تویوتالکسوس

آیا تویوتا کراون سیگنیا در برابر لکسوس RX 2024 شانسی دارد؟

تویوتا با معرفی کراون سیگنیا به شاسی‌بلند از خاندان خودش حمله می‌کند.

اگر خبری از نشان تویوتا روی کاپوت کراون سیگنیا ۲۰۲۵ نباشد، احتمالا بسیاری آن را به‌عنوان یک شاسی‌بلند لوکس قلمداد کنند. هرچند نام این خودرو هم اصطلاحا دهان‌پرکن است اما درحقیقت با شاسی‌بلند متوسط جدید تویوتا طرف هستیم که برخلاف مدل ونزا، شبیه به نسخه بزرگ‌شده راو۴ است. اما آیا کراون با پیشرفت خود می‌تواند رقیبی از خاندان لکسوس را شکست دهد؟

طراحی

طراحی کراون سیگنیا لیمیتد قیمت بیشتر آن را نسبت‌به راو۴ توجیه می‌کند. این شاسی‌بلند شهری به شمار رفته و برخلاف راو۴، ۴رانر و لندکروزر برای آفرود طراحی نشده است. خطوط نرم و یکنواخت این خودرو به‌خوبی طراحی شده‌اند و یک شاسی‌بلند باوقار را به نمایش می‌گذارند.

در سوی دیگر، نسل تازه لکسوس RX برای هماهنگی با محصولات تازه این شرکت و خط مشی آن، به‌روزرسانی‌های متعددی را به خود دیده است. مش جلوپنجره RX جزئیات و دقت بیشتری از نمونه موجود در کراون دارد. دماغه خودرو جلوآمده، LED کشیده و درهای فرورفته از دیگر جذبه‌های طراحی چشم‌نواز RX به شمار می‌روند.

قدرت

تمام مدل‌های کراون سیگنیا ۲۰۲۵ با یک موتور ۴ سیلندر هیبریدی ۲۴۳ اسب بخاری روانه بازار می‌شوند که مزایایی را به‌همراه دارد: مسافت قابل‌پیمایش و قدرت بیشتر درکنار هزینه‌های پایین‌تر نگهداری که حاصل بهینه‌سازی موتور هیبریدی آن است. برادر لوکس تویوتا هم در نسخه RX350h به موتوری یکسان با ۳ اسب بخار قدرت بیشتر مجهز می‌شود.

اگر کسی به سیستم هیبریدی و مزایای آن اهمیتی ندهد، می‌تواند به‌سراغ RX350 برود که به موتور ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ مجهز شده و ۲۷۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. نمونه‌های گران‌تر RX500h و RX450h هم در ازای قیمت بیشتر، به‌ترتیب ۳۶۶ و ۳۰۴ اسب بخار قدرت را در اختیار خریدار قرار می‌دهند. تجربه نشان داده است که ۲۴۳ اسب بخار قدرت برای رانندگی شهری کافی به نظر می‌رسد؛ پس اگر کسی به راندمان روان و لحظه‌ای خودروهای برقی عادت نکرده باشد، تجربه لذت‌بخشی را در خودروهای هیبریدی خواهد داشت.

رنگ بدنه و کیفیت کابین

درحالی‌که تویوتا انتخاب رنگ بدنه را به ۵ گزینه محدود کرده، لکسوس دو برابر این تعداد را دردسترس خریداران قرار داده است. کابین RX350h هم تنوع رنگی بیشتری دارد. البته در کابین کراون سیگنیا هم از مواد باکیفیت و نرمی استفاده شده است که حس لوکس‌بودن را به کاربر خود القا می‌کند.

نهایتا با وجود اینکه نام کراون سابقه‌ای ۵۰ ساله در تاریخ تویوتا دارد اما برای بسیاری از خریداران غیرژاپنی تازه به شمار می‌رود؛ بنابراین می‌توان انتظار داشت که مردم به خرید یک لکسوس رغبت بیشتری داشته باشند.

قیمت

همانگونه که گفتیم، تاثیر برند لکسوس و نام RX انکار نشدنی است. RX350h مدل ۲۰۲۴ از ۵۱,۸۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده است؛ البته نسخه دیفرانسیل جلوی این خودرو با نرخ ۴۹,۹۵۰ دلار به فروش می‌رسد. درحالی‌که RX350 غیرهیبریدی به سیستم چهارچرخ محرک مکانیکی مجهز شده، RX350h و کراون سیگنیا به‌صورت استاندارد به سیستم AWD بر پایه موتور مجهز می‌شوند.

انتظار می‌رود شاسی‌بلند متوسط تازه تویوتا با قیمتی بیش‌از ۴۰ هزار دلار برای نسخه پایه روانه بازار شود. در مقام مقایسه، مدل کوچک‌تر ونزا و کراون سدان به‌ترتیب ۳۶,۳۱۵ و ۴۱,۰۰۰ دلار قیمت دارند. از آنجا که کراون سیگنیا به سیستم AWD، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی و پیشرانه هیبریدی مجهز می‌شود، می‌توان انتظار داشت که حداقل برچسب قیمتی ۴۲,۰۰۰ دلاری را دریافت کند. درصورتی که تمام آپشن‌های موجود در این خودرو تعبیه شود، احتمالا قیمت آن از نسخه پایه RX فراتر خواهد رفت.

کراون سیگنیا یا RX؟

برخی از کاربران فارغ از کیفیت محصول به برند سازنده آن نگاه می‌کنند و تنها به‌دنبال برندهای لوکس‌تر می‌گردند. برای سایر افراد که حاضرند کراون سیگنیا در برابر RX قرار دهند باید گفت که شاسی‌بلند تویوتا یک پکیج مناسب با قیمتی کمتر از ۵۰ هزار دلار به شمار می‌رود. اگر هم توان پرداخت هزینه بیشتر را داشته باشند، بی‎‌شک نسخه قدرتمندتر RX500h گزینه بهتری خواهد بود. نظر شما درباره شاسی‌بلند تازه تویوتا چیست؟ عملکرد جاده‌ای این خودرو چگونه خواهد بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۱ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. ۵ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (3340 ديدگاه)

    من میگم لکسوس

    موافقم 37
    مخالفم 4
    1. Amir

      ۵ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (4 ديدگاه)

      فاجعه ای دیگر از جاپنی های مغرور …

      موافقم 11
      مخالفم 111
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۵ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (10233 ديدگاه)

        من که دستِ مسئولان همیشه دلسوزمان را میفشارم که اجازه‌ی واردات چنین خودروهایی را نمیدهند از بس که سخت انتخاب بین این دو عشق !
        پس همان بهتر که تنها بمانیم بی‌عشق با یه مشت جک‌جانور لگن چینی ، که حداقل فشار انتخاب را از روی خریدار میگُشاید !

        من همیشه عاشق سادگی هستم و انتخابم تویوتاست !
        اما مگه میشه عاشق RX نشد وقتی میبینیم چنین دل میبرد !

        موافقم 14
        مخالفم 30
      2. آرین

        ۱۲ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (242 ديدگاه)

        اینا جفتشون ژاپنی هستنا

        موافقم 0
        مخالفم 1
  2. parhamiof

    ۵ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    کابین تویوتا بنظرم از لکسوس شیک تر و قشنگ تره
    خود تویوتا هم ماشین 50 هزار دلاری خوبیه
    من ظاهر کراون رو چه در داخل چه در طراحی بدنه بیشتر از لکسوس میپسندم

    موافقم 41
    مخالفم 9
    1. Amir

      ۵ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (4 ديدگاه)

      فاجعه ای دیگر از جاپنی های مغرور …

      موافقم 7
      مخالفم 63
      1. حسین

        ۵ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (74 ديدگاه)

        کجای این دو فاجعه هست؟اگر وقت داری توضیح بده یعنی شما محصولات ایران خودرو و سایپا را فاجعه نمی‌بینید که هر روز تلفات میده و به دو محصول ژاپن که در تمام جهان به غیر از ایران فروخته میشه میگید فاجعه.

        موافقم 30
        مخالفم 1
      2. parhamiof

        ۶ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (692 ديدگاه)

        فاجعه به از انفجار

        موافقم 3
        مخالفم 2
  3. 𝐀𝐥𝐢

    ۵ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1002 ديدگاه)

    انتخابم rx350

    موافقم 17
    مخالفم 0
  4. سبحان

    ۵ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (282 ديدگاه)

    میگم زشت نیست ظاهر این تویوتا با موتور عرضی و پورسانگوئه یکیه ؟

    موافقم 3
    مخالفم 27
  5. AMANTE

    ۵ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1855 ديدگاه)

    به شخصه هیچ از طراحی های بیرونی و داخلی تویوتا کراون و لکسوس RX خوشم نمیاد.

    موافقم 4
    مخالفم 39
  6. رضا

    ۵ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (210 ديدگاه)

    تویوتا تا الان تو مدلای بنزینی و هیبریدیش بطور کلی هرمدلی که ساخته فروش خوبی رو تجربه کرده. این هم باید ببینیم اصلا قراره تو چه بازاری عرضه بشه.

    موافقم 20
    مخالفم 1
  7. sina

    ۵ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (2646 ديدگاه)

    باحاله
    به قول دوستان پورسانگوئه مناطق محروم

    موافقم 14
    مخالفم 8
  8. کیان

    ۵ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1435 ديدگاه)

    عقب تویوتا به اندازه جلو و داخلش خوب نیست، در کل سری محصولات جدید کراون بنظرم عقب این کراون سیگنیا واقعا ضعیف و ناموزون هست.
    ار ایکس خیلی خودروی پرطرفداری تو سبد لکسوس هست و …

    ولی کراون ها کلا فاصله بین تویوتا و لکسوس پر کردن، واقعا برام عجیبه ک تویوتا چرا همچین کراونهایی با کیفیت بالاتر و محسوس تر از تویوتا هم تو طراحی و هم کیفیت روانه بازار کرده

    موافقم 2
    مخالفم 13
  9. بهرام

    ۵ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من جای فراری بودم، از این آسیایی بی اصالت شکایت میکردم

    موافقم 0
    مخالفم 23
    1. 𝐀𝐥𝐢

      ۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (1002 ديدگاه)

      الان تویوتا لکسوس شدن بی اصالت؟؟؟

      موافقم 6
      مخالفم 0
  10. بهرام

    ۵ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (95 ديدگاه)

    یک ماشین باز باکلاس میگه هیچکدوم. چون جفتشون ساخت شرکت تویوتا هستند و وقتی خراب شدند میببری نمایندگی ایرتویا. من حتماً یک آلمانی رو ترجیح میدم.

    موافقم 0
    مخالفم 29
    1. بهنام

      ۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (830 ديدگاه)

      آقای بهرام اروپایی
      اولاً تویوتا خراب شدنی نیست. مثل اون اروپایی‌ها که بعد از شصت هفتاد تا کار سرطان بزنه به همه جای ماشین.
      بعدش خریدار تویوتا برای سرویس مراجعه میکنه به نمایندگی باارزشترین خودروساز دنیا. بعله

      موافقم 17
      مخالفم 0
  11. amir

    ۵ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (2355 ديدگاه)

    لکسوسه قشنگ تره

    موافقم 8
    مخالفم 0
  12. رومانی>چین>فرانسه

    ۵ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1116 ديدگاه)

    یه شرکت جدا ب اسم مروان بزنه اصن

    موافقم 0
    مخالفم 8
  13. amin

    ۵ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چراغ های عقب از بقل شبیه لاماریه

    موافقم 0
    مخالفم 11
  14. علی

    ۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (49 ديدگاه)

    من بین تویوتا و تویوتا تویوتا رو انتخاب میکنم

    موافقم 9
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا