالمپیک توکیو توسط کشورها و مناطق مختلف مدیریت میشود. دفتر محلی تویوتا در ژاپن قبلاً تصمیم گرفته تا به خاطر وضعیت حساس کرونایی کمپین تبلیغاتی خود را شروع نکند. البته این کمپین در آمریکا شروع شده و ادامه خواهد یافت."