تویوتا

معرفی خودروی مسابقه‌ای هیدروژنی تویوتا GR LH2 در پیست لمان

تویوتا در آستانهٔ برگزاری مسابقه لمان، کانسپتی مسابقه‌ای بنام GR LH2 را با پیشرانهٔ هیبریدی هیدروژنی معرفی کرده که بر اساس خودروی مسابقه‌ای GR010 حاضر در لمان ساخته شده است.

هیدروژن هنوز در دنیای خودروسازی جای پای محکمی پیدا نکرده اما تویوتا با جدیت آن را به‌عنوان سوخت آینده دنبال می‌کند. تویوتا گازو ریسینگ، با تکیه بر تعهد دیرینه خود به سوخت‌های جایگزین، با رونمایی از یک خودروی مسابقه‌ای جدید به توسعه خودروهای هیدروژنی ادامه می‌دهد. کانسپت GR LH2 با قوای محرکهٔ هیبریدی هیدروژنی برای اولین بار در پیست لاسارت در لمان به نمایش درآمده است. GR LH2 ادامه‌دهنده مسیر کانسپت GR H2 سال گذشته است. این خودرو برخی عناصر کلیدی را حفظ کرده اما از بدنه جدید و رنگ‌آمیزی سفید و آبی تازه‌ای بهره‌مند شده است.

در بخش جلو، چراغ‌های LED کوچک‌تر و متمرکزتر شده‌اند، درحالی‌که ورودی‌های هوای کناری بازطراحی‌شده، باله بزرگ‌تر و بال عقب بلندتر، ظاهری جسورانه‌تر به آن بخشیده‌اند. شیشه‌های کابین بدون تغییر به نظر می‌رسند و شباهت زیادی به خودروی مسابقه‌ای GR010 هیبرید دارند. این کانسپت جدید با طول ۵,۱۰۰ میلی‌متر و عرض ۲,۰۵۰ میلی‌متر، ابعادی مشابه با مدل قبلی خود دارد و اندکی بزرگ‌تر از GR010 هیبرید است که مبنای طراحی آن بوده است.

تویوتا هنوز مشخصات کامل پیشرانه را اعلام نکرده، اما میدانیم که GR LH2 از یک موتور هیدروژنی همراه با سیستم هیبرید استفاده می‌کند. این قوای محرکه ممکن است شباهت‌هایی با GR010 هیبرید داشته باشد که مجهز به یک موتور V6 توئین توربوی ۳.۵ لیتری در وسط و یک موتور الکتریکی در جلو است. این ترکیب پیش‌تر در مسابقات استقامتی توانایی خود را ثابت کرده و تطبیق آن با هیدروژن، لایه‌ای جدید به استراتژی چند مسیری تویوتا اضافه می‌کند. این استراتژی شامل ترکیبی از خودروهای هیبریدی، الکتریکی، سوخت‌های کربن خنثی و هیدروژن به‌عنوان مسیرهای موازی برای آینده‌ای کربن خنثی است.

تویوتا معتقد است ریسک کردن روی چندین فناوری هوشمندانه‌تر از تمرکز صرف روی یک فناوری است. فراتر از میرای و کراون سدان که هر دو از پیشرانه‌های سلول سوختی هیدروژنی استفاده می‌کنند، تویوتا از موتوراسپرت به‌عنوان آزمایشگاهی برای فناوری احتراق هیدروژنی بهره می‌برد. در سال‌های اخیر، این شرکت یک GR کرولا هیدروژنی را در مسابقات استقامتی آزمایش کرده تا عملکرد و قابلیت اطمینان را بهبود بخشد. هم‌زمان، تویوتا با شرکای خود برای گسترش تولید و توزیع زیرساخت هیدروژن همکاری می‌کند که گامی حیاتی برای آینده واقعی این سوخت خواهد بود.

در مسابقه لمان امسال تویوتا چهلمین سالگرد اولین حضور خود در این مسابقه نمادین را جشن می‌گیرد. امسال دو خودروی مسابقه‌ای GR010 هیبرید با رنگ‌های آشنا قرمز/سفید و مشکی در خط شروع قرار می‌گیرند و به دنبال بازگشت به جایگاه برتر هستند. تویوتا از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ پنج سال متوالی بر سکوی اول ایستاد اما در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ فراری پیروز شد. برنده مسابقهٔ سال ۲۰۲۵ روز یکشنبه، ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد ۱۴۰۴) مشخص خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای
منبع
carscoops

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. O

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (102 ديدگاه)

    من هم از روی علی نوا اسکی برم البته با اجازه 🙏

    مرحبا پر فروش ترین خودرو ساز جهان 💯

    مرحبا موتور هیدروژنی 💧⚡

    مرحبا 2jz افسانه ای 👑

    مرحبا برنده مسابقه های لمان ( البته تا قبل از اینکه فراری بیاد)🎉

    خیلی دیس لایک ها از طرف علی نوا خواهم خورد😁

    موافقم 40
    مخالفم 4
    1. جرمی کلارکسون

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (1117 ديدگاه)

      مرحبا و ماشاالله فقط برای خودرو های آمریکاییه برای تویوتا نگو علی تشنج میکنه

      موافقم 9
      مخالفم 4
      1. O

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (102 ديدگاه)

        از این به بعد میگم انشاالله 🤣

        موافقم 7
        مخالفم 1
  2. mehran911

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (2195 ديدگاه)

    درود
    این تلاش تویوتا در توسعه و تبلیغ هیدروژن در نوع خودش جالبه…
    .
    BoP امسال لمانز هم چند روزی هست منتشر شده با در نظر گرفتن تغییرات جالب صورت گرفته و در کل جمییییع جهات و….
    از بین پنج برند برتر (‌فراری تویوتا پورشه BMW و کادیلاک ) روی کاغذ و بر اساس تغییرات قوانین دست برتر با فراری خواهد بود با این تفاوت که اوضاع تویوتا هم نسبت به رقابت‌های این فصل و لمانز سال گذشته خیلی بهتره و رقابتی تر خواهد بود… رده بعدی کادیلاک خواهد بود که FIA ی حال اساسی بهش داده و اوضاعش بهتره در کل مرحله بعدی پورشه و BMW قرار دارن…
    .
    خودم انتظار داشتم قوانین برای فراری متفاوت باشه که نیست اما تویوتا و کادیلاک اوضاع بهتری دارن
    .
    البته اینا همه تئوری هستن مثل همیشه ۲۴ ساعته همراه با شگفتی خواهد بود…. هر چند اوایل مسابقه فراری و تویوتا از باقی فاصله خواهد گرفت…
    .
    کلاس جی تی هم بی تعصب میگم قوانین کااااااملا ی طرفه به نفع فورد شورولت بوده …. هم کاهش وزن و هم فزایش قدرت چشمگیر داشتن …و حداقل روی کاغذ دست بالا رو دارن
    Imsa هم مثل WEC بلاخره پورشه رو محدود کرد از این رقابت دیترویت به بعد احتمالا مسابقات رقابتی تر خواهد شد….
    .
    به این پست سر میزنم جزئیات خواستید ریپلای بزنید

    موافقم 15
    مخالفم 3
    1. Vette

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (553 ديدگاه)

      کلاس جی تی به نفع کوروت بوده؟
      وزن ۱۳۳۰ کیلوییش نسبت به پورشه ۱۳۱۵ کیلویی برتریه
      یا گین پاور منفی ۴.۶ درصد بعد از سرعت ۲۰۰ کیلومتر؟
      ۳ ریس قبلی امسال هم کوروتا سنگین ترین ماشین گرید بودن

      موافقم 2
      مخالفم 3
      1. mehran911

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (2195 ديدگاه)

        نه به این دلیل که کوروت و ماستنگ از رده بندی قدرتی P4 و P5 هر دو به P1 رسیدن رسما چهار پنج پله صعود کردن!!!!
        و اینکه کوروت نسبت به سال گذشته ۱۴ کیلو کاهش وزن داشته ماستنگ هم ۹ کیلو !!!! چی می‌خواهی دیگه؟؟؟

        موافقم 5
        مخالفم 1
        1. Vette

          ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (553 ديدگاه)

          آره نسبت به پارسال بهتره
          ولی هنوزم کوروت جزو سنگین ترین ماشینا گریده
          تو پیستی مثل لمان هم سرعت بعد ۲۰۰ خیلی مهمه

          موافقم 3
          مخالفم 2
    2. Amir Machine

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (1377 ديدگاه)

      خوبه که برگشتی
      امیدوارم قاطی کامنت بازی این بچه سال‌ها نشی که فضای کامنت‌ها بشدت داغون و سمیه
      بگذریم…
      جریان کادیلاک چیه که میگی فیا بهش حال داده؟ من خیلی در جریان قوانین مسابقات استقامتی نیستم

      موافقم 5
      مخالفم 3
      1. mehran911

        ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (2195 ديدگاه)

        ممنون نزدیک لمانز گفتم ی سر بزنم در کل نمیرسم واقعا
        .
        کادیلاک نسبت به SPA همین سال ۱۹ اسب افزایش قدرت زیر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت داشته و همینطور نسبت به لمانز سال پیش، هم ۱۱ اسب بیشتر قدرت داره … ۵ اسب هم قدرت بیشتر در سرعت های بالای ۲۵۰ تا بهش اضافه شده…
        این اضافه شدن بیشتر قدرت در سرعت های پایین به این دلیل به نفعشه که معمولا کادیلاک در پیست های سرعتی عملکرد خوبی داره و این افزایش قدرت در بازه زیر ۲۵۰ میتونه به نوعی ضعفش در سرعت‌های پایین رو جبران کنه…با این وجود روی کاغذ برنده‌ها طبیعتا تویوتا و فراری هستن

        موافقم 7
        مخالفم 3
        1. Amir Machine

          ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (1377 ديدگاه)

          ممنون
          فقط ربط این افزایش قدرت به فیا چیه که گفتی FIA ی حال اساسی بهش داده؟

        2. mehran911

          ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (2195 ديدگاه)

          الان چند فصله برای رقابتی تر شدن مسابقات روی خودروهایی با پرفورمنس بهتر ی سری محدودیت اعمال میکنن و البته محدودیت رو برای خودروهای ضعیفتر کاهش میدن… طبق قوانین این محدودیت ها شامل همه چیز میتونه باشه نه الزاما محدودیت وزن و قدرت در بازه ‌های سرعتی متفاوت …. چیزی که فعلا بیشتر مشهوده و اعلام میشه تغییرات قدرت و وزن و محدودیت استفاده از انرژی بازیابی شده در هر دور هستش…
          این قوانین BoP برای هر خودروساز یکسان نیست و کاملا دستوری هستش… یعنی میان میگن مثلا تویوتا تجربه خوبی تو این چند سال تو استقامتی داشته و دست بالا رو داره پس محدودش میکنن که امثال پژو و …. حداقل روی کاغذ بتونن با اینا رقابت کنن…. همین چند وقت پیش یادم نمیاد کدوم پست بود همه اینا رو گفتم… دیتای خودروها از فصل گذشته و تست های پیش فصل و نتیجه رقابت در مسابقات قبلی و تست‌های مستقل پیشرانه و… تعیین میکنه محدودیت‌ها یا BoP برای هر خودرو در مسابقه بعدی به چه شکل باشه… ( معمولا تغییرات اساسی اول فصل اعمال میشه و در طول فصل حکم آپدیت رو داره )‌ غیر از لمانز که به گفته خود فیا در لمانز BoP مستقل تر از نتایج طول فصل تعیین میشه….
          این قوانین در طول این چند فصل معمولا به سمت LMH چربیده تا LMDH
          این دیتایی هم که برای تعیین BoP استفاده میشه، متاسفانه یا خوشبختانه به کمک دیتا لاگر بوش با تماااام جزئیات و خیلی دقیق ثبت میشه و امکان دور زدن رو محدود کرده…
          سر همین تیم‌ها خیلی سر جذب بهترین راننده ها دارن با هم میجنگن تا حداقل از این راه یا حفظ قابلیت اطمینان بتونن برتری داشته باشن…
          .
          مثلا این فصل پورشه اوضاعش تو IMSA خوبه اومدن تو دیترویت محدودش کردن تا رقابت از این به بعد در طول فصل نزدیکتر بشه و یک طرفه به نفع پورشه نباشه
          همین قوانین باعث شد امثال جنسیس و پژو و…. به حضور در این رقابت‌ها علاقمند بشن چون در غیر اینصورت حریف امثال تویوتا و فراری و پورشه و… نمیشدن ( حداقل در کوتاه مدت )‌….
          .
          کاملا غیر منطقی و مضحکه اما باعث استقبال خودروسازهای بیشتری شده به هر حال هر خودرویی الان میتونه شانسی برای سکو داشته باشه بخصوص در ۲۴ ساعته…
          .
          حال اساسی هم داستانش اینه که طبق همین قوانین تعیین شده کادیلاک محدودیت کمتری براش در نظر گرفته شده …

        3. Amir Machine

          ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (1377 ديدگاه)

          خیلی ممنون، کامل و واضح بود
          چه قانون عجیبیه
          البته مشابه همین رویه رو به شکلی دیگه تو فرمول یک هم میبینیم
          مثلاً سال 2021 برای اینکه مرسدس رو محدود کنن اون قوانین عجیب تغییر طراحی عقب را به بهونه کاهش فشار به لاستیک‌های عقب وضع کردن و باعث شد ردبول به مرسدس برسه
          همین فصل هم قرار بود تغییر قوانین بال‌های منعطف مکلارن رو محدود کنه که ظاهراً کارساز نبوده

          موافقم 3
          مخالفم 1
    3. elijah 2001

      ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (174 ديدگاه)

      داداش مهران خیلی وقت بود ندیدمت

      موافقم 4
      مخالفم 3
      1. mehran911

        ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (2195 ديدگاه)

        قربانت خیلی مخلصیم

        موافقم 3
        مخالفم 1
        1. elijah 2001

          ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (174 ديدگاه)

          لطف داری داداش

  3. Mr wrong

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (602 ديدگاه)

    مگه اینکه تویوتا این صنعت رو نجات بده ازین وضعیت تبلیغات زده ی فرمایشی که چهار تا مثلا کارآفرین نابغه (سوگلی) فراهم کردن
    البته اگه زورش برسه و بزارنش و از فردا انگ های محیط زیست و کوفت و زهر مار بهش نزنن

    موافقم 11
    مخالفم 3
  4. cehx

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (460 ديدگاه)

    خود هیدروژن تولیدش به وسیله برق و فرایند هایی هست که آلاینده داره و فقط خوبیش اینه که مثل برقی نباید دو ساعت تو شارژ باشه و مثل cng پر می کنی میری
    نگه داری هیدروژن هم بسیار هزینه داره
    کلا من چشمم آب نمیخوره هیدروژن به جایی برسه
    اروپا cng رو آورد و بعدش بخاطر مسائل ایمنی کلا حذفش کرد

    موافقم 9
    مخالفم 3
    1. elijah 2001

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (174 ديدگاه)

      هیچ چیز بهتر از بنزین نیست (تا الان)

  5. HELLO.BROTHERS

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (148 ديدگاه)

    من عاشق نوآوری و خلاقیت هستم،اصلن خوشم نمیاد همه شبیه هم باشن،باید به تویوتا آفرین گفت،آرزو موفقیت.

    موافقم 15
    مخالفم 2
  6. elijah 2001

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (174 ديدگاه)

    پورشه باید دست بجنبه

    موافقم 6
    مخالفم 2
  7. zm.1994

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (114 ديدگاه)

    اووف عجب ماشینی ساختن قشنگه درود بر تویوتا 🤍🤍💙💙

    موافقم 4
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا