تویوتا GR سوپرا GT4 Evo مسابقهای با بهبودهای مهم معرفی شد
بخش گازو ریسینگ تویوتا GR از نسخه بهروز شده سوپرا GT4 Evo مختص پیست رونمایی کرد. این خودرو که برای فصل 2023 مسابقات موتور اسپرت آماده میشود با استفاده از نظرات رانندگان و مکانیکهای تیمهای مختلف توسعه یافته و ژاپنیها تغییراتی در بخشهای ترمز، هندلینگ و پیشرانه خودروی مسابقهای خود ایجاد کردهاند.
رانندگان خواهان هندلینگ بهتر و سرعت بالاتر در زمان عبور از پیچها بودند و تویوتا نیز با بهبود سیستم ترمز و ارائه تنظیمات جدید برای سیستم ترمز ضد قفل، بهروزرسانی رول بارها و استفاده از دامپرهای تطبیقی شرکت KW به این موضوع پاسخ داده است. این خودروساز همچنین پیشرانهای قویتر با منحنی گشتاور بهینه را برای GR سوپرا GT4 Evo در نظر میگیرد.
در بطن این خودروی پیست محور پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری توربو قرار میگیرد که قدرتش به نوع مسابقات بستگی دارد هرچند حداکثر گشتاورش به 660 نیوتون متر میرسد. این خودرو از سیستم اگزوز آکراپوویچ سود میبرد و سیستم خنک کاری آن نیز کاراتر شده هرچند جزئیات مربوط به این تغییرات منتشر نشدهاند. نیروی پیشرانه نیز از طریق گیربکس اتوماتیک به چرخ های عقب فرستاده میشود.
تویوتا GR سوپرا GT4 Evo از رینگهای 18 اینچی OZ استفاده میکند و ترمزهای آن نیز دستپرورده شرکت برمبو هستند. به این موارد باید صندلی مسابقهای OMP و رول کیج را نیز افزود. کیت بدنه مخصوص پیست باعث تمایز این مدل مسابقهای از سوپرا استاندارد میشود. این کیت شامل یک بال بزرگ است که کاملاً به چشم میآید. از جمله تجهیزات استاندارد تویوتا GR سوپرا GT4 Evo میتوان به سیستم کنترل کشش و پشت آمپرهای دیجیتالی اشاره داشت. آپشن ها نیز شامل حسگرهای میزان بازی سیستم تعلیق خواهد بود. خودروی موردبحث از هماکنون در دسترس بوده و قیمت آن از حدود 186 هزار دلار شروع میشود. تیمهای مسابقهای که نسخه قبلی سوپرا GT4 را در اختیار دارند میتوانند کیت ارتقا یافته را بخرند تا این خودرو به مدل Evo ارتقا یابد. این کوپه ژاپنی در مسابقات 24 ساعته دیتونا سال 2023 حاضر خواهد شد.