درگ ساموراییهای آتشین، هوندا سیویک تایپ R و تویوتا GR کرولا
هوندا سیویک تایپ R و تویوتا GR کرولا داغترین هاچبکهای ساخت ژاپن هستند و حالا تراتل هاوس آنها را در برابر هم قرار داده است تا ببینیم کدامیک از این دو سامورایی آتشین در 400 متر عملکرد بهتری دارد. پس از درگ نیز دو خودرو در یک مسابقهٔ رولینگ به مصاف هم میروند. GR کرولای حاضر در این درگ از نسخهٔ ویژهٔ موریزو ادیشن است که گشتاور بیشتر و وزن کمتری دارد. پیشرانهٔ 1.6 لیتری سه سیلندر توربوشارژ تویوتا در این نسخه همان 300 اسب بخار قدرت را دارد اما گشتاور آن از 370 نیوتن متر به 400 نیوتن متر افزایش پیدا کرده است. همچنین وزن GR کرولا موریزو ادیشن هم با حدود 50 کیلوگرم کاهش به 1445 کیلوگرم رسیده است.
از سوی دیگر، سیویک تایپ R از یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر توربو استفاده میکند که با 315 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور، کمی قویتر از رقیب است. بااینحال، سیویک وزن یکسانی با کرولا دارد و فقط یک کیلوگرم از آن سنگینتر است. مزیت مهم کرولا اما برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک است زیرا در سیویک نیرو فقط به چرخهای جلو منتقل میشود. این موضوع در درگ اول کاملاً خود را نشان میدهد زیرا درحالیکه سیویک برای کشش مناسب تلاش میکرد، کرولا در ابتدا کاملاً جلو افتاد. البته هوندا به لطف قدرت بیشتر خود در ادامه توانست خود را به رقیب نزدیک کند اما بااینحال، شروع فوقالعادهٔ کرولا به پیروزی آن انجامید.
مسابقهٔ رولینگ اما بسیار متفاوت است زیرا در اینجا برتری چهارچرخ محرک تویوتا بیاثر شد و هرچند کرولا در ابتدا کمی جلو افتاد اما سیویک در ادامه پیشی گرفت و بهراحتی پیروز شد. بهطورکلی، سیویک تایپ R و GR کرولا هرچند بهاندازهٔ نسخههای معمولی خود ارزان نیستند اما هنوز هم پرفورمنس زیادی را با قیمتی قابلقبول ارائه میکنند. تایپ R سالها یکهتاز بخش هاچبکهای داغ ژاپنی بود اما GR کرولا نشان داده که رقیبی جدی برای آن است و قصد دارد به دوران پادشاهی بلامنازع هوندا پایان دهد.
مشخصات فنی
| هوندا سیویک تایپ R | تویوتا GR کرولا |
پیشرانه | 2.0 لیتری I4 توربو | 1.6 لیتری I3 توربو |
قدرت | 315 اسب بخار | 300 اسب بخار |
گشتاور | 420 نیوتن متر | 400 نیوتن متر |
گیربکس | 6 سرعته دستی | 6 سرعته دستی |
محور محرک | جلو | چهارچرخ |
وزن | 1446 کیلوگرم | 1445 کیلوگرم |
قیمت | 42,895 دلار | 49,990 دلار |