تویوتاهیوندای

درگ هیوندای النترا N و تویوتا GR کرولا، وقتی کره‌ای مچ ژاپنی را می‌خواباند!

هیوندای النترا N با پیشرانه‌ای که روی کاغذ ضعیف‌تر به نظر می‌رسد، در درگ رفت و برگشتی موفق شد تویوتا GR کرولای چهارچرخ محرک را مغلوب کند.

در دنیای خودروهای کامپکت اسپرت، تویوتا GR کرولا با مشخصات چشمگیر یکی از رقبای سرسخت به شمار می‌رود. این خودرو با پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ سه سیلندر، ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. علاوه بر این، سیستم چهارچرخ محرک استاندارد و دیفرانسیل‌های لغزش محدود در محورهای جلو و عقب، آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای پرفورمنس بالا تبدیل کرده است؛ اما آیا این مشخصات برای شکست دادن هیوندای النترا N کافی است؟ درگ رفت و برگشتی یا U-Drag که توسط ادموندز انجام شده نشان می‌دهد که پاسخ منفی است.

هیوندای النترا N با پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر، ۲۷۶ اسب بخار قدرت و ۳۹۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. با فعال‌سازی حالت N Grin Shift، قدرت این خودرو برای ۲۰ ثانیه به ۲۸۶ اسب بخار افزایش می‌یابد. برخلاف GR کرولا، در النترا N نیرو فقط به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و روی کاغذ، باید در برابر رقیب چهارچرخ محرک خود کم بیاورد.

در تست U-Drag که شامل پیمودن مسافت ۴۰۰ متر، دور زدن و بازگشت به خط شروع است، انتظار می‌رفت GR کرولا به لطف سیستم چهارچرخ محرک، در شروع مسابقه برتری قابل‌توجهی داشته باشد. در عمل، تویوتا در لحظه استارت اندکی از هیوندای پیشی گرفت، اما این برتری کوتاه‌مدت بود. النترا N پس از کنترل اولیه قدرت و انتقال آن به لاستیک‌های جلو، به‌سرعت از GR کرولا سبقت گرفت و فاصله خود را تا رسیدن به انتهای ۴۰۰ متر افزایش داد. در مسیر بازگشت نیز هیوندای با شتابی خیره‌کننده، با اختلاف چند صد متری به خط پایان رسید. در مسابقه دوم، نتیجه مشابه بود. تویوتا دوباره در استارت اندکی جلو افتاد، اما النترا N به‌سرعت ابتکار عمل را در دست گرفت و بااقتدار پیروز شد.

طی چند سال گذشته، گزارش‌های متعددی نشان داده‌اند که هیوندای قدرت واقعی النترا N را کمتر از مقدار واقعی اعلام کرده است. تست‌های داینو نیز این ادعا را تأیید می‌کنند. اگرچه النترا N در پیچ‌ها ممکن است به‌اندازه GR کرولا چابک نباشد اما عملکرد آن در شتاب‌گیری و خط مستقیم، تفاوت ناچیزی با رقیب ژاپنی دارد.

مقایسه مشخصات فنی

تویوتا GR کرولا هیوندای النترا N
پیشرانه ۱.۶ لیتری I3 توربو ۲.۰ لیتری I4 توربو
قدرت ۳۰۰ اسب بخار ۲۷۶ اسب بخار
گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر ۳۹۲ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ جلو
وزن ۱۵۱۵ کیلوگرم ۱۵۲۲ کیلوگرم
قیمت پایه ۴۸,۶۵۰ دلار ۳۶,۶۰۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. Mohammad

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (211 ديدگاه)

    این دو خودرو در چین مونتاژ یا تولید میشن ؟ یا در ژاپن و کره ، چون من شنیدم خودرو های زیر ۵۰ هزار دلار ژاپنی و کره ای در چین مونتاژ میشن

    موافقم 5
    مخالفم 3
  2. Yaghoob

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (561 ديدگاه)

    من این انجین تویوتا رو میپرستم
    هر سیلندر صد اسب
    النترا هم کاملا قابل احترامه حتی قیمت کمتری هم داره.
    ولی انتخاب نکردن کرولا خیلی سخته مخصوصا اینکه میدونیم سرپیچ ها چقدر چابکه.

