هیوندای النترا N با پیشرانهای که روی کاغذ ضعیفتر به نظر میرسد، در درگ رفت و برگشتی موفق شد تویوتا GR کرولای چهارچرخ محرک را مغلوب کند.
در دنیای خودروهای کامپکت اسپرت، تویوتا GR کرولا با مشخصات چشمگیر یکی از رقبای سرسخت به شمار میرود. این خودرو با پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ سه سیلندر، ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. علاوه بر این، سیستم چهارچرخ محرک استاندارد و دیفرانسیلهای لغزش محدود در محورهای جلو و عقب، آن را به گزینهای ایدهآل برای پرفورمنس بالا تبدیل کرده است؛ اما آیا این مشخصات برای شکست دادن هیوندای النترا N کافی است؟ درگ رفت و برگشتی یا U-Drag که توسط ادموندز انجام شده نشان میدهد که پاسخ منفی است.
هیوندای النترا N با پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر، ۲۷۶ اسب بخار قدرت و ۳۹۲ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. با فعالسازی حالت N Grin Shift، قدرت این خودرو برای ۲۰ ثانیه به ۲۸۶ اسب بخار افزایش مییابد. برخلاف GR کرولا، در النترا N نیرو فقط به چرخهای جلو منتقل میشود و روی کاغذ، باید در برابر رقیب چهارچرخ محرک خود کم بیاورد.
در تست U-Drag که شامل پیمودن مسافت ۴۰۰ متر، دور زدن و بازگشت به خط شروع است، انتظار میرفت GR کرولا به لطف سیستم چهارچرخ محرک، در شروع مسابقه برتری قابلتوجهی داشته باشد. در عمل، تویوتا در لحظه استارت اندکی از هیوندای پیشی گرفت، اما این برتری کوتاهمدت بود. النترا N پس از کنترل اولیه قدرت و انتقال آن به لاستیکهای جلو، بهسرعت از GR کرولا سبقت گرفت و فاصله خود را تا رسیدن به انتهای ۴۰۰ متر افزایش داد. در مسیر بازگشت نیز هیوندای با شتابی خیرهکننده، با اختلاف چند صد متری به خط پایان رسید. در مسابقه دوم، نتیجه مشابه بود. تویوتا دوباره در استارت اندکی جلو افتاد، اما النترا N بهسرعت ابتکار عمل را در دست گرفت و بااقتدار پیروز شد.
طی چند سال گذشته، گزارشهای متعددی نشان دادهاند که هیوندای قدرت واقعی النترا N را کمتر از مقدار واقعی اعلام کرده است. تستهای داینو نیز این ادعا را تأیید میکنند. اگرچه النترا N در پیچها ممکن است بهاندازه GR کرولا چابک نباشد اما عملکرد آن در شتابگیری و خط مستقیم، تفاوت ناچیزی با رقیب ژاپنی دارد.
مقایسه مشخصات فنی
تویوتا GR کرولا | هیوندای النترا N | |
پیشرانه | ۱.۶ لیتری I3 توربو | ۲.۰ لیتری I4 توربو |
قدرت | ۳۰۰ اسب بخار | ۲۷۶ اسب بخار |
گشتاور | ۴۰۰ نیوتن متر | ۳۹۲ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | جلو |
وزن | ۱۵۱۵ کیلوگرم | ۱۵۲۲ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۴۸,۶۵۰ دلار | ۳۶,۶۰۰ دلار |
Mohammad
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴این دو خودرو در چین مونتاژ یا تولید میشن ؟ یا در ژاپن و کره ، چون من شنیدم خودرو های زیر ۵۰ هزار دلار ژاپنی و کره ای در چین مونتاژ میشن
Yaghoob
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴من این انجین تویوتا رو میپرستم
هر سیلندر صد اسب
النترا هم کاملا قابل احترامه حتی قیمت کمتری هم داره.
ولی انتخاب نکردن کرولا خیلی سخته مخصوصا اینکه میدونیم سرپیچ ها چقدر چابکه.
مردیم از خوشی
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴زیر این پست قرار یه عده هم را پاره کنند
برم تخمه بیارم
پیام
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴سری N فوق العادست
AZ
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴آره مثل خودت که ترول فوقالعاده ای هستی
Ehsan
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴بخش N داره عالی میره جلو
GR رقیب قدری بود که اینطور شکست خورد جلو النترا
Siyavash
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴جالب بود..بابت زیرنویس فارسی هم تشکر🙏🌹
Nismo
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴تفاوت گیربکس دوکلاچه با اتوماتیک سنتی اینجا معلوم میشه
! i M α η δ υ α R
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴پدال جون کانال اتو تاپ ان ال ، دیروز یه ویدیو گذاشت از رانندگی ماکس ، با یک فروند مازراتی گیبلی تروفعو 334 اولتیما ( سریعترین سدان حال حاضر ، روی کره زمین ) که به افتخار آخرین ” ش ا ه ” ایران ، مزین به رنگ بسیار زیبای آبی ” کینگ آف پرشیا ” هم هست و در اتوبان های آلمان ، باهاش به سرعت 329 کیلومتر در ساعت رسید و دیگه مسیر یاری نمی کرد و الا باز هم بیشتر می رفت …
فقط با 571 اسب بخار …
با بیش از 2 تن وزن …
با پلت فرمی متعلق به دو دهه پیش …
فقط با 160 هزار پوند …
بدون دادار دوو دوور …
بدون سر و صدا …
بدون ادعا …
تعجب کردم که هنوز ویدیوش رو نگذاشتید …
دیدنش خالی از لطف نیست …
خسته نباشید …
JaMsHiD-B
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری
حکایت رقابت هایی هست که توی پدال پوشش داده میشه که تنها یک دلیل داره : جذب مخاطب و راه انداختن جنگ توی کامنت ها
وگرنه برای کی مهمه که ماشین به افتخار چه کسی ساخته شده و چقدر وقار داره چقدر خوبه
همه دنبال جنجالن
آی هیوندا از فراری سریع تره
آی کره ای ها از آمریکایی ها جلو زدن
رقابت آمریکا و آلمان
پدال هم ماشاالله خوب بلده اینارو پوشش بده
! i M α η δ υ α R
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴هرچند باید محدودیت ها و شرایط مالی سایت رو هم در نظر گرفت ، اما همه چیز کنار هم باشه خوبه به نظرم ، جمشید جون …
تنوع مطالب هم باعث آموزش میشه و هم سرگرمی …
در مجموع نگه داشتن کیفیت ، سخت ترین کار در دنیاست …
🇰🇷
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴به به جناب مهدیار پس از مدتها به سایت پدال بازگشته است. بیشتر سر بزن اگه وقت و حوصله یاری کرد.
! i M α η δ υ α R
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴سلام دوست عزیز …
حوصله که خدا روشکر همچنان هست ، اما وقت لامصب ، یاری نمی کنه …
ولی بازم به روی چشم …
🇰🇷
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴سلام بر جناب مهدیار.
دوستانی که سالیان سال، دنیای خودرو را با علاقه دنبال کردند جاشون خالیه همیشه. فرقی هم نداره طرفدار چه برند و کشوری باشند. زنده باد
! i M α η δ υ α R
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ارادت دارم عزیزم …
سربلند و پاینده باشید …
🙏🙏🙏
علی Shelby
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴https://www.pedal.ir/maserati/maserati-ghibli-334-ultima-2024-review/
فکر کنم منظورتون اینه
! i M α η δ υ α R
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴بله دوست عزیز …
همین ماشینه …
نسخه 334 اولتیما که با رنگ آبی ” شاه آف پرشیا ” در موزه مازراتی در مودنا ایتالیا نگه داری میشه …
و جالب اینه که همون مازراتی رو آوردن توی ویدیوی کانال تاپ ان ال که به این رنگ سفارشی ، مزین شده و دیدن احترام برندی مثل مازراتی بعد از سالها به فرهنگ پارسی ، برای ما جای بسی خوشحالی داره که …
Nismo
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴به به آقا مهدیار
پارسال دوست امسال آشنا
! i M α η δ υ α R
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴مخلصم Nismo جان …
پارسال دوست امسال آشنا …
سال دیگه ، معلوم نیست چی باشه …
😁😁😁
Taha Ayoobi
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ببین کی کامنت گذاشته
آقا مهدیار این طرفا
خیلی دلمون تنگ شده بود
! i M α η δ υ α R
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴سلام طاها جان …
لطف داری عزیزم …
من دلم براتون تنگ میشه❤️🌹❤️ ، اما متاسفانه چند ماهی میشه که سرم خیلی شلوغ شده …
اتفاقا دیروز اومدم بیست سی تا از مهمترین پست های شش ماه اخیر رو که نبودم ، خوندم و در جریان اتفاقات و ماجرا ها و کل کل ها قرار گرفتم و پدال خونم دوباره تنظیم شد …
😁😁😁
Taha Ayoobi
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴اتفاقا کامنت شمارو زیر اون داستان ها دیدم ولی دیگه اونجا جای جواب دادن نبود😅
بیشتر سر بزن بهمون، شما میای لذت میبریم
! i M α η δ υ α R
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴لطف داری عزیزم …
حتما …
من هم از بودن کنار شما عزیزان لذت می برم …
🙏🙏🙏
PURIYA
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴بابت زیر نویس فارسی ویدئو ممنون🌹
لطفا این رویه رو ادامه بدید
یوسف
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴دم هیوندا گرم…. با خاک یکسانش کرد……
وزن کمتر، قدرت بیشتر، گشتاور بیشتر …..
friendly fire
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴فقط کره
AZ
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴فقط پنیر
Taha Ayoobi
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴پدال به نظرم شتاب صفر تا صد زیر یک ثانیه کامارو پرو مود رو از درگ تایمز بذار باحاله
R
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴حالا چرا تویوتا یه سیلندر کم گذاشته
제네시스
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴ماشینای کره ای همشون سریعو نازن 😂
Mr Tiger
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴من سدانها و هاچبک های کره ای رو به تویوتا ترجیح میدم به چند دلیل… کیفیت ساخت برابر ، استهلاک بسیار پایین ، قیمت رقابتی و پایین ، پرفورمنس خوب ، رخ و آپشن … ولی در بحث شاسی بلند ها کره ای ها خیلی کار دارن تا نزدیک ژاپن بشن
datsun
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴جی ار اصلا قابل قیاس نیست با این اسباب بازیهای
MITSUBISHI(JDM)
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴مچ کرولا خوابید بدم خوابید
النترا چقدر عالیه یکی از بهترین های کلاس خودش
با وجود چهارچرخ بودن کرولاgr فکرشو نمیکردم ببازه
حتی با اینکه میدونم دوکلاچه چقدر در انتقال قدرت موتور عالیه