تویوتا GR کرولا در برابر هیوندای النترا N و هوندا سیویک تایپ R
با تحویل تویوتا GR کرولا به دست مشتریان، بررسیهای زیادی روی این خودرو انجام شد و عملکرد آن در برابر رقبا مشخص شد. کانال «Throttle House» در ویدئویی که اخیرا در یوتیوب منتشر کرده است، GR کرولا را دربرابر رقبای مهمی چون هوندا سیویک تایپ R و هیوندای النترا N قرار میدهد تا بهترین هاچبک اسپرت شرقی را مشخص کند.
اگر نگاهی به مشخصات این سه خودرو داتشه باشیم میبینیم که موتور GR کرولا توان تولید 300 اسب بخار قدرت و 370 نیوتن متر گشتاور را دارد که وظیفه جابهجایی بدنه 1490 کیلوگرمی آن را برعهده گرفته است. هیوندای النترا N با وزن 1445 کیلوگرمیاش به موتوری با توان تولید 276 اسب بخار قدرت و 392 نیوتن متر گشتاور مجهز شده است. نقطه مقابل این دو نیز هوندا سیویک تایپ R محسوب میشود که با بهرهوری از کمترنی وزن (1416 کیلوگرم) قدرتمندترین موتور با 306 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور، یکهتازی میکند.
اگر اعداوارقام را تنها معیار مقایسه خود قرار دهیم به این نتیجه خواهیم رسید که عملکرد GR کرولا بین النترا N و سیویک تایپ R قرار دارد اما درحقیقت اینگونه نیست.
در این ویدئو میبینیم که GR کرولا موفق شد تا در مسابقه درگ 400 متر از همان ابتدا از رقبایش سبقت بگیرد و تا انتها در صدر باقی بماند. در درگ محترک که مسابقه با سرعتی ثابت شروع میشود اما برتری سیستم چهارچرخ محرک در شتابگیری اولیه خنثی شد و کرولا به مقام دوم رسید. با این وجود فاصله زیادی میان این خودرو و سیویک تایپ R نبود.
در مقایسه این سه خودرو در پیست و درحالی وزن کمتر و تایرهای چسبندهتری مجهز شده بود، النترا N عملکردی تقریبا مشابه GR کرولا از خود نشان داد و تنها 0.06 ثانیه سریعتر از رقیب ژاپنی خود از خط عبور کرد. هر دو هاچبک GR کرولا و النترا N نزدیک به 0.2 ثانیه سریعتر از سیویک R بودند.
این بررسی با نسل کنونی سیویک انجام شده بود که قرار است در آیندهای نهچندان دور با مدل جدید جایگزین شود. هوندا حتما سکوت خود را خواهد شکست و نسخهای بهمراتب بهتر را برای رقابت با GR کرولا روانه بازار خواهد کرد؛ بنابراین رقابت این دو هاچبک اسپرت جذابتر از همیشه خواهد شد. نظر شما درباره این سه هاچبک مشهور چیست؟ به نظر شما کدامیک از آنها خریداران بیشتری را به خود جذب خواهد کرد؟!
تماشا در آپارات:
تماشا در یوتیوب: