تویوتا و لکسوس با ترکیب پیشرانههای الکتریکی و هیبریدی در یک پلتفرم، سبد محصولات خود را سادهتر میکنند تا با تقاضای متغیر بازار هماهنگ شوند.
تویوتا و لکسوس در حال سادهسازی سبد محصولات خود هستند. این برندها از تولید خودروهای الکتریکی و بنزینی مجزا فاصله میگیرند و قصد دارند مدلهایی بسازند که بتوانند از هر نوع پیشرانهای پشتیبانی کنند. در سالهای اخیر، خودروهای الکتریکی تویوتا بهصورت مدلهای مستقل معرفی شدهاند. این روند با bZ4X آغاز شد و با C-HR الکتریکی ادامه یافت. لکسوس نیز مدل الکتریکی RZ را عرضه کرد و در مقابل، مدلهای بنزینی، هیبریدی و پلاگینهیبریدی روی پلتفرمها و بدنههای جداگانه تولید شدهاند.
ساخت خودروهای الکتریکی اختصاصی مزایایی مانند فاصله محوری بلند برای باتری بزرگ و فضای جادار سرنشینان دارد اما مشکلاتی نیز ایجاد میکند. اول، تعداد مدلهای موجود در نمایندگیها بهشدت افزایش مییابد که باعث سردرگمی خریداران میشود. دوم، با پیشرفت غیرقابلپیشبینی روند جهانی خودروهای الکتریکی، خودروساز نمیتواند بهطور مؤثر به تقاضای بازار پاسخ دهد. «آندریا کارلوچی»، معاون بازاریابی و برنامهریزی تویوتا-لکسوس در اروپا، به اتوبلاگ گفت:
ما روی تنوع گسترده محصولات تمرکز کردهایم و این باعث پیچیدگی میشود. باید تعداد طرحهای بدنه را کاهش دهیم و چندین پیشرانه ارائه کنیم. نیاز به پلتفرمی داریم که برای هیبریدی، پلاگینهیبریدی و الکتریکی مناسب باشد.
نسل جدید لکسوس ES مسیر آینده را نشان میدهد. این خودرو با یک نام و یک طراحی بدنه، در دو نسخه الکتریکی و هیبریدی عرضه میشود. پلتفرم GA-K لکسوس از هر دو پیشرانه پشتیبانی میکند و امکان انتخاب محرک جلو یا عقب را فراهم میکند. مهمتر اینکه، همه نسخهها در یک خط تولید ساخته میشوند و بدنه و کابین یکسانی دارند، بنابراین لکسوس میتواند به تغییرات تقاضای خریداران الکتریکی یا هیبریدی به شکلی انعطافپذیر پاسخ دهد. کارلوچی ادعا میکند ES تعادل مناسبی برای یک خودروی چند انرژی است، هرچند برخی منتقدان اشاره کردهاند که ظرفیت باتری ۷۷ کیلووات ساعت و برد احتمالی ۴۸۰ کیلومتری آن نسبت به رقبا ضعیفتر است.
البته همه مدلهای تویوتا چند پیشرانهای نخواهند شد. کارلوچی تأکید میکند:
سادهسازی بهخودیخود خوب نیست. مدلهای GR را سادهسازی نمیکنیم. GR فقط سود نیست، بلکه ارزش ناملموس برای تویوتا است. همچنین لندکروزر را متوقف نخواهیم کرد.
Saeed
۸ خرداد ۱۴۰۴کلا خودشون هم گیج شدن با این تنوع پیشرانه
کافیه خارج از ایران یک سر به نمایندگیهای خودروسازی بزنید :
پیشرانه بنزینی
هایبرید
پلاگین
فول الکتریک
واقعا مشتری گیج میشه
و دولت ها هم که هر چند سال یک چرخش کامل تو سیاست هاشون اعمال میکنن
تا دو سال پیش هجمه تبلیغات الکتریکی چنان بالا بود که در انتخاب خودروی سال هم تاثیر گذاشت
حالا باستثنای چین و یکی دو کشور اروپایی دوباره سویچ کردن روی پیشرانه بنزینی،
شده بازار مکاره
یاد زمانی بخیر که پیکان ، خدایی میکرد و داشتن بنز کلاس E و بی ام و سری ۳ آرزوی هر کسی بود
اولی اقتصادی بود و تعمیر آسان و مناسب برای خانواده های با درآمد متوسط در زمان خودش
دومی اوج تکنولوژی و دوام
آخری هم پرفورمنس ناب
amirkhanzadeh
۸ خرداد ۱۴۰۴آروم
Japan
۸ خرداد ۱۴۰۴این تویوتا خیلی کپی اوروسه https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2025/05/Toyota-Lexus-2-1.jpg ا
۸ خرداد ۱۴۰۴https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2025/05/Toyota-Lexus-3-1.jpg
اسم این تویوتا چیه اگه گفتین جایزه میدم بهتون
ashkanyp
۸ خرداد ۱۴۰۴شبیه Crown Signia میمونه
O
۸ خرداد ۱۴۰۴تویوتا bz وودلند
صامورایی
۸ خرداد ۱۴۰۴Toyota bZ Woodland
https://www.zoomit.ir/car/440018-bigger-toyota-bz-woodland/
https://www.caranddriver.com/toyota/bz-woodland
۸ خرداد ۱۴۰۴ایول
آرش خسروی
۸ خرداد ۱۴۰۴این مدل تویوتا 2026 Toyota bZ Woodland است. این یک SUV تمام الکتریکی با طراحی واگن مانند و قابلیتهای آفرود است.
جایزت چی هست حالا؟
۸ خرداد ۱۴۰۴یک عدد صلوات محمدی و دعا برای اینکه هر ماشینی دوست دارین بخرین🤲
صامورایی
۸ خرداد ۱۴۰۴حداقل یه والپیپر هایما 7x هم ضمیمه میکردی
۸ خرداد ۱۴۰۴اره ولی حیف که ازش والپیپر ندارم
O
۸ خرداد ۱۴۰۴تویوتا bz وودلند