آیا تویوتا کراون سیگنیا در برابر لکسوس RX 2024 شانسی دارد؟
تویوتا با معرفی کراون سیگنیا به شاسیبلند از خاندان خودش حمله میکند.
اگر خبری از نشان تویوتا روی کاپوت کراون سیگنیا 2025 نباشد، احتمالا بسیاری آن را بهعنوان یک شاسیبلند لوکس قلمداد کنند. هرچند نام این خودرو هم اصطلاحا دهانپرکن است اما درحقیقت با شاسیبلند متوسط جدید تویوتا طرف هستیم که برخلاف مدل ونزا، شبیه به نسخه بزرگشده راو4 است. اما آیا کراون با پیشرفت خود میتواند رقیبی از خاندان لکسوس را شکست دهد؟
طراحی
طراحی کراون سیگنیا لیمیتد قیمت بیشتر آن را نسبتبه راو4 توجیه میکند. این شاسیبلند شهری به شمار رفته و برخلاف راو4، 4رانر و لندکروزر برای آفرود طراحی نشده است. خطوط نرم و یکنواخت این خودرو بهخوبی طراحی شدهاند و یک شاسیبلند باوقار را به نمایش میگذارند.
در سوی دیگر، نسل تازه لکسوس RX برای هماهنگی با محصولات تازه این شرکت و خط مشی آن، بهروزرسانیهای متعددی را به خود دیده است. مش جلوپنجره RX جزئیات و دقت بیشتری از نمونه موجود در کراون دارد. دماغه خودرو جلوآمده، LED کشیده و درهای فرورفته از دیگر جذبههای طراحی چشمنواز RX به شمار میروند.
قدرت
تمام مدلهای کراون سیگنیا 2025 با یک موتور 4 سیلندر هیبریدی 243 اسب بخاری روانه بازار میشوند که مزایایی را بههمراه دارد: مسافت قابلپیمایش و قدرت بیشتر درکنار هزینههای پایینتر نگهداری که حاصل بهینهسازی موتور هیبریدی آن است. برادر لوکس تویوتا هم در نسخه RX350h به موتوری یکسان با 3 اسب بخار قدرت بیشتر مجهز میشود.
اگر کسی به سیستم هیبریدی و مزایای آن اهمیتی ندهد، میتواند بهسراغ RX350 برود که به موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ مجهز شده و 275 اسب بخار قدرت تولید میکند. نمونههای گرانتر RX500h و RX450h هم در ازای قیمت بیشتر، بهترتیب 366 و 304 اسب بخار قدرت را در اختیار خریدار قرار میدهند. تجربه نشان داده است که 243 اسب بخار قدرت برای رانندگی شهری کافی به نظر میرسد؛ پس اگر کسی به راندمان روان و لحظهای خودروهای برقی عادت نکرده باشد، تجربه لذتبخشی را در خودروهای هیبریدی خواهد داشت.
رنگ بدنه و کیفیت کابین
درحالیکه تویوتا انتخاب رنگ بدنه را به 5 گزینه محدود کرده، لکسوس دو برابر این تعداد را دردسترس خریداران قرار داده است. کابین RX350h هم تنوع رنگی بیشتری دارد. البته در کابین کراون سیگنیا هم از مواد باکیفیت و نرمی استفاده شده است که حس لوکسبودن را به کاربر خود القا میکند.
نهایتا با وجود اینکه نام کراون سابقهای 50 ساله در تاریخ تویوتا دارد اما برای بسیاری از خریداران غیرژاپنی تازه به شمار میرود؛ بنابراین میتوان انتظار داشت که مردم به خرید یک لکسوس رغبت بیشتری داشته باشند.
قیمت
همانگونه که گفتیم، تاثیر برند لکسوس و نام RX انکار نشدنی است. RX350h مدل 2024 از 51,800 دلار قیمتگذاری شده است؛ البته نسخه دیفرانسیل جلوی این خودرو با نرخ 49,950 دلار به فروش میرسد. درحالیکه RX350 غیرهیبریدی به سیستم چهارچرخ محرک مکانیکی مجهز شده، RX350h و کراون سیگنیا بهصورت استاندارد به سیستم AWD بر پایه موتور مجهز میشوند.
انتظار میرود شاسیبلند متوسط تازه تویوتا با قیمتی بیشاز 40 هزار دلار برای نسخه پایه روانه بازار شود. در مقام مقایسه، مدل کوچکتر ونزا و کراون سدان بهترتیب 36,315 و 41,000 دلار قیمت دارند. از آنجا که کراون سیگنیا به سیستم AWD، نمایشگر 12.3 اینچی و پیشرانه هیبریدی مجهز میشود، میتوان انتظار داشت که حداقل برچسب قیمتی 42,000 دلاری را دریافت کند. درصورتی که تمام آپشنهای موجود در این خودرو تعبیه شود، احتمالا قیمت آن از نسخه پایه RX فراتر خواهد رفت.
کراون سیگنیا یا RX؟
برخی از کاربران فارغ از کیفیت محصول به برند سازنده آن نگاه میکنند و تنها بهدنبال برندهای لوکستر میگردند. برای سایر افراد که حاضرند کراون سیگنیا در برابر RX قرار دهند باید گفت که شاسیبلند تویوتا یک پکیج مناسب با قیمتی کمتر از 50 هزار دلار به شمار میرود. اگر هم توان پرداخت هزینه بیشتر را داشته باشند، بیشک نسخه قدرتمندتر RX500h گزینه بهتری خواهد بود. نظر شما درباره شاسیبلند تازه تویوتا چیست؟ عملکرد جادهای این خودرو چگونه خواهد بود؟