تویوتا

معرفی نسخه ون تجاری تویوتا پرادو با دو صندلی و فضای بار 2 هزار لیتری

تویوتا نسخهٔ ون تجاری لندکروزر پرادو را در بریتانیا معرفی کرده که فضای بار ۲ هزار لیتری و ظرفیت یدک کشی ۳.۵ تنی را ارائه می‌کند.

تویوتا لندکروزر دیگر فقط یک شاسی‌بلند آفرود نیست و حالا به جدیدترین عضو خانواده خودروهای تجاری تویوتا در بریتانیا تبدیل شده است. تویوتا با یک تبدیل کارخانه‌ای، این شاسی‌بلند را به یک خودروی تجاری تبدیل کرده و با حذف صندلی‌های عقب، فضای باری وسیع ایجاد کرده درحالی‌که تجهیزات آفرود قدرتمند آن دست‌نخورده باقی مانده است. علاوه بر این، تویوتا اعلام کرده که تا پایان سال جاری، تمامی نسخه‌های لندکروزر در بریتانیا و اروپا به پیشرانه دیزلی پلاگین‌هیبریدی مجهز خواهند شد.

لندکروزر تجاری یک نسخه انحصاری برای بازار بریتانیا است که در کارخانه تویوتا در برناستون تولید می‌شود. این مدل برای خریدارانی طراحی شده که به توانایی آفرود لندکروزر نیاز دارند اما نیازی به ظرفیت سرنشین یا فضای باز وانت هایلوکس ندارند. از بیرون، تشخیص این نسخه از لندکروزر استاندارد دشوار است، جز پنل‌های فولادی که جایگزین شیشه‌های عقب شده‌اند اما در داخل، تغییرات چشمگیر است. صندلی‌های عقب حذف شده و جای خود را به یک کف بار مسطح و یک دیواره فلزی با بخش مشبک بالایی داده‌اند که کابین جلو را جدا می‌کند. فضای بار با یک سینی مقاوم پوشیده شده و طولی برابر با ۱,۶۸۵ میلی‌متر دارد. حجم بار این مدل ۲۰۰۰ لیتر است که اگرچه برای مخاطبان هدف کافی به نظر می‌رسد، اما در مقایسه با ون اختصاصی مانند تویوتا ProAce سیتی با حجم بار ۳۸۰۰ لیتر کمتر است.

بااین‌حال، لندکروزر تجاری توانایی یدک‌کشی ۳.۵ تنی دارد که برای یک ون تجاری بسیار قابل‌توجه است. تویوتا می‌گوید این نسخه تجاری تجهیزات بهتری نسبت به نسل قبلی دارد. امکانات استاندارد شامل رینگ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی، صندلی راننده با تنظیم برقی، گرم‌کن صندلی‌ها و فرمان، درب صندوق برقی با پنجره جداگانه، آینه دید عقب الکتروکرومیک، ترمز پارک برقی، سیستم تهویه دوگانه، نمایشگر ۹ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی و پکیج ایمنی Safety Sense تویوتا است.

در بخش فنی اما هیچ تغییری اعمال نشده است و نسخه تجاری از همان موتور ۲.۸ لیتری دیزلی و سیستم چهارچرخ محرک دائمی با حالت‌های رانندگی قابل انتخاب بهره می‌برد، بنابراین تمام توانایی‌های آفرود حفظ شده است. لندکروزر تجاری از آگوست امسال در بریتانیا با قیمت پایه ۵۲,۷۳۰ پوند عرضه می‌شود و اولین تحویل‌ها در سپتامبر آغاز خواهد شد. بعید است این مدل در بازارهای دیگر عرضه شود.

هم‌زمان با معرفی نسخه تجاری، تویوتا از به‌روزرسانی پیشرانه لندکروزر در اروپا و بریتانیا هم خبر داده است. این شاسی‌بلند به پیشرانه دیزلی هیبریدی خفیف کارآمدتر مجهز می‌شود و جایگزین نسخه دیزلی معمولی خواهد شد. موتور ۲.۸ لیتری چهار سیلندر توربودیزل حالا با سیستم هیبریدی ۴۸ ولتی ترکیب شده که شامل یک موتور ژنراتور الکتریکی و باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۴.۳ آمپرساعت است. این سیستم مشابه نمونه مورداستفاده در لندکروزر پرادو و وانت هایلوکس در استرالیا است. قدرت موتور دیزلی به‌تنهایی ۲۰۱ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر است، درحالی‌که سیستم هیبریدی تا ۱۶ اسب بخار و ۶۵ نیوتن متر گشتاور اضافی در حالت شارژ کامل ارائه می‌دهد.

ادعا می‌کند نسخه هیبریدی خفیف سیستم استارت استاپ نرم‌تر و بی‌صداتری دارد و شتاب‌گیری اولیه‌ای نرم، یکنواخت و قدرتمندی ارائه می‌دهد. همچنین، اجزای جدید برای مقاومت در برابر شرایط سخت طراحی شده‌اند و بنابراین توانایی آفرود خودرو، ازجمله عمق غوطه‌وری ۷۰۰ میلی‌متری در آب به خطر نمی‌افتد. تحویل لندکروزر هیبریدی در اروپا از اواخر ۲۰۲۵ آغاز می‌شود و در بریتانیا از سال ۲۰۲۶ در دسترس خواهد بود. نسخه تجاری هم از این پیشرانه به‌روزشده بهره می‌برد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای
منبع
carscoops

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. دکتر

    ۴ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (337 ديدگاه)

    کاش با یک قیمت منطقی وارد میشد این لعنتی، واقعا دوست داشتنی هست و بازار خودروی ایران شدیداً تشنه این ماشین

    موافقم 16
    مخالفم 2
    1. ۴ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (6737 ديدگاه)

      اره
      و من جوون هم تشنه اینم روش یه خط بندازم حال میدههه

  2. Ali.d

    ۴ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (136 ديدگاه)

    ببین فرق ما اینا رو

    اگر این ماشین بیاد تو ایران فوق لاکچری حشاب میشه و همه دورش جمع میشن و قیمت های نجومی عجیب و غریب میذارن روش

    بعد اینجا زده ون تجاری😂
    یعنی ببرید سر کار اساس بریزید توش ببرید آفرود نابودش کنید و بیاید

    موافقم 17
    مخالفم 2
  3. مهدی

    ۴ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (255 ديدگاه)

    برای مسافرت زوج‌های جوان و بدون فرزند عالیه.

    موافقم 8
    مخالفم 5
  4. 2646.1

    ۴ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (100 ديدگاه)

    تویوتا می تونست به جای این کار، لندکروزر سری 70 تروپی (تو ایران بهش میگیم آمبولانسی) رو اپدیت و از اون استفاده کنه.

    در حال حاضر با عرضه موتورهای بنزینی خورجینی و توربو دیزل جدید، دیفرانسیل های جلو قفل دار اتوماتیک و …، سری 70 از همیشه به روزتر شده اما هم چنان سیستم تعلیق پارابولیک و اکسل های یک تیکه رانندگی ناخوشایندی رو ایجاد می کنه که قابل اصلاح است.

    سری 70 مخصوصا با برگشت به طراحی نسخه اولیه در آخرین فیس لیفت، جذاب تر از همیشه شده و قطعا با توجه به استهلاک پایین و قیمت به صرفه، می تونه بازار رو به دست بیاره.

    موافقم 3
    مخالفم 6
  5. ۴ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (6737 ديدگاه)

    خیلی ماشین خوبیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا