نصب پیشرانه 2JZ مشهور روی تویوتا GR86 صفرکیلومتر!

دوشنبه 11 مهر 1401 - 10:30
مطالعه 2 دقیقه
toyota-gr86-with-2jz-engine-swap 2
اگر بخواهیم یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین پیشرانه‌های دنیا را نام ببریم قطعاً پیشرانه 2JZ یکی از آن‌ها خواهد بود. اکثر طرفداران خودروهای اسپرت که...
تبلیغات

اگر بخواهیم یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین پیشرانه‌های دنیا را نام ببریم قطعاً پیشرانه 2JZ یکی از آن‌ها خواهد بود. اکثر طرفداران خودروهای اسپرت که به دنبال این پیشرانه هستند معمولاً خودروهای قدیمی و کارکرده را انتخاب کرده و سپس پیشرانه 2JZ را روی آن‌ها نصب می‌کنند اما خودرویی که در ادامه خواهیم دید داستان متفاوتی دارد زیرا مالک آن یک دستگاه تویوتا GR86 صفرکیلومتر را برای این کار انتخاب کرده است.

خودروی موردبحث تنها 6 کیلومتر کار کرده است. مالک این تویوتا یعنی جف وودراف می‌گوید زمان زیادی را برای یافتن GR86 مخصوص این پروژه صرف کرده است. پس از یافتن خودروی موردنظر، نمایندگی تأکید داشته که او خودرو را نراند. در حقیقت زمانی که وودراف خودرو را خریداری کرده محل ویژه نصب پلاک روی تویوتا وجود نداشته است. پس از بردن GR86 به خانه، وودراف سریعاً پیشرانه 2.4 لیتری بوکسوری را با نمونه 2JZ-GE متعلق به سدان لکسوس IS 300 تعویض می‌کند. او حتی خودرو را برای چند کیلومتر با پیشرانه اصلی و استاندارد نرانده است.

به گزارش پدال و به نقل از موتور وان، این پیشرانه 2JZ-GE تغییر چندانی نداشته و وودراف در نصب آن روی GR86 تلاش زیادی نیاز نداشته است. البته برخی تنظیمات برای گیربکس موردنیاز بوده اما فضای کافی برای پیشرانه وجود دارد. صحبت از گیربکس شد و باید گفت او از گیربکس دستی سری W تویوتا که در سوپرا بکار رفته استفاده کرده است. وودراف می‌گوید این پیشرانه با استفاده از پمپ گاز قدرت 500 اسب بخاری را به چرخ ها می‌فرستد. اگرچه این تویوتا GR86 می‌تواند اولین مدل با پیشرانه 2JZ در آمریکای شمالی باشد اما اولین نمونه در دنیا نیست زیرا وودراف می‌گوید برای این کار از دایگو سایتو الهام گرفته فردی که دو خودروی دریفت را در ژاپن با همین تنظیمات ساخته است. هر دو خودروی سایو از کیت آئرودینامیک پاندم ترا کیوتو استفاده می‌کنند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.