    موافقم 18
    مخالفم 5
  3. مردیم از خوشی

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1494 ديدگاه)

    زیر این پست قرار یه عده هم را پاره کنند

    برم تخمه بیارم

    موافقم 14
    مخالفم 2
  4. پیام

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (2271 ديدگاه)

    سری N فوق العادست

    موافقم 18
    مخالفم 15
    1. AZ

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (25 ديدگاه)

      آره مثل خودت که ترول فوق‌العاده ای هستی

      موافقم 13
      مخالفم 15
      1. Ehsan

        ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (29 ديدگاه)

        بخش N داره عالی میره جلو
        GR رقیب قدری بود که اینطور شکست خورد جلو النترا

        موافقم 7
        مخالفم 4
  5. Siyavash

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1141 ديدگاه)

    جالب بود..بابت زیرنویس فارسی هم تشکر🙏🌹

    موافقم 7
    مخالفم 2
  6. Nismo

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1830 ديدگاه)

    تفاوت گیربکس دوکلاچه با اتوماتیک سنتی اینجا معلوم میشه

    موافقم 4
    مخالفم 10
  7. ! i M α η δ υ α R

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (2353 ديدگاه)

    پدال جون کانال اتو تاپ ان ال ، دیروز یه ویدیو گذاشت از رانندگی ماکس ، با یک فروند مازراتی گیبلی تروفعو 334 اولتیما ( سریعترین سدان حال حاضر ، روی کره زمین ) که به افتخار آخرین ” ش ا ه ” ایران ، مزین به رنگ بسیار زیبای آبی ” کینگ آف پرشیا ” هم هست و در اتوبان های آلمان ، باهاش به سرعت 329 کیلومتر در ساعت رسید و دیگه مسیر یاری نمی کرد و الا باز هم بیشتر می رفت …

    فقط با 571 اسب بخار …

    با بیش از 2 تن وزن …

    با پلت فرمی متعلق به دو دهه پیش …

    فقط با 160 هزار پوند …

    بدون دادار دوو دوور …

    بدون سر و صدا …

    بدون ادعا …

    تعجب کردم که هنوز ویدیوش رو نگذاشتید …

    دیدنش خالی از لطف نیست …

    خسته نباشید …

    موافقم 9
    مخالفم 5
    1. JaMsHiD-B

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (3186 ديدگاه)

      قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری

      حکایت رقابت هایی هست که توی پدال پوشش داده میشه که تنها یک دلیل داره : جذب مخاطب و راه انداختن جنگ توی کامنت ها

      وگرنه برای کی مهمه که ماشین به افتخار چه کسی ساخته شده و چقدر وقار داره چقدر خوبه
      همه دنبال جنجالن
      آی هیوندا از فراری سریع تره
      آی کره ای ها از آمریکایی ها جلو زدن
      رقابت آمریکا و آلمان
      پدال هم ماشاالله خوب بلده اینارو پوشش بده

      موافقم 10
      مخالفم 5
      1. ! i M α η δ υ α R

        ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (2353 ديدگاه)

        هرچند باید محدودیت ها و شرایط مالی سایت رو هم در نظر گرفت ، اما همه چیز کنار هم باشه خوبه به نظرم ، جمشید جون …

        تنوع مطالب هم باعث آموزش میشه و هم سرگرمی …

        در مجموع نگه داشتن کیفیت ، سخت ترین کار در دنیاست …

        موافقم 2
        مخالفم 1
    2. 🇰🇷

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (202 ديدگاه)

      به به جناب مهدیار پس از مدتها به سایت پدال بازگشته است. بیشتر سر بزن اگه وقت و حوصله یاری کرد.

      موافقم 4
      مخالفم 4
      1. ! i M α η δ υ α R

        ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (2353 ديدگاه)

        سلام دوست عزیز …

        حوصله که خدا روشکر همچنان هست ، اما وقت لامصب ، یاری نمی کنه …

        ولی بازم به روی چشم …

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. 🇰🇷

          ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (202 ديدگاه)

          سلام بر جناب مهدیار.
          دوستانی که سالیان سال، دنیای خودرو را با علاقه دنبال کردند جاشون خالیه همیشه‌. فرقی هم نداره طرفدار چه برند و کشوری باشند. زنده باد

          موافقم 3
          مخالفم 2
        2. ! i M α η δ υ α R

          ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (2353 ديدگاه)

          ارادت دارم عزیزم …

          سربلند و پاینده باشید …

          🙏🙏🙏

          موافقم 2
          مخالفم 1
    3. علی Shelby

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (724 ديدگاه)
      1. ! i M α η δ υ α R

        ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (2353 ديدگاه)

        بله دوست عزیز …

        همین ماشینه …

        نسخه 334 اولتیما که با رنگ آبی ” شاه آف پرشیا ” در موزه مازراتی در مودنا ایتالیا نگه داری میشه …

        و جالب اینه که همون مازراتی رو آوردن توی ویدیوی کانال تاپ ان ال که به این رنگ سفارشی ، مزین شده و دیدن احترام برندی مثل مازراتی بعد از سالها به فرهنگ پارسی ، برای ما جای بسی خوشحالی داره که …

    4. Nismo

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (1830 ديدگاه)

      به به آقا مهدیار
      پارسال دوست امسال آشنا

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. ! i M α η δ υ α R

        ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (2353 ديدگاه)

        مخلصم Nismo جان …

        پارسال دوست امسال آشنا …

        سال دیگه ، معلوم نیست چی باشه …

        😁😁😁

        موافقم 1
        مخالفم 1
    5. Taha Ayoobi

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (6048 ديدگاه)

      ببین کی کامنت گذاشته
      آقا مهدیار این طرفا
      خیلی دلمون تنگ شده بود

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. ! i M α η δ υ α R

        ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (2353 ديدگاه)

        سلام طاها جان …

        لطف داری عزیزم …

        من دلم براتون تنگ میشه❤️🌹❤️ ، اما متاسفانه چند ماهی میشه که سرم خیلی شلوغ شده …

        اتفاقا دیروز اومدم بیست سی تا از مهمترین پست های شش ماه اخیر رو که نبودم ، خوندم و در جریان اتفاقات و ماجرا ها و کل کل ها قرار گرفتم و پدال خونم دوباره تنظیم شد …

        😁😁😁

        موافقم 3
        مخالفم 1
        1. Taha Ayoobi

          ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (6048 ديدگاه)

          اتفاقا کامنت شمارو زیر اون داستان ها دیدم ولی دیگه اونجا جای جواب دادن نبود😅

          بیشتر سر بزن بهمون، شما میای لذت میبریم

          موافقم 1
          مخالفم 1
        2. ! i M α η δ υ α R

          ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
          سوابق: (2353 ديدگاه)

          لطف داری عزیزم …

          حتما …

          من هم از بودن کنار شما عزیزان لذت می برم …

          🙏🙏🙏

  8. PURIYA

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (696 ديدگاه)

    بابت زیر نویس فارسی ویدئو ممنون🌹
    لطفا این رویه رو ادامه بدید

    موافقم 2
    مخالفم 1
  9. یوسف

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1127 ديدگاه)

    دم هیوندا گرم…. با خاک یکسانش کرد……
    وزن کمتر، قدرت بیشتر، گشتاور بیشتر …..

    موافقم 13
    مخالفم 9
  10. friendly fire

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (21 ديدگاه)

    فقط کره

    موافقم 7
    مخالفم 6
    1. AZ

      ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (25 ديدگاه)

      فقط پنیر

      موافقم 8
      مخالفم 4
  11. Taha Ayoobi

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (6048 ديدگاه)

    پدال به نظرم شتاب صفر تا صد زیر یک ثانیه کامارو پرو مود رو از درگ تایمز بذار باحاله

    موافقم 2
    مخالفم 3
  12. R

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1331 ديدگاه)

    حالا چرا تویوتا یه سیلندر کم گذاشته

  13. 제네시스

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (460 ديدگاه)

    ماشینای کره ای همشون سریعو نازن 😂

    موافقم 2
    مخالفم 3
  14. Mr Tiger

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (106 ديدگاه)

    من سدان‌ها و هاچبک های کره ای رو به تویوتا ترجیح میدم به چند دلیل… کیفیت ساخت برابر ، استهلاک بسیار پایین ، قیمت رقابتی و پایین ، پرفورمنس خوب ، رخ و آپشن … ولی در بحث شاسی بلند ها کره ای ها خیلی کار دارن تا نزدیک ژاپن بشن

    موافقم 2
    مخالفم 5
  15. datsun

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (4078 ديدگاه)

    جی ار اصلا قابل قیاس نیست با این اسباب بازی‌های

    موافقم 2
    مخالفم 2
  16. MITSUBISHI(JDM)

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1460 ديدگاه)

    مچ کرولا خوابید بدم خوابید
    النترا چقدر عالیه یکی از بهترین های کلاس خودش
    با وجود چهارچرخ بودن کرولاgr فکرشو نمیکردم ببازه
    حتی با اینکه میدونم دوکلاچه چقدر در انتقال قدرت موتور عالیه

    موافقم 3
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا