تغییر چهره تویوتا هایلوکس به شکل توندرا

دوشنبه 21 شهریور 1401 - 07:30
مطالعه 5 دقیقه
GMG-88-Toyota-Hilux-With-Tundra-Face-12-1024
نسل هشتم تویوتا هایلوکس در سال 2015 معرفی شد و همچنان هم در خط تولید تویوتا نقش مهمی دارد. این وانت محبوب در سال‌های 2017 و 2020 فیس‌لیفت شد اما...
تبلیغات

نسل هشتم تویوتا هایلوکس در سال 2015 معرفی شد و همچنان هم در خط تولید تویوتا نقش مهمی دارد. این وانت محبوب در سال‌های 2017 و 2020 فیس‌لیفت شد اما همچنان ظاهر نسبتا قدیمی خود را حفظ کرده است. یک توینر ژاپنی این سالخوردگی چهره هایلوکس را درک کرده و برای آن، یک کیت بدنه ساخته است که وانت یادشده را بیش‌ازپیش به شاسی‌بلند توندرا شبیه می‌کند.

گروه «GMG Doube Eight» آنقدر کارش را ماهرانه انجام داده است که برخی ممکن است این کیت را با یک فیس‌لیفت رسمی اشتباه بگیرند. آن‌ها خطوط بدنه را به‌گونه هماهنگ کرده‌اند که سپر توندرا به‌خوبی روی هایلوکس بنشیند.

همان‌گونه که در تصاویر مشخص شده، شاخص‌ترین بخش این کیت بدنه، چهره بازطراحی شده آن است که حال‌وهوای توندرا را برای هایلوکس ایجاد می‌کند. جلپنجره 6 ضلعی بسیار بزرگ با ساختار مشبکی شش ضلعی، سه چراغ رنگی زیر کاپوت و نام تویوتا که با حروف بزرگ روی واصل چراغ‌ها نقش بسته است، همگی هایلوکس را به هیولایی مانند فورد F-150 سوپردیوتی تبدیل می‌کند. ورودی هوای زیر چراغ اصلی این‌بار به‌صورت عمودی قرار گرفته‌اند. ورودی روی کاپوت نیز با نقش و طرحی جسورانه و چندضلعی برای هماهنگی بیشتر با سایر بخش‌های بدنه، نقش هواکش را برای موتور این خودرو بازی می‌کند.

باقی اجزای بدنه به‌جز طاق چرخ‌ها، به‌طور کلی دست‌نخورده باقی مانده‌اند. طاق‌های چرخ به رنگ بدنه رنگ‌آمیزی شده است. متخصصان این تیونر با استفاده از ایجاد چند فرورفتگی در این طاق‌ها، حس سرخستی بیشتری را در آن ایجاد کرده‌اند. خودروی نمونه که در تصاویر می‌‌بینید به رینگ‌های جدید آلیاژی مجهر شده که درون تایرهای جدید با چسبندگی مناسب قرار گرفته‌اند.

ژاپنی‌ها تغییرات مکانیکی و موتوری را در هایلوکس خود ایجاد نکرده‌اند؛ بنابراین این هایلوکس از همان موتور دیزلی 2.4 لیتری توربوشارژ با 147 اسب بخار قدرت (برای ژاپن) یا یک واحد 2.8 لیتری توربودیزل 201 اسب بخاری برای سایر نقاط جهان استفاده می‌کند. تیونر ژاپنی احتمالا این کیت بدنه را برای نسخه اسپرت‌تر هایلوکس یعنی GR اسپرت نیز ارائه می‌کند.

هزینه این ارتقا ظاهری به‌ترتیب زیر است: 1630 دلار برای سپر جلو، 35 دلار برای جلوپنجره، 55 دلار برای چراغ‌های زرد زیر کاپوت، 659 دلار برای افزونه طاق چرخ‌ها و 402 دلار برای هواکش کاپوت. خرید این کیت به‌صورت کامل 2692 دلار هزینه دارد که شامل خرج‌های اضافه چون رنگ‌آمیزی این قطعات، مالیات یا حمل‌ونقل نمی‌شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.