تویوتا

تویوتا GR کرولا در برابر هیوندای النترا N و هوندا سیویک تایپ R

اهمیت سیستم چهارچرخ محرک

با تحویل تویوتا GR کرولا به دست مشتریان، بررسی‌های زیادی روی این خودرو انجام شد و عملکرد آن در برابر رقبا مشخص شد. کانال «Throttle House» در ویدئویی که اخیرا در یوتیوب منتشر کرده است، GR کرولا را دربرابر رقبای مهمی چون هوندا سیویک تایپ R و هیوندای النترا N قرار می‌دهد تا بهترین هاچبک اسپرت شرقی را مشخص کند.

اگر نگاهی به مشخصات این سه خودرو داتشه باشیم می‌بینیم که موتور GR کرولا توان تولید ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور را دارد که وظیفه جابه‌جایی بدنه ۱۴۹۰ کیلوگرمی آن را برعهده گرفته است. هیوندای النترا N با وزن ۱۴۴۵ کیلوگرمی‌اش به موتوری با توان تولید ۲۷۶ اسب بخار قدرت و ۳۹۲ نیوتن متر گشتاور مجهز شده است. نقطه مقابل این دو نیز هوندا سیویک تایپ R محسوب می‌شود که با بهره‌وری از کمترنی وزن (۱۴۱۶ کیلوگرم) قدرتمندترین موتور با ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور، یکه‌تازی می‌کند.

اگر اعداوارقام را تنها معیار مقایسه خود قرار دهیم به این نتیجه خواهیم رسید که عملکرد GR کرولا بین النترا N و سیویک تایپ R قرار دارد اما درحقیقت این‌گونه نیست.

در این ویدئو می‌بینیم که GR کرولا موفق شد تا در مسابقه درگ ۴۰۰ متر از همان ابتدا از رقبایش سبقت بگیرد و تا انتها در صدر باقی بماند. در درگ محترک که مسابقه با سرعتی ثابت شروع می‌شود اما برتری سیستم چهارچرخ محرک در شتابگیری اولیه خنثی شد و کرولا به مقام دوم رسید. با این وجود فاصله زیادی میان این خودرو و سیویک تایپ R نبود.

در مقایسه این سه خودرو در پیست و درحالی وزن کمتر و تایرهای چسبنده‌تری مجهز شده بود، النترا N عملکردی تقریبا مشابه GR کرولا از خود نشان داد و تنها ۰.۰۶ ثانیه سریع‌تر از رقیب ژاپنی خود از خط عبور کرد. هر دو هاچبک GR کرولا و النترا N نزدیک به ۰.۲ ثانیه سریع‌تر از سیویک R بودند.

این بررسی با نسل کنونی سیویک انجام شده بود که قرار است در آینده‌ای نه‌چندان دور با مدل جدید جایگزین شود. هوندا حتما سکوت خود را خواهد شکست و نسخه‌ای به‌مراتب بهتر را برای رقابت با GR کرولا روانه بازار خواهد کرد؛ بنابراین رقابت این دو هاچبک اسپرت جذاب‌تر از همیشه خواهد شد. نظر شما درباره این سه هاچبک مشهور چیست؟ به نظر شما کدام‌یک از آن‌ها خریداران بیشتری را به خود جذب خواهد کرد؟!

تماشا در آپارات:

تماشا در یوتیوب:

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ دانشجوی کارشناسی مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (4573 ديدگاه)

    بدون اینکه حتی کلیپو نگته کنم میگم سیویک تایپ R

    موافقم ۳۸
    مخالفم ۱۷
    1. Hitman

      ۹ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (159 ديدگاه)

      فک کنم اونایی که دیس دادن حتما اون قسمت فرانسه تور بزرگ رو زیاد دیدن:)))

      موافقم ۴
      مخالفم ۹
  2. Reza Waffen SS

    ۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (4573 ديدگاه)

    راند اولی رو بد خورد ولی دومی رو جبران کرد

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۲
  3. reza342

    ۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (127 ديدگاه)

    چقدر کرولا جذابه

    موافقم ۳۹
    مخالفم ۳
  4. Alan.r

    ۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (657 ديدگاه)

    بدون شک کرولا

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۳
  5. حسین

    ۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (233 ديدگاه)

    بنظرم النترا با ابعاد بیشتر
    در نتیجه فضای بیشتر
    عملکرد تقریبا نزدیک
    و قیمت پایینش
    میتونه گزینه خوبی باشه
    ولی نمیدونم تو بحث کیفیت ساخت
    و استهلاک و مواد به کار رفته هم
    به رقبا نزدیک باشه یا نه
    و آیا ارزش داره ریسک کرد
    من نکته مثبتشو جادار بودنش میدونم
    البته هاچ بک هم مزیت های خودشو داره

    موافقم ۴۱
    مخالفم ۵
    1. کرگدن باواریا

      ۹ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (353 ديدگاه)

      جای النترا و دوتای دیگه تو این خرابشده خالیه به شدت !
      کیت r و n line هم نخواستیم اصلا

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۴
  6. ۹۱۱

    ۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (360 ديدگاه)

    صد درصد سیویک.

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۷
  7. مشتاقی

    ۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (89 ديدگاه)

    عجب رخی داره النترا

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۳۴
  8. AMIN JAFARI

    ۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (56 ديدگاه)

    کرولا عالی بود

    ولی النترا ب نسبت قیمتش فوق العاده هستش

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۱۰
  9. کیان

    ۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1064 ديدگاه)

    کرولا وزن بیشتر، حجم موتور کمتر اما خب خوب رنده کرد و …
    این همون آشپزخونه مجهز هست

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۷
  10. خان

    ۹ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (84 ديدگاه)

    من از النترا انتظار بیشتری داشتم

    موافقم ۱
    مخالفم ۲۴
  11. sina

    ۱۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (2213 ديدگاه)

    نکته ای که وجود داره سیویک با اینکه تو خط مستقیم از اغلب رقیب های مستقیمش کندتر هست به علت دیفرانسیل جلو بودنش تو پیست همه شون رو میبره و حتی با رکورد های هاچ بک های داغ مرسدس و آئودی هم برابری میکنه.

    موافقم ۷
    مخالفم ۱
  12. علی

    ۱۰ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (486 ديدگاه)

    انتخابم اول کرولا دوم سیویک

    موافقم ۵
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا