تویوتاهوندا

درگ سامورایی‌های آتشین، هوندا سیویک تایپ R و تویوتا GR کرولا

قوی‌ترین هاچ‌بک‌های ساخت ژاپن که هردو حداقل ۳۰۰ اسب بخار قدرت دارد در مسابقات درگ و رولینگ به مصاف هم می‌روند.

هوندا سیویک تایپ R و تویوتا GR کرولا داغ‌ترین هاچ‌بک‌های ساخت ژاپن هستند و حالا تراتل هاوس آن‌ها را در برابر هم قرار داده است تا ببینیم کدام‌یک از این دو سامورایی آتشین در ۴۰۰ متر عملکرد بهتری دارد. پس از درگ نیز دو خودرو در یک مسابقهٔ رولینگ به مصاف هم می‌روند. GR کرولای حاضر در این درگ از نسخهٔ ویژهٔ موریزو ادیشن است که گشتاور بیشتر و وزن کمتری دارد. پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری سه سیلندر توربوشارژ تویوتا در این نسخه همان ۳۰۰ اسب بخار قدرت را دارد اما گشتاور آن از ۳۷۰ نیوتن متر به ۴۰۰ نیوتن متر افزایش پیدا کرده است. همچنین وزن GR کرولا موریزو ادیشن هم با حدود ۵۰ کیلوگرم کاهش به ۱۴۴۵ کیلوگرم رسیده است.

از سوی دیگر، سیویک تایپ R از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده می‌کند که با ۳۱۵ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور، کمی قوی‌تر از رقیب است. بااین‌حال، سیویک وزن یکسانی با کرولا دارد و فقط یک کیلوگرم از آن سنگین‌تر است. مزیت مهم کرولا اما برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک است زیرا در سیویک نیرو فقط به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این موضوع در درگ اول کاملاً خود را نشان می‌دهد زیرا درحالی‌که سیویک برای کشش مناسب تلاش می‌کرد، کرولا در ابتدا کاملاً جلو افتاد. البته هوندا به لطف قدرت بیشتر خود در ادامه توانست خود را به رقیب نزدیک کند اما بااین‌حال، شروع فوق‌العادهٔ کرولا به پیروزی آن انجامید.

مسابقهٔ رولینگ اما بسیار متفاوت است زیرا در اینجا برتری چهارچرخ محرک تویوتا بی‌اثر شد و هرچند کرولا در ابتدا کمی جلو افتاد اما سیویک در ادامه پیشی گرفت و به‌راحتی پیروز شد. به‌طورکلی، سیویک تایپ R و GR کرولا هرچند به‌اندازهٔ نسخه‌های معمولی خود ارزان نیستند اما هنوز هم پرفورمنس زیادی را با قیمتی قابل‌قبول ارائه می‌کنند. تایپ R سال‌ها یکه‌تاز بخش هاچ‌بک‌های داغ ژاپنی بود اما GR کرولا نشان داده که رقیبی جدی برای آن است و قصد دارد به دوران پادشاهی بلامنازع هوندا پایان دهد.

مشخصات فنی

 

هوندا سیویک تایپ R

تویوتا GR کرولا

پیشرانه ۲.۰ لیتری I4 توربو ۱.۶ لیتری I3 توربو
قدرت ۳۱۵ اسب بخار ۳۰۰ اسب بخار
گشتاور ۴۲۰ نیوتن متر ۴۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی
محور محرک جلو چهارچرخ
وزن ۱۴۴۶ کیلوگرم ۱۴۴۵ کیلوگرم
قیمت ۴۲,۸۹۵ دلار ۴۹,۹۹۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۲۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (5357 ديدگاه)

    سیویک تایپ R : لایک
    تویوتا GR کرولا : دیسلایک

    موافقم 110
    مخالفم 53
    1. علی

      ۲۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (99 ديدگاه)

      جونم جفتشون ، با احترام به هوندا ، کرولا عشقمه

      موافقم 32
      مخالفم 4
      1. شورلت

        ۲۰ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (12 ديدگاه)

        هوندا تو سرعت
        تویوتا تو همه چی بجز سرعت از هوندا سر تره

        موافقم 12
        مخالفم 10
  2. سامان اذری

    ۲۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (3215 ديدگاه)

    سیویک هم اگه چهار چرخ محرک بشه عالی میشه

    موافقم 38
    مخالفم 1
  3. R@min

    ۲۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (2013 ديدگاه)

    این خرجی که سر تبلیغ و توسعه کرولا شد باید برای اسامی بزرگتری مثل سوپرا، MR2، سلیکا و… می شد.

    برندی که ۹ میلیون ماشین می فروشه نباید محصول شاخص سبدش یه هاچبک سه سیلندر باشه هر چقدرم عالی و بی نقص.

    موافقم 48
    مخالفم 14
  4. TESLA

    ۲۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    میدونم درگ گذاشتن با ماشین دنده ای کار سختی هست ( چون باید آنقدر ماهر باشی که بدونی دقیقا رو چه سرعت و دور موتوری دنده بدی که از رقیبت عقب نیوفتی ) اما خداییش این هم لذت خاص خودش رو داره هر چند که خیلی مهارت و تجربه میخواد

    موافقم 30
    مخالفم 1
    1. TESLA

      ۲۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      برای این رو مهارت خیلی تاکید کردم که : متاسفانه الان تو صفحات مجازی ( به خصوص اینستا ) میبینی طرف ۱۶ سالشه بعد با پرشیا باباش قرار درگ میذاره و شرط بندی میکنه ، بعد نکته خنده دار تر اینه که با امثال : پانامرا و cls500 قرار میزاره ، یکی هم نیست بهشون بگه : بچه جون حالا آدرنالین خونت اومده بالا میخوای تخلیش کنی عیبی نداره ولی خواهشا قبلش برو یکم رانندگی درست یاد بگیر بعد بیا حرف بزن 🤦‍♂️🤣😂😂🙌🙌

      موافقم 32
      مخالفم 1
      1. OM.01

        ۲۰ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (528 ديدگاه)

        @TESLA
        “هرآنچه در فهم تو آید ،آن بود مفهوم تو”
        خیلی ها مفهومشون در حد پارس 405زانتیا سمند هست و دنیاشون همینه.کسی که تو عمرش از این ماشینا بالاتر ندیده و نرونده قطعا با اینا ادعا میکنه. قوی ترین 206 ایران 405 ایران پارس ایران که خب احتمالا میشناسیدشون با هزینه های میلیاردی که حتی اجازه تردد تو شهر رو ندارن شتابشون با پانیاک فایربرد 72 فابریک یکی هست!(ما میگیم پونتیاک ولی تلفظ صحیح پانیاک هست)

        این خودروهای سلاطین یعنی پارس 405و…به صورت استاندارد نهایت هنر کنن خودشونو بکشن از یه نوا 4 در 6 سیلندر کاربراتوری مدل 1979سریعتر باشن که باز غیر ممکنه!😂

        همونطور که گفتم کسی که ماشین ایرانی بالاتر نَشسته،دنیاش همینه ولی اگه ماشین آمریکایی قدیمی ژاپنی قدیمی سوار میشد هیچ وقت این حرف هارو نمیزد و خب اگه سوار ماشین روز میشد دیگه اصلا تو این فازها نبود.

        موافقم 18
        مخالفم 4
  5. حامد

    ۲۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (124 ديدگاه)

    سیویک تایپ R
    کرولا GR
    مرسدس a45
    آئودی rs3
    هر چهارتاشون عشقن
    یعنی میشه یه روزی ماهم دستمون به این ماشینا برسه

    موافقم 18
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا